![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Vreemdeling
|
![]() Ik lees geen boeken, ik verslind ze
![]() Ik houd er dan ook van om in een boekenwinkel rond te lopen, wat te snuisteren en de geur op te snuiven van al die boeken. De boekenbeurs - ondanks de drukte - hoort daar ook bij, maar 8€ als inkomprijs vind ik toch wat te veel van het goede. Dit is de mensen in hun zakken zitten en niets anders ![]() Wat vinden jullie van die veel te hoge prijs? En niemand toevallig vrijkaarten voor de beurs en niet van plan om te gaan? En eventueel mij en mijn vriending gelukkig wil maken ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Een echte librofiel gaat niet naar de Boekenbeurs. De BB is het feest van de commerce, niet van het boek. Een echte librofiel heeft zijn tweedehandsboekenwinkeltjes waar je de echte zeldzame boeken weet te vinden. Kent de voorraad van zijn lievelingswinkeltje vaak beter dan de uitbater zelf.
![]() |
#3 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Ik heb trouwens nooit gezegd dat ik een librofiel ben, ik lees gewoon graag. 8€ is inderdaad veel te veel en is pure commerce das waar, daarom dat ik wilde weten wat jullie daarvan vonden. Misschien is om één of andere reden die toegangsprijs wel verantwoord, wie weet ![]() Geen discussie dus aub wat een echte librofiel is en wat niet, want veralgemeningen slaan toch nooit op iets. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() De boekenbeurs is geldverspilling, ik ga enkel als ik via via gratis binnenkan. Het boekenfestijn, dat is véél interessanter en heeft een véél ruimer aanbod.
![]() |
#5 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() IK ga volgende week in de plaats van de boekenbeurs, in Damme boekenwinkeltjes gaan doen! Volgende week is dus echt feest!
![]() |
#6 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Daarom dat ik me afvraag hoeveel van die 8€ pure winst zou zijn voor de organisatoren. Zij zullen een aantal bijkomende kosten (BV's die komen signeren,...) hebben die het budget en de inkomprijs dus aanzienlijk verhogen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is nog zo'n eigenaardige uitdrukking: boekenwinkeltjes gaan doen... of zelfs "boekenwinkeltjes doen"... je "doet" toch geen boekenwinkeltjes? Wat moet ik me daar trouwens bij voorstellen? Hetzelfde als "vorig jaar hebben we Turkije gedaan"? Hoe "doe" je een land, een winkel, een streek?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik verslind de laatste 2 jaar ook boeken, vnl. met financiële onderwerpen en ook fictie. De boekenbeurs is tijdsverspilling en ook geldverspilling. Het boekenfestijn is een beter alternatief, maar het is er ook een hectische drukte, met enorm veel commerciële rommel bij (en de laatste jaren ook meer en meer kinderspullen). Gegeven dat je als één van de eerste erbij bent, en je er een paar uur rondzoekt kom je wel aan een aantal spotgoedkope boeken.
Beste, meest uitgebreide boekenwinkel ter wereld: www.amazon.com Check vooral de user reviews (indien er redelijk wat zijn). Als je een boek wilt bestellen, bestel dan best via: 1) www.amazon.co.uk 2) www.bookdepository.co.uk |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() ik heb gratis kaarten
en geen goesting om te gaan ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
![]() Ga gewoon naar een bibliotheek. Meer boeken die minder onderhevig zijn aan de waan van de dag. Of wandel de Fnac binnen voor de jongste aanwinsten.
De enige meerwaarde van een boekenbeurs zijn eventuele debatten, signerende auteurs, interviews, etc. 8 euro is inderdaad al tamelijk veel geld, maar als er op één van die dagen meerdere interessante gesprekken of debatten zijn, sluit ik niks uit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
|
![]() Citaat:
Met enige overdrijving kan ik zeggen dat de meeste boeken die stof liggen te verzamelen in dergelijke winkeltjes, daar blijven liggen voor een reden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Tussen Beurs en Lemonier in Brussel is wel wat tweedehands... maar wel vnl franstalige boeken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() voila.
|
![]() |
![]() |