![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Persmededelingen In dit forum kun je discussiëren over persmededelingen die verschenen zijn op onze portaalsite. Persmededelingen kunnen ons steeds via dit adres worden toegestuurd. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Redactie
|
![]() Na een weloverwogen evaluatie is Andy Pieters, de jongeman die eind mei nog de nationale televisie haalde toen hij als verkiezingskandidaat voor Lijst Dedecker (LDD) zijn partij de rug toekeerde, toegetreden tot de Nieuw-Vlaamse Alliantie (N-VA). Ingenieursstudent Andy Pieters (20) uit Maasmechelen stapte eind mei onverwacht uit Lijst Dedecker, waar hij als provinciale penningmeester de rechterhand was van huidig LDD-fractieleider Lode Vereeck. Pieters was verder nog lokale voorzitter, nationaal bestuurslid van jongerenvleugel Jong Gezond Verstand en stond op de 7de plaats van de Limburgse LDD-lijst. Na zijn ontslag bleef Pieters op die 7de plaats staan als onafhankelijke kandidaat. 2 maanden later, kiest hij resoluut voor een sterker Vlaanderen binnen een nuttig Europa, en dus voor N-VA.
Andy Pieters (N-VA): “Ik heb LDD toen verlaten omdat inhoud van ondergeschikt belang was voor de partijtop en omdat het onmogelijk was om op een geloofwaardige manier aan politiek te doen door allerlei partijpolitieke spelletjes en vooral het gebrek aan democratie. N-VA is net de tegenpool van LDD. Inhoud is daar van superieur belang, net als geloofwaardigheid en democratie.” “Bovendien hebben de Vlamingen nood aan een ongebonden en rechtlijnige verdediger van hun belangen. N-VA is de enige van de 3 V-partijen met een realistische én ondubbelzinnige visie op de Vlaamse autonomie.” Ook in de Maasmechelse gemeenteraad is Pieters geen onbekende meer. Begin 2009 kreeg hij daar als eerste niet-verkozen politicus ooit het woord dankzij een burgerinitiatief met 330 handtekeningen tegen de willekeurige plaatsing van 13 nieuwe flitspalen in de gemeente. Pieters zal zich nu ten volle inzetten om een lokale N-VA afdeling uit te bouwen in Maasmechelen en wil de standpunten van de partij vertalen naar de dorpstraat om zo met een sterke ploeg aan de gemeenteraadsverkiezingen van 2012 deel te nemen. Pieters maakt met onmiddellijke ingang deel uit van de ploeg van N-VA Lanaken-Maasmechelen. www.andypieters.be Bron: politics.be
![]() |
#2 |
Minister-President
|
![]() Azo... allez vooruit... nog ene tafelspringer in de politiek...
![]() |
#3 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Hij verliet LDD immers al voor de verkiezingen, en trad pas veel later dan de verkiezingen toe tot N-VA. Ook lijkt het me (naar wat ik er hier van lees) geen opportunist te zijn. Hij zette zich immers ontzettend in voor LDD, als je zijn engagementen hier bekijkt. Lijkt me eerder dat hij gewoon gedesillusioneerd was in LDD. Benieuwd of we verder nog iets van hem zullen horen. (Ten goede of ten kwade.) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#5 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Minister-President
|
![]() Wat betreft overlopen vanuit LDD naar een andere partij, kan ik dat nog snappen. Je zal daar maar zitten met je politieke ambities in een 'democratische' partij.
![]() |
#7 |
|
![]() Overlopers zullen altijd overlopers blijven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Minister-President
|
![]() Klopt, ze hebben in mijn ogen sowieso een 'verminderd krediet', maar je mag zulke mensen niet allemaal over dezelfde 'Dirk Vijnck / Bert Anciaux' - kam scheren.
![]() |
#9 | |
|
![]() Citaat:
![]() Ik zou eigenlijk wel een lijst willen zien van alle actieve overlopers. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Een halve regering, me dunkt.
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Minister-President
|
![]() Pffff, 't valt nog te zien. Bij de VU was een en ander onvermijdelijk gezien de desintegratie van de partij.
Maar daarvoor waren al een paar kopstukken overgelopen naar de pas opgerichte VLD. Ik vermoed dat, als je je echt niet meer kan vinden in het lange termijn project van je partij en er komt een valabal alternatief op de proppen EN het zijn geen verkiezingen, dan kan dat per uitzondering wel eens gebeuren. Maar als het om het postje gaat: foei! Je hebt dat natuurlijk ook die Feremans-types die, in welke partij ze ook zitten, meteen amok beginnen maken om dan verongelijkt op te stappen of een eigen beweging op te richten. Of de JMDD'ers van deze wereld, met een hele hoop strontvliegen in zijn zog. Die het terug afbollen als ze merken dat er zelfs geen keutels te rapen vallen.