![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Karel De Gucht (VLD) - 19 tot 25 april "Deze liberale kopman beheerste gedurende verscheidene jaren het nieuws met opmerkelijke uitspraken. Jurist, Europees parlementair, Volksvertegenwoordiger, ... Na enkele desastreuze peilingen probeert deze oud-voorzitter nu de schaapjes op het droge |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Banneling
|
![]() Karel,
Ik wil je nog een praktische vraag stellen, los van de ideologische discussie voor of tegen stemrecht voor migranten. Over 'groot' Antwerpen verscheen er in de Standaard net een interessant artikel over de verplichte inburgering. Ik quote ze even een stukje: Citaat:
Bij een CLB is de vraag binnengekomen over een jonge nieuwekomer die reeds basiskennis Nederlands heeft doorgelopen. Hij zou echter meer Nederlands moeten kennen om verder te geraken dan het middelbaar beroepsonderwijs. De motivatie en intelligentie is dus duidelijk aanwezig. Echter bij bevraging aan het PRIC (Provinciaal Integratie Centrum) bleek dat er naast basiscursussen Nederlands geen verdere opleidingen beschikbaar zijn. Dan vragen wij ons af hoe het komt dat er zoveel migranten in het beroepsonderwijs terecht komen... Maar nu mijn praktische vraag: Hoe kan je eisen dat vreemdelingen zich eerst moeten inburgeren voordat ze hun stem mogen uiten, terwijl er nog voor het officiële begin van de inburgeringsregeling al problemen opduiken met wachtlijsten? |
|
![]() |