![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Bart Tommelein (VLD) - 26 april tot 2 mei "Op het hoogste echelon begon hij als raadgever voor Patrick Dewael, later werd hij zijn woordvoerder. Nu is hij volksvertegenwoordiger en klaar om uw vragen te beantwoorden. Op zijn website weet hij te melden dat "Een politicus kan zijn werk onmogel |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Mijnheer Tommelein,
Wanneer zij gevraagd worden waarom ze Brussel-Halle-Vilvoorde niet voor de verkiezingen splitsen bij gewoon meerderheidsbesluit, antwoorden de VLD-excellenties Dewael en Somers steevast het mantra: "Dat is waanzin! Het zou ons een onzinnig hoge prijs kosten!" Met de bijhorende boodschap dat het allemaal in een communautair forum zal worden besproken, waar we geen enkele garantie hebben en ongetwijfeld wél een zware prijs zullen mogen betalen. Kunt u ons eens precies uitleggen w�*t die onzinnig hoge prijs wel mag zijn? De ministerpost van Patrick Dewael misschien? |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister-President
|
![]() Waar blijft de democratie in Halle-Vilvoorde. ?
Al jaren hebben we een pseudo-arrondissement dat de grenzen van gewesten overschrijdt en dat al lang opgesplitst moest zijn. Wanneer gaat de stem van de burgers van Halle-Vilvoorde eindelijk eens op dezelfde manier en volgens dezelfde democratische wetten gelden als elders ? Waarom moet dit in dossier het oordeel van het Vlaams parlement, het oordeel van de burger, het oordeel alle burgemeesters uit Halle-Vilvoorde, het oordeel van zelfs het arbitragehof wijken ? Wat doet U om dit mee te verhelpen ? Komt U naar de betoging op 9 mei in Halle ? ( Info http://www.fora.be/posting.php?mode=quote&p=410919 ) Dank bij voorbaat
#3 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Er ging iets tegenover moeten staan. Een paar zinnen verder begon hij over de stopzetting van de partijfinanciëring voor het Vlaams Blok. Duidelijk genoeg???
De enige plaats waar ik de Belgische driekleur nog kan verteren is in die oerdegelijke ouderwetse dweilen. A patriot must always be ready to defend his country against his government. ---Edward Abbey--- |
|
![]() |
![]() |
#4 |
Gouverneur
|
![]() inderdaad , kweek eens een serieus stel ballen en zeg gewoon NEE tegen da vlinderdasje en zn compagnie. Die heeft niks te eisen , of hebben jullie dat nog niet door? De splitsing is nu eens een van de weinige dingen die ECHT GRATIS kunnen zijn. Smeer de PS desnoods een proces aan wegens inbreuken tegen de grondwet. Nu VB veroordeeld is ligt de baan van vervolging toch open.
#5 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Vanaf dan is er een partij die niet meer per stem gesubsidieert wordt door de belastingen. Hoeveel percent van de vlamingen is tegen die manier van subsidiëring van politieke partijen dacht U ? Hoeveel mensen noemen de politici "zakkenvullers" ? Als d�*t er doorkomt dan gaan zelfs verstokte blanco stemmers (die nota bene daarom blanco stemmen) op het VB stemmen !
![]() |
#6 |
|
![]() Er is afgesproken dat er een nieuwe communautaire ronde komt. Gelet op het arrest van het Arbitragehof is er langs Vlaamse kant geen enkele reden om een prijs te betalen voor de splitsing van BHV.
Gezien ik van thuis uit nogal Vlaams gezind ben, heb ik in november nog met de oppositie de hoogdringendheid van het wetsvoorstel tot splitsing van BHV mee gesteund, maar dat hebben we niet gehaald. Ik leg mij neer bij de partijlijn omdat ik ze voldoende geloofwaardig acht.
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nog meer separatistisch gezeik dus!
De Burger die weet wat hij wil (België! Samen zijn we sterk!) heeft op 13 juni slechts één keuze. Eén partij: STEM [size=7]B.U.B![/size] [size=6]ALLES WAT ONS VERDEELT, VERZWAKT ONS![/size] |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ongeacht de partijlijn. Of stellen jullie particratie boven de rechtstaat?
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor de volgende federale? Vanwaar dan het burgemeesterlijke ongeduld? Dat laatste beetje bureaucratische traagheid kan hen toch niet zo erg deren? Of voelen ze dat er schuifwerk naar de lange baan op komst is? In principe heb ik niks tegen unitaire lijsten, tweetalig voor het hele land. Maar de wet is de wet. Als ze niet meer voldoet, of tegemoetkomt aan de legitieme eisen van de meerderheid, dan moet ze veranderd worden. Maar wetten opzijschuiven �* la gueule du client, dat lijkt me pure willekeur.
![]() |
![]() |
#11 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
#12 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
Want dat was toch de vraag... |
|
![]() |
![]() |
#13 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik heb de voorlaatste verkiezingen VLD gestemd, een stem waar ik tot op heden spijt van heb. Vorige stembusgang uit LICHT PROTEST op N-VA gestemd. Boer Zwa is onlangs een schijnhuwelijk aangegaan met een jarenlange vijand, puur uit egoïstisch zelfbehoud en TEGEN de wil van een groot déél van de achterban. Wij voelen ons verraden. Volgende verkiezingen stem ik VLAAMS BLOK uit GROOT PROTEST. En velen met mij. Jullie betalen het gelag van de arrogantie van de partijtop. Linkse kiezers houden huis in eigen rangen. De reden van Stevaert zijn winst vorig jaar ligt voor het volle pond in de afstraffing van Agalev. Rechts staat hetzelfde te gebeuren. Drie keer raden wie hier de rol van grote verliezer en grote winnaar zal spelen. Het is theoretisch onmogelijk, maar mochten Sp-A en Vlaams Blok na 13 juni een vuil spelletje spelen en samengaan zijn VLD & CD&V volkomen uitgerangeerd, denk eraan! Nog best dat het VLAAMS BLOK een EERLIJKE partij is die aan zijn standpunten vasthoudt en niet zwicht voor postjespolitiek.
De enige plaats waar ik de Belgische driekleur nog kan verteren is in die oerdegelijke ouderwetse dweilen. A patriot must always be ready to defend his country against his government. ---Edward Abbey--- |
|
![]() |
![]() |
#14 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
- Ex-SPA kiezers die het migrantenstemrecht enz niet nemen. - Ex-Spirit kiezers die het anti-Vlaams gecompromis beu zijn. onderschat vooral de laatste groep niet ! ! ! Gans paars gaat in de klappen delen.
![]() |
#15 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En we weten nu al waarom. Mogen we nu ook de te betalen prijs aan de Franstaligen weten, Mijnheer Tommelein?
![]() |
#16 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Voor eind juli 2001: Verschillende waarschuwingen over dreigende aanslagen. Eind juli 2001: Hoogst mogelijke staat van alarm bij de CIA. 6 augustus 2001: Bush wordt gewaarschuwd over «voorbereidingen voor kapingen». 7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie. |
|
![]() |
![]() |
#17 |
Gouverneur
|
![]() Gewoon de burgemeesters niet bestraffen wanneer ze de franstalige kieslijsten niet accepteren , ze overtreden immers geen enkele wet daarmee. 8) Want een franstalige partij heeft daar bij wet niks te zoeken
![]()
#18 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() Integendeel, (Klauwaar roept ![]()
![]() |
#19 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
#20 | |
|
![]() Citaat:
Als we BHV meteen splitsen en wanneer we dat kort voor de verkiezingen als een overwinning tov de Franstaligen verkopen, komt er weer een communautair opbod tussen de Waalse partijen. Dan moeten we na de verkiezingen naar een onderhandelingstafel waar elke Franstalige partij zich zo weinig inschikkelijk als mogelijk zal opstellen. BHV wordt gesplitst voor de volgende federale verkiezingen. Ik vind het een goede zaak dat de burgemeesters met hun actie de problematiek nog eens in de media gebracht hebben, maar al bij al heeft elke Vlaming er belang bij dat de kwestie op een serene en volwassen manier geregeld wordt.