![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom zet je die van Kerry er niet bij?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Matig tot zwak. En volgens mij is die over Kerry even slap.
Bovendien staat er : no cojones on Palestine and Israel. Nu kun je Bush veel verwijten, maar dat hij geen ballen heeft? Ja wadde. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
ja, maar bon , Antoon, je kan toch wel met een gerust hart stellen dat Bush zich niet echt bijzonder hard inspant om de kwestie Israel-Palestina aan te pakken.. Dat is zijn goed recht natuurlijk, en ik denk ook dat hij eerder een strategie volgt van 'eerst de rest van het MO, en dan de angel uit Israel-Palestina'.. maar dat hij echt een gewaagd beleid voert ten aanzien van Israel, hmm, toch niet bepaald..
![]() |
![]() |
#7 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#8 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#9 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Zijn onvoorwaardelijke steun aan Sharron is op zijn minst naief te noemen. Zijn schofferen van het "oude Europa" was oerdom. Maar zijn grootste fout was zijn unilaterale inval in Irak. De oorlog tegen het terrorisme moet op veel fronten worden gevochten. Belangrijk hierin is het besef dat het in essentie een "cultuuroorlog" is van de Moslim-cultuur tegen de Westerse cultuur. In die oorlog is geloofwaardigheid, en het aangaan van allianties cruciaal. Bush heeft echter lak aan internationale geloofwaardigheid, en schoffelt zijn potentieel sterkste medestanders onder de mat. Ballen ja. Hersenen nee.
![]() |
![]() |
#11 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Men vind bv dat de US zich overal mee bemoeit en dat ze daar eens mee moeten stoppen, awel eerste vb nu dat men er zich wat buiten houd is het ook weer niet goed...tja wat moet je nog doen dan? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Over zijn politieke keuzes kun je natuurlijk lang praten, ik ben in ieder geval te vinden voor zijn aanpak, zowel op binnenlands als op buitenlands vlak. En voor the record : de inval in Irak was niet unilateraal. Vandaag zijn er zo'n 36 landen aanwezig in Irak bij de coalitie-troepen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
het was géén waarde-oordeel.. Lees de rest van mijn interventies..
![]() |
![]() |
#14 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Beleefde discussies hier. Daar ben ik voor te vinden.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#17 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() [quote="Dilbert"]
Citaat:
Zijn onvoorwaardelijke steun aan Sharron is op zijn minst naief te noemen. Zijn schofferen van het "oude Europa" was oerdom. Maar zijn grootste fout was zijn unilaterale inval in Irak. Waarom?? Voor de 200ste keer Israël is de enigste democratie in een regio vol dictaturen. Israël ontstond in 1948 en maakte 3 oorlogen van Arabische agressie mee die ze allemaal won om nog maar te zwijgen van de vele terroristische aanslagen. Wat het oude Europa wat ik liever "Eurabië" noem had Rumsfeld gelijk: Europa is idd wel wat méér dan de chauvinistische Fransen en de arrogante Duitsers. De oorlog tegen het terrorisme moet op veel fronten worden gevochten. Belangrijk hierin is het besef dat het in essentie een "cultuuroorlog" is van de Moslim-cultuur tegen de Westerse cultuur. In die oorlog is geloofwaardigheid, en het aangaan van allianties cruciaal. Bush heeft echter lak aan internationale geloofwaardigheid, en schoffelt zijn potentieel sterkste medestanders onder de mat. Ballen ja. Hersenen nee. IK had ook liever een véél bredere coalitie gehad maar sommigen in Europa schijnen het nogaltijd niet te snappen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En als er nog steeds COW blijven vallen in Irak ?? ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Israel is misschien wel een democratie (intern dan), maar lapt een aantal democratische principes toch vierkant aan zijn laars. De belangrijkste daarvan is de scheiding van Religie en Staat, door de onvoorwaardelijke steun aan de extremistische kolonisten. Sharon is bovendien niet meer dan een vulgaire oorlogsmisdadiger, net als Arafat trouwens. Ik heb dan ook meer respect voor de "verlichte dictatuur" in Jordanie, dan de "democratie" in Israel. Citaat:
![]() |
![]() |
#20 | |
Minister-President
|
![]() [quote="Bluelagune"]
Citaat:
Het enigste democratisch land in de AQrabische wereld. Tja, en de VS de grootste democratie op aarde zeker ... Ik trek hier geen partij, al zou ik uw reactie eens willen weten als er daar wat kolonisten uw land komen afnemen, uw met geweld van uw grond smijten en dan een eigen "Joodse" staat uitroepen. Dat de arabieren weinig democratie in de genen of hersenen hebben, is natuurlijk ook wel waar. Dat terrorisme meestal te verfoeien is, natuurlijk ook. Of het veel zal helpen om zoals Bush elke dictatuur en moslimstaatje (die tegen de VS reageert wel te verstaan, de anderen steunen ze met raad en daad) plat beginnen te gooien? Men heeft verdorie Franco en Salazar in de tijd ook niet buiten gesmeten. De VS moeten mij geen les in democratie geven. Ze steunen dictarioale regimes overal in de wereld. Ze zetten regeringen af en aan in het belang van de VS. Ze verplichten landen om een economisch systeem te aanvaarden dmv boycotten en militaire druk. Ze hebben zelf minderheden onderdrukt en gediscrimineerd. Ze hebben zelf aan politieke vervolgingen gedaan in eigen land. En qua scheiding kerk en staat ligt de grens toch vaak in het voordeel van de eerste. Waar de wil tot democratie niet bestaat, zal ze door geweld niet worden opgelegd. De bevrijding van Europa was een echte bevrijding (ook van hun economische markt natuurlijk) omdat de mensen democratie in de armen namen. Ik denk dat ze toch een beetje minder naar star-wars moeten kijken, in het Witte Huis. Een lange termijn strategie kan bv. al wonderen doen. Want op kortere termijn zal niets van wat ze nu ook bezig zijn enige funderingen leggen voor de democratie. Een goede voorbeeld is Iran, waar de bevolking zelf vraagt om hervormingen. Hoe meer de VS echter Iran als "duivel" afschildert, hoe minder ze daar geneigd zijn om toe te geven aan "westerse" eisen en politieke systemen.
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... » (Friedrich Nietzsche) |
|
![]() |
![]() |