![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 |
|
Burger
|
Jaja,
vanaf 1 mei is er weer een nieuw product waarop de staat veel geld zal verdienen. De Lege dvd-r/+r worden belast met 70cent PER DVD. Meestal zijn die te koop per 25 stuks en kosten ze nu ongeveer 30euro. Als men dan die taks erbij gaat tellen, dan komt men uit op ongeveer 48EURO. Een kassa kassa voor de staat van maar liefst 18euro. Als men ziet dat er wekelijks toch voor enkele duizenden dvd verkocht worden, dan zal die staatskas rap gevuld zijn. OK, dvds worden gebruikt om films ed te kopieren, maar ook om data op te slaan. Dus de mensen die hun pc backuppen worden zwaar gestraft. Of degene die hun eigen videos op dvd willen zetten ook. Dankuwel PAARS!!! Zuigt ons maar helemaal leeg. Ik ga ze nu in Duitsland halen, zelfs met de naft erbij is het nog goedkoper. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Banneling
|
Is dat niet bedoeld om auteursrechten te vrijwaren?
Mijn kinderen zijn beroepsmuzikanten. Ik sta er achter. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Parlementsvoorzitter
|
Germany, here I come... Ineens een grote voorraad en ze kunnen hun belastingen steken waar de zon niet schijnt!
@Dorus: auteursrecht moet gerespecteerd worden! Ik heb er dagelijks mee te maken... Maar een belasting op gegevensdragers is volslagen nonsense, struikroverij van de bovenste plank. Ik gebruik DVD's om mijn eigendom (foto's, film, etc...) te archiveren en beperkt te distribueren. CD's zijn veel te krap voor dergelijke grote hoeveelheden data. En als ik zeg "eigendom" dan bedoel ik ook dat: het zijn eigen creaties van a tot z; dus geen illegale kopies... voor alle duidelijkheid.
|
|
|
#4 |
|
Banneling
|
Zeker de Vexille, jij doet dat zo, maar hoevelen misbruiken die copiëerlust niet?
Een muzikant, ook al heeft hij een hit geschreven, kan niet zonder optredens. Ik kan u verzekeren dat het dagdagelijks rondzeulen met instrumenten en materiaal, niet iets is dat bevorderlijk is voor een normaal leven. Het speelt zich bovendien steeds 's avonds en 's nachts af, wat een gezinsleven erg bemoeilijkt. Wij hebben allemaal veel begrip voor shiftwerkers, voor bakkers en andere beroepen die 's nachts voor ons werken. Laat ons ook eens aan diegenen denken, die er voor zorgen dat we niet alleen Anglosaxische beat horen op onze radio's. |
|
|
|
|
|
#5 | |
|
Burger
|
Citaat:
Maar geef nu eerlijk toe! Denkt ge nu echt dat de auteurs ook maar iets gaan zien van die 70cent? Ze zullen eerder 0.01 cent krijgen vrees ik. Dit is weer de zoveelste verdoken belasting die nooit in de media is geweest! |
|
|
|
|
|
|
#6 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#7 |
|
Parlementsvoorzitter
|
Met belastingen zet je dus geen zoden aan de dijk in de strijd tegen inbreuken tegen het auteursrecht (diefstal, zeg maar). Ook IFPI met z'n weinig geloofwaardige stoerdoenerij gaat volledig aan de realiteit voorbij. Om illegale kopies te bestrijden, moet je in de eerste plaats in China, Korea etc... zijn waar op industriële schaal CD's en DVD's worden nagemaakt en verscheept richting westen. D�*t zijn de grote jongens. Vervolgens moet je uitkijken naar nieuwere vormen van muziekdistributie; het oude "fonograaf"-model dat door platenfirma's (de naam alleen al
grappige is ook deze: ik koop een CD (Sony); incompatibel met elke CD- of DVD-speler in huis (en in de wagen). Staat daar een logootje op dat ie beveiligd is tegen kopiëren. Ja zeg... dan is het dus geen audio-CD meer he. Dus... kopiëren die handel op m'n PC (want dat kan natuurlijk altijd... slimmeriken van Sony toch Maar goed, wat ik eigenlijk wou schrijven: spijtig genoeg zal de politiek ons nu proberen wijsmaken dat ze iets gedaan heeft aan het illegaal kopiëren. Ge voelt dat toch al aankomen, niet?
|
|
|
#8 |
|
Banneling
|
de Vexille, vriend, uw woordenschat gaat er niet op vooruit
|
|
|
|
|
|
#9 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Maar sssssst, mondje dicht he. Keeping up appearances.
|
|
|
|
#10 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
|
|
|