![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Gouverneur
|
![]() Ik ben heel nieuwsgierig hiernaar. Zelf heb ik mij altijd proberen te informeren over de partijen, door hun programma's te lezen en eventueel hun verkiezingspamfletten te lezen, en door in het kader van het mogelijke debatten te volgen, krantenartikels te lezen, radioprogramma's te beluisteren. Maar ik vraag me af, omdat LDD een tamelijk recent opgerichte partij is, door wat U zich laat leiden in Uw mening over Lijst Dedecker ?
Is het wat andere mensen erover zeggen ? Is het wat U op de radio, TV en in kranten hebt vernomen ? Of heeft U het partijprogramma gelezen gehad ? Kunt U Uw mening met argumenten onderbouwen ? Tot nu toe is me in persoonlijke contacten en door wat ik op online kranten aan lezersreacties heb gelezen opgevallen dat als men een negatief oordeel heeft, het eerder is in de trant van "Dedecker is een brulboei", maar zonder concrete redenen eigenlijk. Zonder dat men duidelijk kan uitleggen wat dit betekent. Het is alsof men het denken heeft afgezet omdat iemand met een zekere autoriteit (journalist, politicus...) heeft verkondigt dat het zo is. En dus vraag ik mij af of dit algemeen voorkomt.
![]() |
#2 |
Minister-President
|
![]() Wel, ik zie LDD als een anti-werklozenpartij en pro-migratiepartij.
Dat was wat ik er van in het begin al van dacht. Dan wordt dat bevestigd door uitspraken van DD, aanhangers, ...... en dat is dan de reden dat ik er een afkeer voor heb gekregen. Dedecker komt op mij over als een agressief iemand (afslaan vrouw en judoka's, rijstijl ......) die graag smerige spelletjes speelt (ivm wielrennerij, schenden van vertrouwen, schaduwen van andere personen .....) Ik verafschuw ze nog meer dan de VLD en dat wil wat zeggen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Minister-President
|
![]() heel simpel,als iemand totaal niet geloofwaardig overkomt heb ik ook totaal geen interesse om uit zoeken waarvoor of wat achter hem staat
![]() |
#4 |
Gouverneur
|
![]() Argumenten graag ? Waarom komt LDD of Jean-Marie DD niet geloofwaardig over ?
![]() |
#5 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#6 |
Minister
|
![]() Wel, for starters, beweren dat je alle autostrades gaat verdubbeldekken EN de belastingen verlagen, midden in een nogal hevige crisis is, hoe zal ik het zeggen, toch een tikje ongeloofwaardig, niet ?
Laatst gewijzigd door nihao : 29 mei 2009 om 15:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Gouverneur
|
![]() Bron ?
![]() |
#8 |
Minister-President
|
![]() Al oogt het programma van Dedecker nog zo mooi, en ik zeg duidelijk 'oogt'... van heel ver. Dan is de vertolking ervan in handen van een van de meest ergerlijke leugenaars die de politiek rijk is.
Dus wat ben je met een programma als de vertolker ervan niet deugd. bv: Weer heibel bij LDD Limburg vrijdag 29 mei 2009Auteur: (KSG) GENK - De Limburgse afdeling van Lijst Dedecker (LDD) wordt weer getroffen door controverse. Deze keer stapt Jean-Marie Jacobs (60) uit de partij. Volgens de oud-secretaris van de Genkse partijafdeling is er weinig ruimte voor kritiek binnen LDD Limburg. 'Ik werd gemeden omdat ik geen blad voor de mond nam. Bovendien worden mensen die er vanaf het begin bij waren opzijgeschoven door nieuwkomers', vertelt de gepensioneerde bediende, die na anderhalf jaar dienst geen plaats kreeg op de verkiezingslijst. De ex-secretaris heeft het ook over wanpraktijken en corruptie. Iemand op de kieslijst zou zelfs zijn plaats gekocht hebben voor 50.000 euro. 'Onzin', reageert Jean-Marie Dedecker. Toch moet hij toegeven dat LDD Limburg met problemen kampt. 'We worden daar geïnfiltreerd door ex-Vlaams Belangers die de partij willen schaden.' (KSG) Het is heibel in zijn kiekenkot en dat is de fout van het Vlaams Belang... zielige leugen. Bijna al de vb'ers die zijn overgelopen zijn terug weg (op Smeets,De Wispelaere, na) Zijn kot deugd gewoon zelf niet en dat komt doordat hij zo ver in zijn web van leugens verstrikt is dat hij ze gewoonweg zelf geloofd.
![]() |
#9 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
LDD als onderwerp is gemakkelijk omdat het een jonge partij is en men zich niet kan beroepen op "met de paplepel ingekregen" enzo.
![]() |
![]() |
#10 |
Europees Commissaris
|
![]() Mijn opinie wordt gevormd door het leiderschap van LDD namelijk JMDD.
Persoonlijk vind ik JM een onbeleefde en grove persoon. Op de wijze JM spreekt over zijn collega's en dergelijke vind ik erover. Ik ben totaal geen van van Karel de Gucht maar in de rel met de detective stond ik wel aan zijn kant. Eveneens heeft LDD zich meermaals uitgesproken als een anti-ambtenaren, anti-overheid en anti-sociale zekerheid. Als ambtenaar en als persoon die "zwarte sneeuw" heeft gezien in zijn leven walg ik van zulke opinies.
![]() |
![]() |
#11 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik verafschuw voornamelijk de persoon JMDD. Wat misschien gek klinkt van een anti-liberaal.
Gevolgd door het feit dat zijn neoliberalisme passé is, het heeft alleen de huidige crisis veroorzaakt. Nu nog pleiten om dat systeem nog te versterken, is op zijn minst ondoordacht. Laatst gewijzigd door Praetorian : 30 mei 2009 om 14:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Gemakkelijk omdat het een jonge partij is? Nouja, hoe je't bekijkt zeker? Luister, die 'jonge partij' van U wil blijkbaar maar wat graag meedoen met de grote-mensen-politiek. Welja, dan moet ze er ook maar opgewassen tegen zijn. En als ik zie hoe het daar in die twee jaar dat ze bestaat een open-deuren en open-standpunten politiek van jewelste is geweest dan vel ik het oordeel dat jullie absoluut niet klaar zijn om ons te vertegenwoordigen. Wat jullie ons ook mogen wijsmaken met julle programma's. En ja, in elke partij is er wel iets, en overal vertrekken er en dit en dat, maar jullie spannen toch wel de kroon waar een jonge partij juist zou moeten bulken van enthousiasme en idealisme zie ik alleen maar grote kruiperigheid en tafelspringerij. Ldd? Neen bedankt!
![]() |
![]() |
#13 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar zoals ik al aanhaalde doet dat blijkbaar meer. Hier kwam Jos Wolfs (ondertussen gewezen diepenbeeks Ldd-voorzitter, U weet wel Diepenbeek waarvan De Decker in Ter Zake claimde het niet eens te weten liggen) in de buurt rond om een rapport op te stellen over de wandel en handel van de lokale ldd-afdelingsvoorzitter Guido Nijs. Dat moest hij dan naar Dedecker 'himself' sturen... Ik ben absoluut geen fan van Nijs, want die man heeft zelf behoorlijk wat boter op zijn hoofd, maar deze technieken horen toch echt wel niet thuis in een democratie.
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() de LDD lijkt een sekte, met aan het hoofd een autoritaire (m)oppersmurf die niet in staat is om iemand naast zich te gedogen, laat staan in staat is met iemand samen te werken.
Terwijl dat laatste echt wel een essentieel beginsel is om aan goede politiek te kunnen doen. Los van wat het programma is, de persoon JMDD alleen volstaat om te weten dat LDD een onmogelijke potentiële coalitiepartner is voor eender welke partij. En dat dat op miserie zou uitlopen. Een LDD stem is dan ook een ambrasstem. Daarenboven ben ik niet helemaal overtuigd van het milieubeleid van LDD ![]() Laatst gewijzigd door Jedd : 30 mei 2009 om 16:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Europees Commissaris
|
![]() Het feit dat LDD wetenschappelijk bewezen dingen weigert te erkennen deed haar niet bepaald in mijn achting stijgen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Minister-President
|
![]() Heb je't hier over het mobiliteitsdebat, meer rijstroken enz?
![]() |
#17 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Om eerlijk ben ik niet helemaal thuis in het mobiliteitsdebat, maar ik dacht dat hij daar ook al onderuit was gehaald? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Grootste debacle is de oosterweel hé: Oosterweel en LDD : pro-BAM en contra-BAM We zullen er niet zwaar aan tillen, want het weegt licht het gewicht van het partijtje van één man en zijn bende avonturiers en tafelschuimers. Een onverdachte bron, Lex Molenaar de vriend van de middelmaat, de brave believer in de sprookjes van Sheherazade vertelt u in zijn eigen goedgekozen woorden in het artikel met de loktitel : "Zit Dedecker in Milaan met de blonde van K3" het volgende : "Moniek Denhaen uit Bonheiden, voormalig woordvoerster van Miet Smet (CD&V) en van Touring, heeft veel verstand van alles wat met mobiliteit te maken heeft. Tijdens haar allereerste dag bij LDD zorgde zij meteen voor langverwachte duidelijkheid rond het partijstandpunt over de Oosterweel : LDD is voor de snelste oplossing, en tot nader order is dat het BAM-tracé. De kruistocht tegen BAM van LDD-senator Lieve van Ermen mag dus vanaf heden als een persoonlijke hobby worden beschouwd." Als de vriend Molenaar zich van enige ironie bedient, weest u er zeker van dat hij dan een echt belachelijk tegenspraak heeft ontdekt. Senator Van Ermen, die arts is in het Antwerpse, heeft vanuit haar professionele kennis een partijstandpunt ontwikkeld (terecht of ten onrechte, dat laten wij in het midden) terwijl een nieuwkomer van bij de eerste dag compleet het tegenovergestelde poneert. Het zal nog vaak carnaval zijn met de gasten en meiden van LDD. Wacht tot Anne de Baetzelier de onderwijsplannen van de partij zal ontvouwen die zij besproken heeft met haar kindjes. Ray ![]()
![]() |
![]() |
#19 |
Europees Commissaris
|
![]() ![]() Classic LDD |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Minister-President
|