Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2004) > Marijke Dillen (Vlaams Blok) - 19 tot 25 april
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Marijke Dillen (Vlaams Blok) - 19 tot 25 april "Dankzij een familiale introductie in de politiek bekleedt ze al jaren een mandaat. Vandaag is ze Vlaams volksvertegenwoordiger voor het Vlaams Blok. De partij is ze toegewijd om haar volledige programma en omdat het volgens haar de enige partij is d

Discussietools
Oud 18 april 2004, 14:42   #1
Herman Desmedt ©HD
Minister-President

Herman Desmedt ©HD's schermafbeelding

Standaard

Effect van het gemeentelijk migrantenstemrecht.

Deel 1 Mogelijke verfransing in Brussel en de rand.

Volgens sommigen zouden de bijkomende stemmen van allochtonen ten nadele zijn van Vlaamse kandidaten in Brussel en zeker in de rand. Na Drogenbos en Linkebeek slaan Sint Genesius Rode, Wemmel en misschien anderen wellicht voorgoed een bladzijde om..
Over dat migrantenstemrecht doen vele minimaliserende cijfers de ronde.
Al wat ik tot nu toe gehoord heb vanwege regeringspartijen over het aantal stemgerechtigden is een schromelijke onderschatting. Ter staving van wat ik beweer :
http://www.weblex.irisnet.be/data/cr...885/images.pdf
Ook al gaat het hier om minder recente cijfers van 2001, het blijft een vrij onverdachte bron.
Van die méér dan 330000 niet-Belgen van niet-Europese oorsprong heeft tussen de 2/3 en de 3/4 de stemgerechtigde leeftijd, dus zijn dat potentieel tussen de 220000 en de 250000 stemmen.
Geruchten gaan dat de Franstaligen al lang hebben uitgerekend, hoeveel potentieel hun stemmenwinst gaat zijn in de gemeenten rond Brussel. Om aan informatie te geraken hebben ze mogelijk beroep gedaan op pseudo-straatventers in “interessante wijken” die op lijsten aanduiden of het om Nederlandssprekenden ging. (De zoveelste niet te achterhalen verdoken talentelling dus).

Concrete vraag: Heeft U zicht op betere cijfers ?

Deel 2. Het stemrecht elders.

Wat de echte bedoeling was om het migrantenstemrecht erdoor te sleuren daar heb ik ook mijn idee over: De naar schatting iets minder dan twintig percent van dat bovenstaand aantal migranten die in Antwerpen wonen (+/-40000 stemmen) en de enkele duizenden in Mechelen kunnen wel degelijk een verschil maken om het VB uit het bestuur te houden. Maar het kan evengoed anders uitvallen: Enerzijds kiezers die uit onvrede meer rechts gaan stemmen. en anderzijds een partij voor en door allochtonen (MDP) zouden het aantal stemmen op lijsten met een aantal kandidaten van vreemde origine eens serieus kunnen doen dalen.
In ieder geval zal het werkelijke effect pas duidelijk zijn met de volgende gemeenteraadsverkiezingen.

Hoe schat U nu die zaak in ? Uw commentaar graag

In principe is het niet onmogelijk dat het migrantenstemrecht ooit geschrapt wordt. Wat zijn de stappen die U / uw partij hier mogelijk voor onderneemt ?

Dank bij voorbaat.
Oud 20 april 2004, 21:20   #2
Marijke Dillen
Vreemdeling

Standaard

Beste,

Het Vlaams Blok heeft zich steeds gekant tegen gemeentelijk stemrecht voor migranten.
De teksten van al de tussenkomsten terzake worden U graag bezorgd op Uw verzoek.
Wat Brussel betreft zal dit inderdaad leiden tot een bijkomende verfransing van onze hoofdstad.
Wij zullen dan ook in de toekomst met alle mogelijke wettelijke middelen waarover we beschikken in het federale Parlement zoveel mogelijk inspanningen leveren om opnieuw het stemrecht te wijzigen.

Met vriendelijke groeten,

MARIJKE DILLEN
Marijke Dillen is offline  
Oud 20 april 2004, 21:38   #3
Kevin Van Eeckelen
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marijke Dillen
Beste,

Het Vlaams Blok heeft zich steeds gekant tegen gemeentelijk stemrecht voor migranten.
De teksten van al de tussenkomsten terzake worden U graag bezorgd op Uw verzoek.
Wat Brussel betreft zal dit inderdaad leiden tot een bijkomende verfransing van onze hoofdstad.
Wij zullen dan ook in de toekomst met alle mogelijke wettelijke middelen waarover we beschikken in het federale Parlement zoveel mogelijk inspanningen leveren om opnieuw het stemrecht te wijzigen.

Met vriendelijke groeten,

MARIJKE DILLEN
Zo hopeloos is dat streven, dat ik u er ondanks de inhoud veel succes mee wens.
Oud 21 april 2004, 12:45   #4
S.
Minister

S.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herman Desmedt ©HD
Effect van het gemeentelijk migrantenstemrecht.

Deel 1 Mogelijke verfransing in Brussel en de rand.

Volgens sommigen zouden de bijkomende stemmen van allochtonen ten nadele zijn van Vlaamse kandidaten in Brussel en zeker in de rand. Na Drogenbos en Linkebeek slaan Sint Genesius Rode, Wemmel en misschien anderen wellicht voorgoed een bladzijde om..
Over dat migrantenstemrecht doen vele minimaliserende cijfers de ronde.
Al wat ik tot nu toe gehoord heb vanwege regeringspartijen over het aantal stemgerechtigden is een schromelijke onderschatting. Ter staving van wat ik beweer :
Ook al gaat het hier om minder recente cijfers van 2001, het blijft een vrij onverdachte bron.
Van die méér dan 330000 niet-Belgen van niet-Europese oorsprong heeft tussen de 2/3 en de 3/4 de stemgerechtigde leeftijd, dus zijn dat potentieel tussen de 220000 en de 250000 stemmen.
Geruchten gaan dat de Franstaligen al lang hebben uitgerekend, hoeveel potentieel hun stemmenwinst gaat zijn in de gemeenten rond Brussel. Om aan informatie te geraken hebben ze mogelijk beroep gedaan op pseudo-straatventers in ?interessante wijken? die op lijsten aanduiden of het om Nederlandssprekenden ging. (De zoveelste niet te achterhalen verdoken talentelling dus).

Concrete vraag: Heeft U zicht op betere cijfers ?

Deel 2. Het stemrecht elders.

Wat de echte bedoeling was om het migrantenstemrecht erdoor te sleuren daar heb ik ook mijn idee over: De naar schatting iets minder dan twintig percent van dat bovenstaand aantal migranten die in Antwerpen wonen (+/-40000 stemmen) en de enkele duizenden in Mechelen kunnen wel degelijk een verschil maken om het VB uit het bestuur te houden. Maar het kan evengoed anders uitvallen: Enerzijds kiezers die uit onvrede meer rechts gaan stemmen. en anderzijds een partij voor en door allochtonen (MDP) zouden het aantal stemmen op lijsten met een aantal kandidaten van vreemde origine eens serieus kunnen doen dalen.
In ieder geval zal het werkelijke effect pas duidelijk zijn met de volgende gemeenteraadsverkiezingen.

Hoe schat U nu die zaak in ? Uw commentaar graag

In principe is het niet onmogelijk dat het migrantenstemrecht ooit geschrapt wordt. Wat zijn de stappen die U / uw partij hier mogelijk voor onderneemt ?

Dank bij voorbaat.
Het Centrum voor gelijkheid van kansen en voor racismebestrijding geeft aan dat er voor Vlaanderen 104.258 niet-EU vreemdelingen zijn. Stel dat er stemplicht zou zijn voor deze burgers, en de spreiding onder deze burgers zou dezelfde zijn als deze onder de bevolking, dan zouden er 65% van de niet-EU burgers geldig stemmen en dus een verschil kunnen maken. In totaal gaat het dan nog om 68.000 stemmen. De cijfers van de ingeschreven EU-kiezers bij de gemeenteraadsverkiezingen liggen zeer laag. Zo rond de 10 percent dacht ik. Moest dat het geval zijn, dan zouden er in Vlaanderen zo'n 7000 niet-EU burgers gaan stemmen. Uiteraard te weinig om een van een grote impact te spreken.

http://statbel.fgov.be/figures/d21_nl.asp#5
http://www.antiracisme.be/nl/cijfers/gewest.htm
http://statbel.fgov.be/figures/d353_nl.asp
7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie.
S. is offline  
Oud 21 april 2004, 12:54   #5
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Stel dat er stemplicht zou zijn voor deze burgers, en de spreiding onder deze burgers zou dezelfde zijn als deze onder de bevolking
dat is een pertinent domme veronderstelling. Iedereen weet dat niet EU inwoners hoofdzakelijk geconcentreerd zijn in de steden.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline  
Oud 21 april 2004, 12:59   #6
S.
Minister

S.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Citaat:
Stel dat er stemplicht zou zijn voor deze burgers, en de spreiding onder deze burgers zou dezelfde zijn als deze onder de bevolking
dat is een pertinent domme veronderstelling. Iedereen weet dat niet EU inwoners hoofdzakelijk geconcentreerd zijn in de steden.
U begrijpt mij verkeerd, ik had het over de veronderstelling dat bij een theoretische stemplicht de verhouding geldige stemmen/totale bevolking dezelfde zou zijn. Maar nu U het zegt, ik heb wel een foutje gemaakt door de vreemde bevolking daarbij te tellen. Het percentage zou dus 70 moeten bedragen.
7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie.
S. is offline  
Oud 21 april 2004, 22:41   #7
Herman Desmedt ©HD
Minister-President

Herman Desmedt ©HD's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S.
Het Centrum voor gelijkheid van kansen en voor racismebestrijding geeft aan dat er voor Vlaanderen 104.258 niet-EU vreemdelingen zijn. Stel dat er stemplicht zou zijn voor deze burgers, en de spreiding onder deze burgers zou dezelfde zijn als deze onder de bevolking, dan zouden er 65% van de niet-EU burgers geldig stemmen en dus een verschil kunnen maken. In totaal gaat het dan nog om 68.000 stemmen. De cijfers van de ingeschreven EU-kiezers bij de gemeenteraadsverkiezingen liggen zeer laag. Zo rond de 10 percent dacht ik. Moest dat het geval zijn, dan zouden er in Vlaanderen zo'n 7000 niet-EU burgers gaan stemmen. Uiteraard te weinig om een van een grote impact te spreken.

Waarom dan zo een groot verschil met deze cijfers ?
????

In ieder geval véél te weinig inpact om zich 7 maanden van de legislatuur mee bezig te houden.
Oud 22 april 2004, 00:07   #8
Big Daddy Antwerp
Vreemdeling

Standaard

Wat denkt ge van de eerste stap die realiseerbaar is om met het cordon voorgoed te breken... de rechtstreekse verkiezing van de Burgermeester..
Nu gij.. en dat duurt niet zo lang meer. of gaan onze Waalse broeders weeral roet in het eten gooien door "non" te stemmen tegen deze nieuwe regel voor de komende verkiezing? of een of andere boycot.. wat das alles wat die gasten van het Zuiden de laatste tijd doen.

Wat gaat ge doen in Antwerpen als Filip burgermeester wordt en Janssens net niet of den Abou??? hem afschieten?

Ik dacht het niet...duimen maar.. zou ik zeggen.
Het zal er alleen maar beter van worden dan nu.. meer blauw, nul-tolerantie, terug oude menskes op straat in de avond..enz..
Big Daddy Antwerp is offline  
Oud 22 april 2004, 00:26   #9
Bollinasius
Burger

Standaard

Kruipt eens uit uw huis en ga eens kijken op de Dageraadplaats - Big D - niet zover van waar u woont veronderstel ik - de terrasjes zitten er vol vanaf dat het 10° is, ook met oude mensen !
Oud 22 april 2004, 02:36   #10
Big Daddy Antwerp
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bollinasius
Kruipt eens uit uw huis en ga eens kijken op de Dageraadplaats - Big D - niet zover van waar u woont veronderstel ik - de terrasjes zitten er vol vanaf dat het 10° is, ook met oude mensen !
Zeg, Nu niet flauw doen he, ik woon al meer als 30 jaar in het Antwerpse waarvan de laatste 8 jaar in Borgerhout Noord...(kwaaie kant) en ken de Dageraadplaats in Antwerpen - Berchem rand goed genoeg, ge hebt gelijk.. hier zijn de mensen nog meer in harmonie.. maar dat komt wel omdat 80 procent daar ne Vlaming is, en gelijk aan onze kant 80% ne allochtoon.. simpel.

Ga maar eens naar 't schoolplak, handelstraat, stuivenbergplein, lge beeldekensstraat enz...muizen straat... Antwerpen Noord dus... en ge zult zo veel praat niet meer hebben... als ge ze daar nog maar schuin aankijkt..kloppen ze u tergelijketijd de kliniek in, en die is der nie ver af zene.. over racisme gesproken..amai..
Dat het Centrum Leman daar maar eens werk van maakt... beginnen met die moskees in 't oog te houden, GEDAAN met de Jihad tegen het Westen en van die kul..zoals de orde omverwerpen en AEL patrouilles..... en op elk plein ne polies..voila.. ik spreek..

Mijn kinderen zitten ne hele dag in ons tuintje of iets in huis te doen.
Buiten spelen komt niets van!..
Tussen 98% allochtonen op het Krugerpleintje.. vergeet het maar vriend, daar komt ambras van na de 1 ste dag al.. hebben we al verschillende keren meegemaakt, dat ze een fietske afpakken of den bal, of onze dochters aan hun blonde haren trekken en uitschelden...of een schop op onze kleinste zoon zijne kop kloppen dat het bloed eruitspuit..het is altijd iets.. en als ge iets zegt beginnen ze gelijk kiekens te kakelen.. vuile bleke racist!! jajaja... rare dingen he.

Dat zijn de verhaaltjes die de Media niet laat zien, dat zijn de dingen die het Vlaams Blok maken.. snapt ge.. das politiek niet correct! en dat moet met alle middelen verstopt worden, niemand mag weten dat er met de "vreemdelingen" serieuse samenlevingsproblemen zijn, omdat de Linkse Politiek er nu eenmaal voor heeft gezorgd dat deze brave gastarbeiders nu eenmaal hier zijn belandt en niet meer zullen weggaan.. en kweken kunnen ze ook...
Ons Vlaams geboortebestand gaat achteruit, maar door onze goede sociale zekerheid (kindergeld o.a.) zullen onze Nieuwe Belgen dat tekort wel goedmaken..
in 2056 zullen ze al met meer dan ons Vlamingen alleen zijn!!!!!!!!!!! en dat zijn er al 5 miljoen (dat ander miljoen en half is al van etnisch andere afkomst en telt niet meer mee.)

Weet je wel dat we zelfs van onze sociale zekerheidskas massaal geld (miljoenen) naar het buitenland versassen omdat daar nog andere kinderen zitten van onze Nieuwe Belgen die getrouwd zijn met een Inheemse van ginder.. jaja... begint hem te vallen... vrouwen met elk 4 tot 6 kinderen, die pas naar hier komen als de kleintjes Arabisch kennen.

Gij denkt da ik hier iets uit mijn botten aan het slaan ben he, ik woon hier tussen deze Nieuwelingen (om eens een mooiere term te gebruiken) en die vertrouwen me de meeste dingen toe die ik nooit voor mogelijk hield..
Dingen zoals subsides van 600 EUR als ze verhuizen van de ene naar de andere gemeente enz... als ik naar een andere gemeente trek, krijg ik wat later een welkomstbrief met een overschrijving van 50 EUR... zogenaamde stadsbelasting van inwoner...

De linkse sociale politiek heeft er voor gezorgd dat deze Nieuwelingen sociaal beter hun weg vinden dan ons Vlamingen zelf.
Ik zie dat aan die paar oude menskes bij ons in 't straat... zij betalen zich nog altijd blauw voor alles en nog wat.. maar niet onze alochtone medebewoners, zij rijden allemaal met een Mercedes, BMW, of Golf, of duurdere Monovolume, die ik zelfs met een beter loon dan "hen" niet kan betalen... buiten een paar arme asielzoekers uit het Afrikaanse die een krak van een auto hebben die dan meestal niet verzekerd is en geen geldige plaat heeft of gewoonweg gepikt is.. ja dat is er ook..
maar dat zijn nog maar de praktische probleempjes... de echte grote zijn het toenemend fundamentalisme..

Snapt ge waar de bui hangt? Er komt een Islamitische Provincie in Belgie. Wat had ge anders gedacht..
Imams die dat nu al beamen.. dankzij onze PS madame Onkelinckx..
Zij benoemde laatst nog 8 fundamentalisten uit als hoofd van de Belgische Islamitische Moskee verenigingen.. en dat ondanks negatief advies van onze Nationale Veiligheiddienst... dit kwam uiteraard niet in de Media ter sprake en wordt doodgezwegen.

Een staat in een staat... als de extreem linkse voorstanders van de Multicul dit willen, dan moeten ze hun villa in Brasschaat en andere residentiele wijken ook maar verlaten en hun intrek daar maar nemen in die nieuwe staat, ze hebben die dan zelf gecreerd... wij zullen met plezier die villa's "bij ons" gaan bewonen. daar lekker rustig tussen al dat groens.

Geen onverdraagzaamheid of racisme, maar gewoon weg, geen leefruimte meer voor onze eigen oorspronkelijke bevolking... of gaat ge sebiet zeggen dat die mensen der nie voor gekozen hebben om samen te hokken in die gettos... waarom zoeken die mekaar daar op??? segregratie of zoiets in de aard heet het dan.. dacht ik.

Onze mensen beginnen te knorren, hoort ge dat dan niet?

Nu, mijne gal is geleegd... als ge nog iets kwijt wil..

groeten
RS
Big Daddy Antwerp is offline  
Oud 22 april 2004, 08:46   #11
S.
Minister

S.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herman Desmedt ©HD
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S.

Waarom dan zo een groot verschil met deze cijfers ?
????

In ieder geval véél te weinig inpact om zich 7 maanden van de legislatuur mee bezig te houden.
Helemaal mee eens. Het verschil is dat ik de cijfers voor Vlaanderen gebruikte, die volgens mij nog altijd het beste zijn als je conclusies wilt trekken over de Vlaamse rand.
S. is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be