Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2004) > Karel De Gucht (VLD) - 19 tot 25 april
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Karel De Gucht (VLD) - 19 tot 25 april "Deze liberale kopman beheerste gedurende verscheidene jaren het nieuws met opmerkelijke uitspraken. Jurist, Europees parlementair, Volksvertegenwoordiger, ... Na enkele desastreuze peilingen probeert deze oud-voorzitter nu de schaapjes op het droge

Discussietools
Oud 13 april 2004, 13:45   #1
joppe
Burger

Standaard

Tenslotte bent u, zoals u het reeds zelf zei, gedegradeerd geworden omdat u het standpunt van de partij verdedigd hebt.
Zeker in een partij als de VLD die er altijd prat op gaat dat iedereen zijn ding mag doen (behalve het cordon doorbreken ) moet dit toch een enorm affront geweest zijn voor u.
Mensen als Leduc , Dedecker en zelfs Smagghe laat men ongemoeid maar U moest eraan geloven.
Ik kan mij niet van de indruk ontdoen dat de heilige drievuldigheid (Michel, Di Rupo en Stevaert) bij wiens gratie uw piemier zit waar hij nu zit, uw hoofd wilden zien rollen.
Het verhaaltje dat u euforie van het congres zou hebben verknoeid is toch compleet ongeloofwaardig, niet?
[/img]
Oud 13 april 2004, 15:50   #2
yvonne
Vreemdeling

yvonne's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar yvonne
Standaard

Tja, ik ben er nog steeds van overtuigd dat deze "putch" ingegeven is door mensen van buiten de VLD.
In ieder geval heeft Karel zijn uiterste best gedaan om het migrantenstemrecht tegen te houden. Dti heeft hem duidelijk zijn kop gekost, maar op 13 juni kan hij zeker rekenen op mijn stem!
yvonne is offline  
Oud 13 april 2004, 15:55   #3
Prien G.
Burger

Standaard

Mevrouw De Gucht , we hebben u door , hoor
Oud 13 april 2004, 21:39   #4
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door yvonne
Tja, ik ben er nog steeds van overtuigd dat deze "putch" ingegeven is door mensen van buiten de VLD.
In ieder geval heeft Karel zijn uiterste best gedaan om het migrantenstemrecht tegen te houden. Dti heeft hem duidelijk zijn kop gekost, maar op 13 juni kan hij zeker rekenen op mijn stem!
U kiest dus voor de partij die meneer De Gucht openlijk heeft laten vallen om haar macht te behouden?
Rare fan bent u...
zorroaster is offline  
Oud 13 april 2004, 22:56   #5
yvonne
Vreemdeling

yvonne's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar yvonne
Standaard

Ik moet zeggen dat ik vlak na deze affaire even de kluts kwijt was. En ik had even het gevoel dat ik niet meer wist op wie stemmen nu.
Daarom heb ik beslist om Karel De Gucht een voorkeurstem te geven.
yvonne is offline  
Oud 14 april 2004, 08:57   #6
Sniff
Vreemdeling

Standaard

Tuurlijk, maar denk je niet dat karel die hele parade gedaan had om enkel sympatie te winnen bij de kiezer.

Karel is iemand die graag tactisch speelt, ik kan niet voorstellen dat iemand zoals karel op eens de witte ridder gaat uithangen zonder redenen.

Laten we eerlijk zijn de bewaardatum van karel als partijvoorzitter, was al een tijdje overschreden.
De ruzies met coveliers die uitmonde in een marginale scheldpartij.
De vele brandjes die hij moest blussen.

Net na het congres had hij nog in de zevenste dag zelf gezegd dat hij bij de keuze van het congres had neergelegd.

Maar net voor de resultaten van de interne peiling (die hem zeker na de verkiezingen zijn kop zou gekost hebben na juni). Komt hij als rebel uit de hoek.

Zeer geloofwaardig! echt wel!

Zeker van een man die altijd beweerd heeft dat hij voor het migrantenstemrecht was.

Het heeft hem het voorzitterschap gekost maar toch een lekkere 2° plaats voor europa. En Annemie Neyts, ja sorry meisje, in de mannenwereld moet je maar leren een stapje opzij te zetten.
Oud 14 april 2004, 10:22   #7
tool2kil
Lokaal Raadslid

tool2kil's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sniff
Tuurlijk, maar denk je niet dat karel die hele parade gedaan had om enkel sympatie te winnen bij de kiezer.

Mm even realistisch zijn. Ik denk niet echt dat de hele affaire de VLD en De Gucht veel stemmen heeft opgeleverd. Weinig waarschijnlijk dus....
Oud 14 april 2004, 10:40   #8
Sniff
Vreemdeling

Standaard

Ik zeg niet dat dit de VLd ten goede heeft gedaan, maar voor persoonlijke belangen te dienen. In dit geval karel is dit wel een geslaagde actie.

Er zijn vele die anti-karel waren, die nu plots veel sympatie hebben voor karel en zijn klucht dat hij heeft opgevoerdt.

Zoals ik al zij een gewoon strategisch spelletje

Je gaat me toch niet vertellen dat karel niet wist wat er op het spel stond toen hij die beslissing nam.

Zoals Luc vander Kelen zegt: "zeer veel wind bij de VLD"
Oud 14 april 2004, 17:23   #9
tool2kil
Lokaal Raadslid

tool2kil's schermafbeelding

Standaard

De Gucht is gewoon geëlimineerd. Hij heeft "geen show opgevoerd", hij is gewoon aan de kant geschoven. En nu wordt hij gesust met een tweede plaats op de Europese lijst (na Verhofstadt - wat een belangrijk signaal van verzoening was). Bovendien: wat heeft een partijvoorzitter er aan dat hij zich profileert ten koste van zijn partij?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be