![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 |
|
Eur. Commissievoorzitter
Geregistreerd: 23 november 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.781
|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Uit hier je ongenoegen over de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen! (... Positieve zaken zijn niet verboden, als je ze hebt tenminste) Mijn opmerkingen over de NMBS: - hoe komt het dat de meerderheid van de treinstellen eruit zien alsof ze uit het oostblok komen? BAH, wat een ouderwets gedoe! - de treinstations zijn zo mogelijk nog erger! Wat is het gemiddelde treinstation toch een hoop ROEST! (Ga eens kijken in Nederland; wat een verschil!) Al ooit afgestapt in Brussel-Centraal? Het lijkt wel Belgrado-Centraal! - maar reclame maken doen ze natuurlijk altijd met de NIEUWE treinstellen die er -toegegeven- wel mogen zijn. Maar de kans dat je er in terecht komt is klein... ![]() De trein is altijd een beetje...lijden. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Minister-President
|
Ik ga iedereen een zalig kerstfeest wensen inplaats van een vrolijk
__________________
christelijke humanist en centrum-democraat |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 5 november 2002
Berichten: 12.386
|
Heerlijk om eens lekker af te geven op de spoorwegen!
Tja, wat zal ik zeggen als positief punt: dat het in Nederland ook niet al te best is? Ik bedoel, vind je dit er wel modern uitzien (de standaard stoptrein uit 1954!): Ik weet niet waar jij bent geweest in Nederland, maar de stations hier zien er toch ook vaak erg troosteloos uit hoor. Ik ben eens vanaf Brussel-Zuid met de Thalys naar Nederland gereist, maar dat station ziet er stukken beter uit dan het gemiddelde Nederlandse station. Ze hebben daar zelfs een aparte HST-afdeling! Brussel Centraal vond ik trouwens ook wel meevallen, maar het is allemaal al weer een jaartje of 4, 5 geleden dus ik kan het me niet zo goed meer herinneren. Nooit voor de lol met de Thalys tweede klas (pardon, Comfort 2) reizen, want de beenruimte is waardeloos! Kijk, ook de NS heeft wel leuke publiciteit met de ICE A'dam-Frankfurt, die trouwens veel en veel luxer is dan de Thalys (tja, dat kunnen de Duitsers dan weer wel), maar je moet wel voor elke rit een toeslag kopen. Maar ja, de Thalys heeft hele eigen prijzen en je moet zelfs reserveren, dus dat valt weer mee. Kijk ook meteen ff hoe het station van Utrecht erbij ligt: ![]() |
|
|
|
|
|
#4 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 5 november 2002
Berichten: 12.386
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Minister-President
|
Iedereen heeft zijn religieuze mening
__________________
christelijke humanist en centrum-democraat |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Minister
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Berichten: 3.790
|
Als we dan toch aan het zagen zijn: ik weet nog altijd niet waarom de NMBS geen betaalstakingen doet. Ik heb er een mail voor gestuurd naar ACV-Transcom, maar ze hebben niks teruggestuurd.
__________________
Voor eind juli 2001: Verschillende waarschuwingen over dreigende aanslagen. Eind juli 2001: Hoogst mogelijke staat van alarm bij de CIA. 6 augustus 2001: Bush wordt gewaarschuwd over «voorbereidingen voor kapingen». 7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Eur. Commissievoorzitter
Geregistreerd: 23 november 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.781
|
Ben eens gaan neuzen op de site van de NMBS... En -ongelooflijk maar waar- ik ben positief!
Wat ik gevonden heb: - Brussel-Centraal wordt volledig gerenoveerd (proficiat!!!) - Station Luik krijgt een hele nieuwe look en wordt immens groot en futuristisch ![]() Liège-Guillemins http://www.b-rail.be/about/pdf/Jldeliege_Public.pdf - Station Leuven wordt ook volledig gerenoveerd en wordt heel futuristisch http://www.b-rail.be/about/pdf/leuven.pdf (leuke foto's) - Antwerpen Centraal (het mooiste station van het land) wordt helemaal omgebouwd tot een multifuctioneel HST-station met 3 verdiepingen voor Thalys, TGV, en de gewone treinen... Wel wel. En als klap op de vuurpijl lees ik dat de NMBS maar liefst 137 nieuwe treinen heeft aangekocht! Allemaal van deze luxueuze nieuwe stellen (waaronder vele dubbeldekkers): ![]() ![]() ![]() ![]() De NMBS eindelijk op het goede spoor? |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Eur. Commissievoorzitter
Geregistreerd: 23 november 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.781
|
|
|
|
|
|
|
#9 | |
|
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
|
Citaat:
Lekker eten, drinken, en bekvechten op het forum, af en toe mijn boeiende job vervullen en het vrouwtje eens fijn plezieren, daarvoor heb ik de toelating van de imam of nonkel pastoor niet nodig. Feesten als de beesteeen!!!! PS Ook van mij een fijne feestperiode gewenst. Zowel culinair als religieus voor wie daar gevoelig voor is. Denk in de nachtmis eens aan Superstaaf® en wijdt een vrome wens aan zijne zwarte verdoemde ziel.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
|
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Vreemdeling
Geregistreerd: 16 oktober 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 44
|
Ik vind dat men de klasse1 moest afschaffen. Minder wagons nodig en komt de bezettingsgraad ten goede= betere rentabiliteit.
Bij de bussen van de Lijn wordt toch ook geen onderscheid gemaakt? |
|
|
|
|
|
#11 | ||
|
Minister-President
|
Citaat:
maar ik vind het stom van niet-christelijke dat zij speciaal feesten op kerstmis dat ze dan nen anderen dag pakken . Thomas
__________________
christelijke humanist en centrum-democraat |
||
|
|
|
|
|
#12 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 5 november 2002
Berichten: 12.386
|
Ziet er goed uit, Zeno.
Nu we toch bezig zijn, deze trein heb ik vaak (model uit de jaren tachtig): ![]() En dit is de nieuwste trein van de NS, de zesdelige dubbeldekker (nieuwe versie van de al langer aanwezige 3- en 4-delige dubbeldekker): ![]() De eerste interieurfoto is ook binnen (heb er zelf nog niet ingezeten): http://www.geocities.com/hollandrail...401_2eklas.jpg Het begint alleen wel een beetje te irriteren dat de nieuwste treinen al weer in het geel zijn. Er rijden trouwens ook afgedankte Belgische rijtuigen in Nederland rond. Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Minister-President
|
Misschien kunnen we aan de redactie van politics vragen om hierover een dossier te plaatsen en dit topic samen te vatten
__________________
christelijke humanist en centrum-democraat |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Eur. Commissievoorzitter
Geregistreerd: 23 november 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.781
|
![]() D�*t vind ik nu eens een mooie trein, zie! Ik heb een voorstel: we doeken de NMBS op, en we verdelen de treinen tussen Vlaanderen en Wallonie. De Vlaamse treinen krijgen een mooi NS-kleurtje en worden geïntegreerd in de NS, en de Waalse stellen worden logischerwijze bij de SNCF gevoegd. Leuk voorstel, toch? |
|
|
|
|
|
#15 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 5 november 2002
Berichten: 12.386
|
Ik ben vergeten de naam van deze trein te vermelden: de Regiorunner. Hij wordt vooral gebruikt als sneltrein, maar de nieuwe zesdelige serie gaat de NS ook inzetten op intercitytrajecten. Het interieurplaatje is niet helemaal goed gelukt, maar hier is een foto van de bestaande 3- en 4-'baks' Regiorunners van binnen:
![]() Die andere trein uit mijn vorige reactie is trouwens de Koploper, vanwege de opvallende hoge kop aan de voorkant waar de machinist in zit. Er is ook nog een versie zonder 'dubbeldek', dat is de Railhopper. Die zou eigenlijk voor de stoptreintrajecten moeten worden ingezet als vervanging van die lelijke standaard stoptreinen uit 1954 uit mijn eerste reactie, maar er zijn nogal wat constructiefouten in het materieel ontdekt (hij werd daarom ook wel Railflopper genoemd), dus het is de vraag of deze binnenkort wel op grote schaal worden besteld: ![]() De dieselversie, de Buffel, is wel een succes: ![]() Dit lijkt eerste klas, maar het is tweede klas! ![]() Citaat:
Er is trouwens wel een probleempje, want ik hoorde laatst van iemand dat in België alle treinen links rijden. Klopt dat? |
|
|
|
|
|
|
#16 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
Geregistreerd: 23 november 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.781
|
Citaat:
In Nederland niet dan!? :o |
|
|
|
|
|
|
#17 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 5 november 2002
Berichten: 12.386
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
Eur. Commissievoorzitter
Geregistreerd: 23 november 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.781
|
Wat gebeurt er dan met de -internationale- treinen als ze de grens overrijden???? Veranderen ze van spoor?
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 5 november 2002
Berichten: 12.386
|
Ik denk het... ik hóóp het in ieder geval!
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
Minister
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Berichten: 3.790
|
Om het even over iets anders te hebben: als ik een 10-rittenbiljet koop, dan kost mij dat (in tegenstelling tot de trein of de tram) evenveel als 10 keer de prijs van één biljet. Ik heb wel vermindering, dus ik weet niet hoe het bij mensen zonder vermindering juist zit. Maar dus, zou nog niemand op het idee gekomen zijn al die 10-rittenbiljetten iets goedkoper te maken? Dat zou volgens mij de mensen in het station zelf veel werk besparen. Of is dat misschien de reden waarom het er niet komt?
__________________
Voor eind juli 2001: Verschillende waarschuwingen over dreigende aanslagen. Eind juli 2001: Hoogst mogelijke staat van alarm bij de CIA. 6 augustus 2001: Bush wordt gewaarschuwd over «voorbereidingen voor kapingen». 7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie. |
|
|
|