Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 25 maart 2009, 19:17   #1
Fabke
Partijlid

Standaard Amerikaanse tv-zender vergelijkt Brussel met Marokko

http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...cleID=J6286UNF

Amerikaanse tv-zender vergelijkt Brussel met Marokko

'Het lijkt meer op Noord-Afrika dan op het hart van Europa.' Dat besluit een journalist van de bekende Amerikaanse zender Fox na een bezoek aan Brussel. Hij was op reportage in Molenbeek om een beeld te schetsen van de migranten in onze hoofdstad.

'We werden tijdens het filmen voortdurend in de gaten gehouden door drie agenten in burger en kregen de raad om in de auto te blijven als het druk is. En het was zelfs nog niet donker', staat er op de website van Fox.

De conclusie van de reportage is dat er een 'sterk anti-Westers' gevoel leeft bij de Belgische moslims, waardoor 'echte integratie nog lange tijd zal duren'. Om hun reportage kracht bij te zetten, interviewden de reporters ook Vlaams Belang-kopstuk Filip Dewinter, die vreest voor 'een soort van burgeroorlog als de Brusselaars beseffen dat de moslims de stad hebben overgenomen'. Ook Philippe Moureaux, burgemeester van Molenbeek, komt aan het woord. 'Wees realistisch. Ze zijn hier en hun aantal neemt toe.' (kba)
Fabke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2009, 20:42   #2
IronChef
Minister-President

IronChef's schermafbeelding

Standaard

Topic bestaat al.

http://forum.politics.be/showthread.php?t=120790
Oud 26 maart 2009, 01:35   #3
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IronChef Bekijk bericht
Deze topic mag gerust overal staan. Doorgaans ben ik geen FoxNews fan maar ik vind het goed dat een waar gelaat van Brussel internationaal eens goed in de verf wordt gezet.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2009, 09:20   #4
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Deze topic mag gerust overal staan. Doorgaans ben ik geen FoxNews fan maar ik vind het goed dat een waar gelaat van Brussel internationaal eens goed in de verf wordt gezet.
Fox is allesbehalve een neutrale bron.

Maar longhorn je mag gerust foxfan zijn; ik heb eigenlijk niets anders verwacht, mij baserend op je nogal gekleurde en eenzijdig meningen.
- Aanpakken van overlast= repressie (zero-tolerantie) + preventie (o.a begeleiden)
- Verklaringen zoeken voor overlast: kijk naar de sociaal-economische situatie (armoede, gezinssituatie, ...)

Laatst gewijzigd door goodwill : 26 maart 2009 om 09:20.
goodwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2009, 20:36   #5
IronChef
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door goodwill Bekijk bericht

Maar longhorn je mag gerust foxfan zijn; ik heb eigenlijk niets anders verwacht, mij baserend op je nogal gekleurde en eenzijdig meningen.
De mens zegt juist dat hij geen fox-fan is!

Lees jij de berichten waarop je reageert eigenlijk wel?

Daarbij, hij/zij heeft tenminste een mening.

ooooooooooh da mag ni, oooooooooooooooooooooh da mag ni

Veel verder als dat stadium zijt gij nog niet geraakt hé vriend?
Oud 26 maart 2009, 20:58   #6
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Goodwill snuift graag de heerlijke verrijkende geuren en fleuren van de mix der culturen. Hij ziet blijkbaar niet in dat de ene groep niet altijd even compatibel met de andere is. Het gaat om compatibiliteit. Enkel in ideologie discrimineert een mens niet, in praktijk is het enkel realistisch.
Scarabaeida is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2009, 21:31   #7
IronChef
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scarabaeida Bekijk bericht
Goodwill snuift graag de heerlijke verrijkende geuren en fleuren van de mix der culturen. Hij ziet blijkbaar niet in dat de ene groep niet altijd even compatibel met de andere is. Het gaat om compatibiliteit. Enkel in ideologie discrimineert een mens niet, in praktijk is het enkel realistisch.
Dat er groepen niet met elkaar compatibel zijn geloof ik niet. Buiten enkele kleine verschilletjes zijn mensen overal hetzelfde.

Ik heb met moslims hetzelfde probleem als met VB'ers, ze zijn allemaal veel te rechts en conservatief.

Ge ziet, ik ben in staat tot nuance.
Oud 27 maart 2009, 17:34   #8
Sean
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door goodwill Bekijk bericht
Foxnews kan je inderdaad geen neutrale bron noemen, ik neem echter aan dat op zijn minst het gedeelte over de politiebegeleiding niet verzonnen is en er dus wel degelijk een gespannen toestand in Molenbeek heerst.
Sean is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2009, 18:32   #9
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scarabaeida Bekijk bericht
Goodwill snuift graag de heerlijke verrijkende geuren en fleuren van de mix der culturen.

Hij is wat dat betreft niet de enige. Ik doe dat ook bijzonder graag. Als ik op reis ga natuurlijk, maar ook waar ik woon (Borgerhout) of waar ik werk (Molenbeek). Het is daar doorgaans aangenaam toeven en bijzonder interessant.

Citaat:
Hij ziet blijkbaar niet in dat de ene groep niet altijd even compatibel met de andere is. Het gaat om compatibiliteit.
Meer nog dan om compatibiliteit gaat het over generaliseren. Als je had geschreven dat 'sommigen' van de ene groep niet altijd even compatibel zijn met 'sommigen' uit de andere groep, had ik je gelijk gegegeven. Dat is namelijk altijd zo geweest.
Hoe compatibel zijn stedelingen en mensen van het platteland, havenarbeiders en notabelen, hippie's en Hells Angels? Wat voor een tumult heerste er hier niet toen Dolle Mina's hun beha gingen verbranden, toen jeansbroeken hun intrede deden, toen jongeren hun haar lieten groeien, toen men zwarte jekkers ging dragen en op brommertjes rondsnorren? Hoe compatibel waren oude mensen en tieners tijdens de jaren vijftig en zestig toen het generatieconflict doorbrak? Je ziet diezelfdebreuklijnen binnen de migrantengemeenschappen waar het generatieconflict bijvoorbeeld erg duidelijk wordt: jongens en meisjes uit migratie hebben heel andere ambities en plannen dan hun ouders, ze hebben heel andere wensen en verwachtingen en dat leidt zeer vaak tot felle botsingen. In hoeverre zijn zij compatibel?

Een conservatief deel van de samenleving heeft altijd elke verandering omschreven als het 'einde van het moederland' en de geschiedenis heeft aangetoond dat dat soort alarmerende berichten veeleer thuishoren bij wat Nostradamus zei dan bij de realiteit.
Natuurlijk, migratie verandert onze samenleving, maar dat is niet het einde van de wereld of de geschiedenis. Het is zelfs niet het einde van onze samenleving of cultuur. Al die bangmakerij is nergens voor nodig, tenzij om stemmen te ronselen van mensen die graag banggemaakt worden.

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2009, 20:57   #10
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Agitatie; je hebt dit keer ongelijk.
Ik zie mezelf niet als bang; integendeel ik was erg nieuwsgierig naar wat moslims in Antwerpen bezig houdt. Ik ben voor gelijke kansen en rechten.

Maar de realiteit binnen het moslimlandschap is volkomen anders dan politici of media voorhouden.
- Er is bijzonder veel belangstelling voor moslims in Europa door groepen uit o.a Jordanie en Saoudi Arabie en zij investeren financieel en met logestieke steun aan verenigingen die een strikte visie op islam hebben.
-Zij richten zich vooral op jongeren en zetten aan tot conflict binnen deze samenleving.
-Intern groeit hun macht omdat ze binnen moskees de oudere generatie aan de kant schuiven en "ware" islam als oplossing aanbieden aan ouders die vanuit Islamitisch oogpunt bang zijn hun kinderen te verliezen aan een Goddeloze, materialistische en vooral veel te vrije samenleving.
- Binnen universiteiten en Hoge scholen proberen ze hoger opgeleide jongeren aan te trekken, internationaal onderhouden zij contacten met gelijkgestemden.
- Door bij maatschappelijk conflict zichzelf als bemiddelaar en gesprekpartner te profileren krijgen figuren die eigenlijk een radicaal gedachtengoed aanhangen macht binnen media en politiek.
-Intern zorgen zij binnen bijvoorbeeld de Marokkaanse gemeenschap voor een Godsdienstoorlog waarbij ze vooral het gebrek aan kennis bij ouderen over de leefwereld van jongeren uitbuiten om hun visie op te leggen.
- Vaak onzichtbaar voor anderen vormen zij netwerken, houden gesloten zittingen, zomerkampen waar jongeren die vaka tot een onderklasse behoren een superieure en pasklare identiteit aangemeten krijgen, die van moslim wat voor adolescenten die manier is leerkrachten, collega's of anderen op de kast te jagen.
Dit hele proces ontgaat zelfs wie midden in die wijken woont, omdat we volslagen langs mekaar heen leven en er eigenlijk amper contacten zijn.
Dus nee; ik deel je optimisme niet...als de economie nog meer verslechtert en het duurt te lang krijg je in arme wijken burgeroorlogen zoals in Parijs; nu al worden armen verdrongen van betere wijken en dat wordt gegarandeerd een Kruitvat. Ga eens op vrijdag kijken op het Kiel; je hoeft echt niet meer naar Brussel....de Antwerpse onderbuik wordt genegeerd want kijk eens hoe multicultureel we zijn? Niet dus en dat kunnen we ons maar beter realiseren. Is darom iedere moslim een gevaar? nee natuurlijk niet maar de groep die "een lastig te bereiken doelgroep" vormen groeit razendsnel door de gestructureerde aanpak, en wie daar blind voor is kent die wereld slecht.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2009, 21:56   #11
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Ik ga het zo zeggen: in Antwerpen volgt 30% van de scholieren islamles. Zelf vind ik dit geen positieve demografische evolutie. Je moet wel erg naïef zijn om te denken dat de westerse leidcultuur staande blijft als je weet dat moslims hun kinderen meestal als moslims opvoeden en er quasi geen rebellie naar de moskee toe bestaat. Dit zijn geen gewone migranten die 'verwestersen' na één generatie.
Moslims voeden hun kinderen als moslim op, andere mensen assimileren generatie na generatie. Dit is wat ik met compatibiliteit bedoel. In de wereld zijn het praktisch enkel moslims en hindoes die hun religie in grote aantallen nog serieus nemen.

Het beste wat een westerling kan doen is secularisme verspreiden, maar dat gaat niet met idioten die er alles aan doen om het deze groep naar hun zin te maken, en dan nog zonder kennis van hun cultuur (wel van hun regels dat is anders). Met je kont naar boven zal je niet veel respect afdwingen IMO.

Dit is helemaal geen verandering als in de voorbeelden die je opsomde (revoluties binnen onze eigen cultuur, want ik vrees totaal geen verandering in tegenstelling tot wat je denkt, tenzij het achteruitgang brengt).

Ik geloof niet dat te ingrijpende demografische verandering uiteindelijk niet tot oorlog of dictatuur zouden leiden, sorry...

Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 27 maart 2009 om 22:09.
Scarabaeida is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2009, 22:44   #12
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Dat ligt er maar aan....je zou grondig moeten hervormen op o.a aansturing vandiensten en welzijnssector. En met de juiste mensen de dialoog aangaan, ook met fundamentalisten. Zo wordt duidelijk dat ze bestaan. Daarom zijn ze nog geen meerderheid; vooral Turkse moslims aangesloten met moskee op Dyanet zijn niet bezig met dat conflictmodel. Voor Marokkanen zijn zij dan weer geen echte moslims! Echt niet iedere moslim is een dreigend gevaar!Maar de vraag is zoals ik onlangs een intelligente dame hoorde opmerken toch wel; hoe gematigd is de gemiddelde moslim? Wat primeert; groepgebondenheid of individueel denken? Daar vind ik eigenlijk moslims niet zo sterk in. Onder vier ogen was steeds een ander verhaal dan onder meerdere ogen en vooral oren. Wat ons zorgen moet baren is de onderklasse die groeit omdat gezinshereniging hier zo eenvoudig is. Iedere keer opnieuw inburgeren, bijscholen, integreren en deelnemen. Islam moedigt dit niet echt aan; tenminste de koran doet dit niet of biedt minstens de mogelijkheid dit niet te doen. Vooral vrouwen blijven het ongelofelijk moeilijk hebben en over hun mensenrechten maakt geen kat zich druk! Eigenlijk hoop ik gewoon dat jij geen gelijk krijgt Scarabaeida...
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2009, 07:01   #13
Jürgen Todenhöfer
Vreemdeling

Jürgen Todenhöfer's schermafbeelding

Standaard

sinds wanneer is Molenbeek brussel of sinds wanneer is borgerhout antwerpen? da is toch onzin

er zijn geen marokkanen in brussen, heel weinig, en al de rest van vijfde of zesde generatie, gaan marokkanen ni meer maar belgen.
Jürgen Todenhöfer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2009, 07:56   #14
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jürgen Todenhöfer Bekijk bericht
sinds wanneer is Molenbeek brussel of sinds wanneer is borgerhout antwerpen? da is toch onzin

er zijn geen marokkanen in brussen, heel weinig, en al de rest van vijfde of zesde generatie, gaan marokkanen ni meer maar belgen.
waar zie jij marokkanen/belgen van de vijfde zesde generatie? ik zie telkens een vers geimporteerde partner en dus telkens eerste generatie kinderkes.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2009, 15:47   #15
Jürgen Todenhöfer
Vreemdeling

Jürgen Todenhöfer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
waar zie jij marokkanen/belgen van de vijfde zesde generatie? ik zie telkens een vers geimporteerde partner en dus telkens eerste generatie kinderkes.

retorisch bedoeld?

dan meen ik zo van derde en vierde generatie en binnenkort 5de.

hun ouders van de jaren 50 of 60.

maar marokkanen hier in belgie begrijp ik niet zo goed, normaal moeten ze naar frankrijk of spanje.

als congolezen in belgie komen ok, maar marokkannen?
Jürgen Todenhöfer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2009, 16:02   #16
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jürgen Todenhöfer Bekijk bericht
Belgen op papier. Belgen die als een buitenlander (isslam) zijn opgevoed. Belgen met de Marokkaanse nationaliteit die niet als een (Belg) westerling denken.

Wij zijn een groepering van bezorgde ex-moslims die van mening zijn dat de islamitische ideologie een gevaar inhoudt voor onze democratische Belgische samenleving en tegelijkertijd de integratie van moslims in België verhindert Op deze site zal je ontdekken waarom wij dit denken

http://www.exmoslim.org/wie%20zijn%20wij.html

Laatst gewijzigd door smiley : 6 april 2009 om 16:03.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2009, 16:09   #17
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Belgen op papier. Belgen die als een buitenlander (isslam) zijn opgevoed. Belgen met de Marokkaanse nationaliteit die niet als een (Belg) westerling denken.

Wij zijn een groepering van bezorgde ex-moslims die van mening zijn dat de islamitische ideologie een gevaar inhoudt voor onze democratische Belgische samenleving en tegelijkertijd de integratie van moslims in België verhindert Op deze site zal je ontdekken waarom wij dit denken

http://www.exmoslim.org/wie%20zijn%20wij.html
juist.. "elke" extremistische groepering kan een gevaar inhouden voor een democratische samenleving
globalmedia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2009, 16:17   #18
smiley

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia Bekijk bericht
juist.. "elke" extremistische groepering kan een gevaar inhouden voor een democratische samenleving
De profeet van de islam was een extremist. De koran is een extremistisch boek. Hoe meer iemand de islam en de 'profeet' navolgt hoe slechter. Democratie heeft inderdaad een zwak punt. Het kan ideologieen aan de macht brengen eens bepaalde sektleden een demografische meerderheid hebben bereikt. Wat er dan nog rest van het eens democratische land kan men momenteel in Maleisie merken. Daar heeft de ummah immers ook nog niet zo lang geleden een demografische meerderheid bereikt met alle gevolgen vandien voor de geschokte niet-moslims. Sommigen trekken daar lessen uit. Anderen niet.

De mate waarin de islam zijn vijandschap jegens ongelovigen en zijn aanspraken op de politieke macht ernstig neemt, is ruwweg evenredig met de betrekkelijke sterkte van de moslimgemeenschap in een gegeven regio. Moslims die in de minderheid zijn, hebben de mond vol van "multikulturalisme", "verdraagzaamheid", de "rechten van de minderheden". Het ware gelaat van de islam krijgt men echter pas te zien zodra de moslimgemeenschap in de meerderheid is. Er bestaat geen enkel land met een moslimmeerderheid waar volledige gelijkheid der burgers ongeacht hun religie heerst.Koenraad Elst
http://koenraadelst.voiceofdharma.co...oorongel1.html

Laatst gewijzigd door smiley : 6 april 2009 om 16:36.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2009, 16:25   #19
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fabke Bekijk bericht
http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...cleID=J6286UNF

Amerikaanse tv-zender vergelijkt Brussel met Marokko

'Het lijkt meer op Noord-Afrika dan op het hart van Europa.' Dat besluit een journalist van de bekende Amerikaanse zender Fox na een bezoek aan Brussel. Hij was op reportage in Molenbeek om een beeld te schetsen van de migranten in onze hoofdstad.

'We werden tijdens het filmen voortdurend in de gaten gehouden door drie agenten in burger en kregen de raad om in de auto te blijven als het druk is. En het was zelfs nog niet donker', staat er op de website van Fox.

De conclusie van de reportage is dat er een 'sterk anti-Westers' gevoel leeft bij de Belgische moslims, waardoor 'echte integratie nog lange tijd zal duren'. Om hun reportage kracht bij te zetten, interviewden de reporters ook Vlaams Belang-kopstuk Filip Dewinter, die vreest voor 'een soort van burgeroorlog als de Brusselaars beseffen dat de moslims de stad hebben overgenomen'. Ook Philippe Moureaux, burgemeester van Molenbeek, komt aan het woord. 'Wees realistisch. Ze zijn hier en hun aantal neemt toe.' (kba)
reportage? eerder een magere reclamespot
globalmedia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2009, 16:29   #20
smiley

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia Bekijk bericht
reportage? eerder een magere reclamespot
Nog een filmpje dat deze nare waarheid zit te vertellen. Dit keer van Hind Fraihi.

http://www.youtube.com/watch?v=-inob20I_Y0
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be