![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() De Standaard heeft zich blijkbaar vastgebeten in de schaamteloosheid van onze Vlaamse politici.
Op Herman Van Rompuy en enkele nieuwkomers na zijn ze allemaal in staat om 2, 3 ... tot 17 mandaten professioneel te cumuleren : lijst van deze sociaal geëngageerde idealisten. Erratum Nr 1 aan deze lijst |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() en wat al helemaal walgelijk is om te horen van deze "excellenties" is dat ze met hun studies in de privé véél meer zouden kunnen verdienen !!!
![]() precies of dat die stuk voor stuk de competentie, ambitie en werklust zouden hebben om CEO's of erg succesvolle advocaten te worden !
Laatst gewijzigd door roodhaar : 31 juli 2009 om 09:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Eerlijk gezegd vind ik dat het al bij al nog meevalt.
De meeste cumuleren wel twee functies maar de tweede functie is dan die van gemeenteraadslid en dat is uiteraard geen full-time job. In veel gevallen is de derde functie dan nog een functie binnen het parlement (questor, commissievoorzitter...). Persoonlijk vind ik het onnodig dat ze hiervoor een extra vergoeding krijgen maar qua time managment en werklast mag dat niet echt een probleem zijn.
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat komt dus neer op dik 8.000 € per maand voor een deeltijdse job. Sommigen zijn dat geld misschien wel waard, maar ik denk dat zich dat hooguit beperkt tot 2 �* 3 leden per partij, dus pakweg 20 op een totaal van 124 Vlaamse parlementairen. Anderszijds zou die vergoeding voor die 3° of 4° job niet misstaan voor enkele van de talrijke werkloze 50+ ers die nu ook een uitkering krijgen. Waarom bevoorbeeld zulke mensen niet sturen als 'waarnemers' bij buitenlandse verkiezingen ? Nu stuurt men er parlementariërs op af die intussen - met forse vergoeding - royaal afwezig blijven in het parlement. Bedenk wat hier bespaard zou kunnen worden. Laatst gewijzigd door Descartes Jr : 1 augustus 2009 om 06:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() Laatst gewijzigd door Descartes Jr : 1 augustus 2009 om 12:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
... eerder als piloot van een groot rood sabenavliegtuig met logo's van de post... brokkenpiloot dan wel te verstaan.. Ik zie haar: ... ook prima fungeren als surrogaat uilskuiken/ezelsveulen voor de zoo van Olmen.. Ik denk dat: ...er voor haar nog een prima toekomst als kalfs-, schaaps- of rundskop in de etalage van Slagerij Guy is weggelegd... Ik hoop dat: ...she'd just roll over, OD on heroin and DIE!! DIE DIE!! And take your fat father f**k with you!!! |
|
![]() |
![]() |