![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Haal a.u.b. eerst diep adem, en lees dan pas:
http://www.demorgen.be/dm/nl/5036/We...e-kop-op.dhtml >>>>> Rentesneeuwbal steekt de kop op Het nieuwe rapport van de Hoge Raad van Financiën over de staatsfinanciën is onrustwekkend. In vergelijking met de analyse van een half jaar geleden is het rapport alleen maar zwartgalliger geworden. Meer dan 25 miljard euro per jaar In het rapport luidt het dat bij een ongewijzigd beleid, en zelfs bij een robuuste herneming van de economische groei vanaf 2011, opeenvolgende tekorten zullen geboekt worden van telkens meer dan 7 pct van het bruto binnenlands product (+ 25 miljard euro per jaar). Het zo gevreesde "rentesneeuwbaleffect" steekt de kop of vanaf 2010, aldus het rapport. Door de hogere schuld moeten we hogere rentelasten betalen, wat dan weer voor hogere tekorten op de begroting zorgt. Als er niets gebeurt, zal de schuldgraad in 2020 het record (137 pct van het bbp) van 1993 zelfs overtreffen. Elk betaalt zijn deel De Hoge Raad noemt de vraag naar een prangende verdeling van de inspanningen "incontournable". Met andere woorden: de regio's, de gemeenten, het beheer van de sociale zekerheid én de federale overheid moeten allemaal een deel van die 7 pct tekort (25 miljard) voor hun rekening nemen. Er is, stelt de raad, geen andere uitweg voor de benarde situatie van de overheidsfinanciën dan dat iedereen een deel van de rekening betaalt. (belga/lb) <<<<< Voelen jullie ook al nattigheid? Laat maar horen.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 7 september 2009 om 20:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() wallonie en brussel hebben geen geld.
de gemeenten hebben ook ni al te veel geld. en vlaanderen moet ook besparen. belgie is bankroet! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() De nominale staatsschuld moet worden afbetaald in nieuw staatsgeld. Vervolgens wordt dan bij wet het "full-reserve banking" afgekondigd en het internationale kapitaalverkeer aan banden gelegd.
Maar éérst ... revolutie uiteraard. Het juk van de internationale plutocratie heeft lang genoeg geduurd. Het is tijd om het geld, het bankwezen, de staat aan het volk terug te geven! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat de term 'dystopie' net iets accurater is, maar zelf verkies ik de term 'nachtmerrie'.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het vel van de beer niet verkopen voor hij geschoten is?
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Al meer dan 50 jaar hetzelfde verhaal.
![]() |
#11 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Burgemeester
|
![]() Hieruit kan ik afleiden dat Belgie , aangezien de regio's/gemeenten/federale met een grote schuld zitten , zo goed als failliet is .
Dit afbetalen , en elk jaar , is gewoon onmogelijk . Zelfs al moesten de burgers hun volledig maandloon afgeven , dan nog . De staatsschuld blijft ook nog eens goed stijgen . Ben eens benieuwd wat er gaat gebeuren . Indien ze het willen oplossen , stop ik mooi met werken want ik ga waarschijnlijk al geen rotte euro meer over houden na al die extra belastingen die ze willen ( zullen ) invoeren Laatst gewijzigd door Busse87 : 7 september 2009 om 21:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() We moeten met zen allen maar 3 maand leren op onze kin kloppen, tevreden zijn met voedselpakketten en ons geld aan de staat geven. We hebben dit zelf in de hand gewerkt, dus moeten we onze verantwoordelijkheid opnemen.
Viva la Belgique |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Burgemeester
|
![]() Ik hoop dat dit om te lachen is ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Dit gezegd zijnde, een volk krijgt het beleid dat ze gekozen hebben. Al een geluk dat ik niet voor de huidige regering gekozen heb, maar ook dit weer gezegd zijnde weet ik wel zeker dat de uitslag niet veel beter zou zijn geweest als degenen voor wie ik stemde wel gewonnen hadden. Enfin, wij (de jan met de pet) gaan dit mogen betalen en wij (jan met de pet) gaan dit allemaal weer braafjes betalen zoals we dat altijd gedaan hebben en dat weten ze in Brussel ook Laatst gewijzigd door Yves38 : 7 september 2009 om 22:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toen destijds Verhofstadt met zijn 8 jarige goednieuwsshow begon werd hij gediend door de lage interesten die hij op de staatsschuld diende te betalen... Hij heeft verzuimd om de staatsschuld die voor een groot deel onder Dehaene was afgebouwd nog verder af te bouwen,en dit om later een eventuele rentestijging gemakkelijker te kunnen compenseren... En nu met Van rompuyke stijgt de gewone staatsschuld wéér expentioneel... Tja,dan kan een stijgende interest die hele staatsschuld wéér doen exploderen zodat we wéér een eind boven de 100% zullen belanden... En dan gaan de heren politici natuurlijk wéér diep snijden wat dat betreft,alléén is het telkens weer in ons vel dat ze dat doen... Een straatje zonder einde mijn beste... In 1999 was de staatsschuld 24.000 euro per belg,in 2007 na verhofstadt was dit al opgelopen tot 28.000 euro per belg... Na twee jaar Van Rompuy hebben we de 30.000 euro per belg gerond... Op naar de 35.000 euro dus.... Laatst gewijzigd door Svennies : 7 september 2009 om 23:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De vraag is: zullen we het ook eens raken over een 'oplossing' voor het 'probleem'?
|
![]() |
![]() |