![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Parlementslid
|
![]() In mijn persoonlijke sfeer ben ik zowat de enige die zich deftig probeert te informeren betreffende politiek. Wat mij vaak opvalt wanneer ik over dit thema praat, is dat de mening omtrent politiek ronduit negatief is en dat "de politiekers toch allemaal zakkenvullers zijn".
Als ik het onderwerp België vs. Vlaanderen bovenhaal, kan het weinigen maar schelen wat de uitkomst is. Als België komt te verdwijnen dan is dat maar zo, een onafhankelijk Vlaanderen zien ze ooit wel komen maar het kan hun weinig boeien. Ze hebben de indruk dat alles toch boven hun hoofd geregeld wordt, en dat er toch niets te veranderen valt. Niet dat dat hun wakker houdt; het kan hun gewoon geen barst schelen. Communautaire spanningen zijn factoren die het stemgedrag kunnen beïnvloeden. Hoe meer comm. spanningen, hoe meer deze mensen geneigd gaan zijn te gaan stemmen op partijen met sterke communautaire thema's (wat hier in het Pajottenland al jaren gaande is). Mijn stelling: in normale omstandigheden stemt de kiezer eerder willekeurig, doch naarmate communautaire tegenstellingen zullen escaleren zal de stem van de kiezer ook meer communautair getint zijn.
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nog juist het zelfde als tijdens het Romeinse tijdperk,” Brood en spelen”. Geef ze die voetbal dan kijken ze niet naar wat wij uitrichten. En dat lukt schijnbaar nog steeds wat de gelatenheid, zoals door u omschreven, verklaart. Laatst gewijzigd door Garry : 10 augustus 2009 om 21:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() klopt, onze prof op de univ zei dat onderzoek had uitgewezen dat velen zich Belg NOCH Vlaming voelen. Men voelt zich in de eerste plaats Gentenaar, Antwerpenaar, Zwijnegemnaar enz....
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Minister
|
![]() Citaat:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Burgeroorlog_(Rome) Als de belgische staat en in haar verlengde de vlaamse regionale en de gemeentelijke politiek niet meer aan de hoge eisen van zijn 'burgers' kan voldoen, dan zullen de vlamingen wel interesse krijgen voor de politiek. Dus niet met vlaamse vlaggen zwaaien, kaakslagen incasseren, zielepoot spelen. De echte prijzen vragen voor ons hedendaagse brood en spelen. Stop de schuldenopbouw. Durf de rekeningen onder ogen zien. De ballen van de vlamingen zitten in hun portemonnee ! Schop tegen hun centenzak. Dat helpt. Toen Spanje de ketters opstookten, wou men het nog verdragen maar toen de tiendepenning (ocharme 10 % belasting) geëist werd, was het kot 80 jaar te klein. Nihil novi sub soli.
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() in het buitenland ben ik Belg.
in België wil ik naar het buitenland. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eve je link aangepast, Cyrano. Er zat een foutje in.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Burgeroorlog_(Rome) |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Partijlid
|
![]() Klopt inderdaad.
Maar uiteraard, als het over communautaire thema's gaat , werkt men meestal wel eendrachtig samen als 'blok'. (Hoewel dat in Vlaanderen - HELAAS - veel minder het geval is dan in Wallonië) Wat bedoel ik daarmee? Als het op grond afsnoepen aankomt of transfers ontvangen, staan alle Franstaligen (radicaal en gematigd) als een hecht blok (het Waals blok ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#11 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Je zou enerzijds wel denken dat langzamerhand die generatie die onvoorwaardelijk buigt voor alles wat chique is (het koningshuis dus) aan het uitsterven is... misschien is er hoop? Maar belgicisten zullen er altijd zijn. Hoewel ik merk dat de meeste belgicisten héééél weinig over dit """"land""" weten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 11 augustus 2009 om 21:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#15 | |
|
![]() Citaat:
dat is historisch, cultureel, taalkundig en staatkundig correcter dan belziek waarbij de Franse politici de franse arrogante mentaliteit/imperialisme hebben! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() *leeghoofden belgicistenmodus uitgeschakeld* Klopt klopt. Maarja, een eventuele hereniging met Nederland is toekomstmuziek. Vooraleer we daar ook maar over kunnen spreken moet eerst den Belziek opgedoekt worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |