Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 maart 2009, 18:27   #1
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard wie heeft er allemaal 250 euro boete van het vlaamse zorgfonds gekregen?

Zelf ken ik persoonlijk al vijf personen.

Het leuke is dat je GEEN domiciliering kan opgeven voor deze oplichterij. Er worden ook GEEN herinneringen gestuurd.

De kleuterklas gaat verder:

je hebt nu drie jaar niet betaald: 2006 / 2007 / 2008 = 250 euro boete
Als je je boete hebt betaald, gaat de teller terug op "0" (ik heb gebeld en gevraagd of ik volgend jaar wéér 250 euro moet betalen als ik dit jaar telaat ben -- nee dus: ze beginnen terug opnieuw te tellen.
Als je binnen de VIJF jaar drie keer te laat je 25 euro hebt betaald, mag je wéér 250 dokken. Doe je het slechts twee keer om de vijf jaar, dan zou het moeten lukken...
Dus: als je PER VIJF JAAR slechts DRIE MAAL betaalt.... BINGO! 50 euro winst. Hoef ik dus maar 25 jaar vol te houden en ik heb mijn boete terugverdiend. (5 x 50 = 250 EURO)
-----------------------

Maar ondertussen mag ik dus niet die 250 euro om laten zetten in effektieve gevangenis. Nochtans moet dat zoooo erg schijnen te zijn! Zo'n héél weekend opgesloten zitten..; ik ken iemand die voor een verkeersboete van 1000 euro ooit een kwartiertje heeft moeten dokken. Die kwam net zoals de andere gangster met de glimlach buiten. Ik weet niet of ie ondertussen ook zijn lunch heeft gekregen. Zou best kunnen.

Als je een oud mijnheertje of mevrouwtje OVERVALT en je PIKT DAAR VOOR DE STAAT 250 EURO, dan mag je OOK niet naar het gevang (minder dan zes maanden), maar je wordt wel 24 uur vastgehouden of zo.

Hoeveel zou het kosten om een "jongere" in te huren om die 250 euro "ergens" te gaan halen?

Iemand?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 6 maart 2009 om 18:32.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2009, 01:03   #2
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Zelf ken ik persoonlijk al vijf personen.

Het leuke is dat je GEEN domiciliering kan opgeven voor deze oplichterij. Er worden ook GEEN herinneringen gestuurd.

De kleuterklas gaat verder:

je hebt nu drie jaar niet betaald: 2006 / 2007 / 2008 = 250 euro boete
Als je je boete hebt betaald, gaat de teller terug op "0" (ik heb gebeld en gevraagd of ik volgend jaar wéér 250 euro moet betalen als ik dit jaar telaat ben -- nee dus: ze beginnen terug opnieuw te tellen.
Als je binnen de VIJF jaar drie keer te laat je 25 euro hebt betaald, mag je wéér 250 dokken. Doe je het slechts twee keer om de vijf jaar, dan zou het moeten lukken...
Dus: als je PER VIJF JAAR slechts DRIE MAAL betaalt.... BINGO! 50 euro winst. Hoef ik dus maar 25 jaar vol te houden en ik heb mijn boete terugverdiend. (5 x 50 = 250 EURO)
-----------------------

Maar ondertussen mag ik dus niet die 250 euro om laten zetten in effektieve gevangenis. Nochtans moet dat zoooo erg schijnen te zijn! Zo'n héél weekend opgesloten zitten..; ik ken iemand die voor een verkeersboete van 1000 euro ooit een kwartiertje heeft moeten dokken. Die kwam net zoals de andere gangster met de glimlach buiten. Ik weet niet of ie ondertussen ook zijn lunch heeft gekregen. Zou best kunnen.

Als je een oud mijnheertje of mevrouwtje OVERVALT en je PIKT DAAR VOOR DE STAAT 250 EURO, dan mag je OOK niet naar het gevang (minder dan zes maanden), maar je wordt wel 24 uur vastgehouden of zo.

Hoeveel zou het kosten om een "jongere" in te huren om die 250 euro "ergens" te gaan halen?

Iemand?
Je Kan ook je boete als volgt betalen;

Heel leuk. Je betaalt per overschrijving 2,50 euro netjes op tijd. Aangezien je niet onwillig bent kan men niet anders doen dan je te berichten dat je je waarschijnlijk moet vergist hebben, dat het geen 2,50 euro is dat je betalen moet maar 250 euro. Dus, dat je nog 250-2,50= 247,50 euro moet.

Dat je dom bent kan je niet aan doen maar je bent wel van goed wil en betaalt netjes op tijd 2euro en 47 cent. Weer zal er een hele tijd over gaan tot ze je berichten dat je wel braafjes betaalde maar dat je je moet vergist hebben, dat het geen 2,47 was maar 247,50 die je moest.
247,50-2,47 = 245,03 . Zo lang je netjes blijft betalen ben je van goede wil en kan men niets ondernemen. Dat je zo dom bent als het achtereind van een varken is ook jou schuld niet. Na verloop van tijd kost het hen zoveel aan administratieve rompslomp dat de aanmaningen wel achterwegen zullen blijven. Niet inbaar, zaak gesloten.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2009, 09:29   #3
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Bedankt voor de tip garry! ondertussen heb ik al netjes betaald. volgende keer doe ik het zo eens.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 7 maart 2009, 15:09   #4
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Vanaf volgend jaar betalen alleen de nietbetalers een boete van 250 euro.

http://www.hbvl.be/nieuws/geldzaken/...rzekering.aspx
Oud 7 maart 2009, 15:11   #5
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Je Kan ook je boete als volgt betalen;

Heel leuk. Je betaalt per overschrijving 2,50 euro netjes op tijd. Aangezien je niet onwillig bent kan men niet anders doen dan je te berichten dat je je waarschijnlijk moet vergist hebben, dat het geen 2,50 euro is dat je betalen moet maar 250 euro. Dus, dat je nog 250-2,50= 247,50 euro moet.

Dat je dom bent kan je niet aan doen maar je bent wel van goed wil en betaalt netjes op tijd 2euro en 47 cent. Weer zal er een hele tijd over gaan tot ze je berichten dat je wel braafjes betaalde maar dat je je moet vergist hebben, dat het geen 2,47 was maar 247,50 die je moest.
247,50-2,47 = 245,03 . Zo lang je netjes blijft betalen ben je van goede wil en kan men niets ondernemen. Dat je zo dom bent als het achtereind van een varken is ook jou schuld niet. Na verloop van tijd kost het hen zoveel aan administratieve rompslomp dat de aanmaningen wel achterwegen zullen blijven. Niet inbaar, zaak gesloten.

Geen goede methode, na de tweede keer krijg je het advies om je te laten bijstaan door iemand met verstand.
Oud 24 maart 2009, 17:23   #6
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

SP.A is VOOR maar stemt TEGEN…

Deze namiddag werd in de commissie lang en hard gedebatteerd over de vraag om ook de boetes die in 2009 werden uitgeschreven te annuleren. Uitzonderlijk werd de commissievergadering zelfs drie kwartier geschorst omdat de meerderheid (CD&V, SP.A en Open VLD) de violen intern diende te stemmen. Uit de tussenkomsten in de commissie bleek duidelijk dat SP.A het voorstel van Helga Stevens genegen was. Open VLD en CD&V kantten zich tegen. Na drie kwartier intern beraad besloot de meerderheid om niets te wijzigen. Het amendement van Helga Stevens werd in de commissie unaniem door de Vlaamse meerderheid verworpen. Elke Roex (SP.A) verklaarde dat zij in feite VOOR was, maar omwille van haar trouw aan de meerderheid TEGEN zou stemmen.
Oud 24 maart 2009, 18:04   #7
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
deze namiddag werd in de commissie lang en hard gedebatteerd over de vraag om ook de boetes die in 2009 werden uitgeschreven te annuleren.
Straf! was d�*t écht het onderwerp van het debat?

Ik contacteerde verleden week nog de vlaamse zorgkas en daar wist men me te vertellen dat het nieuwe voorstel ENKEL diende om te stemmen of men VOLGEND jaar nog hetzelfde kleuterklasspelletje ging voortspelen, en of men de spelregeltjes ging aanpassen naar "enkel boete als je drie jaar op de vijf jaar NIET betaalt".
NOTEER: nu krijg je dus 250 boete ook als je WEL hebt betaald, maar op vijf jaar drie keer TE LAAT hebt betaald! foei foei stoute kindertjes.

op mijn vraag of ze dus voorttelden nadat je die boete hebt betaald (vb. in 2009 ben je aan drie strafpunten, dus als je in 2010 wéér stout bent, ben je aan VIER strafpunten (misschien mogelijkheid om dan 300 euro boete te vragen (gevangenis gaat niet, heb ik al gevraagd). Maar nee, nadat je je 250 euro straf hebt betaald, ga je terug naar AF. En ze beginnen dus weer opnieuw te tellen voor vijf jaar... alhoewel? als je nu binnen die vijf jaar maar TWEE keer stout bent geweest zou het misschien kunnen dat ze verdertellen tot je DRIE keer bingo hebt gedaan en dus weer 250 euro mag bijdragen... daar moet ik toch nog eens een ambtenaar een half uurtje mee kunnen bezighouden).

----------------------------------------

Ik weet niet welke partij met dit kleutergedrag is komen opdraven, maar ik vermoed alvast dat het niét het Vlaams belang zal zijn zeker hé?

Noteer dan even waartoe deze spelletjes van de democratische partijen dus kunnen leiden.
(het volgende is REALITEIT, ik vind het niet uit).

een koppel vlaamse (uiteraard) mensen die héél hun loopbaan gewerkt hebben.

- zij beslist om op pensioen te gaan. Ja ze heeft heel haar leven afgedragen voor pensioen, maar nee, ze krijgt dat uiteraard niet terug want haar pensioen wordt BEGRENSD op het maximale barema van dat jaar.

- HIJ ging niet op pensioen, maar krijgt een zeer zware beroerte één maand voordat zijn echtgenote op pensioen gaat.

- In het gezin zorgde HIJ voor de administratie en betalingen.

- Na van de schrik te zijn bekomen en na een poging om alles zo'n beetje bijeen te rapen en verder te gaan (hij blijft opgenomen, geestelijk wrak) contacteert ZIJ de mutualiteit om te vragen of er met hun lidmaatschap e.d. alles OK is (ze had zelfs geen weet van "vlaamse zorgverzekering"). ze krijgt te horen dat alles geregeld is en dat alles betaald wordt via domicilieringen. OK. Als ze de volgende 25 euro overschrijving krijgt, veronderstelt ze dat het in orde is gebracht via domiciliering.

Nu drie jaar later (man nog steeds opgenomen (blijvende ziekenhuiskosten dus):

- blijkt dat ze NIKS van die vlaamse zorgkas hadden betaald (oops.. foutje van de bediende van de mutualiteit? )
- blijkt dat ze nu dus 4 X 25 euro PER PERSOON = 200 euro moeten betalen tegen eind april
- blijkt dat ze dus ook ieder apart nog eens 250 euro mogen ophoesten omdat ze zo stout waren geweest niet op tijd te betalen!!!

het totaal kostenplaatje bedraagt dus 200+500 euro = 700 euro voor de Vlaamse ZORGverzekering! want het is dus wel per persoon, ook al ben je geestelijk niet meer helemaal in orde!

leuke dingen voor den mensch.

Laatst gewijzigd door circe : 24 maart 2009 om 18:08.
Oud 24 maart 2009, 19:15   #8
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Straf! was d�*t écht het onderwerp van het debat?

Ik contacteerde verleden week nog de vlaamse zorgkas en daar wist men me te vertellen dat het nieuwe voorstel ENKEL diende om te stemmen of men VOLGEND jaar nog hetzelfde kleuterklasspelletje ging voortspelen, en of men de spelregeltjes ging aanpassen naar "enkel boete als je drie jaar op de vijf jaar NIET betaalt".
NOTEER: nu krijg je dus 250 boete ook als je WEL hebt betaald, maar op vijf jaar drie keer TE LAAT hebt betaald! foei foei stoute kindertjes.

op mijn vraag of ze dus voorttelden nadat je die boete hebt betaald (vb. in 2009 ben je aan drie strafpunten, dus als je in 2010 wéér stout bent, ben je aan VIER strafpunten (misschien mogelijkheid om dan 300 euro boete te vragen (gevangenis gaat niet, heb ik al gevraagd). Maar nee, nadat je je 250 euro straf hebt betaald, ga je terug naar AF. En ze beginnen dus weer opnieuw te tellen voor vijf jaar... alhoewel? als je nu binnen die vijf jaar maar TWEE keer stout bent geweest zou het misschien kunnen dat ze verdertellen tot je DRIE keer bingo hebt gedaan en dus weer 250 euro mag bijdragen... daar moet ik toch nog eens een ambtenaar een half uurtje mee kunnen bezighouden).

----------------------------------------

Ik weet niet welke partij met dit kleutergedrag is komen opdraven, maar ik vermoed alvast dat het niét het Vlaams belang zal zijn zeker hé?

Noteer dan even waartoe deze spelletjes van de democratische partijen dus kunnen leiden.
(het volgende is REALITEIT, ik vind het niet uit).

een koppel vlaamse (uiteraard) mensen die héél hun loopbaan gewerkt hebben.

- zij beslist om op pensioen te gaan. Ja ze heeft heel haar leven afgedragen voor pensioen, maar nee, ze krijgt dat uiteraard niet terug want haar pensioen wordt BEGRENSD op het maximale barema van dat jaar.

- HIJ ging niet op pensioen, maar krijgt een zeer zware beroerte één maand voordat zijn echtgenote op pensioen gaat.

- In het gezin zorgde HIJ voor de administratie en betalingen.

- Na van de schrik te zijn bekomen en na een poging om alles zo'n beetje bijeen te rapen en verder te gaan (hij blijft opgenomen, geestelijk wrak) contacteert ZIJ de mutualiteit om te vragen of er met hun lidmaatschap e.d. alles OK is (ze had zelfs geen weet van "vlaamse zorgverzekering"). ze krijgt te horen dat alles geregeld is en dat alles betaald wordt via domicilieringen. OK. Als ze de volgende 25 euro overschrijving krijgt, veronderstelt ze dat het in orde is gebracht via domiciliering.

Nu drie jaar later (man nog steeds opgenomen (blijvende ziekenhuiskosten dus):

- blijkt dat ze NIKS van die vlaamse zorgkas hadden betaald (oops.. foutje van de bediende van de mutualiteit? )
- blijkt dat ze nu dus 4 X 25 euro PER PERSOON = 200 euro moeten betalen tegen eind april
- blijkt dat ze dus ook ieder apart nog eens 250 euro mogen ophoesten omdat ze zo stout waren geweest niet op tijd te betalen!!!

het totaal kostenplaatje bedraagt dus 200+500 euro = 700 euro voor de Vlaamse ZORGverzekering! want het is dus wel per persoon, ook al ben je geestelijk niet meer helemaal in orde!

leuke dingen voor den mensch.
Dit was een voorstel van Helga Stevens van de N-VA.
Het ging er wel degelijk om om de boete van € 250 te laten vervallen.
Oud 24 maart 2009, 19:35   #9
MaGNiFiCaT
Perm. Vertegenwoordiger VN

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Geen goede methode, na de tweede keer krijg je het advies om je te laten bijstaan door iemand met verstand.
Oud 24 maart 2009, 19:55   #10
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Dit was een voorstel van Helga Stevens van de N-VA.
Het ging er wel degelijk om om de boete van € 250 te laten vervallen.
ik vroeg me af welke partij die boete heeft INGESTELD, niet wie die wou afschaffen (alhoewel dat ook wel leuk om weten is).
dus als het er nu niet door geraakt blijft dat grapje duren? wel straf!

Laatst gewijzigd door circe : 24 maart 2009 om 19:58.
Oud 24 maart 2009, 21:41   #11
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik kreeg geen boete: ik betaalde op tijd.
Zo simpel is dat !
De rest is puur gelul hoor !!!
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2009, 21:48   #12
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Zo simpel is dat !
als je in de kleuterklas wil blijven zitten is er uiteraard geen probleem.

maar iemand die driemaal 25 euro heeft betaald maar één week telaat krijgt dus weldegelijk het TIENVOUDIGE aan boete!
Als jij dat normaal vind, wel sorry.

Sommige proefpersonen doen ook altijd gewoon wat hen gevraagd wordt. Op knopkes duwen en zo...

Op den duur ga ik me nog tot de "gelukkigen" voelen....

Laatst gewijzigd door circe : 24 maart 2009 om 21:48.
Oud 24 maart 2009, 23:12   #13
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard Gelul !

Citaat:
als je in de kleuterklas wil blijven zitten is er uiteraard geen probleem.

maar iemand die driemaal 25 euro heeft betaald maar één week telaat krijgt dus weldegelijk het TIENVOUDIGE aan boete!
Als jij dat normaal vind, wel sorry.

Sommige proefpersonen doen ook altijd gewoon wat hen gevraagd wordt. Op knopkes duwen en zo...

Op den duur ga ik me nog tot de "gelukkigen" voelen....
Ik heb nérgens gezegd dat ik dat normaal vind.
Op knopkes duwen: wat doen wij momenteel wel ???
Tot de gelukkigen: ik voel me bij de "gelukkigen" omdat ik me eenvoudigweg aan de regels hou. De ondervinding leert dat zoiets meestal goed werkt.
Wie z'n gat verbrandt moet op de blaren zitten...

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2009, 00:05   #14
FDM
Banneling

Standaard

lllll l
FDM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2009, 10:08   #15
Hallebarde
Banneling

Standaard

De ene is te laat met het betalen van vijfentwintig euro, en krijgt daarvoor een tienvoudige boete.

De andere laat aandelen verhandelen met voorkennis, en nog een andere zorgt voor een structureel gat in de begroting van negen miljard. Geen boete.

Let wel, iedereen is gelijk voor de wet, natuurlijk. Al blijken de enen toevallig een ietsje gelijker dan de anderen.

Ach, wat zou het. Zolang de bevolking dat allemaal slaafs goedkeurt, is er niets aan de hand.
Hallebarde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2009, 11:22   #16
FDM
Banneling

Standaard

Zolang de bevolking dat allemaal slaafs goedkeurt, is er niets aan de hand.

de oude garde stemt zonder nadenken , gelukkig leven ze niet eeuwig
FDM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2009, 18:26   #17
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ik vroeg me af welke partij die boete heeft INGESTELD, niet wie die wou afschaffen (alhoewel dat ook wel leuk om weten is).
dus als het er nu niet door geraakt blijft dat grapje duren? wel straf!
Nee, het grapje blijft niet duren, daar is een akkoord over.
Het voorstel van Helga is om de boetes met terugwerkende kracht af te schaffen, zeker voor de mensen die te laat betaald hebben.
Oud 26 maart 2009, 18:29   #18
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Zo simpel is dat !

Dit is niet normaal.
Wij hebben hier, een tijdje geleden, last gehad van verwisselde post. Onze postbode kon blijkbaar de huisnummers niet lezen.
Als je dan de post te laat doorkrijgt van de buren, ben je al één joker kwijt.
Oud 26 maart 2009, 18:29   #19
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hallebarde Bekijk bericht
De ene is te laat met het betalen van vijfentwintig euro, en krijgt daarvoor een tienvoudige boete.

De andere laat aandelen verhandelen met voorkennis, en nog een andere zorgt voor een structureel gat in de begroting van negen miljard. Geen boete.

Let wel, iedereen is gelijk voor de wet, natuurlijk. Al blijken de enen toevallig een ietsje gelijker dan de anderen.

Ach, wat zou het. Zolang de bevolking dat allemaal slaafs goedkeurt, is er niets aan de hand.
Inderdaad
Oud 16 april 2009, 14:02   #20
genkie
Vreemdeling

Standaard

Al de mensen die dit jaar een boete hebben gekregen voor te laat betalen en die dus niet wordt kwijtgescholden moeten gewoon niet stemmen op CD&V, SP.A en Open VLD. Want het is de schuld van deze partijen dat de boete van dit jaar blijft bestaan. We moeten gewoon deze partijen afstraffen.
genkie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be