Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2009) > Karim Van Overmeire (Vlaams Belang) (1 t.e.m. 6 juni)
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Karim Van Overmeire (Vlaams Belang) (1 t.e.m. 6 juni) Licentiaat in de rechten, gestart bij het NJSV, geboren te Gent, later actief in Geraardsbergen en Aalst. Volksvertegenwoordiger sinds 1992, auteur van enkele boeken. Lijsttrekker voor het Vlaams Belang te Oost-Vlaanderen.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 juni 2009, 06:54   #1
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard Electronisch stemmen

Beste

als je met de computer de volledige stemming in één seconde foutloos kunt samentellen, waarom moeten wij nog in dat kotje gaan en waarom moeten wij nog met duizenden mensen daar stemmen zitten tellen ?

IK ben vrijwilliger om de query te schrijven die de stemming samentelt. Ik zal het hier zelfs doen voor u , gratis

SELECT partij,sum(stem) FROM Verkiezing2009 GROUP BY partij

Dat is het programma die je nodig hebt om de stemming samen te tellen...
Als je een manier ziet om hier te frauderen mag je het mij zeggen
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2009, 18:29   #2
Karim Van Overmeire

Standaard Computerstemmen

Het probleem met computerstemmen is dat er geen enkele vorm van controle is. Wie garandeert ons dat er niet met het programma geknoeid wordt? Door derden. Of door de overheid (cfr. Tobback: het Vlaams Blok met ALLE middelen bestrijden).
De oplossing bestaat erin om de mensen per computer te laten stemmen, en dan voor een print te zorgen waarop de stem genoteerd staat. In geval van discussie of onregelmatigheden worden de prints geteld.
Onze voorstellen terzake zijn evenwel afgewezen.
In verschillende Europese landen komt men terug van het computerstemmen. Er is weer een trend naar stemmen met potlood en papier.
Karim Van Overmeire is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2009, 14:34   #3
Smoer
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Of door de overheid (cfr. Tobback: het Vlaams Blok met ALLE middelen bestrijden).
Calimero-alert! Stemvervalsing is heus niet nodig. Het VB verliest zo ook wel. Denken jullie nu echt dat alle partijen er zo op gebrand zijn het VB te vernietigen? Er zijn nog altijd belangrijkere zaken dan een stel nooit-volwassen geworden hardroepers onderuit te halen.

Citaat:
De oplossing bestaat erin om de mensen per computer te laten stemmen, en dan voor een print te zorgen waarop de stem genoteerd staat. In geval van discussie of onregelmatigheden worden de prints geteld.
Ga dan gewoon terug met het potlood stemmen. Anders zou in elke gemeente wel discussie ontstaan...laten we maar zwijgen door welke partij...
Smoer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2009, 15:42   #4
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karim Van Overmeire Bekijk bericht
Het probleem met computerstemmen is dat er geen enkele vorm van controle is..
http://verkiezingen.belgium.be/index...rfaq_a_2_34f9d

hier lees ik toch iets anders
klassieke blokdesinformatie of een groot complot vd belgische overheid?
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2009, 18:12   #5
alberto
Minister-President

alberto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
http://verkiezingen.belgium.be/index...rfaq_a_2_34f9d

hier lees ik toch iets anders
klassieke blokdesinformatie of een groot complot vd belgische overheid?
Ik geloof toch ook niet in computerstemmen, computers zijn niet echt veilig.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2009, 18:13   #6
alberto
Minister-President

alberto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Smoer Bekijk bericht
Calimero-alert! Stemvervalsing is heus niet nodig. Het VB verliest zo ook wel. Denken jullie nu echt dat alle partijen er zo op gebrand zijn het VB te vernietigen? Er zijn nog altijd belangrijkere zaken dan een stel nooit-volwassen geworden hardroepers onderuit te halen.

Ga dan gewoon terug met het potlood stemmen. Anders zou in elke gemeente wel discussie ontstaan...laten we maar zwijgen door welke partij...
Met potlood stemmen is beter, leuker en is moeilijker te vervalsen.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2009, 18:23   #7
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karim Van Overmeire Bekijk bericht
Het probleem met computerstemmen is dat er geen enkele vorm van controle is. Wie garandeert ons dat er niet met het programma geknoeid wordt? Door derden. Of door de overheid (cfr. Tobback: het Vlaams Blok met ALLE middelen bestrijden).
Onze voorstellen terzake zijn evenwel afgewezen.
In verschillende Europese landen komt men terug van het computerstemmen. Er is weer een trend naar stemmen met potlood en papier.
Ik garandeer u dat met de huidige kiestelmethode er op geen 10% nauwkeurig kan zeggen hoeveel voorkeurstemmen jij hebt... En ik garandeer u ook dat met de huidige telmethode er fraude mogelijk is...Iedere blanco stem is een gewonnen stem in een electronische verkiezing, en iedere afgekeurde stem is ook een gewonnen stem... En ik garandeer u ook dat met de huidige methode de manipulatie door computers zoals jij ze ziet vliegen ook zou mogelijk moeten zijn,t enzij ze feitelijk niet mogelijk ik.

Dus als je de som maakt van de honderduizenden afgekeurde en blanco stemmen, ben ik zeker dat moest de verkiezing electronisch gebeuren er technisch verschuivingen mogelijk zijn door de som van al deze fouten en afkeuringen en blanco's... Dus als U daarmee kunt leven, en vindt dat informatica slechter is dan de handtelmethode zegt dit alles over het respect dat u hebt voor de burger.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2009, 19:04   #8
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alberto Bekijk bericht
Met potlood stemmen is beter, leuker en is moeilijker te vervalsen.
ge kunt tekenen en kleuren en desnoods ff oxo met uw eigen spelen
of ne keer een koppel politiekers uitmaken
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be