![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() Sinds ik op dit forum deelneem aan diverse topics, heb ik steeds mijn “ Vlaams nationalistisch” standpunt getoetst aan de mening van andere forum gebruikers. Dank u wel daarvoor.
Nu ga ik eens de omgekeerde kant op. Om het yin yan evenwicht, omdat niet alles zwart wit is. Water en vuur kan stoom geven. De voorbije maanden heeft het topje van de communietaire ijsberg zijn deel getoond die onder water zit. En dat is behoorlijk groot. In dit topic twee standpunten schetsen Milieu Toen Happart minister van landbouw werd in Wallonië, was één van zijn eerste daden de invoer van “ gratis” mest verbieden vanuit Vlaanderen. Wel kocht deze minister gedroogde mest in vanuit het buitenland. Door deze beslissing moest Vlaanderen een zware inspanning leveren met hun MAP ( mest actie plan). De boeren in Vlaanderen hebben het gevoeld. De tweeling broer van Happart werd opgenomen in het bestuur van de Waalse luchthaven van Bierce tegen Luik. Vanaf dan , raar maar waar, “ verstrengden” de Franstaligen hun geluidnorm boven Brussel om de Vlaamse luchthaven Zaventem stil te leggen na 22.00 uur. Vliegtuigen weken ’s nachts uit naar …… Bierce, waar het einde van de “stijg -landingsbaan” net aan Vlaanderen ligt. Nu , anno 2009 , heeft Wallonië problemen met hun CO2 norm. Het staalbedrijf “ Cockerill Sambre” stoot teveel CO2 uit. Men zal de norm niet halen in Wallonië . Uit Belgische solidariteit vraagt Wallonië nu hulp aan Vlaanderen. Vlaanderen heeft bijvoorbeeld subsidies gegeven aan bedrijven om bijvoorbeeld te “ verwarmen” op aardas. Vlaanderen scoort goed op de Europese Co2 norm, in het rubriek economie bedrijven.. Na alle mestproblemen en geluidsnormen zou Vlaanderen moeten Wallonië helpen vanuit de onderbuik met een Belgisch gevoel. Wat denken de echte Belgen daarvan? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Burgemeester
|
![]() Mooie vragen dat je stelt
![]() Ben ook eens benieuwd . |
![]() |
![]() |