![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Een vervolg op deze successtory, die ik enkele maanden geleden nog eens heb opgerakeld, dringt zich op!
Wie de voorbije maanden naar de website van Spirit ging, op zoek naar een forum, werd met veel jolijt uitgenodigd in het virtuele "praatcafé". De begeleidende tekst was: "Voor SPIRIT vormt het Internet een mooi bewijs van de mogelijkheden van dit nieuw medium om de bevolking op een vernieuwende manier bij het politieke gebeuren te betrekken. Maak er gebruik van en neem deel aan het SPIRIT-debat. Hier krijgt iedereen de kans om zijn argumenten in een open discussie op tafel te gooien!" Vreemd genoeg was dat "café" bijna een jaar lang "wegens technische problemen gesloten". Slecht café noem ik dat. Hebben ze bij Spirit nijpend gebrek aan goede informatici of worden ze door Microsoft gesaboteerd wegens hun voorstellen voor vrije software? Of hebben ze die handige horeca-truc van hun vriend Stevaert afgekeken? Het café, dat in elk opzicht verlieslatend was, is nu gesloten en vervangen door het simpele onderdeel "debat". Ze hebben het begeleidende tekstje dat hierboven staat overgenomen om het aan te kondigen. Waar dat debat moet gebeuren (op straat, in bed, in bad?) wordt wel niet gezegd. Op de site niet in elk geval, want onder het tekstje dat uitnodigt tot "debat" gaapt nu één grote blanco leegte. Zie ik nu zo slecht of is er geen forum te bekennen terwijl er één beloofd wordt? Opmerkelijk voor een Spirit-site die héél frequent wordt bijgewerkt met filmpjes, voorstellen, links... dat "technische problemen" meer dan een jaar lang aanslepen, en dat ze er sinds die tijd nog altijd niet in geslaagd zijn één of andere vorm van "forum" aan te bieden. Surf naar "http://www.meerspirit.be/forum.php" en kijk zelf indien u mij niet gelooft. |
![]() |
![]() |
#2 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het forum is afgeschaft omdat een paar kleine kinderen op elkaar begonnen te schelden. Ook N-VA'ers trouwens, jammer genoeg.
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... » (Friedrich Nietzsche) |
|
![]() |
![]() |
#3 | ||
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
Op de website van de N-VA laten ze zelfs een zekere "Roel Anciaux" de ganse dag zijn venijn spuwen, kan je nagaan! Ik denk dat die paar scheldpartijen de reden niet zijn. Als je het mij vraagt hebben ze bij Spirit eerder schrik van hun eigen schaduw, met name hun leden die hun teleurstelling over het eeuwige geven en opgeven niet kunnen verbergen. Je kan je top wel tevreden stellen met een regen aan mandaten, maar niet je leden. En die haken blijkbaar in grote getale af, getuige het schaars bijgewoonde congres van enkele weken geleden. |
||
![]() |
![]() |
#4 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Een open online forum van een politieke partij is meestal niet mogelijk omdat tegenstanders dit onmogelijk maken.
Zelfs normale discussies op dit forum zijn nauwelijks mogelijk. Ik las ergens een opmerking van een politiek correcte denker dat een rechtse partij als het VB geen open forum had en dat vond hij heel typisch. Nadien merkte ik dat ook het forum op de SPA-webstek na korte tijd verdween omdat het niet doenbaar bleek. Waarschijnlijk is dat niet typisch. |
![]() |
![]() |
#5 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
neem eens een kijkje op het CD&V forum. Zeggen dat een open forum (met strikte moderatie uiteraard) niet mogelijk is "pakskes in zever". Bovendien is het Blok toch de partij van de vrije meningsuiting?
![]() |
![]() |
#6 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik vind het jammer dat niet alle politieke partijen een eigen forum hebben. Enkel - van diegene die ik ken - hebben N-VA, CD&V, SPA en de BUB een forum.
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#8 |
|
![]() [quote="Vlaamse Leeuw"]
|
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
![]() Citaat:
Zo een forum is vooral bij het VB onmogelijk door de haatcampagne en de demonisering. Wie daaraan twijfelt moet maar eens kijken welke verkiezingsborden bij voorkeur beschadigd worden. |
||
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#11 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Kristallen bollen allerhande, daar heb ik echter geen boodschap aan. |
||
![]() |
![]() |
#12 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#13 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#14 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#15 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Staat daar ook in hoe je een verkiezingsuitslag voorspelt?
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... » (Friedrich Nietzsche) |
||
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
![]() Citaat:
"Discussieplein Wegens misbruiken van het initiële discussieplein zien wij ons genoodzaakt u door te verwijzen naar een onafhankelijk doch prima forum: www.politics.be/forum" -------------------------------------------------------- Zo hoor je het ook eens van een ander. |
||
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Zelfde ingrediënten, zelfde oven,.......... zelfde resultaat. 8)
![]() |
![]() |
#18 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik heb al zo'n vermoeden wie voor die "misbruiken" verantwoordelijk is ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
![]() Citaat:
Scheldpartijen en nutteloos getwist heb ik er niet gezien. En alle meningen komen aan bod. Het resultaat mag er zijn. Indien dit bereikt wordt door een streng beheer of niet doet niets ter zake. In de toekomst neem ik er ook aan deel. |
||
![]() |
![]() |
#20 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
CD&V heeft niet in dezelfde mate politieke tegenstanders als de andere partijen. Deels omdat hun standpunten over het algemeen erg gematigd zijn, deels omdat ze in de oppositie zitten en dus niks verkeerd hebben kunnen doen, deels omdat het vaak niet al te makkelijk is om te weten wat het CD&V standpunt precies is ![]() Ik kan mij inbeelden dat dat ook voor een stuk aan het kiezerspubliek ligt van CD&V, dat zijn niet direct de mensen die op de barricades gaan staan hé ![]() ![]() (Ofwel hebben die daar wel héél straffe moderatoren, maar die indruk heb ik althans niet) |
|
![]() |