Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 april 2009, 09:41   #1
berre
Minister

berre's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar berre
Standaard werkmannen

er zijn hier momenteel een paar kleine verbouwingen bezig. zo hebben we bijvoorbeeld onze dakgoten volledig laten vernieuwen en het plat dak van de veranda laten vernieuwen. en zo hebben we dan ook de trap naar onze voordeur, die volledig ingezakt was en waarvan de stenen los zaten, laten uitslijpen en terug voegen. althans, dat is nog niet gebeurd. het heeft ons veel moeite gekost om iemand te vinden die het al wilde doen! toen we eindelijk iemand vonden waren we ook kontent. de mannen hadden de kosten op ongeveer 2600 euro geschat en dat leek ons nog redelijk voor wat er moest gebeuren. nu zijn ze eraan begonnen, maar het werd al vlug duidelijk dat ze langs geen kanten te betrouwen zijn. ze sjoemelen voordurend met hun uren, als er even niemand thuis is en we vragen ofdat ze blijven tot een bepaald uur dat er iemand terug is zeggen ze "jaja geen enkel probleem, zolang blijven we zeker!". als we terug zijn is er geen kat meer te zien. het werk duurt nu al bijna een week langer dan ze gezegd hebben en het schiet langs geen kanten op. het erge is dat ze per uur worden betaald en die rekening dus enorm hoog aan't oplopen is!! en ze zijn nog niet eens halverwege met het werk. zo kwamen ze ook opeens af bij ons, "ja dat muurke gaat toch ook opengebroken worden want er zit vocht achter". ok daar beginnen ze dan aan, maar ze breken maar een stuk van het muurke open. mijn ma vraagt, "jamaar en de rest, daar zat toch ook vocht achter". antwoord "ja nee dat gaan we toch niet doen, en als ge wilt dat we het toch doen, ok, maar de uren lopen ondertussen wel op eh". ik denk dat ze ondertussen wel door hebben dat we ontvreden zijn met wat ze doen. maar wat kunnen wij hier nu aan doen? ruzie maken met die mannen lijkt me niet direkt de beste optie want ze moeten wel onze trap maken en dat moet tegoei gebeurd zijn! hoe maakt ge die mannen nu duidelijk dat ze er geen kloot van terecht brengen en dat we ze niet vertrouwen en dat ze moeten maken dat ze werken zoals dat moet, zonder ze tegen de tenen te trappen? iemand ook al zo iets voorgehad?
Oud 25 april 2009, 09:43   #2
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Bij jou komen ze tenminste!
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2009, 10:18   #3
Knipp
Banneling

Knipp's schermafbeelding

Standaard

Zeer herkenbaar verhaal.
Zelf nooit meegemaakt maar hoor dit soort verhaal met de regelmaat van een klok.

Heb me voorgenomen nooit werken te laten starten zonder gedetailleerde offerte, met sluitende raming van het aantal uren.

En in dit geval zou ik achteraf zeker de factuur betwisten.

Laatst gewijzigd door Knipp : 25 april 2009 om 10:24.
Knipp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2009, 10:54   #4
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knipp Bekijk bericht
En in dit geval zou ik achteraf zeker de factuur betwisten.
Ja, en al wat berre moet zeggen tegen die jongens om ze in gang te laten schieten is:

als het zo zit betaal ik niet, roep de baas er maar bij.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2009, 11:17   #5
Knipp
Banneling

Knipp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
als het zo zit betaal ik niet, roep de baas er maar bij.
Zou me verbazen als die mannen een baas hebben.
Oud 25 april 2009, 11:22   #6
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

From_Vlaanderen's schermafbeelding

Standaard

Ook al een paar keer gezegd, awel. Ge krijgt maar den helf van de centen.
Tot dak hier content zen.

Aangetekend weliswaar.
Oud 25 april 2009, 11:58   #7
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knipp Bekijk bericht
Zou me verbazen als die mannen een baas hebben.
Dat is nog beter.

Dan zegt berre: jongens, jullie denken toch niet dat ik ook maar ene cent ga betalen?

Verschaeve

Laatst gewijzigd door HAMC : 25 april 2009 om 11:59.
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2009, 12:04   #8
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Naar de bemiddeligscommissie voor bouwproblemen stappen en daar het probleem voorleggen. Zij doen de de nodige stappenom deze bouwondernemer zijn werk deftig te latendoen, of halen hem gewoon van de markt af via het gerecht en laten hem dan opdraaien voor de kosten van het herstellen van de fouten.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2009, 13:05   #9
Knipp
Banneling

Knipp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Naar de bemiddeligscommissie voor bouwproblemen stappen
= verzoeningscommissie ?

deze ?

http://www.bouwverzoening.be/index.php?st=home

Gezien het onderstaande (op faq van die site), lijkt het mij toch meer een zaak voor de handelsrechtbank.

7) Het bedrag van de factuur van deze aannemer is groter dan zijn bestek, kan ik de Commissie inschakelen ?

Ja, wanneer beide partijen dit wensen. In dat geval zal de Commissie evenwel enkel een deskundige kunnen aanstellen die zal vaststellen welke werken effectief werden uitgevoerd en een verrekening maken. De vraag of de aannemer echter meer zal kunnen aanrekenen dan contractueel is voorzien, is een juridische vraag waar de Commissie niet zal op kunnen antwoorden.

Laatst gewijzigd door Knipp : 25 april 2009 om 13:08.
Oud 25 april 2009, 13:13   #10
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Het echte drama begint nadat de werken uitghevoerd zijn, er een overeenkomst is ivm de betaling en je gebreken vaststelt, die je via de normale waarborg zou willen verhalen en... de aannemer failliet gegaan is.

Nog beter dan een afgesproken vaste prijs is een vertrouwensrelatie met de aannemer, een goedkope koop is dikwijls een dure koop...

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2009, 13:42   #11
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

't is misschien in't zwart?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2009, 16:34   #12
Laya
Minister

Standaard

Nooit werken/uur laten doen tenzij je goede referenties van die firma hebt. Normal gezien moet er elke dag een uurrooster bijgehouden worden. Het klinken mij mannen in't zwart? Een bonafide firma zou toch om te beginnen nooit met zo'n onregelmatige uren werken? Gewoon zeggen waar het op staat, als ze voelen dat je je mond niet open durft doen gaan ze blijven aanmodderen.
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2009, 16:45   #13
Heftruck

Standaard

Niet betalen, buitenbonjouren, ander firma zoeken.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2009, 16:50   #14
Politikainspe
Banneling

Standaard

Nooooooooooooooooit mensen per uur aanvaarden. Deze hebben dikwijls vrij spel en je kan er heel weinig tegen doen, eens ze begonnen zijn. Je laat altijd best de volledige som begroten bij het begin van de werken en laat dat in een contract gieten met de tegenprestatie die jij ervoor verwacht erbij zodat je beschermt bent bij problemen. Anders kom je voor erg grote verrassingen te staan.
Politikainspe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2009, 17:03   #15
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door berre Bekijk bericht
er zijn hier momenteel een paar kleine verbouwingen bezig. zo hebben we bijvoorbeeld onze dakgoten volledig laten vernieuwen en het plat dak van de veranda laten vernieuwen. en zo hebben we dan ook de trap naar onze voordeur, die volledig ingezakt was en waarvan de stenen los zaten, laten uitslijpen en terug voegen. althans, dat is nog niet gebeurd. het heeft ons veel moeite gekost om iemand te vinden die het al wilde doen! toen we eindelijk iemand vonden waren we ook kontent. de mannen hadden de kosten op ongeveer 2600 euro geschat en dat leek ons nog redelijk voor wat er moest gebeuren. nu zijn ze eraan begonnen, maar het werd al vlug duidelijk dat ze langs geen kanten te betrouwen zijn. ze sjoemelen voordurend met hun uren, als er even niemand thuis is en we vragen ofdat ze blijven tot een bepaald uur dat er iemand terug is zeggen ze "jaja geen enkel probleem, zolang blijven we zeker!". als we terug zijn is er geen kat meer te zien. het werk duurt nu al bijna een week langer dan ze gezegd hebben en het schiet langs geen kanten op. het erge is dat ze per uur worden betaald en die rekening dus enorm hoog aan't oplopen is!! en ze zijn nog niet eens halverwege met het werk. zo kwamen ze ook opeens af bij ons, "ja dat muurke gaat toch ook opengebroken worden want er zit vocht achter". ok daar beginnen ze dan aan, maar ze breken maar een stuk van het muurke open. mijn ma vraagt, "jamaar en de rest, daar zat toch ook vocht achter". antwoord "ja nee dat gaan we toch niet doen, en als ge wilt dat we het toch doen, ok, maar de uren lopen ondertussen wel op eh". ik denk dat ze ondertussen wel door hebben dat we ontvreden zijn met wat ze doen. maar wat kunnen wij hier nu aan doen? ruzie maken met die mannen lijkt me niet direkt de beste optie want ze moeten wel onze trap maken en dat moet tegoei gebeurd zijn! hoe maakt ge die mannen nu duidelijk dat ze er geen kloot van terecht brengen en dat we ze niet vertrouwen en dat ze moeten maken dat ze werken zoals dat moet, zonder ze tegen de tenen te trappen? iemand ook al zo iets voorgehad?
Verschrikkelijk volk. Je had Polen moeten inhuren. Zijn beschaafder, werken harder, klagen niet en als ze extra uren moeten maken kost het niet veel extra. Wij hebben ook onze schilder ontslagen en een Pool ingehuurd. Extreem tevreden! Zorg wel dat je er eentje krijgt (of iemand die hem erbij helpt) die Nederlands spreekt.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2009, 21:28   #16
MaGNiFiCaT

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Verschrikkelijk volk. Je had Polen moeten inhuren. Zijn beschaafder, werken harder, klagen niet en als ze extra uren moeten maken kost het niet veel extra. Wij hebben ook onze schilder ontslagen en een Pool ingehuurd. Extreem tevreden! Zorg wel dat je er eentje krijgt (of iemand die hem erbij helpt) die Nederlands spreekt.
Zucht, alsof enkel de Polen goede vakmensen zijn en enkel de Nederlanders geen goede te betrouwen vakmensen.

Vakmensen, er zijn er zoveel. Je moet weten wie je er uit pikt.

Of je moet doen zoals ik: als ik een vakman een opdracht geef, ben ik er elke seconde bij, en help ik mee, het heeft vele voordelen:

1-je hebt ze elke seconde in het oog. De verleidig zal voor hen minder groot zijn, en de kans minder reeel, om te frauderen.

2-je leert veel bij! Tot voor een jaar had ik 2 linkerhanden; ik wist niks van allerlei bouwwerken: metselen en voegen, electriciteit, centrale verwarming, schrijnwerk en dakwerken.
Ik heb al deze soort vakmannen een opdracht gegeven waar ik meehielp. Ik heb enorm veel bijgeleerd en heb er veel voldoening uit geput! Als er nu een dom probleempje is, dan repareer ik het zelf, terwijl het vroeger gebeurde dat alles opgeschoven werd en verergerde.
Neen, ik kan het iedereen aanraden om zich handigheid op te doen.
Ik ben echt trots dat ik nu zelf de meeste problemen kan oplossen.
Oud 25 april 2009, 21:33   #17
MaGNiFiCaT

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Het is zeker niet moeilijk, en je moet geen schrik hebben je eens vuil te maken. Dat is eens leuk. Het voelt aan als vroeger, toen ik met legoblokjes speelde.
Iets dat je moet herstellen of construeren, is ook een uitdaging die je aangaat. En het schept voldoening wanneer dit volbracht is. Eigenlijk zou ik wel even een carrière als vakman kunnen uitoefenen denk ik, terwijl ik dat vroeger helemaal niet begreep. Omdat ik er niets van kende.
Oud 25 april 2009, 21:36   #18
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Zucht, alsof enkel de Polen goede vakmensen zijn en enkel de Nederlanders geen goede te betrouwen vakmensen.

Vakmensen, er zijn er zoveel. Je moet weten wie je er uit pikt.

Of je moet doen zoals ik: als ik een vakman een opdracht geef, ben ik er elke seconde bij, en help ik mee, het heeft vele voordelen:

1-je hebt ze elke seconde in het oog. De verleidig zal voor hen minder groot zijn, en de kans minder reeel, om te frauderen.

2-je leert veel bij! Tot voor een jaar had ik 2 linkerhanden; ik wist niks van allerlei bouwwerken: metselen en voegen, elektriciteit, centrale verwarming, schrijnwerk en dakwerken.
Ik heb al deze soort vakmannen een opdracht gegeven waar ik meehielp. Ik heb enorm veel bijgeleerd en heb er veel voldoening uit geput! Als er nu een dom probleempje is, dan repareer ik het zelf, terwijl het vroeger gebeurde dat alles opgeschoven werd en verergerde.
Dat is inderdaad wel praktisch dat ge op alle markten thuis bent.
Dat voordeel hebt ge natuulijk als ge eigenlijk naar de vakschool had moeten gaan maar ze u in die ASO hebben binnengeloodst.

Ge weet veel en ge kunt ook nog wa.
Oud 25 april 2009, 21:58   #19
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
2-je leert veel bij! Tot voor een jaar had ik 2 linkerhanden; ik wist niks van allerlei bouwwerken: metselen en voegen, electriciteit, centrale verwarming, schrijnwerk en dakwerken.
Niet iedereen heeft daar tijd voor. En ik geen zin. Een band plakken gaat me al te ver.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2009, 22:06   #20
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Niet iedereen heeft daar tijd voor. En ik geen zin. Een band plakken gaat me al te ver.
Van ne vélo? Auto pakken, vele sneller. (Ook voor 500m).

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be