![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Op het persagentschap Belga hebben ze vanavond nog een kopie van een briefje in handen gekregen van Vladimir Poetin gericht aan Guy Verhofstadt. De vertaling hiervan plaats ik graag op dit forum.
---------------------------------- Beste Guy, Zeg man, wat is dat daar allemaal in Belgie? Gij zijt daar bezig met een partij uit te schakelen? Allé joeng! En gij doet dat blijkbaar nog op een doeltreffende wijze ook! Op zo'n manier uw tegenstanders uit de weg ruimen... daar kunnen zelfs wij nog iets van leren!! Ha nee zeker?! Heel Rusland spreekt hier al over dat proces van het...eh ..hoe heten ze weer...ahja-het Vlaams Blok. Das toch juist geschreven hé Guy, Vlaams Blok? Zeg Guy, der zijn geruchten al zou de gij die rechter op het proces hebben omgekocht...klopt da? En wat dan nog? Allé joeng, daar gade gij toch nie wakker van liggen zeker?? Allé ik bedoel-rechters omkopen, da toen wij hier in Rusland alle d�*gen. Maar gij begint toch ook al goe de smaak te pakken te krijgen zien ik! Zé Guy, zo'ne rechter hier, wij geven die gewoon een ticketje voor de cinema voor heel het gezin. En die mens is content, die doet dan gewoon al wat we vragen. Zo'n proces kunt ge dan naar eender welke kant laten draaien. En bij u lukt dat nu precies ook, alleen zulde gij wel een serieus spaarvarken moeten bovenhalen om die mens content te stellen...ge zult die serieus op rozen moeten zetten, hem met zijn gat in de boter laten vallen...allé, ge weet wadak bedoel hé Guy! Zeg Guy, da is eigenlijk ni niks he joeng. Zo'n grote partij opzij schuiven, da Blok heeft toch een massa kiezers? 700.000 of 800.000?? En daar komen naar het schijnt nog elke dag bij... Nee ge hebt groot gelijk da ge daar vanaf probeert te komen. Ik zeg altijd : democratie moet ge op tijd in de kiem smoren. Als ge de macht wilt houden, op tijd uw tegenstanders uitschakelen. Ge moet tenslotte eerst aan uw eigen denken én aan uwe spaarpot, maar da kan geen probleem voor u zijn hé Guy, HaHaHa!! Nee echt gast, da proces...ongelooflijk eigenlijk...Wat hebt ge die rechter juist laten zeggen-da dat Blok racistische uitspraken heeft gedaan in het verleden?? Maar enfin Guy, das fantastisch! Man man...efkens beschuldigen van racistische prietpraat en ge kunt die gasten zo opzij zetten...NIE TE DOEN, NIE TE DOEN! Da ik daar zelf nog ni opgekomen ben! Guy, wadak nog wou vragen ...een kleine gunst. Zou ik eens voor een week bij u in Belgie stage mogen komen volgen. Gij kunt mij leren hoe ge het best andere partijen kunt uitschakelen. Ik weet het, ik heb het al gedaan, maar gij zijt veel geraffineerder, veel geniepeger. Pas op hé Guy, ge moet dat natuurlijk niet verniet doen. Ik heb nog altijd de nummer van uw bankrekeningenske in Zwitserland ( voor toen ik u vroeger nog beloont heb i.v.m. andere louche zaakjes). Guy, ik ga u laten nu want ge zult zeker nog heel wat te vieren hebben. De groeten, nog eens proficiat en hopenlijk tot kijk beste vriend democratische groeten, Vladimir Poetin |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Jan Hyoens, de hofnar van "Fat " Francis VandenEynde.
Naast racist, nu ook al fascist. Want zoals Karel De Gucht al zei : dergelijke leugens en verdachmakingen hebben een naam, Fascisme. Het ziet er trouwens naar uit Jan, dat Gent het Waterloo wordt voor het Vlaams Blok. Verhofstad zei trouwens vorig jaar : "in Gent zullen we ze wel kleinkrijgen, het Vlaams Blok". Goed bezig hé? 8) |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik had al zo een vrees met die wetgeving. Nu, na de eerste toepassing ervan, vrees ik tesamen met andere dat men de doos van Pandora heeft opengezet en niemand kan die nog terug toe krijgen. Zoals ik het nu zie is dit het zoveelste electoraal cadeau van het VB, en eentje zoals nooit tevoren. Voeg daarbij het feit dat deze regering van migrantenstemrecht een prioritair punt gemaakt heeft terwijl men economisch alles maar liet aanmodderen, nog wat andere voorbeelden van anti-politiek en steeds maar dezelfde vingerwijzing naar het VB als grote boeman. Onbewust gaat die vingerwijzing ook in de richting van "dat is de partij op wie je moet stemmen als je met on niet akkoord bent". (eigenlijk is dit geen K&K maar moet dit op een ander forumgedeelte. )
![]() |
![]() |
#4 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Uw laatste zin hier is veelzeggend. De regeringspartijen stellen het zo voor, en ik vind dat verkeerd. En het blok neemt maar al te graag de rol aan van de partij op wie je stemt als je niet akkoord bent. De partij van de anti-politiek. En dat betreur ik zo... Ik vind dat de kiezer de partijen moet beoordelen op basis van programmapunten. Op basis van HUN alternatief om de belangrijke problemen (economie, tewerkstelling, armoede, vergrijzing,...) op te lossen. Waarom doen we dat niet? We lopen het risico om weer een soort van 'dioxineverkiezingen' te krijgen op 13 juni, waar de verkiezingsuitslag zal bepaald worden door één -voor mij minder belangrijk- ding. En zeg nu zelf, we moeten hieruit leren hé, want de meesten betreurden achteraf zwaar wat de dioxinecrisis met de verkiezingen had gedaan. Wat denkt u hiervan? On topic: Poetin weet dit niet eens, laat staan dat hij de tijd zou maken om er een brief over te schrijven.
![]() |
![]() |
#5 |
Minister-President
|
![]() Eigenlijk is dat niet voor K&K, maar je hebt gelijk !
Toch zou het evengoed antipolitiek zijn als we nu weer eens op dezelfde paarse partijen zouden stemmen. De kiesdrempel heeft er bovendien mee voor gezorgd dat er spijtig genoeg niet veel over blijft van alternatieven. Maar de kiezer moet niet in zijn dillema's blijven, wel het volgende overwegen: Het zijn "maar" regionale en Europese verkiezingen. In principe laten we, wat ook de uitslag, geen onbestuurbaar land achter! Nu weet ik ook wel dat Steve van de daken heeft staan schreeuwen dat hij het lot van deze federale regering verbind aan de uitslag van de volgende verkiezing. Maar wees maar gerust, als puntje bij paaltje komt dan gaan ze zich nog met beide handjes krampachtig vastklampen aan de postjes die ze nu nog hebben ! Desnoods stemmen we voor deze verkiezingen maar massaal blanco. Het zijn toch maar regionale en Europese verkiezingen!
![]() |
#6 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#7 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ja hallo! Denk je dat we om deze "slachtofferrol" gevraagd hebben? We vroegen niet liever dan op een eerlijke democratische manier aan politiek te doen! Nu heeft het regime ons een zware slag gegeven maar ze vergeten dat ze het Blok door het Cordon sanitaire de kans hebben gegeven om een uitgebouwde partijstructuur te hebben die nu haar nut bewijst! Ik kan niet wachten op de verkiezingen, ben trouwens al dit weekend met een paar vrienden gaan plakken en heb al een paar twijfelende familieleden kunnen overtuigen om op het Blok te stemmen!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Minister-President
|
![]() Dieje brief is ni echt, Poetin spreekt West-Vlaams, geen Antwerps.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
"Poetin, Poetin, uw moeder is Poetin" Juist, Poetin spreekt West-Vlaams met een Russisch accent en heeft géén bureeltje op het Falconplein.
![]() |
![]() |
#10 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Minister-President