![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Ahmed Azzuz (MDP) - 12 tot 18 april "Een partij die de islamitische maatschappelijke waarden kan behartigen, naar het voorbeeld van de christen-democraten. Dat is wat de MDP, of Moslim-Democratische Partij, wil bekomen. Ahmed Azzuz is voorzitter van de AEL in België en tevens de rechte |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | ||||
Europees Commissaris
|
![]() Beste Mr. Azzuz, ziehier wat er op jullie site staat naar aanleiding van de liquidatie van Yassin:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
1) u eist een "ondubbelzinnige veroordeling door de joodse gemeenschap". In Knack eist u zelfs van de joodse gemeeschap om zich te "distantiëren van de staat Israel". Ik erken de misdaden van Sharon zijn kolonistatiepolitiek, maar kan u mij eens uitleggen wat "de joodse gemeenschap" in België tegenover u moet verantwoorden over de politiek van Sharon hier 3000km vandaan? Of zou u het normaal vinden dat ik aan de moslimgemeenschap eis dat zij verantwoording moeten afleggen over bijvoorbeeld de slachtingen van christenen door moslims in Nigeria, of de aanslagen op een discotheek in Bali door moslimextremisten, of de aanslagen in Casablanca vorig jaar,..., en indien de moslimsgemeenschap in België deze misdaden niet veroordeelt even losjes te beweren dat er aanslagen tegen moskeeën of Islamitische handelaars "bijna onvermijdelijk" zijn? 2) ik begrijp dat u het Israelisch geweld zoals de liquidatie van Yassin veroordeelt. Door het Palestijns geweld echter op te hemelen, massamoordenaars onvoorwaardelijk te steunen toont u dat er van rationaliteit niet veel te merken is bij jullie. Of denkt u niet dat Palestijnen die besluiten een gordel van bommen rond zich te binden, zich vol laden met zoveel mogelijk spijkers en dan versterkt door het waanidee dat er 70 maagden op hem wachten in de hemel om dan vervolgens een bus nemen met de bedoeling zoveel mogelijk onschuldige mensen te doden, de wraak bij Israel alleen maar versterkt en juist tot een versteviging van de bezetting leidt? Kan u mij eens uitleggen waarom een onschuldige Israelische dode (en dikwijls zijn er onder die doden ook Palestijnse Israeli's of Arabieren) minder onschuldig zou zijn dan een onschuldige Palestijnse dode?
![]() |
![]() |
#2 |
Vreemdeling
|
![]() beste,
1. ja alle democraten moeten zich distantiëren van het zionistisch en illegaal kolonilialistisch regime van de staat israël. dat ik de joodse gemeenschap vraag om zich hiervan te distantiëren is om de financiële steun die deze maandelijks leveren aan het staatsterrorisme. ook is de joodse gemeenschap in belgie meer betrokken dan je wel denkt, ze steunen dan ook dit regime op een kritieklose wijze. als hier een islamitische gemeenschap zou bestaan die op dezelfde wijze de arabische dictatuur en haar onderdrukkingsmechanismen zowel financieel als moreel steunt dan zal ook ik de eerste zijn om hen hiervan te veroordelen. 2.laat mij duidelijk wezen dat we als AEL en vooral als MDP elk geweld tegen onschuldige burgers veroordelen. de situatie in palestina is van een orde die elk rationeel denkende mens vraagt om juist wel de palestijnen te steunen daar de internationale gemeenschappen, VN,... niets ondernemen. als iemand zoals sharon alle internationale verdragen aan zijn laars lapt terwijl de palestijnen aan hun lot worden overgelaten, dan is elk middel die men hanteert om zichzelf als volk te beschermen, legitiem. |
![]() |
![]() |
#3 | |
Minister
|
![]() Citaat:
DIE ISLAMITISCHE GEMEENSCHAP BESTAAT HIER. Geen dank.... 8) |
|
![]() |
![]() |
#4 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
In een conflict gaat geen enkel rationeel mens één van beide partijen steunen. Als hij/zij dat wel zou doen dan houdt die persoon op rationeel te zijn. Als twee partijen op mekaar schieten, dan is het nooit de goede reactie van één zijde te kiezen en mee te schieten. De goede reactie is te zorgen dat er niet meer geschoten wordt. Steunen van één zijde op zelfs oproepen om steun vind ik verkeerd. Het maakt de groep vechtenden alleen groter en de oplossing van het conflict moeilijker. Niet steunen, zich neutraal opstellen maak van de rationele mens die zich buiten conflicten houdt een potentieel bemiddelaar en aanvaardbaar voor beide kanten. Het is niet dat er over conflicten niet mag gepraat worden. Er MOET over gepraat worden, maar dan wel rond de onderhandelingstafel. De geëigende plaats daartoe is de Verenigde Naties. Zoals vermeld in menige maatschappelijke studie over conflicten hanteert U ook de eenzijdige visie en neemt U alleen die stukjes van de waarheid over die in uw kraam passen : U schildert om te beginnen de Joden af alsof zij in het Midden Oosten niet thuis horen. Nochtans is de benaming “Jood” afkomstig van “Judea”, het land waar zij vandaan kwamen. Waar ligt dat dan ? En dan is er nog iets wat ik, en met mij elk weldenkend mens onmogelijk kan begrijpen: U wenst hier, naast de plaats die U hier al heeft in deze maatschappij nog eigen scholen, het Arabisch als vierde taal, enz. Maar U gunt het de Joden niet eens dat zij zich bevinden op de plaats waar zij vandaan komen. Leg me dat dan eens uit ? Zoals vermeld in menige maatschappelijke studie over conflicten bent U wel degelijk en ook met deze oproep (in qute) bezig het conflict aan het exporteren. De beginvraag van deze draad was dus wel degelijk correct gesteld. Misschien moet U daar dan wel eens echt op gaan antwoorden. Hopelijk gaat heel deze forumsessie niet alleen over dit soort discussies. Er zijn andere véél constructiever en noodzakelijker dingen om over te discussieren
![]() |
#5 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
In België krijg je dit niet voor mekaar, daar de joden hier voor géén overlast zorgen en een zelfbedruipende gemeenschap opgebouwd hebben. Boeddhisten hebben we hier ook, maar we horen of zien er zelden iets van wegens hun goede integratie. Moslims hebben de bedenkelijke faam opgebouwd om tegen alles wat hen niet past met zinloos geweld te reageren. Maar in de pers doen jullie alle moeite om dit te verdoezelen. Maar de talrijke Islamitische websites en de uitspraken van Abu Jahjah zijn ijzersterke bewijzen van het tegendeel. Waarom deze tweezijdigheid? Waarom geen éénzijdige lijn om zo de anderen te overtuigen dat de Islam is zoals jullie die willen voorstellen en niet zoals de journaalbeelden van duizenden onschuldige slachtoffers laten vermoeden?
De enige plaats waar ik de Belgische driekleur nog kan verteren is in die oerdegelijke ouderwetse dweilen. A patriot must always be ready to defend his country against his government. ---Edward Abbey--- |
|
![]() |
![]() |
#6 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Mijn vraag: denkt u da tde Palestijne zelfmoordaansalgen vrede dichterbij brengen of dat ze Israel aanzetten tot meer bezetting en controle?
![]() |
![]() |
#7 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
#8 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Tiens en dan zeggen jullie in een andere thread dat het toch nonsens is te geloven in "zionistische complotten". Terechte opmerking hoor daar niet van. Maar die commentaar geldt ook hier he. Een islamitische lobby is even grote nonsens.
#9 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Hoewel, er wordt vast wel wat geld gesast uit Saoedie Arabië om Al Kwakka en andere clubs mee te steunen. |
|
![]() |