![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb zonet de nieuwsbrief van de nva in de mail gekregen.
Gebruik makend van hun recht, voorzien in de grondwet, om zich te richten tot de rechterlijke macht, willen zij dat een einde gesteld wordt aan de karoessel van belangenkonflikten. Nu ben ik eens benieuwd of er nog ministers zijn die het zullen durven wagen om zich te bemoeien met rechterlijke uitspraken. (zelfs al is het arbittershof een soort van administratieve rechtbank ...) En of ze daar in het arbittershof met hun voeten laten spelen door in tegenstrijd te gaan met hun eigen vonnis, en met hun eigen voorzitter zijn uitspraak (bhv moet opgelost worden om demokratisch rechtsgeldige verkiezingen te hebben; uitspraak redelijk resent na de aanstelling van meneer Bossuit) Eigenlijk vind ik nog het belangrijkste argument dat een parlement dat "geen belang heeft bij een bepaalde zaak" ook geen belangenkonflikt kan inroepen ... ps: dat recht in de grondwet is voorzien; ik kan er ook niet aan doen. Ziehier nummer en tekst van het artikel: (letterlijk) Art. 13. Niemand kan tegen zijn wil worden afgetrokken van de rechter die de wet hem toekent. en hier is de nieuwsbrief: Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister-President
|
![]() Eigenlijk wordt een heel land gegijzeld door nog niet 1% van de bevolking!!
Laat de politici nu eindelijk eens de moed hebben om de woede van de Brusselse FDF-ers te trotseren en aan de serieuze onderhandelingen beginnen; Dat zal ook niet op 1,2,3 tot unanimiteit leiden. Zowel de Walen als de Vlamingen als zelfs een groot deel van de Brusselaars zijn hiervan het slachtoffer!!! Heel BHV is voor de franstaligen gewoon een drogreden om niet aan de serieuze onderhandelingen te beginnen en nochtans Wallonië heeft meer dan Vlaanderen dringend nood aan relancemaatregelen!! Ik begrijp niet dat de franstalige partijen zo hun kiezers kunnen in de steek laten!! De economische regressie speelt in deze een belangrijke rol: hoe erger het wordt , hoe meer ALLE belgen het non-probleem van BHV gaan inzien!! Maingain zal toch wel nattigheid beginnen voelen zeker??? Trouwens, ik vermoed dat de Duitstaligen geen belangenconflict hebben willen indienen omwille van : 1. eigenlijk geen belang in BHV 2. geen partij willen kiezen en niet meedoen aan die carroussel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Duitstalige liberalen, sociaal-democraten en groenen (PFF, SP en Ecolo) zijn slechts lokale afdelingen van de grote Franstalige partijen (MR, PS en Ecolo). Alleen de christen-democraten en regionalisten (CSP en PJU-PDB) zijn eigen partijen.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() ![]() ![]() ![]() JAAA, de kunsten van de nv-a hebben we al 17 maanden mogen zien. Uw belangenconflictje zal even snel in de papiermand liggen als dat ze gekomen is... |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() NVA heeft dat beloofd,ze gaan het proberen....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Minister-President
|
![]() Omtrent BHV ben ik persoonlijk rigoureus. Splitsen die zaak.
Dat dossier sleeptdtdtdt nu al 40 jaar aan. Recent ( alles is relatief ) is daar een gerechtelijke uitspraak over geweesttdtdtd. Reeds decennia zoektdtdt men naar een compromis oplossing. Die is nog steeds niet gevonden. Einstein zei ooit :” een probleem die niet opgelosttdtddt raakt , is een probleem die slecht gesteldtdtdt wordt” . Het is duidelijk dat men er niet uit geraakttdtdtd. Men is steeds voorzichtig geweest aan Vlaamse kant om Wallonië niet te schockeren. . “Maar zachte heelmeesters maken stinkende wonden” . Het probleem BHV heeft al voor grotere nevenproblemen gezorgddttdtdt, dan het probleem zelf. In dergelijke gevallen is er een “ei van Columbus” oplossing nodig. Als u voorzichtig een ei wil rechtzetten, en dat lukt niet na 40 jaar. Pak dat hardgekookt ei, plof het op de tafel en het blijft staan. Eindelijk na 40 jaar. Uiteraard zal er schade zijn onderaan het ei, maar het staat er eindelijk. Zoals ik zei, rigoureus ben ik voor de splitsing van BHV. Maar het zal contraproductief werken net zoals een nieuw belangenconflict die de Walen nu willen inroepen. Laat mij eerst de Walen nemen en hun belangenconflict. Als ze deze opnieuw inroepen, zal iedereen weer in zijn loopgraaf deuken. Enerzijds een Vlaams Front die beloofd had om BHV te splitsen. En de verkiezingen komen aan op 6-2009. Niemand zal zijn nek uitsteken uit de loopgraaf om te kogel te krijgen In Wallonie komen de verkiezingen 6-2009 er ook aan. Men wil scoren voor eigen bevolking en Di Rupo heeft de primeur pluim vandaag op zijn hoed gestoken. Er zal weer polarisatie komen in Vlaanderen en Wallonie. Het systeem België wordt weer in vraag gesteldtdtddt. Mocht Vlaanderen met zijn meerderheid binnen afzienbare tijd toch BHV eenzijdig definitief splitsen. Dan start men direct een nieuw probleem , conflict met de Walen. Uitgebreid naar de EU. Er zijn taalwetten in Belgiê - erkening van drie landstalen - bepalen van taalgrenzen en uitzonderingen ( grens faciliteiten ) Er zijn Europese richtlijnen omtrent bescherming van minderheden Momenteel is BHV één kiesdistrict die behoorlijk Franstalig is. Eenmaal dat gesplitst, vormen de Franstaligen in HV een minderheid die een “recht ontnomen is” door de meerderheid. Op basis van eigen wetgeving en grondwet in België is dat juridisch aanvaardbaar. Voor de Europese unie ligt dat anders. - Ze hebben hun richtlijn voor “bescherming van de minderheden” die nog niet geratificeerd is door Vlaanderen. Omdat Vlaanderen van oordeel is dat alles netjes geregeld is door de Belgische taalwetten. - in de Belgische wet staat de erkenning van drie talen - het splitsen van BHV neemt een minderheid rechten af. Wees maar zeker dat Wallonie daar zal op in spelen. . Met als hoofddoel, het probleem BHV uitbreiden over geheel Vlaanderen. Het is algemeen geweten. Waar Wallonië voordeel haalt, roept het “l’union fait la force “ en “ solidariteit”. Waar het nadeel heeft, kruipt het in de slachtoffer rol en beklad in Europa het imago van de Vlamingen als “fascisten” en “ Vlaams Blokkers”. Gesteund door la Libre Belgique , die toch veel gelezen wordt in buitenlandse diplomatieke kringen. Vanaf dan start het nieuwe probleem. Europa zal aandringen tot het ratificeren van hun richtlijn voor minderheden. Wallonie zal het niet laten om Vlaanderen te bekladden in het buitenland. En toch, splitsen BHV. Waarom? Walloniê is niet verplicht om ons te bekladden in het buitenland. Doen ze het toch, dan is een Vlaamse staat binnen de Belgische staat of zelfs onafhankelijk weer een stap dichter. De actie van Nva is bij deze ook rigoreus. Het zou zelfs niet helpen als een rechter de tweede belangconflict zou afwijzen. De Walen gaan het Europees spelen. Net zoals de benoeming van de drie burgemeesters. Vlaanderen, maakt u maar klaar. De komenden maanden zal Wallonië er wel voor zorgen dat zij de "dutsen" en "slachtoffers" zijn van de "facisten in Belgiê". En maar op 21 juli de tricoleur uithangen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uitlatingen als deze afkomstige van Vlaams-nationalisten hebben er in belangrijke mate toe bijgedragen dat ik de partijpolitiek onlangs voorgoed de rug toegekeerd heb.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Tzijn mijn bijdragen niet die u de partijpolitiek de rug doen toekeren, maar de cognitieve dissonantie die u ervaart wanneer u dingen daaromtrent te slikken krijgt die inherent fout zijn. Onbehaaglijk gevoel hé, weten dat je op papier minder betekent dan een Waal. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Vreemdeling
|
![]() En als het VB amendementen indiend over BHV stemt de NV-A tegen.
Begrijpen wij kan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het verschil tussen N-VA in de oppositie en N-VA met kans op ministerpostje is erg groot. I.e. ik ben het inhoudelijk met hun kritiek eens, en het is ook hun absoluut recht om die kritiek te geven. Alleen kan ik niet bepaald zeggen dat de periode van het Vlaams Kartel mij veel vertrouwen heeft gegeven in 'een N-VA met kans op leuke postjes'. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De NVA neemt initiatief, dankzij de NVA is Vlaanderen de afgelopen 2 jaar Vlaamser geworden dan ooit voorheen.
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het blok was de eerste om klacht neer te leggen bij het gerecht tegen De Klucht en zijn Scheur, wegens handel met voorkennis.
Die klacht was gericht tegen één bepaalde mens, maar bedoeld als oppositie: koteren om de regering te ambeteren. Nu is de nva als eerste op het gedacht gekomen om de gerechtelijke weg te bewandelen tegen de tsunami van belangenkonflikten. De klacht is niet gericht tegen één bepaald persoontje, en daardoor - vind ik persoonlijk - toch al wat hoogstaander. Persoonlijk denk ik dat Di Pupo en panlat Rompuy er meer mee in hun maag zitten. Povere joernalisten die het daarover geen vragen stellen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() Eliootje van de État PS heeft alvast een belangenconflict ingediend in het Waals Parlement, m.a.w: weer voor MAANDEN in de frigo. En de kankertumor zwelt verder aan.
![]() De NV-a en LDD zijn het laatste afleidingsmanoeuvre, de laatste hindernis zo u wil, vóór de Vlaamse onafhankelijkheid. Die zal echter in mineur gevierd/beleefd worden want het getalm van de laatste 17 maanden zijn onverbiddelijk geweest, ook voor de Vlaamse economie. Denkt dat varken van nen Dewever nu echt dat hij door de populaire uit te hangen in een of andere kutkwis alles wegveegt wat ie ons keer op keer op keer wijs heeft gemaakt?? Waar zijn z'n frisse deadlines hé? Zijn vette vissen, suikertjes en borrelnootjes?? Deze keer NIET de spons erover zoals we hier in Flaandreh gewoon zijn. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN