Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 13 april 2004, 01:02   #1
Ben Patriot
Burger

Standaard

Gek, gekker, gekst.
Ja volgens mij is voor al wie het onderstaande kranteartikel leest geen andere conclusie te trekken dan dat we hier te maken hebben met een nieuw dieptepunt als het gaat om het knuffelbeleid van Job Cohen en handlangers bij zijn ambtenarenapparaat ten opzichte van de "verrijkingen" die vorig jaar hun gastheer en de nog resterende rechtmatige en oorspronkelijk bewoners van Amsterdam op een manier beledigde die elk voorstellingsvermogen tartte.
De jaarlijks terugkerende traditie in Amsterdam bij het Nationale Monument om de doden, en dan vooral de Joodse slachtoffers te herdenken (alsof er geen leed onder de Nederlanders is geweest tijdens de bezetting door de buurman),
werd toen ruw verstoord door voor deze mensen uiterst grievende leuzen en het voetballen met de herdenkingskransen!!!!!!!
Deze ambtenaren die onderstaande "oplossing" hebben bedacht verdienen dan ook het etiket : GEKST

landelijke ochtendkrant Trouw van vrijdag 09 04 2004 :

Stadsdeel wil rustige 4 mei

Marokkaanse jongeren worden dit jaar bij de dodenherdenking in het Amsterdamse stadsdeel De Baarsjes betrokken om pijnlijke
-antisemitische- incidenten te voorkomen.

Allochtonen
Van onze verslaggever

Amsterdam- "Het 4/5mei comité heeft onder meer de Marokkaanse jongeren op het programma staan", meldde een persbericht van het West-Amsterdamse stadsdeel De Baarsjes gisteren.
"Die lezen de namen op van Marokkaanse piloten die in mei 1940 zijn neergeschoten boven Zeeland".
Vorig jaar scandeerden Marokkaanse jongeren in dit stadsdeel tijdens de twee minuten stilte:
`Joden, die moeten we doden`.
Betrokkenheid van jonge Marokkanen bij de herdenking moet herhaling van de onverkwikkelijkheden voorkomen, zegt Jan Voetberg, voorzitter van het plaatselijke comité 4 en 5 mei en deelraadslid voor het CDA.
Maar volgens zijn D66-collega in de raad, Michel Rog,
`capituleert` Voetberg voor degenen die zich misdroegen.
Het incident in de Baarsjes was vorig jaar één van de zeven verstoringen van herdenkingen in Amsterdam. Bij de meeste waren Marokkaanse jongeren de vermoedelijke daders.
Rog sprak vorig jaar Marokkaanse jongeren aan op hun wangedrag en deed aangifte tegen hen. Gisteren stuurde hij een verklaring naar de pers, waarin staat:
"Deelnemers aan de dodenherdenking vragen helemaal niet om wijziging van het programma. Zij willen gewoon in stilte herdenken. (...)
Wij moeten de ordeverstoorders niet geforceerd betrekken bij een ritueel dat hen kennelijk niet aanspreekt".
"Het is beslist niet zo dat ik geen Marokkaan bij de herdenking wil", zegt Rog in een toelichting. In de Baarsjes wonen iets meer allochtonen dan autochtonen.
Rog wijst erop dat de dodenherdenking er al heel multicultureel is.
Het programma dat voorafgaat aan de stilte, vindt plaats in de Turkse Aya Sofiamoskee. Vorig jaar werd een film vertoond over Marokkaanse soldaten die aan de kant van de geallieerden streden onder meer in Zeeland.
Dit jaar gaat een programmaonderdeel over hoe Suriname de Tweede Wereldoorlog beleefde.
"Voor oudere autochtonen uit de Baarsjes is dit alles al een reden om niet meer in hun eigen buurt te herdenken", zegt Rog.
Organisator Voetberg zegt dat hij een Marokkaans programmaonderdeel heeft gepland om de jongeren duidelijk te maken wat een dodenherdenking eigenlijk is. Naar jongeren wordt nog gezocht. Voetberg:
"ik vindt het incident van vorig jaar niet meer dan kwajongensgedrag, maar het liet wel zien dat het onderwerp ver van die jongens afstaat".
Voetberg zegt dat al eerder is geprobeerd om ongerechtigheden te voorkomen.
"Medewerkers van jongerencentrum La Rainbow, aan het plein waar de herdenking wordt gehouden hadden de jongens vorig jaar een dagje meegenomen naar Sixflags, in de hoop dat ze ´s avonds te moe zouden zijn om de herdenking te verstoren. Maar ze hadden blijkbaar nog energie over".
Een medewerker van La Rainbow zegt dat hij, noch zijn collega´s of de betrokken jongens, met de pers praten. Zij vrezen negatieve publiciteit.
Hij laat slechts weten dat het uitstapje op 4 mei vorig jaar los stond van de dodenherdenking en dat de jongeren binnenkort ook iets zal worden bijgebracht over jodenvervolging.

Ben Patriot: Nog veel dieper en erger dan dat deze jongeren vorig jaar hun gastheer en land kwetste en beledigde kan bijna niet, maar deze deelraad weet het te bedenken deze jongeren als het ware te belonen voor hun gedrag, door het voorlezen van de namen van de omgekomen Marokkaanse piloten!!!!
En dan te bedenken dat veel van deze jongeren minstens net zulke negatieve en bovenal destructieve denkbeelden koesteren als de agressors van de Tweede Wereldoorlog.
Als deze islamitische jongeren al wat hebben met de herdenkingen is het vooral de sympathie die zij hebben voor het vernietigen van Joden,
voor hun valt er eerder wat te vieren dan te herdenkingen!!
Dus een grotere belediging door het toekennen van aanwezigheid en zelfs spreektijd voor deze rel-Marokkanen is voor vele echte Amsterdammers een belediging van het ergste soort!!!

De beleidsmakers die deze "oplossingen" op hun geweten hebben zijn niet alleen het GEKST, maar vooral ook het ZIEKST,
hoogrijp, ja wellicht zelfs overrijp voor de psychiater!!
Stelletje rood-fascistische islamcollaborateurs.

Wat doen deze zelfde beleidsmakers trouwens voor de nog resterende oorspronkelijke en rechtmatige Nederlandse jongeren op 4 en 5 mei in deze buurten, die omdat zij geen vriendjes willen zijn van deze rel-Marokkanen, zich nog nauwelijks ´s middags na tweeën alleen op straat durven te begeven???
U raadt het wel : NIETS !!!
Ben Patriot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2004, 12:05   #2
Attiladehun
Banneling

Standaard

Inderdaad, die types zijn goed gek. Hoe lang gaan deze perversiteiten nog duren?
Attiladehun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2004, 12:09   #3
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Dat hebben ze daar in Amsterdam prachtig opgelost. In plaats van die mensen nog maar eens in de ogen te spuwen door hen van die plechtigheid te weren, worden ze er nu bij betrokken.

Prachtig toch? Ik zie niet in waarom jullie verzuurden daar nu weer over moeten beginnen kankeren...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2004, 12:27   #4
Attiladehun
Banneling

Standaard

Oud 13 april 2004, 12:33   #5
Xnorf
Gouverneur

Xnorf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Dat hebben ze daar in Amsterdam prachtig opgelost. In plaats van die mensen nog maar eens in de ogen te spuwen door hen van die plechtigheid te weren, worden ze er nu bij betrokken.

Prachtig toch? Ik zie niet in waarom jullie verzuurden daar nu weer over moeten beginnen kankeren...
Inderdaad , laten we bij de volgende jaarmis van onze overleden grootouders ook Raf vernoemen 8)
Oud 13 april 2004, 15:28   #6
Bluelagune
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ben Patriot
Gek, gekker, gekst.
Ja volgens mij is voor al wie het onderstaande kranteartikel leest geen andere conclusie te trekken dan dat we hier te maken hebben met een nieuw dieptepunt als het gaat om het knuffelbeleid van Job Cohen en handlangers bij zijn ambtenarenapparaat ten opzichte van de "verrijkingen" die vorig jaar hun gastheer en de nog resterende rechtmatige en oorspronkelijk bewoners van Amsterdam op een manier beledigde die elk voorstellingsvermogen tartte.
De jaarlijks terugkerende traditie in Amsterdam bij het Nationale Monument om de doden, en dan vooral de Joodse slachtoffers te herdenken (alsof er geen leed onder de Nederlanders is geweest tijdens de bezetting door de buurman),
werd toen ruw verstoord door voor deze mensen uiterst grievende leuzen en het voetballen met de herdenkingskransen!!!!!!!
Deze ambtenaren die onderstaande "oplossing" hebben bedacht verdienen dan ook het etiket : GEKST

landelijke ochtendkrant Trouw van vrijdag 09 04 2004 :

Stadsdeel wil rustige 4 mei

Marokkaanse jongeren worden dit jaar bij de dodenherdenking in het Amsterdamse stadsdeel De Baarsjes betrokken om pijnlijke
-antisemitische- incidenten te voorkomen.

Allochtonen
Van onze verslaggever

Amsterdam- "Het 4/5mei comité heeft onder meer de Marokkaanse jongeren op het programma staan", meldde een persbericht van het West-Amsterdamse stadsdeel De Baarsjes gisteren.
"Die lezen de namen op van Marokkaanse piloten die in mei 1940 zijn neergeschoten boven Zeeland".
Vorig jaar scandeerden Marokkaanse jongeren in dit stadsdeel tijdens de twee minuten stilte:
`Joden, die moeten we doden`.
Betrokkenheid van jonge Marokkanen bij de herdenking moet herhaling van de onverkwikkelijkheden voorkomen, zegt Jan Voetberg, voorzitter van het plaatselijke comité 4 en 5 mei en deelraadslid voor het CDA.
Maar volgens zijn D66-collega in de raad, Michel Rog,
`capituleert` Voetberg voor degenen die zich misdroegen.
Het incident in de Baarsjes was vorig jaar één van de zeven verstoringen van herdenkingen in Amsterdam. Bij de meeste waren Marokkaanse jongeren de vermoedelijke daders.
Rog sprak vorig jaar Marokkaanse jongeren aan op hun wangedrag en deed aangifte tegen hen. Gisteren stuurde hij een verklaring naar de pers, waarin staat:
"Deelnemers aan de dodenherdenking vragen helemaal niet om wijziging van het programma. Zij willen gewoon in stilte herdenken. (...)
Wij moeten de ordeverstoorders niet geforceerd betrekken bij een ritueel dat hen kennelijk niet aanspreekt".
"Het is beslist niet zo dat ik geen Marokkaan bij de herdenking wil", zegt Rog in een toelichting. In de Baarsjes wonen iets meer allochtonen dan autochtonen.
Rog wijst erop dat de dodenherdenking er al heel multicultureel is.
Het programma dat voorafgaat aan de stilte, vindt plaats in de Turkse Aya Sofiamoskee. Vorig jaar werd een film vertoond over Marokkaanse soldaten die aan de kant van de geallieerden streden onder meer in Zeeland.
Dit jaar gaat een programmaonderdeel over hoe Suriname de Tweede Wereldoorlog beleefde.
"Voor oudere autochtonen uit de Baarsjes is dit alles al een reden om niet meer in hun eigen buurt te herdenken", zegt Rog.
Organisator Voetberg zegt dat hij een Marokkaans programmaonderdeel heeft gepland om de jongeren duidelijk te maken wat een dodenherdenking eigenlijk is. Naar jongeren wordt nog gezocht. Voetberg:
"ik vindt het incident van vorig jaar niet meer dan kwajongensgedrag, maar het liet wel zien dat het onderwerp ver van die jongens afstaat".
Voetberg zegt dat al eerder is geprobeerd om ongerechtigheden te voorkomen.
"Medewerkers van jongerencentrum La Rainbow, aan het plein waar de herdenking wordt gehouden hadden de jongens vorig jaar een dagje meegenomen naar Sixflags, in de hoop dat ze ´s avonds te moe zouden zijn om de herdenking te verstoren. Maar ze hadden blijkbaar nog energie over".
Een medewerker van La Rainbow zegt dat hij, noch zijn collega´s of de betrokken jongens, met de pers praten. Zij vrezen negatieve publiciteit.
Hij laat slechts weten dat het uitstapje op 4 mei vorig jaar los stond van de dodenherdenking en dat de jongeren binnenkort ook iets zal worden bijgebracht over jodenvervolging.

Ben Patriot: Nog veel dieper en erger dan dat deze jongeren vorig jaar hun gastheer en land kwetste en beledigde kan bijna niet, maar deze deelraad weet het te bedenken deze jongeren als het ware te belonen voor hun gedrag, door het voorlezen van de namen van de omgekomen Marokkaanse piloten!!!!
En dan te bedenken dat veel van deze jongeren minstens net zulke negatieve en bovenal destructieve denkbeelden koesteren als de agressors van de Tweede Wereldoorlog.
Als deze islamitische jongeren al wat hebben met de herdenkingen is het vooral de sympathie die zij hebben voor het vernietigen van Joden,
voor hun valt er eerder wat te vieren dan te herdenkingen!!
Dus een grotere belediging door het toekennen van aanwezigheid en zelfs spreektijd voor deze rel-Marokkanen is voor vele echte Amsterdammers een belediging van het ergste soort!!!

De beleidsmakers die deze "oplossingen" op hun geweten hebben zijn niet alleen het GEKST, maar vooral ook het ZIEKST,
hoogrijp, ja wellicht zelfs overrijp voor de psychiater!!
Stelletje rood-fascistische islamcollaborateurs.

Wat doen deze zelfde beleidsmakers trouwens voor de nog resterende oorspronkelijke en rechtmatige Nederlandse jongeren op 4 en 5 mei in deze buurten, die omdat zij geen vriendjes willen zijn van deze rel-Marokkanen, zich nog nauwelijks ´s middags na tweeën alleen op straat durven te begeven???
U raadt het wel : NIETS !!!
Wat er in Nederland gebeurd laat de meeste Vlamingen koud. Dit is een belgisch forum.
Oud 13 april 2004, 18:22   #7
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xnorf
Citaat:

Inderdaad , laten we bij de volgende jaarmis van onze overleden grootouders ook Raf vernoemen 8)
Waarom? Heb ik vorig jaar de jaarmis van uw overleden grootouders komen verstoren?
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 14 april 2004, 11:56   #8
Attiladehun
Banneling

Standaard

Nu hebt ge u versproken, Rafke. Inderdaad, die Marokkaantjes werden niet geweerd, ze hadden gerust de plechtigheid kunnen bijwonen, niemand zou dat verhinderd hebben.
Maar het waren gewoon crapullekes, altijd op zoek naar een 'aanleiding' om rel te schoppen, te provoceren, te kwetsen, enzovoort.
We zijn 't akkoord?
Oud 14 april 2004, 12:42   #9
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Attiladehun
Nu hebt ge u versproken, Rafke. Inderdaad, die Marokkaantjes werden niet geweerd, ze hadden gerust de plechtigheid kunnen bijwonen, niemand zou dat verhinderd hebben.
Maar het waren gewoon crapullekes, altijd op zoek naar een 'aanleiding' om rel te schoppen, te provoceren, te kwetsen, enzovoort.
We zijn 't akkoord?
Versproken? hoezo? Ik heb toch niet ontkend dat de orde vorig jaar verstoord werd? Ik juich enkel de oplossing van de Amsterdamse burgemeester toe, die opstootjes probeert te vermijden door de migranten bij de zaak te betrekken. Wat jouw "oplossing" is, weten we ondertussen wel...

Citaat:
Oud 14 april 2004, 13:13   #10
Attiladehun
Banneling

Standaard

Ja?Wat is 'mijn oplossing' dan wel?
En als je Marokkanen erbij wilt betrekken, moet je dat voor alle andere allochtonen ook doen, dus voor de ongeveer 180 andere nationaliteiten ook... Anders discrimineer je!

Of is het inderdaad de bedoeling om relschoppen te belonen door positieve discriminatie?
Indien zo, dan ga ik dat eventjes rondvertellen hier in mijn buurt, aan de verschillende Oost-Europeanen, Aziaten en Subsahara-Afrikanen...
Oud 14 april 2004, 15:17   #11
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Ik heb uit al het bovenstaande niet begrepen dat die 180 andere nationaliteiten waar jij van spreekt niet bij die viering zouden mogen aanwezig zijn, jij wel?

Citaat:
Oud 14 april 2004, 16:05   #12
Attiladehun
Banneling

Standaard

Neen, zeker niet. Maar het gaat bij die Marokkanen over meer dan 'aanwezig zijn', ze worden 'erbij betrokken', er wordt, speciaal voor dit crapuul, iets veranderd aan de plechtigheden. Er wordt een 'Marokkaanse draai' aan gegeven. Dus: het blijft positieve discriminatie en zelfs belonen van criminaliteit en agressiviteit.

En je hebt niet geantwoord op mijn vraag, 'wat mijn oplossing dan wel zou zijn?'
Oud 14 april 2004, 16:37   #13
Weisse Wolf
Minister

Weisse Wolf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bluelagune
Wat er in Nederland gebeurd laat de meeste Vlamingen koud. Dit is een belgisch forum
Dat denk je maar, de kanker van de samenleving beperkt zich niet tot Vlaanderen, het is een Europees probleem dat bestreden moet worden. Samen staan we sterk!
Welkom Ben Patriot!
Oud 14 april 2004, 16:43   #14
Weisse Wolf
Minister

Weisse Wolf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Attiladehun
Inderdaad, die types zijn goed gek. Hoe lang gaan deze perversiteiten nog duren?
Zolang er laffe multicularisten zijn die deze vuile racisten blijven knuffelen en achterna hollen met hun utopisch gedachtengoed. Wake up!
Oud 14 april 2004, 19:34   #15
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Dit is inderdaad een verschrikkelijk slecht signaal. Wie anti-semitische leuzen schreeuwt mag daar dus op erkenning rekenen.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2004, 20:09   #16
Dimitri

Standaard

Citaat:
Wie werd er van een plechtigheid geweerd?
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2004, 22:20   #17
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri
Citaat:
Ehm... niemand... Ze werden er juist bij betrokken, dat staat er toch?

Citaat:
Oud 14 april 2004, 22:29   #18
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri
Raf ... wakker worden. Ze werden vorig jaar ook niet geweerd. Alleen besloten ze toen de anti-semitische toer op te gaan en op te roepen tot volkerenmoord.

Het is een beetje alsof ze Guderian zouden uitnodigen om een lezing te geven.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2004, 22:34   #19
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn
Citaat:

Raf ... wakker worden. Ze werden vorig jaar ook niet geweerd. Alleen besloten ze toen de anti-semitische toer op te gaan en op te roepen tot volkerenmoord.

Het is een beetje alsof ze Guderian zouden uitnodigen om een lezing te geven.
Heb ik dan beweerd dat ze vorig jaar wel geweerd werden?

Citaat:
Oud 15 april 2004, 07:47   #20
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

dimitri vroeg wie er geweerd werd

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be