Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2004) > Ahmed Azzuz (MDP) - 12 tot 18 april
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Ahmed Azzuz (MDP) - 12 tot 18 april "Een partij die de islamitische maatschappelijke waarden kan behartigen, naar het voorbeeld van de christen-democraten. Dat is wat de MDP, of Moslim-Democratische Partij, wil bekomen. Ahmed Azzuz is voorzitter van de AEL in België en tevens de rechte

Discussietools
Oud 13 april 2004, 21:19   #1
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Als ik de persberichten, website en uitspraken van Jaja doorneem, kan ik me niet van de indruk ontdoen dat het AEL dezelfde trekjes heeft als het Blok:
Veel trots op de eigen cultuur
Een 'harde aanpak' van de problemen
Een conservatieve kijk op de maatschappij
Een constant afbreken van initiatieven van de andere kant
Een simplistische kijk op de vreemdelingenproblematiek
Fascistoide trekjes binnen de partij
Niet vies van een beetje geweld
Een negatieve kijk op de wereld

Kan een tegenpool van het blok aan de andere kant een oplossing bieden? Volgens mij lokt dat enkel maar conflict uit, en lost het geen enkel probleem op.

Graag uw mening.
Oud 13 april 2004, 21:44   #2
jules
Staatssecretaris

jules's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Als ik de persberichten, website en uitspraken van Jaja doorneem, kan ik me niet van de indruk ontdoen dat het AEL dezelfde trekjes heeft als het Blok:
Veel trots op de eigen cultuur
Een 'harde aanpak' van de problemen
Een conservatieve kijk op de maatschappij
Een constant afbreken van initiatieven van de andere kant
Een simplistische kijk op de vreemdelingenproblematiek
Fascistoide trekjes binnen de partij
Niet vies van een beetje geweld
Een negatieve kijk op de wereld

Kan een tegenpool van het blok aan de andere kant een oplossing bieden? Volgens mij lokt dat enkel maar conflict uit, en lost het geen enkel probleem op.

Graag uw mening.
tuurlijk is dat zo. de website van de AEL en de (schaarse) antwoorden van Ahmed Azzuz verkondigen net dezelfde boodschap als het Blok, dezelfde soorten verdraaingen, halve waarheden etc. Bannen die handel.
jules is offline  
Oud 14 april 2004, 08:24   #3
Le_Terre
Vreemdeling

Le_Terre's schermafbeelding

Standaard

1 belangrijk verschil:
Het Vlaams Blok is een partij die de Vlaamse belangen verdedigd, een partij voor het behoud van eigen taal, cultuur, etc.
En de ael/mdp is een partij die hun taal (4e landstaal),cultuur (hoofddoek), etc willen opdringen aan ons, de autochtone bevolking.
Dus als ik moet kiezen tussen een binnenlandse partij of een geïmporteerde partij is de keuze snel gemaakt.
Le_Terre is offline  
Oud 14 april 2004, 09:44   #4
boer_bavo
Europees Commissaris

boer_bavo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Le_Terre
1 belangrijk verschil:
Het Vlaams Blok is een partij die de Vlaamse belangen verdedigd, een partij voor het behoud van eigen taal, cultuur, etc.
En de ael/mdp is een partij die hun taal (4e landstaal),cultuur (hoofddoek), etc willen opdringen aan ons, de autochtone bevolking.
Dus als ik moet kiezen tussen een binnenlandse partij of een geïmporteerde partij is de keuze snel gemaakt.
Wat is dat nu voor gezever: het Vlaams blok wil evengoed als het blok taal, cultuur, ... opdringen aan de bevolking. Cultuur en taal moeten niet verdedigd worden, dat is nergens goed voor.
Als je cultuur en taal toch superieur zouden zijn, dan zal de markt daar ook wel zo over beslissen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be