![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Overheid wil Fortis-rechter wraken
![]() BRUSSEL - De Belgische overheid haalt het grof geschut boven in de zaak-Fortis. Ze wil raadsheer Blondeel laten wraken en de verkoop van Fortis Bank tot elke prijs doordrukken. 'De overheid wil de zaak het koste wat het kost doordrukken, alles moet wijken, ook onafhankelijke raadsheren. Dan had men even goed een militaire rechtbank type Guantanamo kunnen inschakelen', klonk het geschokt. Anderen zegden dat het hof absoluut zijn visie had willen doordrukken. ![]() http://destandaard.be/Artikel/Detail...OF&kanaalid=39 waar gaat dit naartoe met die corrupte tsjeefen ??? kan dit dan zomaar allemaal gebeuren ? waar blijft de oppositie ???? Laatst gewijzigd door Pierette : 15 december 2008 om 01:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De boodschap wordt steeds duidelijker he...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Spijtig voor de belastingbetaler want die zal straks een miljarden schadeloosstelling kunnen betalen aan de aandeelhouders waarvoor ze niets in return krijgen. Dit is niet wat de aandeelhouders willen, maar wat de overheid aaneenknoeit. Waarschijnlijk niet zo slecht voor de aandeelhouder. Alhoewel die niet staat te springen bij zulk een regering. Laatst gewijzigd door Ferre : 15 december 2008 om 01:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Gouverneur
|
![]() Ik ben beschaamd om Belg te zijn, voor de zoveelste keer...
Laat ze maar knoeien. Jammer dat het zo een ingewikkelde zaak is en veel mensen niet meer begrijpen wat er gebeurt. Dit is een rechtstreekse aanval op de rechterlijke macht en alle democratische principes waar we voor staan. Ik ben het kots, kots beu dit land. Nog 1,5 jaar volhouden en dan alvast bye bye Belgium voor mij.
![]() |
#5 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Ferre : 15 december 2008 om 02:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() Neen, het is me hier echt wel genoeg. Heb de helft van mijn jeugd in het buitenland doorgebracht en Londen heeft me bv altijd blijven fascineren. Hoewel ik me herinner dat de loodgieterij niet altijd fantastisch was en alles in van die stoffige tapis-plain was belegd was het wel veel kleurrijker dan België. In discussie gaan met leerkrachten, musicals maken op school, prachtige natuur, geen trauma over hun geschiedenis, gevoel voor humor, voetbal beter, films beter, BBC, digitale tv nog voor 2000, noem maar op... Maar het hoeft niet perse Londen te zijn, de VS spreekt mij eigenlijk ook meer en meer aan, al die extremen. Als ik de balans maak is het echt wel duidelijk, er is meer dan dit land van de kerktoren, de rotary clubs en "doe maar niet te gek, das al gek genoeg". Van de compromissen en de eindeloze besluiteloosheid en bureaucratie. Het gras is altijd groener aan de overkant maar ik heb dan toch echt wel nood om België eens vanaf de overkant te bekijken. Het is de minst inspirerende omgeving waar ik al ben verbleven.
We’re not going to play the blues anymore. Let the white folks play the blues. They got ‘em, so they can keep ‘em. -Miles Davis Laatst gewijzigd door reinaert68 : 15 december 2008 om 03:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ik hoop dat je een goede bestemming vind! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() Man van Fortis-rechter lid van CD&V
De man van Christine Schuermans, de rechter van het hof van beroep die het Fortis-arrest niet heeft getekend omdat ze ziek was, is lid van de CD&V en staat niet ver van premier Yves Leterme. Dat schrijft Le Soir. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Parlementslid
|
![]() Dat ze deze rechter dan niet gewraakt hadden alvorens het proces startte? Mevrouw Tandt zal ook wel ergens tante zijn van zeker? Zou ook al veel verklaren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ze hadden veel beter fortis gewoon failliet laten gaan, om daarna de restanten spotgoedkoop te laten opkopen door de staat, mèt garanties voor alle spaarsenten van de 'gewone' spaarders, en met de bedoeling heel het zaakje wat te optimaliseren en dan terug op de privé-markt te gooien.
Dat had het voordeel van de duidelijkheid gehad. Oh ja, en dat alles liefst nog met de mogelijkheid dat iedere grote piet van fortis in den jail kon geworpen worden voor een paar jaar, wegens oplichting via leugens.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Als ik lees welke fratsen die rechter zou uitgehaald hebben, dan is het misschien niet slecht dat Cassatie zich eens over deze zaak buigt.
![]() Iedereen, ook de regering, heeft per slot van rekening toch het recht om alle beroepsmogelijkheden uit te putten? ![]()
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. Laatst gewijzigd door Geert C : 15 december 2008 om 13:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() "FORTIS MOET WEER BELGISCH WORDEN"
*************************************** De SP.A vindt de verkoop van Fortis aan BNP Paribas een "misstap" die de regering nu kan rechtzetten. Ze roept de regering op om haar "manke aanpak" in het dossier niet "te verzoedelen". Volgens SP.A-fractieleider Peter Vanvelthoven was de uitverkoop van Fortis aan de Franse bank een foute beslissing. Hij ziet in het arrest dan ook een opportuniteit om de bankgroep uit Franse handen te houden en weer Belgisch te maken. "De premier krijgt een gouden kans van de rechter om deze misstap recht te zetten en de belangen van de aandeel- houders, het personeel van Fortis en de Belgische belangen te verdedigen." |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En in het spoor van de schurkenadvocaten procedurefouten te gaan zoeken, creëren en uitbuiten? Nee, dat is niet wat ik van een regering verwacht.
Bart De Wever: * "In dit land word je als Vlaming staatsman door je eigen overtuiging in de frigo te stoppen zolang de carrière dat vereist. Een staatsman is een man op wie geen staat te maken valt." (2007) * "Je kunt in dit land geen federale regering meer maken die onze welvaart kan redden. Ik doe daar niet meer aan mee." (30.11.23) * "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23) |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Gouverneur
|
![]() Die van de loge gaan zeker graag een tsjeef helpen. Tis weer komkommertijd bij pierette
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Als hij dan toch fratsen zou hebben uitgehaald en het arrest wordt vernietigd moet er zich een ander Hof van Beroep over buigen die perfect tot dezelfde conclusie zou kunnen komen. De zieke rechter blijkt nu een vrouw van een CD&V partijlid... Nogal eigenaardig dat Leterme nu op die grond zou willen procederen? De regering haalt fratsen uit, zoveel is zeker.
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Het VB is een publieke tegenstander van de loge. En dat er mensen van OVLD in de loge zitten is algemeen geweten. Maar tot op heden zitten de tsjeven enkel in de reguliere loges en daar zitten geen vld'ers. Al de rest is bullsh** wat u vertelt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Banneling
|
![]() Ze heeft misschien Leterme in de 'loges' van Standard zien konkelfoezen?
|
![]() |
![]() |