Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 juli 2009, 09:35   #1
Poirot
Vreemdeling

Standaard Partijen zijn grote baas

Het bewijs is geleverd, wij stemmen voor mensen.Maar de partij en niet wij, hebben het laatste woord.
Poirot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2009, 10:23   #2
ICE-MAN
Parlementslid

ICE-MAN's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Poirot Bekijk bericht
Het bewijs is geleverd, wij stemmen voor mensen.Maar de partij en niet wij, hebben het laatste woord.
wisten we j�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*ren geleden al, maar toch fijn dat u het nog even bevestigde !
Oud 13 juli 2009, 07:04   #3
Poirot
Vreemdeling

Standaard

Bevestiging bij sp-a
http://www.gva.be/verkiezingen/2009/...aert-clan.aspx
Poirot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2009, 07:55   #4
RASPOUTINE
Europees Commissaris

Standaard

Nieuwkomer Philippe Muyters krijgt een zware portefeuille met de bevoegdheden Financiën, Begroting, Werk, Ruimtelijke Ordening, Onroerend Erfgoed en Sport.

SP.A-nieuwkomer Ingrid Lieten wordt viceminister-president. Ze wordt de nieuwe minister van Media en krijgt ook de bevoegheden Wetenschappelijk Onderzoek en Innovatie, en Coördinatie van het Armoedebeleid.

Het gezond verstand zegt ons “geef die mensen een kans”. Dat gaan wij dan ook doen, maar de vraag die ik mij stel is de volgende: In een gemeenteraad kan alleen maar iemand die verkozen is door het volk een ander lid opvolgen.
Maar hier gaat het over ministers die benoemd worden op belangrijke posten en die bevoegdheden in handen krijgen die massa’s belangrijk zijn voor het algemeen belang en dus de bevolking. Daaraan toegevoegd dat het voor vijf jaar ononderbroken is.

En van waar komen zij?
Hebben wij ze verkozen om voor onze toekomst in handen te nemen?
Is dit voldoende democratisch of is dit dat niet?

Bron: De Tijd

INTERVIEW Philippe Muyters: 'Ik was en blijf een N-VA'er'

Waarom N-VA? U heeft ooit nog gewerkt op de studiedienst van Open VLD?

Muyters: 'Ach, ik heb ook nog op het kabinet van toenmalig federaal CVP-minister van Begroting Mieke Offeciers gewerkt. Maar in mijn hart was en blijf ik een N-VA'er, ook al had ik tot nog toe nooit een lidkaart van de partij. Bij Voka moest ik natuurlijk neutraal zijn en heb ik mijn partijvoorkeur nooit laten blijken.'

http://www.tijd.be/nieuws/binnenland...207514-438.art

Dit geeft ergens aan dat praktisch elke man/vrouw die een belangrijke positie bekleed politiek gebonden is met of zonder lidkaart.

De partij staat dus boven de verkiezingen!
RASPOUTINE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2009, 08:34   #5
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ICE-MAN Bekijk bericht
wisten we j�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*ren geleden al, maar toch fijn dat u het nog even bevestigde !
Niet alleen weten we dat al jaaaaren, maar in al die tijd is nog niemand met een beter voorstel afgekomen.
Ik ben dan ook overtuigd dat naast "demokrasie is niet de beste staatsvorm, maar wel de minst slechte" er ook gezegd mag worden dat "politieke partijen zijn niet de beste garansies voor demokrasie, maar wel de minst slechte garansie voor anti-demokrasie". (iemand die dit aub wat beter, minder zwaar, wil formuleren?)

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2009, 08:42   #6
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RASPOUTINE Bekijk bericht
Nieuwkomer Philippe Muyters krijgt een zware portefeuille met de bevoegdheden Financiën, Begroting, Werk, Ruimtelijke Ordening, Onroerend Erfgoed en Sport.

SP.A-nieuwkomer Ingrid Lieten wordt viceminister-president. Ze wordt de nieuwe minister van Media en krijgt ook de bevoegheden Wetenschappelijk Onderzoek en Innovatie, en Coördinatie van het Armoedebeleid.

Het gezond verstand zegt ons “geef die mensen een kans”. Dat gaan wij dan ook doen, maar de vraag die ik mij stel is de volgende: In een gemeenteraad kan alleen maar iemand die verkozen is door het volk een ander lid opvolgen.
Maar hier gaat het over ministers die benoemd worden op belangrijke posten en die bevoegdheden in handen krijgen die massa’s belangrijk zijn voor het algemeen belang en dus de bevolking. Daaraan toegevoegd dat het voor vijf jaar ononderbroken is.

En van waar komen zij?

Bron: De Tijd

INTERVIEW Philippe Muyters: 'Ik was en blijf een N-VA'er'

Waarom N-VA? U heeft ooit nog gewerkt op de studiedienst van Open VLD?

Muyters: 'Ach, ik heb ook nog op het kabinet van toenmalig federaal CVP-minister van Begroting Mieke Offeciers gewerkt. Maar in mijn hart was en blijf ik een N-VA'er, ook al had ik tot nog toe nooit een lidkaart van de partij. Bij Voka moest ik natuurlijk neutraal zijn en heb ik mijn partijvoorkeur nooit laten blijken.'

http://www.tijd.be/nieuws/binnenland...207514-438.art

Dit geeft ergens aan dat praktisch elke man/vrouw die een belangrijke positie bekleed politiek gebonden is met of zonder lidkaart.

De partij staat dus boven de verkiezingen!
Het toeval wil dat Offeciers destijds ook minister werd zonder eerst verkozen geweest te zijn.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2009, 08:44   #7
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RASPOUTINE Bekijk bericht

En van waar komen zij?
Indien je weet wat een parlementaire democratie is en beseft dan belgie dat is kan je daar enkel JA op antwoorden.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich

Laatst gewijzigd door k9 : 13 juli 2009 om 08:44.
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2009, 08:45   #8
Erwinvds
Gouverneur

Erwinvds's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Niet alleen weten we dat al jaaaaren, maar in al die tijd is nog niemand met een beter voorstel afgekomen.
Ik ben dan ook overtuigd dat naast "demokrasie is niet de beste staatsvorm, maar wel de minst slechte" er ook gezegd mag worden dat "politieke partijen zijn niet de beste garansies voor demokrasie, maar wel de minst slechte garansie voor anti-demokrasie". (iemand die dit aub wat beter, minder zwaar, wil formuleren?)

Probleem is dat we niets kunnen voorstellen. We hebben dan ook niets in de zak te brokkelen. Als zelfs de basic inbreng van het volk tot zwijgen gebracht is, wat zou je kunnen inbrengen. Of waarom denk je dat petities niet rechts geldig zijn. Juist, om te kunnen zeggen, F*ck you klootjesvolk. WIJ doen wat WIJ willen.
En nog steeds komen we allemaal samen om de zoveel jaar, om te doen wat ons bevolen word.
Een volk krijgt de leiders die het verdient.

Edit: de rest gewist want het zou kunnen onder de noemen vallen van volks opruiing
Erwinvds is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2009, 09:54   #9
RASPOUTINE
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Misschien dat indien men de volksvertegenwoordigers zowel Vlaams als federaal had laten doen zonder ze te manipuleren.
Zij met zijn alleen (123 of is het meer) jeugd inbegrepen een oplossing en een nieuwe manier van werken hadden gevonden?
Maar als je zo een goed betaald potentieël gebruikt om alleen maar op de juiste knop te drukken en te cumuleren dan krijgt je niets.

Wat zou je anders verwachten.

Laatst gewijzigd door RASPOUTINE : 13 juli 2009 om 09:54.
Oud 13 juli 2009, 10:32   #10
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Wel veel tam-tam maar geen werkbaar beter voorstel.

Tenzij ge gelooft in Sinterklaas en denkt dat als gij, in je hoogsteigen persoontje er in zou lukken om jouw dada te laten aanvaarden door al die andere mensen met hun dada, tot item van volksraadpleging.

Wat een gebleir: "ik heb niets te zeggen". Ja meneer, ge zijt dan ook maar één van de bijna 6 miljoen Vlamingen hé.

Wat is er nu beter te vinden dan je te verenigen; mensen zoeken met gelijkgestemde ideeën over de grote lijnen van de politiek, en daarmee iets werkbaars trachten te flikken?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2009, 11:04   #11
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
Indien je weet wat een parlementaire democratie is en beseft dan belgie dat is kan je daar enkel JA op antwoorden.
Ironisch, komende van iemand die de betekenis van het woord "democratie" niet eens kent.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2009, 17:01   #12
fabianen
Gouverneur

Standaard

Inleveren.Terwijl zij de postjes weer verdelen.
Dom vlaanderen.

Laatst gewijzigd door fabianen : 13 juli 2009 om 17:01.
fabianen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2009, 17:29   #13
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Ironisch, komende van iemand die de betekenis van het woord "democratie" niet eens kent.
Nee jij verstaat er iets onder wat de rest van de wereld niet volgt, jouw probleem.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2009, 18:01   #14
Wiley E Coyote
Minister

Wiley E Coyote's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ICE-MAN Bekijk bericht
Inderdaad: België is geen democratie maar een particratie.
Wiley E Coyote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2009, 18:25   #15
fabianen
Gouverneur

Standaard

We moeten verplicht stemmen,en de meesten(oudjes)zeggen gewoon'voor de katholieken'.
Blijft niet duren hoor!Ik stem binnenkort voor een partij dat nog niet bestaat,maar dan zijn de oudjes ook weg!
Oud 13 juli 2009, 18:26   #16
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
Nee jij verstaat er iets onder wat de rest van de wereld niet volgt, jouw probleem.
Weeral ironisch, komende van iemand die er in een andere discussie intussen zelf is toe gekomen dat het belgische systeem niet aan zijn eigen definitie van democratie voldoet.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2009, 18:30   #17
RASPOUTINE
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fabianen Bekijk bericht
Inleveren.Terwijl zij de postjes weer verdelen.
Dom vlaanderen.
Inderdaad, het is waar dat ze aan de andere kant van de taalgrens meer gaan doen. Weliswaar binnen een paar jaar, cumuls enz... staan op papier, burgemeesters en schepenen zullen geen volksvertegenwoordiger meer kunnen zijn.
Wie dat heeft toegelaten, burgemeester en volksvertegenwoordiger is een echte...
Oud 13 juli 2009, 19:32   #18
fabianen
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Weeral ironisch, komende van iemand die er in een andere discussie intussen zelf is toe gekomen dat het belgische systeem niet aan zijn eigen definitie van democratie voldoet.
Democratie genoeg hier,het valt maar niet uiteen,het is weeral we hebben de juiste persoon hier,en Vlaanderen,weer maar betalen.
Peeters zal er weer voor zorgen dat we betalen in Vlaanderen,voor een koning,die amper Vlaams praat,en de rest van de familie niet.
Traditie,en Peeters heeft rechten gestudeerd,dus heel pragmatisch ingesteld.
Dus wat fout gaat kunnen verlopen,zal hij steken op anderen.En vooral niet op Vlaanderen.We betalen weer veel geld.

Laatst gewijzigd door fabianen : 13 juli 2009 om 19:47.
Oud 13 juli 2009, 21:01   #19
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Poirot Bekijk bericht
Er moet toch iemand grote baas zijn?
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2009, 21:22   #20
Valentine Julien
Burgemeester

Stuur een bericht via Skype™ naar Valentine Julien
Standaard

http://books.google.be/books?id=D1mc...=PA16&lpg=PA16
Valentine Julien is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be