Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2004) > Ahmed Azzuz (MDP) - 12 tot 18 april
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Ahmed Azzuz (MDP) - 12 tot 18 april "Een partij die de islamitische maatschappelijke waarden kan behartigen, naar het voorbeeld van de christen-democraten. Dat is wat de MDP, of Moslim-Democratische Partij, wil bekomen. Ahmed Azzuz is voorzitter van de AEL in België en tevens de rechte

Discussietools
Oud 10 april 2004, 12:52   #1
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Beste Mr. Azzuz, ziehier wat er op jullie site staat naar aanleiding van de liquidatie van Yassin:

Citaat:
AEL militanten en sympathisanten betoogden met 500 op het kerkplein in Borgerhout ter ere van Sheikh Ahmed Yassin

Antwerpen, 24 03 2004

Na de laffe moord door Israëlische zionisten op Seikh Ahmed Yassin toen die op maandagochtend de moskee verliet, riep AEL op tot actie om onze eer te betuigen aan een ware islamitische leider die symbool staat voor rechtvaardige strijd tegen de zionistische kolonisatie.

Dat bijna 500 militanten en sympathisanten gevolg hebben gegeven aan onze oproep om na twee dagen reeds samen te komen, wijst erop dat de moord op Seikh Ahmed Yassin vele harten heeft geraakt. We geloven nu met zijn allen meer dan ooit in de strijd die werd gevoerd door Sheikh Yassine en zullen dan ook het verzet (Islamic Jihad, Al Aqsa Brigades, Hamas en Hezbolah) blijven steunen tot één democratische Palestijnse staat op de totaliteit van historisch Palestina als oplossing wordt gerealiseerd.

Ook eisen we dat onze regeringspartijen VLD en vooral SP.a de zionisten onder hun middens weren en elke vorm van steun aan Israël zwaar bestraffen. Dat de juiste versie van de geschiedenis van Palestina uit de schoolboeken en het verplichte lessenpakket wordt geweerd, onder druk van de zionisten, is een crimineel feit en een aanslag op de democratie die gestopt moet worden. Zionisme is niet enkel in Israël aanwezig maar ook hier in België. Het moet als terrorisme worden gezien en bestreden. Het betekent immers de zwaarste vorm van terrorisme en is ook het grootste gevaar voor de wereldvrede.

http://www.nak4life.com/sjeikhyassin.swf
en daarvoor:

Citaat:
Oproep tot betoging Van de AEL

Antwerpen, 22 maart 2004

Met de laffe moord op Sheikh Yassine, spirituele leider van de verzetsbeweging Hamas, heeft Israël nogmaals bewezen dat ze een criminele en terroristische staat is. Deze staat, geleid door de fascistische premier Sharon, heeft aangetoond dat ze niet uit is op een rechtvaardige vrede, maar enkel op escalatie en geweld.

Wij eisen dan ook een ondubbelzinnig veroordeling van de vertegenwoordigers van de Joodse gemeenschap – die maar al te vaak een kritiekloze steun tonen ten opzichte van de staat Israël en haar regering Sharon – van deze gewetensloze daad. Wij eisen tevens een krachtdadige veroordeling door de Belgische regering en de Europese leiders, die de al meer dan 50jaar durende bezetting met de mantel der liefde toedekken. Europa moet sancties tegen de Zionistische staat aankondigen.

Om onze ondubbelzinnige steun voor het Palestijns verzet nogmaals te uiten, roepen we daarom op tot een betoging op woensdag 24maart. Met deze betoging die zal starten aan de kerkstraat in Borgerhout om 14u, willen we deze laffe daad aanklagen, alsook de strijd van de onderdrukte Palestijnen onverminderd steunen.
en daarvoor:

Citaat:

Maandagochtend 22 maart jl ontving de wereld het droevige en schandalige nieuws dat leider en oprichter van verzetsbeweging Hamas, Sjeikh Ahmed Yassine, is vermoord door de zionistische entiteit.

AEL is diepbedroefd met dit verlies en onze gedachten en gebeden gaan uit naar de nabestaanden van Sjeikh Ahmed Yassine. Sjeikh Ahmed Yassine is voor vele moslims het voorbeeld van de verzetsbeweging ten behoeve van de moslims en tegen onderdrukking en bezetting. Ook gaan onze gedachten uit naar de nabestaanden van de slachtoffers die met Sjeikh Ahmed Yassine zijn gevallen in deze terroristische aanval. Drie raketten waren volgens de zionisten nodig om een belangrijk deel van het Palestijns verzet uit te schakelen. AEL weet dat zij daarin een grote vergissing maken. Het verzet en de steun daarvoor zal alleen maar groter worden. Sjeikh Ahmed Yassine is een voorbeeld voor velen van ons. We zijn trots op het verzet dat Hamas voert, en op de liefdadigheidsstructuren die zij voor hun mensen hebben opgezet.

Voor de AEL is deze moord door de zionisten nogmaals een teken en bewijs dat de zionistische entiteit geen vrede wil en alleen maar uit is op het uitroeiien en verdrijven van de Palestijnen uit hun land ten behoeve van een racistische, ondemocratische, koloniale en zionistische staat.

De AEL zal de verzetsbewegingen die reageren op onderdrukking, blijven steunen tot de volledige bevrijding van Palestina. Heel Palestina.
Allereerst wil ik benadrukken dat ik noch pro-Israel of pro-Palestina ben, noch anti-Israel of anti-Palestina. Toch enkele opmerkingen:

1) u eist een "ondubbelzinnige veroordeling door de joodse gemeenschap". In Knack eist u zelfs van de joodse gemeeschap om zich te "distantiëren van de staat Israel". Ik erken de misdaden van Sharon zijn kolonistatiepolitiek, maar kan u mij eens uitleggen wat "de joodse gemeenschap" in België tegenover u moet verantwoorden over de politiek van Sharon hier 3000km vandaan? Of zou u het normaal vinden dat ik aan de moslimgemeenschap eis dat zij verantwoording moeten afleggen over bijvoorbeeld de slachtingen van christenen door moslims in Nigeria, of de aanslagen op een discotheek in Bali door moslimextremisten, of de aanslagen in Casablanca vorig jaar,..., en indien de moslimsgemeenschap in België deze misdaden niet veroordeelt even losjes te beweren dat er aanslagen tegen moskeeën of Islamitische handelaars "bijna onvermijdelijk" zijn?

2) ik begrijp dat u het Israelisch geweld zoals de liquidatie van Yassin veroordeelt. Door het Palestijns geweld echter op te hemelen, massamoordenaars onvoorwaardelijk te steunen toont u dat er van rationaliteit niet veel te merken is bij jullie. Of denkt u niet dat Palestijnen die besluiten een gordel van bommen rond zich te binden, zich vol laden met zoveel mogelijk spijkers en dan versterkt door het waanidee dat er 70 maagden op hem wachten in de hemel om dan vervolgens een bus nemen met de bedoeling zoveel mogelijk onschuldige mensen te doden, de wraak bij Israel alleen maar versterkt en juist tot een versteviging van de bezetting leidt?
Kan u mij eens uitleggen waarom een onschuldige Israelische dode (en dikwijls zijn er onder die doden ook Palestijnse Israeli's of Arabieren) minder onschuldig zou zijn dan een onschuldige Palestijnse dode?
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline  
Oud 13 april 2004, 12:48   #2
Ahmed Azzuz
Vreemdeling

Standaard

beste,

1. ja alle democraten moeten zich distantiëren van het zionistisch en illegaal kolonilialistisch regime van de staat israël. dat ik de joodse gemeenschap vraag om zich hiervan te distantiëren is om de financiële steun die deze maandelijks leveren aan het staatsterrorisme. ook is de joodse gemeenschap in belgie meer betrokken dan je wel denkt, ze steunen dan ook dit regime op een kritieklose wijze.
als hier een islamitische gemeenschap zou bestaan die op dezelfde wijze de arabische dictatuur en haar onderdrukkingsmechanismen zowel financieel als moreel steunt dan zal ook ik de eerste zijn om hen hiervan te veroordelen.

2.laat mij duidelijk wezen dat we als AEL en vooral als MDP elk geweld tegen onschuldige burgers veroordelen. de situatie in palestina is van een orde die elk rationeel denkende mens vraagt om juist wel de palestijnen te steunen daar de internationale gemeenschappen, VN,... niets ondernemen. als iemand zoals sharon alle internationale verdragen aan zijn laars lapt terwijl de palestijnen aan hun lot worden overgelaten, dan is elk middel die men hanteert om zichzelf als volk te beschermen, legitiem.
Ahmed Azzuz is offline  
Oud 13 april 2004, 12:56   #3
De Knut
Minister

De Knut's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ahmed Azzuz
als hier een islamitische gemeenschap zou bestaan die op dezelfde wijze de arabische dictatuur en haar onderdrukkingsmechanismen zowel financieel als moreel steunt dan zal ook ik de eerste zijn om hen hiervan te veroordelen.
laat mij je even helpen.

DIE ISLAMITISCHE GEMEENSCHAP BESTAAT HIER.

Geen dank.... 8)
De Knut is offline  
Oud 13 april 2004, 13:55   #4
Herman Desmedt ©HD
Minister-President

Herman Desmedt ©HD's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
beste,

1. ja alle democraten moeten zich distantiëren van het zionistisch en illegaal kolonilialistisch regime van de staat israël. dat ik de joodse gemeenschap vraag om zich hiervan te distantiëren is om de financiële steun die deze maandelijks leveren aan het staatsterrorisme. ook is de joodse gemeenschap in belgie meer betrokken dan je wel denkt, ze steunen dan ook dit regime op een kritieklose wijze.

2.laat mij duidelijk wezen dat we als AEL en vooral als MDP elk geweld tegen onschuldige burgers veroordelen. de situatie in palestina is van een orde die elk rationeel denkende mens vraagt om juist wel de palestijnen te steunen daar de internationale gemeenschappen, VN,... niets ondernemen. als iemand zoals sharon alle internationale verdragen aan zijn laars lapt terwijl de palestijnen aan hun lot worden overgelaten, dan is elk middel die men hanteert om zichzelf als volk te beschermen, legitiem.
Geachte,

In een conflict gaat geen enkel rationeel mens één van beide partijen steunen. Als hij/zij dat wel zou doen dan houdt die persoon op rationeel te zijn.
Als twee partijen op mekaar schieten, dan is het nooit de goede reactie van één zijde te kiezen en mee te schieten. De goede reactie is te zorgen dat er niet meer geschoten wordt.
Steunen van één zijde op zelfs oproepen om steun vind ik verkeerd. Het maakt de groep vechtenden alleen groter en de oplossing van het conflict moeilijker. Niet steunen, zich neutraal opstellen maak van de rationele mens die zich buiten conflicten houdt een potentieel bemiddelaar en aanvaardbaar voor beide kanten.
Het is niet dat er over conflicten niet mag gepraat worden. Er MOET over gepraat worden, maar dan wel rond de onderhandelingstafel. De geëigende plaats daartoe is de Verenigde Naties.
Zoals vermeld in menige maatschappelijke studie over conflicten hanteert U ook de eenzijdige visie en neemt U alleen die stukjes van de waarheid over die in uw kraam passen :
U schildert om te beginnen de Joden af alsof zij in het Midden Oosten niet thuis horen. Nochtans is de benaming “Jood” afkomstig van “Judea”, het land waar zij vandaan kwamen. Waar ligt dat dan ?
En dan is er nog iets wat ik, en met mij elk weldenkend mens onmogelijk kan begrijpen:
U wenst hier, naast de plaats die U hier al heeft in deze maatschappij nog eigen scholen, het Arabisch als vierde taal, enz. Maar U gunt het de Joden niet eens dat zij zich bevinden op de plaats waar zij vandaan komen. Leg me dat dan eens uit ?

Zoals vermeld in menige maatschappelijke studie over conflicten bent U wel degelijk en ook met deze oproep (in qute) bezig het conflict aan het exporteren. De beginvraag van deze draad was dus wel degelijk correct gesteld. Misschien moet U daar dan wel eens echt op gaan antwoorden.

Hopelijk gaat heel deze forumsessie niet alleen over dit soort discussies.
Er zijn andere véél constructiever en noodzakelijker dingen om over te discussieren
Oud 13 april 2004, 13:56   #5
pope
Gouverneur

pope's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
beste,
2.laat mij duidelijk wezen dat we als AEL en vooral als MDP elk geweld tegen onschuldige burgers veroordelen.
Dit geloof je toch zelf niet, jullie heiligen alle middelen om het Zionisme uit te roeien. Jullie roepen tevens gans de wereld op om zich tegen het jodendom te keren.
In België krijg je dit niet voor mekaar, daar de joden hier voor géén overlast zorgen en een zelfbedruipende gemeenschap opgebouwd hebben.
Boeddhisten hebben we hier ook, maar we horen of zien er zelden iets van wegens hun goede integratie.
Moslims hebben de bedenkelijke faam opgebouwd om tegen alles wat hen niet past met zinloos geweld te reageren.
Maar in de pers doen jullie alle moeite om dit te verdoezelen.
Maar de talrijke Islamitische websites en de uitspraken van Abu Jahjah zijn ijzersterke bewijzen van het tegendeel. Waarom deze tweezijdigheid? Waarom geen éénzijdige lijn om zo de anderen te overtuigen dat de Islam is zoals jullie die willen voorstellen en niet zoals de journaalbeelden van duizenden onschuldige slachtoffers laten vermoeden?

A patriot must always be ready to defend his country against his government.
---Edward Abbey---
pope is offline  
Oud 13 april 2004, 14:18   #6
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Vraagje: wat vindt u van Arafat? Wat vindt u vand e rapporten van het IMF over zijn persoonlijk kapitaal dat doorgesluisd naar Zwitserland wordt en waarvan een groot deel afkosmtig is van de (legitieme) ontwikkelingshulp aan Palestina?

Citaat:
laat mij duidelijk wezen dat we als AEL en vooral als MDP elk geweld tegen onschuldige burgers veroordelen. de situatie in palestina is van een orde die elk rationeel denkende mens vraagt om juist wel de palestijnen te steunen daar de internationale gemeenschappen, VN,... niets ondernemen. als iemand zoals sharon alle internationale verdragen aan zijn laars lapt terwijl de palestijnen aan hun lot worden overgelaten, dan is elk middel die men hanteert om zichzelf als volk te beschermen, legitiem.
mooi zo, een contraditio in terminis binnen 1 paragraaf.
Mijn vraag: denkt u da tde Palestijne zelfmoordaansalgen vrede dichterbij brengen of dat ze Israel aanzetten tot meer bezetting en controle?
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline  
Oud 13 april 2004, 22:44   #7
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Knut
Citaat:
laat mij je even helpen.

DIE ISLAMITISCHE GEMEENSCHAP BESTAAT HIER.

Geen dank.... 8)
zeg maar gerust een Machtige Islamistische Lobby, met grote duiten uit Saoedi Arabie, Afghanistan, Yemen, de UAE, Lybië, Irak, Iran, Syrië, Oman, Pakistan, Jordanië..
PollyCorrect is offline  
Oud 14 april 2004, 11:11   #8
tool2kil
Lokaal Raadslid

tool2kil's schermafbeelding

Standaard

Tiens en dan zeggen jullie in een andere thread dat het toch nonsens is te geloven in "zionistische complotten". Terechte opmerking hoor daar niet van. Maar die commentaar geldt ook hier he. Een islamitische lobby is even grote nonsens.
Oud 14 april 2004, 11:14   #9
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tool2kil
Tiens en dan zeggen jullie in een andere thread dat het toch nonsens is te geloven in "zionistische complotten". Terechte opmerking hoor daar niet van. Maar die commentaar geldt ook hier he. Een islamitische lobby is even grote nonsens.
Ja, daarom spot ik er ook van harte mee, daar niet van.

Hoewel, er wordt vast wel wat geld gesast uit Saoedie Arabië om Al Kwakka en andere clubs mee te steunen.
PollyCorrect is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be