Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 december 2008, 01:17   #1
Pierette
Banneling

Standaard Fortis : Corrupte CD&V wil via loge procureur-generaal rechter wraken

Overheid wil Fortis-rechter wraken

BRUSSEL - De Belgische overheid haalt het grof geschut boven in de zaak-Fortis. Ze wil raadsheer Blondeel laten wraken en de verkoop van Fortis Bank tot elke prijs doordrukken.

'De overheid wil de zaak het koste wat het kost doordrukken, alles moet wijken, ook onafhankelijke raadsheren. Dan had men even goed een militaire rechtbank type Guantanamo kunnen inschakelen', klonk het geschokt. Anderen zegden dat het hof absoluut zijn visie had willen doordrukken.

http://destandaard.be/Artikel/Detail...OF&kanaalid=39

waar gaat dit naartoe met die corrupte tsjeefen ???
kan dit dan zomaar allemaal gebeuren ?
waar blijft de oppositie ????

Laatst gewijzigd door Pierette : 15 december 2008 om 01:37.
Pierette is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2008, 01:25   #2
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

De boodschap wordt steeds duidelijker he...
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2008, 01:34   #3
Ferre
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pierette Bekijk bericht
Overheid wil Fortis-rechter wraken

BRUSSEL - De Belgische overheid haalt het grof geschut boven in de zaak-Fortis. Ze wil raadsheer Blondeel laten wraken en de verkoop van Fortis Bank tot elke prijs doordrukken.

'De overheid wil de zaak het koste wat het kost doordrukken, alles moet wijken, ook onafhankelijke raadsheren. Dan had men even goed een militaire rechtbank type Guantanamo kunnen inschakelen', klonk het geschokt. Anderen zegden dat het hof absoluut zijn visie had willen doordrukken.

waar gaat dit naartoe met die corrupte tsjeeven ???
kan dit zomaar allemaal ?
waar blijft de oppositie ????
Spijtig voor de Belgische economie dat we een bank verliezen. Dat we duizende jobs gaan verliezen. En opnieuw een belangrijke markt in Franse handen.
Spijtig voor de belastingbetaler want die zal straks een miljarden schadeloosstelling kunnen betalen aan de aandeelhouders waarvoor ze niets in return krijgen. Dit is niet wat de aandeelhouders willen, maar wat de overheid aaneenknoeit.
Waarschijnlijk niet zo slecht voor de aandeelhouder. Alhoewel die niet staat te springen bij zulk een regering.

Laatst gewijzigd door Ferre : 15 december 2008 om 01:35.
Ferre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2008, 01:52   #4
reinaert68
Gouverneur

reinaert68's schermafbeelding

Standaard

Ik ben beschaamd om Belg te zijn, voor de zoveelste keer...

Laat ze maar knoeien. Jammer dat het zo een ingewikkelde zaak is en veel mensen niet meer begrijpen wat er gebeurt. Dit is een rechtstreekse aanval op de rechterlijke macht en alle democratische principes waar we voor staan.

Ik ben het kots, kots beu dit land. Nog 1,5 jaar volhouden en dan alvast bye bye Belgium voor mij.
Oud 15 december 2008, 02:21   #5
Ferre
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reinaert68 Bekijk bericht
Ik ben beschaamd om Belg te zijn, voor de zoveelste keer...

Laat ze maar knoeien. Jammer dat het zo een ingewikkelde zaak is en veel mensen niet meer begrijpen wat er gebeurt. Dit is een rechtstreekse aanval op de rechterlijke macht en alle democratische principes waar we voor staan.

Ik ben het kots, kots beu dit land. Nog 1,5 jaar volhouden en dan alvast bye bye Belgium voor mij.
Wel, sinds enkele jaren woon en werk ik in de States en zal hier ook nog wel eventjes blijven. De ergernis over de Belgische politiek (indien je die reeds had in Belgie, zoals ik die had) vermindert er niet door. On top heb ik nu een tweede allergie, Amerikaanse toestanden en dat zijn er veel.

Laatst gewijzigd door Ferre : 15 december 2008 om 02:23.
Oud 15 december 2008, 03:15   #6
reinaert68
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ferre Bekijk bericht
Wel, sinds enkele jaren woon en werk ik in de States en zal hier ook nog wel eventjes blijven. De ergernis over de Belgische politiek (indien je die reeds had in Belgie, zoals ik die had) vermindert er niet door. On top heb ik nu een tweede allergie, Amerikaanse toestanden en dat zijn er veel.
Lap! Dan zal ik hier gewoon een revolutie moeten beginnen

Neen, het is me hier echt wel genoeg. Heb de helft van mijn jeugd in het buitenland doorgebracht en Londen heeft me bv altijd blijven fascineren.
Hoewel ik me herinner dat de loodgieterij niet altijd fantastisch was en alles in van die stoffige tapis-plain was belegd was het wel veel kleurrijker dan België. In discussie gaan met leerkrachten, musicals maken op school, prachtige natuur, geen trauma over hun geschiedenis, gevoel voor humor, voetbal beter, films beter, BBC, digitale tv nog voor 2000, noem maar op... Maar het hoeft niet perse Londen te zijn, de VS spreekt mij eigenlijk ook meer en meer aan, al die extremen. Als ik de balans maak is het echt wel duidelijk, er is meer dan dit land van de kerktoren, de rotary clubs en "doe maar niet te gek, das al gek genoeg". Van de compromissen en de eindeloze besluiteloosheid en bureaucratie.

Het gras is altijd groener aan de overkant maar ik heb dan toch echt wel nood om België eens vanaf de overkant te bekijken. Het is de minst inspirerende omgeving waar ik al ben verbleven.

Laatst gewijzigd door reinaert68 : 15 december 2008 om 03:35.
reinaert68 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2008, 03:52   #7
Ferre
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reinaert68 Bekijk bericht
Lap! Dan zal ik hier gewoon een revolutie moeten beginnen

Neen, het is me hier echt wel genoeg. Heb de helft van mijn jeugd in het buitenland doorgebracht en Londen heeft me bv altijd blijven fascineren.
Hoewel ik me herinner dat de loodgieterij niet altijd fantastisch was en alles in van die stoffige tapis-plain was belegd was het wel veel kleurrijker dan België. In discussie gaan met leerkrachten, musicals maken op school, prachtige natuur, geen trauma over hun geschiedenis, gevoel voor humor, voetbal beter, films beter, BBC, digitale tv nog voor 2000, noem maar op... Maar het hoeft niet perse Londen te zijn, de VS spreekt mij eigenlijk ook meer en meer aan, al die extremen. Als ik de balans maak is het echt wel duidelijk, er is meer dan dit land van de kerktoren, de rotary clubs en "doe maar niet te gek, das al gek genoeg". Van de compromissen en de eindeloze besluiteloosheid en bureaucratie.

Het gras is altijd groener aan de overkant maar ik heb dan toch echt wel nood om België eens vanaf de overkant te bekijken. Het is de minst inspirerende omgeving waar ik al ben verbleven.
Hier is het ook overal wall to wall carpet. Ik snap hun adoratie hiervan totaal niet. Ik ga nu niet Amerika afzeiken want ik leef hier graag maar zou een boom kunnen opzetten over my dislikes.

Ik hoop dat je een goede bestemming vind!
Oud 15 december 2008, 10:03   #8
Pierette
Banneling

Standaard

Man van Fortis-rechter lid van CD&V

De man van Christine Schuermans, de rechter van het hof van beroep die het Fortis-arrest niet heeft getekend omdat ze ziek was, is lid van de CD&V en staat niet ver van premier Yves Leterme. Dat schrijft Le Soir.

Oud 15 december 2008, 10:08   #9
Ferre
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Man van Fortis-rechter lid van CD&V

De man van Christine Schuermans, de rechter van het hof van beroep die het Fortis-arrest niet heeft getekend omdat ze ziek was, is lid van de CD&V en staat niet ver van premier Yves Leterme. Dat schrijft Le Soir.

Dat ze deze rechter dan niet gewraakt hadden alvorens het proces startte? Mevrouw Tandt zal ook wel ergens tante zijn van zeker? Zou ook al veel verklaren.
Oud 15 december 2008, 11:53   #10
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Ze hadden veel beter fortis gewoon failliet laten gaan, om daarna de restanten spotgoedkoop te laten opkopen door de staat, mèt garanties voor alle spaarsenten van de 'gewone' spaarders, en met de bedoeling heel het zaakje wat te optimaliseren en dan terug op de privé-markt te gooien.

Dat had het voordeel van de duidelijkheid gehad.

Oh ja, en dat alles liefst nog met de mogelijkheid dat iedere grote piet van fortis in den jail kon geworpen worden voor een paar jaar, wegens oplichting via leugens.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2008, 13:24   #11
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Als ik lees welke fratsen die rechter zou uitgehaald hebben, dan is het misschien niet slecht dat Cassatie zich eens over deze zaak buigt.

Iedereen, ook de regering, heeft per slot van rekening toch het recht om alle beroepsmogelijkheden uit te putten?
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.

Laatst gewijzigd door Geert C : 15 december 2008 om 13:24.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2008, 13:32   #12
Pierette
Banneling

Standaard

"FORTIS MOET WEER BELGISCH WORDEN"
De SP.A vindt de verkoop van Fortis aan
BNP Paribas een "misstap" die de
regering nu kan rechtzetten. Ze roept
de regering op om haar "manke aanpak"
in het dossier niet "te verzoedelen".

Volgens SP.A-fractieleider Peter
Vanvelthoven was de uitverkoop van
Fortis aan de Franse bank een foute
beslissing. Hij ziet in het arrest dan
ook een opportuniteit om de bankgroep
uit Franse handen te houden en weer
Belgisch te maken.

"De premier krijgt een gouden kans van
de rechter om deze misstap recht te
zetten en de belangen van de aandeel-
houders, het personeel van Fortis en de
Belgische belangen te verdedigen."
Oud 15 december 2008, 13:44   #13
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Iedereen, ook de regering, heeft per slot van rekening toch het recht om alle beroepsmogelijkheden uit te putten?
En in het spoor van de schurkenadvocaten procedurefouten te gaan zoeken, creëren en uitbuiten? Nee, dat is niet wat ik van een regering verwacht.
* "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23)
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2008, 13:46   #14
monza
Gouverneur

Standaard

Die van de loge gaan zeker graag een tsjeef helpen. Tis weer komkommertijd bij pierette
monza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2008, 13:48   #15
reinaert68
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Als ik lees welke fratsen die rechter zou uitgehaald hebben, dan is het misschien niet slecht dat Cassatie zich eens over deze zaak buigt.

Uiteraard, maar zeg eens welke fratsen de rechter zou hebben uitgehaald?

Als hij dan toch fratsen zou hebben uitgehaald en het arrest wordt vernietigd moet er zich een ander Hof van Beroep over buigen die perfect tot dezelfde conclusie zou kunnen komen.

De zieke rechter blijkt nu een vrouw van een CD&V partijlid... Nogal eigenaardig dat Leterme nu op die grond zou willen procederen?

De regering haalt fratsen uit, zoveel is zeker.
Oud 15 december 2008, 13:56   #16
Pierette
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door monza Bekijk bericht
Die van de loge gaan zeker graag een tsjeef helpen. Tis weer komkommertijd bij pierette
daar zal logebroeder DE KLUCHT wel voor zorgen ( voorkennis aandelen verkoop ) net zoals de VLD deed in Gent met het VB proces
Oud 15 december 2008, 13:57   #17
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door monza Bekijk bericht
Zou ze het verschil kennen?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2008, 14:02   #18
monza
Gouverneur

Standaard

Citaat:
daar zal logebroeder DE KLUCHT wel voor zorgen ( voorkennis aandelen verkoop ) net zoals de VLD deed in Gent met het VB proces

Het VB is een publieke tegenstander van de loge. En dat er mensen van OVLD in de loge zitten is algemeen geweten. Maar tot op heden zitten de tsjeven enkel in de reguliere loges en daar zitten geen vld'ers.
Al de rest is bullsh** wat u vertelt.
Oud 15 december 2008, 14:03   #19
monza
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Zou ze het verschil kennen?
Oud 15 december 2008, 14:05   #20
Another Jack
Banneling

Standaard

Ze heeft misschien Leterme in de 'loges' van Standard zien konkelfoezen?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be