![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Marijke Dillen (Vlaams Blok) - 19 tot 25 april "Dankzij een familiale introductie in de politiek bekleedt ze al jaren een mandaat. Vandaag is ze Vlaams volksvertegenwoordiger voor het Vlaams Blok. De partij is ze toegewijd om haar volledige programma en omdat het volgens haar de enige partij is d |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister
|
![]() Geachte,
Zondagmorgen was u in het bekende programma 'De Zevende Dag' om te praten met Bart Somers, Geert Bourgeois en een sportjournalist over het ideetje van onze Vlaamse (?) minister-president om de Olympische Spelen naar Vlaanderen te halen. Nu, er werd door Geert Bourgeois gesteld dat er andere prioriteiten waren, verder zei diezelfde Geert Bourgeois ook dat het terugverdieneffect waar Somers over sprak (Somers was bezig over belastingen in de horeca die Vlaanderen zelfs een winst zouden geven door het organiseren van de Spelen) eigenlijk geen terugverdieneffect was, want die belastingen worden door de FEDERALE staat geind. Somers stond daar met z'n mond vol tanden. ![]() Nu vroeg ik me toch wel af waarom u of GB niet zei dat een Vlaamse voetbalploeg (ipv de Rode Duivels dus) veel goedkoper zou zijn om Vlaanderen bekend te maken in de wereld? Of bent u het oneens met deze stelling |
![]() |
![]() |
#2 |
Vreemdeling
|
![]() waarom breekt u een dossier af dat u niet kent. Niet mogen lezen zogezegd... Het stond op het internet, en 17-jarige ik heb het wel gelezen...
Heeft u het inmiddels al gelezen? zoja, ziet u nu in dat het wél realistisch is?
#3 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() (R)evolution,
Het dossier op internet interesseert mij nauwelijks. Olympische spelen in Vlaanderen is één grote klucht: -de Overheid moet geen beroepssporters steunen, NOOIT -de Overheid moet wel zorgen voor algemene sportinfrastructuur, verkeersinfrastructuur; moet zorgen voor bijvoorbeeld sportaccomodatie voor gehandicapten. Daar hebben wij waanzinnige luxe-projecten als de Olympische Spelen niet voor nodig. |
![]() |
![]() |
#4 |
Lokaal Raadslid
|
![]() [quote="Jasper"]
-de Overheid moet geen beroepssporters steunen, NOOIT quote] dus ook geen subsidies voor al die cultuur met grote C waar alleen een klein groepje mensen zich aan interesseert?
#5 |
Gouverneur
|
![]() De geert had groot gelijk.
Waar in vlaanderen is er plaats??? |
![]() |
![]() |
#6 |
Minister
|
![]() Dit is enkel een vroege verkiezingsstunt van Bart Simpson Somers, meer moet je daar niet achter zoeken. Een poging ook om het gebrek aan daadkracht in de Vlaamse regering te verdoezelen. Ik heb toch enkele bedenkingen bij het plan om de spelen naar Vlaanderen te halen. We wonen in één van de dichtsbevolkte landen ter wereld, files zijn hier dagelijkse kost en toch verwacht het studiebureau geen mobiliteitsproblemen. En wat met de veiligheid? Daarvoor zou men alle Vlaamse politiemensen moeten voor inzetten, het leger en nog tal van andere hulpdiensten. Wat gaat dat allemaal niet kosten? Het idee om de olympische spelen naar Vlaanderen te halen is onrealistisch en zelfs ronduit belachelijk.
#7 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
De verzorgingsstaat is een ongewenste bezoeker die met jouw eigen geld je een cadeau geeft dat je niet wenst en dat gekocht is in een veel te dure winkel. Politicus: bergen beloven en ravijnen maken. Laten we ze een budget geven voor een molshoop om slechts een kuiltje te krijgen. |
|
![]() |
![]() |
#8 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Jasper redeneert "normatief" en dan zijn de "feitenlijke details" inderdaad niet relevant.
![]()
#9 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik zal voor alle zekerheid al zeggen dat ik het dossier wél gelezen heb. Het kost 4,1 miljard € en dat is een hele som. En zoals Bourgeois zei, Vlaanderen moet niet rekenen op een terugverdieneffect, want al het geld van belastingen en horeca enzo wordt federaal geïnd. |
|
![]() |
![]() |
#10 |
Vreemdeling
|
![]() Beste,
Uiteraard ben ik het met u eens dat een volledige splitsing van het nationaal voetbalelftal en de oprichting van een Vlaams voetbalteam, naar Schots model bijvoorbeeld, Vlaanderen uitstraling kunnen geven in het buitenland. Olympische Spelen in Vlaanderen organiseren zijn noch financieel noch materieel noch organisatorisch haalbaar. Het Vlaams Blok wil het niet op haar geweten hebben de toekomsitge generaties in Vlaanderen op te zadelen met de aflossing van de schulden voor de organisatie van een project dat enkel bedoeld is als verkiezingsstunt om het gebrek aan slagkracht van deze Vlaamse regering te verdoezelen. Met vriendelijke groeten, MARIJKE DILLEN |
![]() |
![]() |
#11 |
Parlementslid
|
![]() Even een kleine toevoeging :
De Olympische Spelen in Vlaanderen ? Laat me niet lachen !!! De werkelijkheid zou er als volgt uitzien, en ik houd het heel beknopt : Vlaanderen BETAALT de Olympische Spelen, en vervolgens gaan de "Olympische Spelen 2016" de geschiedenis in als de bELGISCHE Olympische Spelen ! Onthoud dat maar, als het ooit zo ver komt. Wedden ? ![]()
Eén van de grootste problemen in dit terminaal zieke land is het feit dat men "de wil van de kiezer" voortdurend opzettelijk verwart met "hetgeen we tegen de wil van de kiezer in tóch nog mathematisch kunnen doordrukken". |
![]() |
![]() |
#12 |
Burger
|
![]() yep
Somers heeft de haalbaarheidsstudie betaald , en nu willen Bruees en de rotte walen een deel ven de koek , lamenilache
#13 |
Burger
|
![]() Eh, wat heeft die Euro-2000 grap gekost of opgeleverd? Ik kan het me niet meer herinneren.
Maar als DAT al geflopt is, zie'k die OS zeker al niet zitten. |
![]() |
![]() |
#14 |
Gouverneur
|
![]() Olympische Spelen 2016
Vlaanderen richt in. Vlaanderen betaald. België incasseert. België verdeelt met dezelfde verdeelsleutel van de zetelverdeling. Eind van de rit: Vlaanderen scheurt serieus zijn broek aan de OS, Wallonië wordt er beter van en lacht ons vierkantig uit. WEERAL! Na het Vlaams Blok, nu ook de Walen zittend rijk door VLD! Kunnen we de verkiezingen van 13 juni niet vervroegen voor er nog meer ongelukken gebeuren met Piet Fluwijn en Bolleke? Of was het Verhofstadt en Somers?
De enige plaats waar ik de Belgische driekleur nog kan verteren is in die oerdegelijke ouderwetse dweilen. A patriot must always be ready to defend his country against his government. ---Edward Abbey--- |
![]() |
![]() |
#15 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#16 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
u ontwijkt mijn vraag. U breekt een dossier af waar u geen dossierkennis van heeft. U heeft zelfs nog niet eens de moeite gedaan om het te lezen en verwijt dan nog de regering dat u het niet mocht inkijken, terwijl het gewoon op het internet staat. Het internet is toch heel toegankelijk, want u kan toch op dit forum deze discussies hier aangaan, of in mijn geval ontwijken... Ik hoop dat ik een reactie krijg op mijn vraag, vriendelijke groeten, Joris Vanlessen
![]() |
#17 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
in de hoedanigheid van politica en als vertegenwoordigster van de enige democratische partij in vlaanderen had ik toch verwacht dat u op z'n minst zou luisteren naar de mensen rondom u in het debat. De aanwezige sportjournalist leek mij de meest nuchtere persoon aan de tafel. Hij was het met u eens dat het niet haalbaar was al was het om andere redenen. De reden die u hier aanhaalt zijn inmiddels achterhaald en na te trekken. Waarom u deze onzin hier weer herhaald is me een raadsel. Het enige argument dat steek hield was dat van de heer Bourgeois. Het terugverdieneffect in vlaanderen komt de federale overheid ten goede. Met argumenten als de uwe ziet het er ook niet naar uit dat tegen 2016 vlaanderen zelf zal kunnen genieten van het terugverdieneffect. Nog iets wat me opviel in uw tussenkomst. U sprak over duizenden miljarden aan transfers. 1000 miljard Euro das 40.000 miljard oude belgische frankskes of BF 40.000.000.000.000 en u spreekt van meerder duizende miljarden. Is dit per week, per maand of slechts een stemmingmakende opmerking? Groetjes
![]() |
#18 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Dit zijn natuurlijk slechts wilde gissingen en ik wacht dus samen met u vol spanning op een antwoord. Hier kan en mag ze immers spreken.
![]() |
#19 |
Vreemdeling
|
![]() Marijke, ik zie u graag, maar uw argumenten trekken op geen fluit.
![]() Eerst het dossier inlezen vooraleer ge u komt belachelijk maken op een forum waar mensen huizen die wél dossierkennis hebben. Verder, OL in Vlaanderen is zeker onhaalbaar, irreël en een verkiezingsSTUNT zoals we er al meer gezien hebben STUNT(ELEN)S dan... ![]() Grtz, Ikke |
![]() |
![]() |
#20 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat: