![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | ||||
Lokaal Raadslid
|
![]() Volgens het Nieuwsblad was Vlaams minister van onderwijs Vandenbroucke lichtelijk verbaasd toen hem een document van de Anderlechtse steinerschool onder ogen kwam waarin ouders wordt gevraagd maandelijks een financiële bijdrage aan de school over te maken. Het gaat in sommige gevallen om enkele honderden euro's per maand. De minister wil opheldering in de zaak en 'nodigt de directie uit' voor een gesprek.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Deze 'geldinzamelingen' doen mij denken aan de bevindingen die de parlementaire onderzoekscommissie m.b.t. sekten 12 jaar geleden al prijsgaf. Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je moet natuurlijk nogal elitair ingesteld zijn om op die voorwaarden in tegaan, en voor zover ik weet zijn meestal die steinerscholen zo'n zever. Het idee is dat het kind dus maximaal positief gestimuleerd wordt, wat goed is uiteraard,
Maar VDB zou beter een dagje steinerfilosofie inbouwen in het onderwijsprogramma, dan pak je direct wind uit de vleugels van zo'n scholen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Ik kreeg van de katholieke schooldirecties altijd de peperdure onbetaalde rappels mee naar huis voor mijn proletarische moeder, terwijl ik van de surveillant te horen kreeg dat ik zou eindigen als mijn vader (die ik nooit kende, maar waarvan mijn moeder me zei dat het een hoerententuitbater was).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Durft u soms te beweren dat de vrije katholiek scholen voor het proletariaat betaalbaar waren indertijd? Laatst gewijzigd door eno2 : 5 maart 2009 om 11:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() Ik vind het scary dat te lezen. Zeker wat in die brochures staat.
Het brainwash en 'treed toe tot ons geheime innerclubje'-gehalte ook. Iemand cijfers over de prestaties van kinderen uit Steinerscholen in vergelijking met 'reguliere scholen' in hogere opleidingen of het beroepsleven? Laatst gewijzigd door Frutella : 5 maart 2009 om 12:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Toelichting: Het onderzoek is in Nederland uitgevoerd, maar dat heeft weinig belang, omdat steinerscholen wereldwijd hetzelfde curriculum hebben en dezelfde methoden hanteren. Bovendien worden veel steinerschoolleraren in Nederland opgeleid. Ik parafraseer even de onderzoekster. Citaat:
I.v.m. hoger onderwijs vond ik alleen dit: Citaat:
De VDAB publiceert jaarlijks cijfers over de slaagkansen van afgestudeerden volgens onderwijsnet en -methode. Daar zal je even voor moeten googelen, want die vind ik niet dadelijk. Laatst gewijzigd door Ramon djv : 5 maart 2009 om 15:39. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() Misschien was het ook een ander onderdeel?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() Wij moesten indertijd betalen voor de schoolreis en dan gingen ze naar Groene Michel, in Anderlecht, waardoor ik toen ik twaalf was aan Groene
Michel verslaafd raakte. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Ik heb drie kinderen in het katholiek onderwijs en één in het gemeenschapsonderwijs. Als ik drankjes en versnaperingen niet meetel is het onderwijs voor mijn kinderen zo goed als kosteloos.
Vandenbroucke haalt goede punten. Dat hij nu die steinerschool op het matje roept, is niet meer dan normaal. Dat zijn nogal bedragen waarover sprake is. Op mijn site kwam gisteren nog iemand vertellen dat op de steinerschool waar haar kinderen zitten de ouderbijdragen meer dan het dubbel van in Anderlecht bedragen. En in de artikels over de steinerschool van Anderlecht was sprake van bedragen gaande van 100 tot enkele honderden euro's PER MAAND. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Verder moet die man voor een tribunaal. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
- Gelijkheid, Rechtvaardigheid en Vrijheid voor iedereen - Gelijke Rechten en Plichten voor iedereen - Veralgemeen niet, maar nuanceer je mening! - Aanpakken van overlast= repressie (zero-tolerantie) + preventie (o.a begeleiden) - Verklaringen zoeken voor overlast: kijk naar de sociaal-economische situatie (armoede, gezinssituatie, ...) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |