![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Nieuwe voetbaltempel op Heizel
Brussel bouwt een nieuw groot voetbalstadion op de Heizel. Dat zijn de politieke overheden van ons land gisteren overeengekomen. De nieuwe tempel zou 65.000 tot 70.000 plaatsen tellen. Als alles meezit wordt er in 2018 de openingswedstrijd van het WK gespeeld. De doorbraak kwam er op een vergadering onder leiding van premier Herman Van Rompuy (CD&V). De verschillende regeringen van ons land legden de locaties van de zeven nieuwe stadions vast. In Brugge, Gent, Antwerpen, Brussel, Luik en Charleroi wordt een gloednieuw stadion gebouwd. In Genk wordt de bestaande Cristalarena verbouwd. Indien België samen met Nederland het WK 2018 (of 2022) binnenhaalt, worden de zeven nieuwe stadions meteen de speelsteden van de Wereldbeker. Maar ook als er geen Wereldbeker plaatsvindt is de bouw van nieuwe voetbaltempels zinvol. Op dit ogenblik beantwoordt geen enkel stadion aan de normen van de internationale bonden FIFA en UEFA. Concreet betekent het dat er binnen anderhalf jaar de Belgische ploegen geen Europese wedstrijden meer in eigen land kunnen spelen. Behalve de zeven speelsteden worden er ook vijftien stadions gezocht die op een WK als 'oefenveld' kunnen dienen. De selectie wordt gemaakt door Michel Sablon, technisch directeur van de voetbalbond. Eupen is er al zeker bij, als vertegenwoordiger van de Duitstalige gemeenschap. Goed uitgeruste eersteklassestadions als dat van Sint-Truiden hebben een streepje voor. Net als stadions die centraal gelegen zijn of een belangrijk ziekenhuis in de buurt hebben zoals Leuven. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Voor brood en spelen is duidelijk nog geld. Voor opvoeding, onderwijs, kansen, werk al veel minder.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() en wie gaat dat betalen?
alle overheden besparen, de projectontwikkelaars zitten ook op een laag pitje, ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
het "koning van rompuy - stadion" bescheiden maar groots..... zoals onze voetbalhelden de potstampers van de rode duivels ! ![]()
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind niet dat de staat/belastingbetaler moet opdraaien voor de grootheidswaanzin van die voetbalploegen/voetbalbond, zeker niet in tijden van crisis.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mij stoort het vooral dat ze middelmatige spelers extreem hoge contracten geven en als ze het financieel dan moeilijk hebben steeds bij de overheid komen aankloppen. Om maar een voorbeeld te geven hoe absurd clubs te werk gaan. Ratko Svilar, gewezen doelman van Antwerp, verdiende in zijn laatste jaar als actieve speler als 42 - 43 jarige 300000 oude BF per maand om op de bank te zitten. Laatst gewijzigd door daiwa : 16 oktober 2009 om 02:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Europees Commissaris
|
![]() Wie in het voetbal voor een dubbeltje op de eerste rij, wil zitten, komt niet ver...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() Het stadion nu trekt op niks,niet mooi en niet goed voor de sfeer.
Ik ben er geweest in de finale anderlecht-gent en je hoorde niet of nauwelijks de gezangen van beide ploegen,echt slecht gemaakt dat stadion.Trekt op niks.Een nieuw en modern stadion zou welkom zijn vind ik. Waarom daar wel iets op tegen hebben maar miljarden euro's die zomaar worden weggegeven aan de alomwelbekende zaken en mensen is precies dan gee probleem,begrijpe wie begrijpe kan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Dat de staat eens stopt met het bouwen van die stadia te financiëren. Dat de fans en sponsors het maar betalen.
Al geef ik grif toe dat ik ronduit een voetbalhater ben. Mensen die fanatiek opgaan in hun club en daar constant over spreken (waarmee ik dus bedoel dat zij geen enkel gesprek kunnen voeren zonder te beginnen over voetbal, en helaas bestaan die mensen), zijn voor mij dan ook primaten die zich op strategische plaatsen scheren.
![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Metternich : 18 oktober 2009 om 02:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() Geen moskee sponsoren, geen voetbalstadion sponsoren. Iedereen tevreden!
![]() |
#13 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Verdomme... de dag dat ik een degelijke job in het buitenland vind ben ik hier weg. Reken maar niet op de voetballers voor je pensioen.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Jazeker : 18 oktober 2009 om 06:24. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
|
![]() Net vanwege dat tribalisme dient elke nationalist er tegen te zijn. In Vlaanderen toch al zeker aangezien hier een lokale identiteit niet te combineren valt met een nationale, zo wijst de praktijk, enkele witte raven nagelaten, mij steeds uit.
![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Metternich : 18 oktober 2009 om 07:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
|
![]() We verwerken de eigenaars van die pitazaak in dat vlees. Zo blijft de haat toch nog steeds "subtiel" aanwezig.
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat doet me denken aan een gesprek dat ik deze week nog met iemand op mijn werk had over sport en nationalisme. 'Sport is eigenlijk het enige waar al die landen nog voor dienen', was zijn betoog. 'Dan kun je op EK's of WK's mee supporteren voor je land en dat is juist het leuke daaraan.' Het zijn dergelijke friet- en biernationalisten die dan uiteindelijk plaatjes maken �* la 'Leve België'... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
|
![]() Wel een origineel argument tegen België.