![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister
Geregistreerd: 8 april 2009
Locatie: Gent
Berichten: 3.062
|
![]() Vinck stelt wel de juiste vraag (in Gazet van Antwerpen vandaag) : "Ik vraag me dan af: als dat allemaal kan, wat hebben ze hier (bij Wegen en Verkeer en BAM, red.) dan veertien jaar zitten doen?"
Dat vraag ik mij namelijk ook af. Wat ze alvast niet hebben gedaan is wel erg duidelijk : de politici uitleggen welke keuzes ze hebben gemaakt en waarom. Want dat is nu net het verbijsterende aan het verhaal van de WangeLapper : dat de ambtenaren hoogst betwistbare keuzes hebben gemaakt, en dat de heren politici gewoon zijn gevolgd, ook de historicus onder hen. Terwijl die toch had moeten weten dat het groot enthousiasme voor de aanleg van snelwegen bij de bevolking razendsnel bekoelde toen er plots 'stedelijke' snelwegen (genre B401 in Gent) op het programma verschenen... Ik heb wel een idee hoe deze 'omgekeerde wereld' tot stand is kunnen komen. Namelijk door het fenomeen van ministeriële kabinetten : ambtenaren die plots (zogezegd) 'in naam van' kunnen spreken. Het grappige hiervan is dat de minister dan uiteindelijk dan slachtoffer blijkt te worden van zijn 'beveiliging' tegen dat onbetrouwbare ambtenarenkorps... |
![]() |
![]() |