![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben op zoek naar wat info over E-readers.
in feite zoek ik iets waarmee ik op trein, thuis, enz... electronisch mijn krant, boeken, documenten, enz... kan lezen. wie heeft daar ervaring mee? hoeveel kost dat? kan je de meeste kranten er op lezen? kunnen er al Nederlandstalige boeken op gelezen worden? hoe gebeurt het downloaden erop? ik heb al wat opgezocht en die Kindle DX lijkt me iets. iemand die dat heeft?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() niemand?
![]()
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heb dat ooit gedaan met mijn PDA, maar dat draait dan doorgaans op Windows Mobile en Activesync is een ramp. Ik heb het laten vallen gebruik die PDA enkel nog als GPS.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Ik vind men Ipod video (versie analoog aan de phone, maar zonder belfunctie) anders wel vrij handig voor .txt files.. Maar jij zoekt wss iets voor pdf e.d.m? Dan zou ik wachten op de komst van de betaalbare minilaptopjes in België (in het buitenland al volop aan de gang).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wel een zeer groot aanbod. Belgische kranten zal je niet kunnen lezen denk ik, enkel kwaliteitskranten. (nog een nadeel aan de kindle: je kan er geen vis in verpakken) Laatst gewijzigd door born2bewild : 28 juni 2009 om 16:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We zijn in Huize Chaos al heel lang aan de E-readers bezig.
De eerste die we hadden was een Franklin Ebookman reader. Nu hopeloos verouderd, daar die alleen alkanine-niet oplaadbare- batterijen kan gebruiken en een werkduur van 8 uur heeft- zonder de ingebouwde background verlichting te gebruiken. Het MMC geheugenkaartje is sterk beperkt in opslagcapaciteit. De simpele touch-screen en draaiknop bediening heeft wel iets. Dan is er een pareltje bijgekomen, per ongeluk. De TomTom 720 die we gekocht heeft heeft als leuke bijkomstigheid het lezen van Txt files. je moet dan wel het boek omzetten van het binnengehaalde formaat naar Txt, maar da's gewoon een kwestie van copy paste. De accu duur is helaas maar 3 uur. Maar het is een 4.3" scherm, goed verlicht en de zoom functie is schitterend. De zoek functie is best bruikbaar. Ideaal voor de wagen moet ik zeggen, als je niet wagenziek word van lezen.(niet doen als je een bestuurder bent). De 100+ meg op de interne harde schijf , en de mogelijkheid er nog eens 4 gig bij te doen in de vorm van een SD kaart geeft je de mogelijkheid de Encyclopedia Brittanica mee te nemen in de omvang van een portefeuille. Pure touch screen bediening maakt het soms te gevoelig, en ik zou ,als het kon, de lees-scherm lay-out wat veranderen. maar eenmaal je het gewend bent, een schitterend alternatief. Om het accu-probleem op te lossen ben ik van plan een externe 5v bron te laten maken die via de mini USB aansluiting de autonomie naar een uur of 50 kan optrekken, binnen het gewicht van een dikke pocket. Maar voorlopig is het nog geen probleem. Deze 2 kunnen alleen data ingeladen krijgen via de PC of geheugenkaartje. We hebben dan een ASUS EEEPC met 10" scherm aangekocht, €350. Als je alle functies verminderd naar de minimum, is die goed om 5 uur te lezen, autonoom.Op netstroom is het natuurlijk onbeperkt. Het is al wat groter, maar stukken goedkoper dan de "echte" Ebook readers, zoals de Amazon Kimble of de Sony Ebook. Die al gauw rond de €500 + zitten. De ingebouwde WiFi zorgt voor een internettoegang op hotspots, wat je kranten laat lezen online. De ingebouwde modem/netwerkkaart geeft in de meeste hotels ook toegang tot het internet. Nu heeft Babeth haar ouwe Franklin ingeruild voor haar Nokia mobiele telefoon, met groot scherm (goedkoop alternatief voor een Blackberry). Veel langere autonomie(en goedkoper in accu), veel meer opslagruimte, kleiner en voor minder dan €200 ben je gesteld. En ook de mogelijkheid tot online gaan natuurlijk.
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
en kan je dan de Vlaamse kranten lezen? en welke boeken kan je er al op lezen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het spijt me.
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Pixels op een scherm maken trillende bewegingen. Voor vijf minuten, OK, maar voor een boek te lezen?
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kwa boeken, we hebben hier ondertussen een aanzienlijke verzameling. Helaas meestal Engels werk.
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Pricing and Availability: The PRS-700 will retail for $400. The package will contain a USB cable, eBook Library PC companion software and a matching pouch. Zie: http://www.gizmowatch.com/entry/sony...ng-experience/ .
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine) Laatst gewijzigd door Nr.10 : 1 juli 2009 om 14:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bestaat er een speciale format voor E-readers?
![]() |
#16 |
Vreemdeling
|
![]() Wat leuk dat iemand nog herinneringen aan de Franklin Ebookman heeft! Ik heb nl. zelf nog de EBM 900 en zou die graag terug activeren omdat ik hem nog altijd de beste lezer vindt, zelfs voor de huidige normen. En bovendien heb ik tonnen e-boeken die ik in de tijd gratis heb afgehaald. Nu is mijn probleem als volgt: het besturingssysteem zit er niet meer in (ik heb dit wel nog op cd staan), dat zou geen probleem mogen opleveren, maar de usb kan met de lezer niet connecteren (en omgekeerd), hoewel de lezer wel herkend is door de hardware manager. Ik kan dus niets installeren. In de tijd werkte ik met win 98, nu met win XP. Waarschijnlijk zit het probleem hierin. Jammer genoeg kun je win 98 niet bovenop Xp installeren (werkt alleen met FAT). Als iemand een hint heeft en nog beter een oplossing dan ben ik die voor eeuwig dankbaar.
Laatst gewijzigd door walterwill : 8 november 2009 om 10:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() pixels van ereaders trillen niet
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En echte koebeesten geven zure melk als er een trein voorbij rijdt. Laatst gewijzigd door born2bewild : 8 november 2009 om 13:26. |
|
![]() |
![]() |