![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Vreemdeling
|
![]() Dag iedereen,
Ik ben een 16-jarige die al zijn hele leven met de fiets rijdt. Ik weet dat vele automobilisten zich ergeren aan het wangedrag van fietsers in het verkeer, maar tot een week of twee geleden was ik steeds in orde, steeds lichten aan, fiets in orde, een echte "modelfietser". Ik ben in augustus 16 geworden, en reed een week of twee geleden naar school, maar me had overslapen, dus was ik gehaast. Ik had lichten, maar die zaten niet meer op mijn fiets, en ik had écht geen tijd om ze te zoeken - ik kon het nog halen maar dan moest ik onmiddellijk vertrekken. U raadt het al: een politiecombi aan de kant van de weg, ik mocht stoppen, geen verlichting bij, PV'tje opgemaakt (nogal onbeleefd trouwens, de agenten dan), en een brief in de bus. Of ik een minnelijke schikking wens te aanvaarden? Van mijn ouders mag ik niet naar de verkeersrechtbank, en terecht, maar ik vind het ronduit kut dat ik voor de eerste keer in mijn leven niet in orde ben en nu 150 euro moet ophoesten, ik ben godverdomme 16 jaar! Veel vrienden die al eens tegen de lamp hebben gelopen, moesten gewoon een namiddag verkeersles volgen, maar ik moet 150 euro betalen, zomaar, alsof ik een full time job heb! Is er geen enkele manier waarop ik de boete kan omzeilen? Verkeersles mag volgen ipv een boete? of tenminste het bedrag wat verminderen? Ik heb recht om "factoren die in mijn voordeel pleiten" op te noemen, en ik hoop dat jullie misschien kunnen helpen met concrete tips?? Bedankt!!!!! Eigen inbreng: - Ik woon nog geen 2 kilometer van mijn school. - Ik had een fluorescerende broekspeld aan - Er was straatverlichting - Ik heb nog nooit eerder een aanvaring met de politie gehad Laatst gewijzigd door skrabl : 25 januari 2009 om 17:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Het gaat om een voorstel tot minnelijke schikking, wellicht. Je kan weigeren die te betalen. Dan kan je je verantwoorden voor de politierechtbank.
Daar wordt naar argumenten geluisterd en doorgaans valt de uitspraak beter mee. Je kan daar ook een alternatief (laten) voorstellen als je onbemiddeld bent. Aan je uitleg te horen, ben je doorgaans wel met veiligheid en verlichting bezig. Voorzitters van de politierechtbank zijn doorgaans redelijke mensen, als je kan aantonen dat je bewust bent van je fout en dat erkent, bereid bent een inspanning te doen, kan aantonen dat het de eerste keer is en je verder redelijk (en wat onderdanig) opstelt. succes ermee.
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() betalen lijkt me de oplossing.
Toen ik 16 was en ik had zoiets voor? Mijn ouders schoten het voor en ik mocht het afbetalen van m'n zakgeld. Het is een goede les. fluorbandjes garanderen je zichtbaarheid helemaal niet, ze zijn slechts een extraatje. Straatverlichting verblind vaker dan die verlicht. En als ik u tik met mijn auto, want er rijden godver veel zo'n zotten als u over de weg zal ik voor u moeten betalen, want u bent een "zwakke weggebruiker". Oh, en trouwens, nu ik toch eventjes een jonge fietser hier bij me heb, weten jullie dat voorangsregels ook voor jullie gelden? Betaal die boete, zorg dat je je niet meer overslaapt, en als dat dan toch gebeurt ben je toch al te laat, dan zal het op die 5 minuten dat het verschilt niet steken.
![]() |
#5 |
Minister
|
![]() Ondertussen mogen mensenhandelaars die de duurste advocaten kunne betalen lachend de gevangenis verlaten...
Ik leef met je mee Skrabl......Maar welcome to the real world we call Beglium... ![]()
![]() |
#6 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Dat sommige dingen niet in verhouding zijn? Volledig akkoord. Maar er zijn nu eenmaal regels, en daar moet men zich aan houden, doe je dat niet, dan weet je wat er tegenover kan staan. Don't play the game if you don't like the rules
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het spijt me om je dat te zeggen, maar als automobilist zijn voor mij fietsers zonder licht echt een gevaar. Niet voor mezelf... wel voor hen zelf.
Ik woon in een stadje waar fietsers zichzelf als onsterfelijk beschouwen. Of ik nu te voet of met de wagen ben. Iedereen moet zijn verantwoordelijkheid opnemen in het verkeer. Met de wagen doe ik dat door afstand te houden en mijn lichten ook overdag aan te steken want je moet gezien worden. Te voet wacht ik aan zebrapaden tot een auto stopt en steek vriendelijk mijn hand op. Niet jammeren als je zelfs het minimum niet wil respecteren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Vreemdeling
|
![]() Ik heb ondertussen nog iets ontdekt - op het PV van waarschuwing stond een andere straat dan het PV dat ik nu krijg. Kan het PV daardoor nietig verklaard worden???
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#10 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Zo heb ik eens een boete niet moeten betalen, op mijn brief stond fout geparkeerd op de LeopoldII laan ter hoogte van huisnr blablabla Maar het voorval was in de LeopoldI laan, ik gaan kijken naar de LeopoldII laan en ik mocht daar wél staan, dus heb ik geschreven dat ik inderdaad daar geparkeerd stond maar er wel mag staan. De mens die mijn brief kreeg zal wel geweten hebben dat het om een foutje in de brief ging, maar kon er niets aan veranderen. Geen boete dus
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Agressie en geweld is nu eenmaal jouw keurmerk. Ik vind dat je niet zou misstaan in het Israëlisch leger.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
edit: Ik heb er eerst een kaderke rond gezet vooraleer je je post terug verwijderd. Mijn wagentje was 3 maand oud en een of andere puberiale heeft van voor tot achter een kras getrokken in beide zijden. U beseft toch wel dat u hier een bekentenis doet van vandalisme? Misschien zijn er wel al meerdere klachten gekomen, geloof me, die stapelen op en wachten op een reactie als die van u.
Laatst gewijzigd door bentje : 25 januari 2009 om 18:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#16 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik vrees dat u moet leren lezen.
![]() |
#17 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() ...en schrijven ook.
![]() |
#18 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Wie zegt dat IK die krassen zet?
![]() |
#19 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Maakt niet uit, u schrijft dit, insinueert dit, en als er reeds pv's opgemaakt zijn over dit soort praktijken in uw straat zonder een dader gevonden te hebben kunnen ze u maar beter eens nagaan. Ik heb trouwens liever een probleem met -d en/of -t fouten dan dat ik me moet verlagen tot vandalisme. DIT KAN NIET!
Laatst gewijzigd door bentje : 25 januari 2009 om 18:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of neem zo'n armband verlichting, hoewel je in principe ook daar mee bekeurd kan worden. Misschien moet je je pa maar eens lief aankijken! Een dynamo met koplamp en EU-goedgekeurde achterlicht is goedkoper dan een bon. ![]()
![]() Laatst gewijzigd door Derk de Tweede : 25 januari 2009 om 18:38. |
|
![]() |
![]() |