![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Bart Tommelein (VLD) - 26 april tot 2 mei "Op het hoogste echelon begon hij als raadgever voor Patrick Dewael, later werd hij zijn woordvoerder. Nu is hij volksvertegenwoordiger en klaar om uw vragen te beantwoorden. Op zijn website weet hij te melden dat "Een politicus kan zijn werk onmogel |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Beste heer Tommelein,
Op het VLD congres "De Basis Beslist" heeft men gekozen voor een confederalistisch model met 128 tegen 122 stemmen. http://www.vld.be/uploads/Novemberverklaring.pdf Nu, de tenoren van uw partij hebben meteen hun ellebogen gebruikt en dit teniet gedaan. Soit, de basis zit dus aan de top ![]() Afgezien daarvan durft de VLD niet meer onomwonden zeggen voor welk model zij opteren. Karel De Gucht noemt het zelfs een discussie "over het geslacht der engelen". Ik begrijp dat de VLD zijn Waalse coalitiepartners wil paaien, maar durft u zonder veel blabla (deze mag er achteraf bijkomen) zeggen of de VLD blijft binnen het federalisme of kiest voor het confederalisme (maar dat hier bv. niet veel ruchtbaarheid aan wordt gegeven omwille de PS-vrienden)?
#2 |
|
![]() En een klein bijvraagje, wat men separatisten als JM De Decker?
#3 |
|
![]() Aarde aan Bart Tommelein, aarde aan Bart Tommelein...
#4 |
|
![]() Confederalisme of federalisme is een kwestie van terminologie. Belangrijker is de concrete invulling ervan. De partij is voorstander van meer Vlaamse bevoegdheden in globo, maar het belangrijkste is naar mijn mening dat we voor meer homogene bevoegdheispaketten pleiten, zodat Vlaanderen een nog autonomer beleid kan voeren.
Onze staatsstructuur kent zowel confederale als federale elementen. De bevoegdheden die de deelstaten nu al hebben, zijn eigenlijk immens vergeleken met andere federale staten. Het feit dat federale deelstaten die verdragen sluiten met soevereine staten, is waarschijnlijk uniek in de wereld. Ik denk dat we na een volgend rondje staatshervorming de facto van een confederaal model mogen spreken. We zullen dan ook ijveren om het woordje federaal in de grondwet te vervangen door het woord "confederaal".
#5 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vrienden,
Eens te meer verraadt de VLD ons land. Hun doel is België te vernietigen, dit weze duidelijk. En ondertussen de Belgen nog eens op te zadelen met 60 overbodige ministers. Hebben ze ooit UW mening hierover gevraagd? Neen. Dit is een regelrechte schande! B.U.B. pleit voor een doorzichtiger staatsstructuur. Eén verenigd België, waarin alle Belgen samen hun problemen oplossen. Want dat verdienen wij. Wij verdienen een verenigd België. Wij verdienen ook respect, en de politiekers, die slimme mannen in Brussel, geven ons dat niet. Zij breken ons land af zonder ooit onze mening te vragen. Met de B.U.B. zou het niet waar geweest zijn. Stem daarom B.U.B, want de anderen hebben al bewezen dat ze het niet kunnen. www.belgischeunie.be |
![]() |
![]() |
#7 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Mvg |
|
![]() |
![]() |
#8 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Ongelooflijk hoe de VLD zomaar de mening van de meerderheid van de Belgen (Vlamingen) met de voeten treedt. Mijn stem zijn jullie kwijt hoor en ik zal ook al mijn kennisen op de hoogte brengen van het feit dat u een konfederale statenunie naastreeft. Leve België! |
|
![]() |
![]() |
#9 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
#10 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mooi ![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
#11 | ||||||
|
![]() Citaat:
![]() Durf toch eens zeggen waar het op staat aub... Citaat:
Citaat:
Citaat:
2) Schotland heeft een eigen justitie, Catalonië een eigen politiemacht en sociale zekerheid. En bovendien zijn dit niet eens onderdelen van een federale staat. Citaat:
Citaat:
![]() |
#12 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#13 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
Nu komt diezelfde ons wijsmaken dat de VLD altijd heimelijk samengezworen hebben om 't vaderland te vernietigen. Om geloofwaardigheid geef je duidelijk niet erg veel hé? |
|
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Willen de heren BUB'ers zich alstublieft verwijderen van dit topic of anders serieus mee discussieren in plaats van de terminologie te gebruiken die we doorgaans bij nazis terugvinden? Of zijn de verraders van het volk te min voor u?
![]() |
#15 | ||
|
![]() Citaat: