![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Zou u een voorkeurstem geven aan Yves Leterme? | |||
ja, ik heb nog vertrouwen in Leterme |
![]() ![]() ![]() |
5 | 7,69% |
nee, Leterme heeft/had afgedaan |
![]() ![]() ![]() |
60 | 92,31% |
Aantal stemmers: 65. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() Dat wil ik wel eens weten, dus niet de partij CD&V, maar wie zou een voorkeurstem voor die bedrieger ervoor over hebben?
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() mag je stemmen in deze enquête als je nooit op hem gestemt hebt?
![]() |
#4 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Heb er niet op gestemd, maar had hem het voordeel van de twijfel gegeven.
Na de NVA een valse steek te hebben gegeven in september is het duidelijk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dank zij de persoonlijke inbreng van Yves Leterme.
Bart De Wever: * "In dit land word je als Vlaming staatsman door je eigen overtuiging in de frigo te stoppen zolang de carrière dat vereist. Een staatsman is een man op wie geen staat te maken valt." (2007) * "Je kunt in dit land geen federale regering meer maken die onze welvaart kan redden. Ik doe daar niet meer aan mee." (30.11.23) * "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23) |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Partijlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Maar, indien ik er vroeger wel al op gestemd zou hebben, dan zou ik er nu niet meer voor stemmen.
![]() |
![]() |
#9 |
Staatssecretaris
|
![]() Zuster Monica?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Gouverneur
|
![]() Ik zou erop stemmen, maar niet uit vertrouwen.
Ik zou erop stemmen omdat iets nog altijd beter is dan niets en als hij het niet doet ik niet echt weet welke strontraper de shit van deze regering kan opkuisen en de overige shit die der nog bijgekomen is. Uit vertrouwen doe ik het wel niet en hij heeft nog steeds afgedaan en gans Vlaanderen verraden maar hij is de enige die nog weet hoe het moet. Reynders zie ik dat nog niet doen en het blauw konijn zie ik al helemaal niet zitten! Out of many, he is the lesser worst.
![]() |
![]() |
#11 |
Gouverneur
|
![]() uiteraard is het nog altijd beter van gewoon heel die regering van kgojeganèn direct te laten vallen, direct ook met la belgiek erbij.
![]() |
![]() |
#12 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Daar ben ik het niet met eens. Ze hebben maanden geleden een veldslag gewonnen door alle vlaamse verzuchtingen van CD&V en bij uitstek Leterme te kunnen begraven. Wat ze nu gedaan hebben is volgens mij echter een pyrrhusoverwinning. Ze hadden moeten ophouden en CD&V wat kruimels gunnen. Maar nu zijn ze veel te ver gegaan. Ten eerste zal er een verdere verschuiving zijn van vlaamse stemmen naar partijen waar de belgicisten nog verder mee van huis zijn. Het duurt allemaal nog even, maar ik zou helemaal niet uitsluiten dat als er morgen verkiezingen zijn VB/LDD/N-VA tesamen aan de helft van de vlaamse zetels geraken. Zelfs indien dat niet het geval is: hoe gaan ze nog een coalitie op de been krijgen? Paars zal aan vlaamse kant nooit aan voldoende zetels geraken, paars/groen evenmin. En ik betwijfel sterk of het restant dat er nog overblijft van CD&V na de verkiezingen niet dermate getraumatiseerd zal zijn door de huidige gang van zaken dat ze ervoor zal bedanken om nog eens in zee te gaan met VLD en consoorten. Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 19 december 2008 om 19:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
![]() Leterme HAD afgedaan. Met nadruk op had.
En dat omwille van de woordbreuk en het verraad naar NVA toe in september. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
![]() Een vraagje:
Heeft Leterme in juli individueel zijn ontslag aangeboden of van zijn hele regering zoals nu ? Dat weet ik eigenlijk niet meer. Dat kan nuttig zijn om het verdere verloop te voorspellen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Minister
|
![]() ik hoop dat de vlaamse kiezer nooit vergeet dat de vld mooi heeft meegetimmerd aan leterme's zerk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik stem Leterme!
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Minister-President
|
![]()
![]() |
#19 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Leterme is er mogelijk voor een stuk ingeluisd, maar enkel en alleen omdat hij zijn 'partners' ook alle maar dan werkelijk alle kansen heeft gegeven om hem erin te luizen. Ik kan wel begrijpen dat je er een soort van sympathy vote op zou willen geven, maar get real die man krijgt niks gedaan en zal in de toekomst ook niks meer gedaan krijgen. Hij is noch standvastig, noch sluw genoeg om zich te handhaven in de slangenkuil van de belgische 'top'politiek. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Parlementslid
|
![]() Nooit veel in Yves Leterme gezien, maar de man zag er als een messias uit na de jaren van paars onder Verhofstadt.
Dat is het probleem, als er een regeringsleider knoeit, dan ziet de oppositie er veel beter uit, maar na een tijdje blijkt dat de oppositie er ook niets van bakt. |
![]() |
![]() |