Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 april 2004, 14:35   #1
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

De commentaren van de wetenschappers over de wetenschappelijke wonderen in de Heilige Qur'aan
Hieronder volgen een aantal commentaren van wetenschappers over de wetenschappelijke wonderen in de Heilige Qur'aan. Al deze commentaren zijn afkomstig van de video band, getiteld This is the Truth. Op deze video band kunt u de wetenschappers zien en horen, terwijl ze hieronder de volgende commentaren geven. Voor een kopie van deze video band, kunt u contact opnemen met één van de op bladzijde 69 opgesomde organisaties.

1) Dr.T.V.N. Persaud is professor in Anatomie, professor in Kindergeneeskunde en Kindergezondheid en professor in Verloskunde, Gynecologie en Voortplantings Wetenschappen aan de Universiteit van Manitoba, Winnipeg, Manitoba, Canada. Hij was daar zestien jaar het hoofd van de Afdeling Anatomie. Hij is een autoriteit op zijn gebied. Hij is de auteur of (eind)redacteur van 22 boeken en heeft meer dan 181 wetenschappelijke artikels gepubliceerd. In 1991, ontving hij de meest onderscheiden prijs, de J.C.B. Grand Award van de Canadese Associatie van Anatomen, uitgereikt op het gebied van anatomie in Canada,. Toen hem gevraagd werd over de wetenschappelijke wonderen in de Qur'aan, die hij had onderzocht, verklaarde hij het volgende:

Het lijkt mij dat Muhammad een zeer gewone man was. Hij kon niet lezen, wist niet (hoe) te schrijven. In feite was hij ongeletterd. We praten over twaalf [in feite over veertien] honderd jaar geleden. Je hebt het over iemand die ongeletterd was, maar diepgaande verklaringen en beweringen aflegde, die verbazingwekkend nauwkeurig van wetenschappelijke aard zijn. En ik kan persoonlijk niet inzien dat dit een stom toeval zou kunnen zijn. Er zijn te veel nauwkeurigheden en, evenals Dr.Moore, heb ik geen twijfels dat dit een goddelijke inspiratie of openbaring is die hem tot deze beweringen bracht".

Prof. Persaud heeft sommige Qur'aan verzen en de gezegdes van Profeet Muhammad in sommige van zijn boeken opgenomen. En hij heeft deze verzen en de gezegdes op verschillende conferenties gepresenteerd.

2) Dr. Joe Leigh Simpson staat aan het hoofd van de Afdeling Verloskunde en Gynaecologie, professor in Verloskunde en Gynaecologie en professor in Moleculair en Humaan Genetica aan de Baylor College of Medicine, Houston, Texas, USA. Hij was professor in Verloskunde en Gynaecologie en hoofd van de Afdeling Verloskunde en Gynaecologie aan de Universiteit van Tennessee, Memphis, Tennessee, USA. Hij was ook de voorzitter van de American Fertility Society. Hij heeft vele prijzen in ontvangst genomen, inclusief de Association of Professors of Obstetrics and Gynecology Public Recognition Award in 1992. Prof. Simpson bestudeerde de volgende gezegdes van de Profeet Muhammad :

{ Waarlijk, elk van jullie wordt gedurende veertig dagen bijeengebracht in de buik van zijn moeder;} [daarna is hij daar een ` alaq (iets dat vast zit), ook veertig dagen; daarna is hij daar een embryo (mudgha), ook veertig dagen. Dan wordt de engel neergezonden om hem de roeh (geest) in te blazen en hij krijgt opdracht vier dingen neer te schrijven: zijn levensonderhoud (rizq), zijn sterfdag (adjal), zijn werken (`amal) en of hij verdoemd (in de hel) (shaqie) of zalig (in het paradijs) (sa`ied) wordt. (Dan wordt de ziel (roeh) in hem geblazen)...] 1

{Als het embryo 42 nachten oud is, zendt Allaah een engel ernaar, die geeft het een vorm en maakt zijn gehoor, gezicht, huid, vlees en beenderen. Dan vraagt hij (de engel): "O, mijn Rabb (Heer), wordt het een man of een vrouw?" En jouw Rabb (Heer) beslist wat Hij wil..."} 2

Hij bestudeerde uitgebreid deze twee gezegdes van de Profeet Muhammad , en merkte op dat de eerste veertig dagen een duidelijk te onderscheiden stadium van embryogenese uitmaakte. Hij was in het bijzonder onder de indruk door de absolute precisie en nauwkeurigheid van deze gezegdes van de Profeet Muhammad . Daarop gaf hij tijdens één conferentie de volgende mening:

"Dus de twee hadieths (de gezegdes van de Profeet Muhammad ) die (hierboven) aangeduid zijn, verschaffen ons met een specifieke tijd tabel, van de voornaamste embryonale ontwikkeling, voor de veertigste dag. Waar het weer op aankomt is, denk ik, wat 's ochtends herhaaldelijk ook door andere sprekers aangehaald is, dat (de wetenschappelijke inhoud van) deze hadieths niet op basis van wetenschappelijk kennis die in die tijd van de overlevering beschikbaar was, verkregen zou kunnen worden.... Wat hieruit volgt is volgens mij, dat er niet alleen geen conflict bestaat tussen genetica en religie, maar dat er in feite de religie de wetenschap kan leiden door het toevoegen van openbaringen aan een aantal van de traditionele wetenschappelijke benaderingen en dat er beweringen bestaan in de Qur'aan wiens juistheid door de wetenschap aangetoond zijn. Dit ondersteunt dat kennis in de Qur'aan van Allaah afkomstig is."

3) Dr.E.Marshall Johnson is professor emeritus in Anatomie en Ontwikkelings Biologie aan de Thomas Jefferson Universiteit, Philadelphia, Pennsylvania, USA. Hij was daar voor 22 jaar professor in Anatomie, het hoofd van de afdeling Anatomie en de directeur van het Daniël Baugh Instituut. Hij was ook de voorzitter van de Teratologie (leer van wonderen) Society. Hij heeft meer dan 200 publicaties geschreven. Hij was hoofd van de Teratologie (leer van wonderen) Society. In 1981, tijdens de zevende Medische Conferentie, in Damman, Saoedi Arabië, zei Prof.Johnson in de presentatie van zijn onderzoeksvoordracht:

"Samengevat; de Qur'aan beschrijft niet alleen de ontwikkeling van de externe vorm (van het embryo), maar het benadrukt ook de interne stadia, de stadia binnen het embryo, van zijn schepping en ontwikkeling. Het benadrukt de voornaamste gebeurtenissen, die door eigentijdse wetenschap erkend wordt" Hij zei ook: "Als een wetenschapper, kan ik alleen dingen behandelen, die ik specifiek kan zien. Ik begrijp embryologie, de ontwikkelings biologie.

Ik begrijp de woorden die aan mij uit de Qur'aan vertaald worden. Zoals ik het voorbeeld eerder gaf; als ik mezelf in dat tijdperk zou verplaatsen, wetende wat ik vandaag wist in het beschrijven van dingen, zou ik de dingen (die in de Qur'aan en hadieth beschreven zijn) niet (anders) kunnen beschrijven dan hoe ze beschreven zijn. Ik zie geen bewijsmateriaal voor het feit om het concept te weerleggen dat deze persoon, Muhammad, deze informatie ergens vandaan zou hebben gehaald. Dus ik zie hier niets dat in tegenspraak is met het concept dat goddelijke tussenkomst betrokken was bij wat hij in staat was te schrijven." 3

4) Dr.William W.Hay is een bekend mariene wetenschapper. Hij is professor in Geologische Wetenschappen aan de Universiteit van Colorado, Boulder, Colorado, USA. Hij was vroeger de decaan van de "Rosenstiel School of Marine" en Atmosferische Wetenschap aan de Universiteit van Miami, Miami, Floerida, USA. Na een discussie met Prof.Hay over de Qur'aan 's melding van recent ontdekte feiten over zeeën, zei hij:

"Ik vind het zeer interessant dat dit soort informatie in zeer oude geschriften staat, zoals de Heilige Qur'aan . En ik zou niet weten hoe ze (aan deze informatie in de Qur'aan) hebben kunnen komen. Maar ik denk dat het uiterst interessant is dat het (de informatie in de Qur'aan) er is en dat dit werk verder gaat de betekenis van sommige passages te ontdekken". En toen aan hem werd gevraagd over de bron van de Qur'aan, antwoordde hij: "Wel, ik zou denken dat het het goddelijke Wezen moet zijn."

5) Dr.Gerald C.Goeringer is Course Directeur en docent in Medische Embryologie op de Afdeling Cel Biologie, School of Medicine, Georgetown University, Washington DC, USA. Tijdens de achtste Saoedi Medische Conferentie in Riyaadh, Saoedi Arabië, verklaarde Prof. Goeringer het volgende over de presentatie van zijn onderzoeksvoordracht:

"In betrekkelijk weinig `Aayahs (verzen uit de Qur'aan) bevindt zich een nogal uitgebreide beschrijving van de menselijke ontwikkeling vanaf de tijd van de versmeltende gameten door organogenese (tot volgroeide baby). Hiervoor (dus voor de komst van de Qur'aan) bestond er niet zulke duidelijke en complete vermelding van de menselijke (embryonale) ontwikkeling, zoals classificatie, terminologie en beschrijving. (In tegenstelling tot dit is) in de meeste, zo niet alle gevallen, (slechts) deze beschrijving tot vroegere tijden terug te voeren. Door vele eeuwen is vermelding gemaakt van de verschillende stadia van menselijke embryogene en foetale ontwikkeling in de traditioneel wetenschappelijke literatuur."

6) Professor Yushudi Kusan is professor emeritus aan de Tokyo Universiteit, Hongo, Tokyo, Japan, en hij was de directeur van de Tokyo Sterrenwacht, Mitaka, Tokyo, Japan. Hij zei:

"Ik ben heel erg onder de indruk dat ik juiste astronomische feiten in de Qur'aan heb gevonden, en voor ons doen hebben wij, moderne astronomen, pas een heel klein gedeelte van het heelal bestudeerd. Wij hebben onze inspanningen geconcentreerd om een heel klein deel [van het heelal] te begrijpen. Doordat we telescopen gebruiken, kunnen we alleen heel kleine gedeeltes van de hemel zien, zonder over het gehele heelal te denken. Aldus, door het lezen van de Qur'aan en door het beantwoorden aan de vragen, denk ik dat ik mijn toekomstige weg bij het onderzoeken van het heelal kan vinden."

7) Dr.Tejatat Tejasen staat aan het hoofd van de Afdeling Anatomie van Chiang Mai Universiteit, Chiang Mai, Thailand. Hiervoor was hij de decaan van de Faculteit Geneeskunde, aan dezelfde universiteit. Tijdens de achtste Saoedi Medische Conferentie in Riyaadh, Saoedi Arabië, stond Dr.Tejasen op en zei:

"Sinds de laatste drie jaar, ben ik in de Qur'aan geïnteresseerd. Vanuit mijn studie en van wat ik tijdens deze hele conferentie heb geleerd, geloof ik dat alles wat veertien honderd jaar geleden in de Qur'aan vermeld is, de waarheid moet zijn, die bewezen kan worden door de wetenschappelijke middelen. Daar de Profeet Muhammad noch lezen noch schrijven kon, moet Muhammad een boodschapper zijn, die deze waarheid doorgaf (aan de mensheid en de 'djien'), die aan hem werd geopenbaard als een verlichting door de Ene die gerechtigde Schepper is. Deze Schepper moet God of Allaah zijn. Ik denk dat dit de tijd is om Laa ilaha illallaah, dat er geen godheid is om aanbeden te worden dan Allaah (God), Muhammadar rasoelullaah, dat Muhammad zijn Boodschapper (Profeet) van Allaah (God) is, te zeggen. Tenslotte, moet ik bedanken voor de uitmuntende en zeer succesvolle conferentie. Ik heb niet alleen van de wetenschappelijke kennis tijdens de conferentie geleerd, maar ook de grote kans gehad veel nieuwe wetenschappers te ontmoeten en veel nieuwe vrienden onder de deelnemers te maken. Het meest kostbare ding dat ik verdiend heb om naar deze conferentie te komen is Laa ilaaha illallaah, Muhammadar rasoelullaah en een muslim te zijn geworden."

Laten we nadat we al deze voorbeelden, die we gezien hebben over de wetenschappelijkewonderen in de Qur'aan en al deze commentaren van de wetenschappers hierop, ons deze vragen stellen:

Zou het kunnen zijn dat al deze recent ontdekte wetenschappelijke informatie uit verschillende vakgebieden, die in de Qur'aan worden genoemd, welk veertien honderd jaar geleden waren geopenbaard, op toeval berusten?
Zou het kunnen dat de Profeet Muhammad of iemand anders de auteur is van deze Qur'aan?
Het enige mogelijke antwoord is dat deze Qur'aan letterlijk het Woord van Allaah moet zijn, en dat het door Hem geopenbaard moet zijn.
De verzen in de Qur'aan, die toekomstige gebeurtenissen vermelden, die later uit kwamen
Eén voorbeeld van de Qur'aan 's correcte profetie van toekomstige gebeurtenissen is de overwinning van de Byzantijnen op de Perzen binnen drie tot negen jaar nadat de Byzantijnen door de Perzen waren verslagen in de tijd van de Profeet Muhammad . Allah zegt in de Qur'aan (Nederlandse uitleg): (Qur'aan, 30:2-4)

De Byzantijnen zijn verslagen in het naastbijgelegen land maar nadat zij verslagen werden zullen zij verslaan binnen drie tot negen jaar. [Aan Allaah behoort het bestier voor en na]

Laten we kijken naar wat de geschiedenis ons vertelt over deze oorlogen. In een boek, History of the Byzantine State getiteld, staat dat het Byzantijnse leger in 613 n.C. verpletterend verslagen was in Antiochië, en als gevolg hiervan rukte het Perzische leger in snel tempo op alle fronten 1. In die tijd was het moeilijk voor te stellen dat de Byzantijnen de Perzen zouden kunnen verslaan, maar de Qur'aan beloofde dat de Byzantijnen binnen drie tot negen jaar de overwinnaars zouden worden. In het jaar 622 n.C., negen jaar na de Byzantijnse nederlaag, ontmoetten de twee grootheden (Byzantijnen en Perzen) elkaar op Armeense bodem en het resultaat was de beslissende overwinning van de Byzantijnen op de Perzen, voor de eerste keer na de Byzantijnse nederlaag in 613 2. De belofte was volbracht zoals Allaah het in de Qur'aan had gezegd.

Er zijn veel meer verzen in de Qur'aan en de gezegdes van de Profeet Muhammad die toekomstige gebeurtenissen vermelden, die pas later uitkwamen.
Bijbelse profetieën op de komst van de Profeet Muhammad , de Profeet van Islaam
De Bijbelse profetieën op de komst van Profeet Muhammad zijn bewijzen van de waarheid van de Islaam voor de mensen, die in de Bijbel geloven.

In Deuteronomium (18:18-19) vermeldde Mozes dat de Heer aan hem zei: "Een profeet zal Ik voor hen verwekken uit het midden van hun broeders, gelijk gij; en Ik zal inderdaad Mijn woorden in zijn mond leggen, en hij zal stellig tot hen spreken alles wat Ik hem gebieden zal. En het moet geschieden dat de man die niet zal luisteren naar Mijn woorden die hij in Mijn naam zal spreken, van hem zal Ikzelf rekenschap eisen". 1

Uit deze versen kunnen we concluderen dat de profeet die door Allaah gezonden:

1) Een profeet als Moesa (Mozes) zal worden

2) Uit het midden van de broeders van de Israëlieten zal komen

3) Allaah zal Zijn woorden in zijn mond leggen en hij zal stellig tot zijn volk spreken alles wat Allah hem gebieden zal

Laten wij deze kenmerken eens dieper onderzoeken:

1) Een profeet als Moesa (Mozes) :
en Muhammad . Beide kregen een alles omvattende manier van leven met wetten. Beide boden het hoofd aan hun vijanden, en waren op wonderbaarlijke manieren zegevierend. Beide werden als profeten en staatslieden geaccepteerd. Beide emigreerden na samenzweringen om hen te vermoorden. Vergelijkingen tussen Mozes en Jezus gaan niet alleen op voor de bovengenoemde overeenkomsten maar ook voor andere cruciale (gelijkenissen); inbegrepen de natuurlijke geboorte, het gezinsleven, en de dood van Mozes en Muhammad maar niet van Jezus . Bovendien werd Jezus door zijn volgelingen als de zoon van God vereerd en niet uitsluitend als een profeet van God, zoals Mozes en Muhammad het waren en zoals muslims het geloven dat Jezus (ook) was.

Dus deze profetie verwijst naar de Profeet Muhammad en niet naar Jezus , omdat Muhammad meer op Mozes dan op Jezus lijkt.

Ook, kan men in het Evangelie naar Johannes opmerken dat de joden op de vervolmaking van deze duidelijke profetieën wachtten. De eerste was de komst van Jezus . De tweede was de komst van Ilyaas (Elia) . De derde was de komst van de Profeet. Dit is voor de hand liggend uit de drie vragen die aan Yahya (Johannes de Doper) werden gesteld: "Dit dan is de getuigenis van Johannes, toen de joden priesters en levieten uit Jeruzalem naar hem toe zonden om hem te vragen: "Wie zijt gij". En hij beleed en ontkende het niet, maar beleed: "Ik ben de Christus niet". En zij vroegen hem: "Wat dan?. Zijt gij Elia?" En hij zei: "Ik ben het niet". "Zijt gij de Profeet?" En hij antwoordde: "Neen". (Johannes 1:19-20 NIV). Als we in een Bijbel kijken met verwijzingen, vinden we in de kanttekeningen waar het woord "de Profeet", in Johannes 1:21, naar verwijst. Dit woord verwijst naar de profetie van Deuteronomium 18:15 en 18:18 2. Uit dit geheel concluderen we dat de profetie in Deuteronomium 18:18 niet naar Jezus (Christus) verwijst maar naar de Profeet Muhammad .

2) Uit het midden van de broeders van de Israëlieten:
Dit verwijst naar hun Ismaelitische neven. Ishmael, de andere zoon van Abraham , is een voorvader van de Profeet Muhammad .

3) Allaah zal Zijn woorden in zijn mond leggen:
De woorden van Allaah (de Heilige Qur'aan) werden voorwaar in de mond van Muhammad gelegd. Allaah stuurde de engel Djibriel (Gabriël) om Muhammad de precieze woorden van Allaah (de Heilige Qur'aan) te leren en vroeg hem om ze aan het volk voor te zeggen zoals hij ze hoorde. Deze woorden zijn daarom niet van hem zelf. Ze kwamen niet uit zijn eigen geest voort, maar werden in zijn mond gelegd door de engel Djibriel (Gabriël) . Tijdens het leven van Muhammad , werden deze woorden onder zijn toezicht door zijn metgezellen van buiten geleerd en op papier vastgelegd.

Deze profetie in Deuteronomium vermeldde bovendien dat deze profeet de woorden van Allaah in Naam van Allaah zou spreken. Als we in de Heilige Qur'aan kijken, zullen we vinden dat alle hoofdstukken, behalve hoofdstuk 9, worden voorafgegaan of beginnen met de gezegde “In Naam van Allaah, de Barmartige, de Genaadvolle.”

Merk op dat de Bijbel zegt in het vers na de profetie in Deuteronomium 18:19 (NIV) : "En het moet geschieden dat de man die niet zal luisteren naar Mijn woorden die hij in Mijn naam zal spreken, van hem zal Ikzelf rekenschap eisen". Dit betekent dat een ieder die in de Bijbel gelooft, moet geloven in wat deze profeet zegt, en deze profeet is de Profeet Muhammad 3.
De wonderen die door de Profeet Muhammad verricht werden (met Allaahs hulp)
Profeet Muhammad heeft met Allaahs hulp en toestemming heel veel wonderen verricht. Veel mensen waren getuigen van deze wonderen. Voorbeelden (van deze wonderen zijn):

Toen de ongelovigen in Makkah de Profeet Muhammad vroegen hen een wonder te tonen, liet hij hen het splijten van de maan zien 1.
Een ander wonder was het stromen van water uit Profeet Muhammad's vingers, toen zijn metgezellen dorst kregen en geen water hadden behalve dat beetje wat in een vat was. Ze kwamen naar hem toe en vertelden hem dat ze geen water hadden om de kleine wassing te verrichten noch te drinken behalve dat wat in het vat was. Dus de Profeet Muhammad deed zijn hand in het vat en het water begon uit zijn vingers te stromen, waarop zij dronken en de kleine wassing verrichtten. Ze waren met vijftienhonderd man 2.
Er zijn vele andere wonderen die door hem verricht werden of die hem waren overkomen.Het eenvoudige leven van de Profeet Muhammad .
Als we het leven van de Profeet Muhammad vergelijken van voor zijn missie als profeet en nadat zijn missie als profeet begon, kunnen we (niets anders) concluderen dan dat het kijf staat om te denken dat hij een valse profeet zou kunnen zijn, die het profeetschap zou hebben opgeëist vanwege materiële voordelen, grootheid, roem en macht.

Voor zijn missie als een profeet, had hij geen financiële zorgen. Als een succesvol en met goede naam bekend staande handelaar genoot hij ruim voldoende inkomsten. Na zijn missie als profeet en vanwege dit (profeetschap), kreeg hij het financieel erg krap. Laten we om dit meer te verduidelijken de volgende gezegdes over zijn leven doornemen:

`Aaisha , één van Profeet Muhammads vrouwen, zei: "O mijn neef, we namen binnen twee maanden drie nieuwe manen waar, zonder vuur in de huizen van de Profeet aan te steken (om een warme maaltijd op te koken)". Haar neef vroeg: "O tante, met wat hebben jullie dat volgehouden?" Ze zei: "De twee zwarte dingen, dadels en water, maar de Profeet had een aantal Ansaar (Helpers: metgezelen van de Profeet uit Medina) buren, die kamelen hadden die melk gaven en ze zonden de Profeet wat melk ervan" 1.
Sahl ibn Sa`ad , één van de Profeet Muhammads metgezellen, zei: "De Profeet van Allaah zag geen brood gebakken van fijn meel vanaf de tijd Allaah hem (als een profeet) zond tot hij overleed" 2.
De moeder van de gelovigen, `Aaisha zei: "De matras van de Profeet , waarop hij sliep was gemaakt van leer opgevuld met de vezels van dadelpalmen" 3.
`Amr ibn al-Harieth , één van de Profeet Muhammad's metgezellen, zei dat toen de Profeet overleed, hij noch geld noch iets anders achterliet behalve zijn witte muildier, zijn wapens en een stukje grond die hij als aalmoes weggaf 4.
De Profeet Muhammad leefde dit zware leven tot zijn dood, hoewel de schatkist van de muslims tot zijn beschikking stond, het grootste gedeelte van het Arabische Schiereiland voor zijn dood al muslim was en de muslims na achttien jaar van zijn missie overwinnaars waren.

Is het mogelijk dat de Profeet Muhammad het profeetschap zou hebben opgeëist vanwege status, grootheid en macht? Het verlangen om te genieten van status en macht wordt vaak gekoppeld aan lekker eten, fantastische kleding, monumentale paleizen, kleurrijke bewakers en onbetwistbare autoriteit. Welk van deze indicaties zijn van toepassing op de Profeet Muhammad ? Een glimpje van zijn leven kan mee helpen om deze vraag als volgt te beantwoorden.

Ondanks zijn verantwoordelijkheden als profeet, leraar, staatsman en rechter, melkte de Profeet Muhammad zijn geiten 5, herstelde zijn kleding, repareerde zijn schoeisel 6, hielp in de huishouding 7 en bezocht arme en behoeftige mensen als ze ziek waren 8. Hij hielp ook zijn metgezellen bij het graven van een greppel door samen met hen zand opzij te schuiven 9. Zijn leven was een verbazingwekkend voorbeeld van eenvoud en bescheidenheid.

De metgezellen van de Profeet Muhammad hielden van hem, respecteerden hem en vertrouwden hem onvoorwaardelijk. Vooralsnog bleef hij benadrukken dat aanbidding (alleen) gericht moest worden aan Allaah en niet aan hem persoonlijk. Anas , één van Profeet Muhammads metgezellen, zei dat er geen ander persoon was van wie ze zo veel hielden als de Profeet Muhammad , toch stonden ze niet op voor hem zoals andere mensen doen met hun hoge lieden, als hij naar hen toe kwam, omdat hij afkeurde dat ze voor hem op stonden 10.

Lang voordat er enig vooruitzicht was op succes van zijn Islamitische missie en hij aan het begin stond van een lang en pijnlijk tijdperk van marteling, lijden en vervolging van hemzelf en zijn metgezellen, ontving hij een interessant aanbod. Een afgezant van de polytheïstische leiders, `Utba, kwam naar hem en zei: "... Als je geld wilt, kunnen wij genoeg geld voor je inzamelen zodat je één van onze rijksten wordt. Als je leiderschap wilt, dan nemen we je als onze leider en we zullen nooit, welke zaak dan ook, besluiten zonder jouw goedkeuring. Als je een koninkrijk wilt dan zullen we je tot koning over ons kronen..." Alleen één concessie vereisten zij van de Profeet Muhammad in ruil voor datgene wat zij hem boden; namelijk dat hij het opgaf de mensen op te roepen tot de Islaam en alleen Allaah te aanbidden zonder enig bondgenoot. Zou dit aanbod niet erg aantrekkelijk zijn voor iemand die uit is op wereldlijke voordeel? Twijfelde de Profeet Muhammad toen het aanbod werd gemaakt? Wees hij het af als een overeenkomst strategie om de deur open te houden voor een beter aanbod? Het volgende was zijn antwoord: "In naam van Allaah de Barmhartigste en de Genadevolste en hij reciteerde aan `Utba de verzen van de Qur'aan, hoofdstuk 41 de verzen 1 tot en met 38 11. Hieronder zijn een aantal van deze verzen (Nederlands uitleg): (Qur'aan, 41:2-4)

Een openbaring van (Allaah) de Barmhartigste en de Genadevolste; een Boek waarvan de tekenen duidelijk zijn uiteengezet een Qur'aan in Arabisch voor lieden die kennis hebben als verkondiging en waarschuwing doch de meeste van hun wenden zich af daar zij niet kunnen luisteren

Bij een andere gelegenheid en als reactie op zijn ooms voorwendsel om te stoppen mensen op te roepen tot Islaam, was Profeet Muhammads antwoord beslist en oprecht: {"Ik zweer bij de naam van Allaah, o oom!, dat als zij de zon in mijn rechter hand plaatsen en de maan in mijn linker hand in ruil voor het opgeven van deze zaak (mensen oproepen tot Islaam), ik nooit zal ophouden totdat Allaah het maakt tot een zege of ik omkom bij het verdedigen ervan"} 12.

De Profeet Muhammad en zijn metgezellen ondergingen niet alleen dertien jaar vervolging, maar de ongelovigen probeerden hem ook een aantal keren te vermoorden. Eens probeerden ze zijn hoofd te vermorzelen met een hele grote rots die nauwelijks te tillen was 13. Een andere keer probeerden ze hem te doden door gif in zijn eten te gooien 14. Wat zou zo'n leven van lijden en opofferingen kunnen rechtvaardigen, zelfs nadat hij volledig over zijn tegenstanders had gezegevierd? Wat zou de bescheidenheid en nobelheid kunnen verklaren, die hij op zijn meest glorieuse momenten toonde toen hij nadrukkelijk beweerde dat zijn succes (alleen) te wijten is aan Allaah's hulp en niet aan zijn eigen talent? Zijn dit de eigenschappen van een op macht belust of een egoïstisch man?
Oud 6 april 2004, 16:58   #2
dorus
Banneling

dorus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln
De commentaren van de wetenschappers over de wetenschappelijke wonderen in de Heilige Qur'aan
Hieronder volgen een aantal commentaren van wetenschappers over de wetenschappelijke wonderen in de Heilige Qur'aan. Al deze commentaren zijn afkomstig van de video band, getiteld This is the Truth.
Beste,
Uw aanvangszin is al onmiddellijk het bewijs dat u niet vertrouwd bent met 25 eeuwen filosofie.
Plato had al onderkend dat 'the truth' 'de waarheid' niet bestaat. Kant en Husserl hebben het in hun tijd ten overvloede bevestigd.
Waarheid is individueel, is gebonden aan tijd en ruimte en de persoon van de waarnemer.
Al de rest van uw uitgebreid verhaal is dus...bullshit.
dorus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be