Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 juni 2009, 11:05   #1
politicssuck
Vreemdeling

Standaard N-VA vs VB

Ik zit nog met twijfels... met al die miserie de laatste jaren ben ik me rechtser gaan opstellen.
Nu twijfel ik of ik N-VA of VB zou gaan stemmen.
Maar ik vind nergens een goed overzicht van de standpunten van N-VA.

Zaken die mij storen zijn:
- De grote toevloed van immigranten door bv de snelbelgwet.
- Het misbruik op grote schaal van onze systemen waar er maar steeds meer en meer geld naar hen gaat ipv eigen bevolking eerst.
- Het openstellen van de grenzen voor arbeiders uit het Oosten ipv eerst de werkloosheid intern op te lossen.
- Illegalen dat de boel op stelten zetten en steeds gelijk krijgen door middel van hun chantage met voedselstakingen, terwijl als er een of andere gek van 'ons' in een kraan kruipt die de dag zelf er al uit is met een hele hoop straffen en boete en...
- Illegalen dat naar hier komen, een papiertje krijgen om land te verlaten en het is gedaan ermee! Yeah right! Ik ben voor gedwongen repatriering naar land van herkomst.

Dus op zich ben ik zeker geen racist, maar het begint me gewoon de keel uit te hangen dat deze bevolkingsgroep het hier meer en meer voor het zeggen krijgt terwijl ze zelfs geen Belg zijn! (nog niet)
Met allochtonen dat hier werken, zich aanpassen (ook al behouden z hun eigen waarden) heb ik geen probleem.

Nu vraag ik wel af, is N-VA hiervoor te vinden.
Het VB leunt zeker dicht bij deze standpunten aan maar ik ben toch niet zo VB minded, ze zijn te extreem in vele dingen.
Ik vraag me eigenlijk ook af hoeveel mensen er hier ook zo denken over al die rotzooi met illegalen dat de boel op stelten zetten en veelal gelijk krijgen.
politicssuck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2009, 11:21   #2
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door politicssuck Bekijk bericht
Zaken die mij storen zijn:
- De grote toevloed van immigranten door bv de snelbelgwet.
Zowel N-VA als VB zijn hier in principe tegen, maar N-VA keurt vreemd genoeg wél de talrijke naturalisaties in de Kamer goed (naturalisaties die volgens de snel-belg-procedure gaan). Zo is de N-VA mee verantwoordelijk voor duizenden "nouveaux belges". VB stemt consequent tégen.

Citaat:
- Het misbruik op grote schaal van onze systemen waar er maar steeds meer en meer geld naar hen gaat ipv eigen bevolking eerst.
Het standpunt van N-VA hieromtrent ken ik niet, maar VB alleszinds pleit voor een maximum aan 15% allochtonen in sociale woningen en ze vinden eveneens dat de prioriteit in de sociale diensten moet gaan naar mensen met onze nationaliteit.

Citaat:
- Het openstellen van de grenzen voor arbeiders uit het Oosten ipv eerst de werkloosheid intern op te lossen.
N-VA is voorstander van 'gecontroleerde' economische migratie, terwijl het VB zich daar resoluut tegen verzet.

Citaat:
- Illegalen dat de boel op stelten zetten en steeds gelijk krijgen door middel van hun chantage met voedselstakingen, terwijl als er een of andere gek van 'ons' in een kraan kruipt die de dag zelf er al uit is met een hele hoop straffen en boete en...
Volgens mij zijn zowel N-VA en VB principieel tegen de asielchantage.

Citaat:
- Illegalen dat naar hier komen, een papiertje krijgen om land te verlaten en het is gedaan ermee! Yeah right! Ik ben voor gedwongen repatriering naar land van herkomst.
VB pleit al jarenlang voor uw voorstel, van N-VA heb ik terzake nog geen concreet standpunt vernomen maar ik vermoed dat ze evenmin akkoord gaan met de huidige procedure.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2009, 15:33   #3
ilfalco
Minister-President

Standaard

enkel naar de uitslag van het Vb wordt gekeken...de n-va vormt nog op 101 plaatsen een kartel met de tsjeven.

De n-va steunt de snel-belgwet , de islamisering etc....het cordon etc.

Dus als u vind dat vlaanderen herkenbaar vlaams moet blijven dan kunt u best Vb stemmen want de n-va werkt mee aan de islamisering van vlaanderen.

De n-va doet in brussel aan lijstverbidning met bub, spa , groen etc en hun lijsttrekker aldaar is een halve belgicist als het geen hele is.

Wat betreft europa steunt de n-va 60 miljoen nieuwe vreemdelingen ook uit maghreb in een nieuw plan tegen de zogezegde vergrijzing....

De n-va wil ook vlaanderen doen verdampen door alle macht bij de eu te leggen.
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2009, 16:52   #4
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
enkel naar de uitslag van het Vb wordt gekeken...de n-va vormt nog op 101 plaatsen een kartel met de tsjeven.

De n-va steunt de snel-belgwet , de islamisering etc....het cordon etc.

Dus als u vind dat vlaanderen herkenbaar vlaams moet blijven dan kunt u best Vb stemmen want de n-va werkt mee aan de islamisering van vlaanderen.

De n-va doet in brussel aan lijstverbidning met bub, spa , groen etc en hun lijsttrekker aldaar is een halve belgicist als het geen hele is.

Wat betreft europa steunt de n-va 60 miljoen nieuwe vreemdelingen ook uit maghreb in een nieuw plan tegen de zogezegde vergrijzing....

De n-va wil ook vlaanderen doen verdampen door alle macht bij de eu te leggen.
En nu de activiteiten van het VB afgelopen 30 jaar:

-
-
-
-
-
-
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2009, 17:36   #5
Quicky
Gouverneur

Quicky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
En nu de activiteiten van het VB afgelopen 30 jaar:

-
-
-
-
-
-
Ik weet niet of je het beseft, maar u somt nu ook de realisaties van de NVA op. Het enige verschil met VB is dat zij wel in de regering zaten en iets konden realiseren, terwijl het VB aan de kant moet blijven staan en zo niets kan realiseren.
Quicky is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be