![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Niet dat ik verwacht dat het 1 mei feest hier een hot topic zal worden, met 60 �* 70% conservatieve rechtselingen op dit forum, maar ondertussen pikt iedereen die betaalde feestdag toch maar in. Waarschijnlijk met het idee van "wat goed is voor een ander is ook goed voor ons".
Op het ogenblik dat de binnenlandse werkloosheid naar nieuwe pieken schiet, er tien landen bij de Europese Unie aansluiten waar de gemiddelde werkloosheid in sommige gevallen het drievoudige van het Europees gemiddelde bedraagt, is het toch zinvol om even stil te staan bij de toekomst van de binnenlandse vooruitzichten voor de tewerkstelling. Persoonlijk sta ik volledig achter de uitbreiding van de Europese Unie, zij het dan om humanistische en de universele gedachte achter dit idee. De Unie werkt zalvend, 60 jaar zonder oorlog, je zou voor minder achter dit concept (moèten) staan. Economisch vrees ik wel dat we binnen dit en tien jaar een herschikking zullen meemaken binnen de Unie. België sluit wel voor 2 jaar zijn grenzen voor de werkzoekenden van de tien nieuwe landen, en kan dat zelfs nog verlengen tot 2011, maar daar houdt het dan ook mee op. De economische groei in de nieuwe landen is wel spectaculair in verhouding tot het Europees gemiddelde. Vergelijk EU-gemiddelde 0,4% groei maar eens met 7,3% in Letland, 8,8% in Litouwen en 3,9% in Polen. België dat tot nog toe centraal gelegen was in de Unie, verschuift nu naar de buitengrens ervan ten voordele van Duitsland, dat mijns inziens de komende decennia de vruchten zal plukken van de eenmaking en de Val van de Muur. Vandaag ben ik precies dertien maanden werkloos. Ik ben nu een 'ancien' en als 50+ zou mijn werkloosheidspremie nu een paar euro's moeten toenemen. Ik heb 36 jaar lang hard labeur gedaan, en ben eigenlijk ook een beetje opgebrand. Vlamingen zijn de hardste werkers, maar ook snel opgebrand. Boven de vijftig is niet eens de helft nog aan het werk en boven de 55 niet eens een kwart meer. Dat is het laagste cijfer van de Europese Unie. Wanneer ik bvb naar een Oost-europees land kijk zoals Georgië, waar ik goed vertrouwd mee ben, zie ik dat de moeder van mijn vrouw, op 72-jarige leeftijd nog altijd in het onderwijs staat, en haar 75-jarige vader nog altijd burgemeester is van het Chobi-district in de westelijke provincie van Georgië, Mengrelië. Het tempo en de werkdruk ligt daar ook aanzienlijk lager en draaien de mensen ook langer mee, en bovendien lijken ze ook gelukkiger. Mijn advies is dus: doe het kalmer aan, je zal langer leven en ook gelukkiger zijn. Op 1 mei vieren we de dag van de arbeider die een dag vakantie heeft, een dag zonder stress kan zijn en tijd heeft voor familie en gezin. Vandaag is het ook precies 6 jaar geleden dat ik op 1 mei 1998 mijn vrouw voor het eerst heb ontmoet, en ondertussen ook al meer dan vijf jaar gehuwd ben. East meets West, heb ik vandaag al zes jaar in de praktijk gebracht en ik ben er persoonlijker, en dat bedoel ik dan moreel en kwaliteit van mijn innerlijk leven, een pak op vooruit gegaan. Vandaag draag ik 1 mei dan ook op aan mijn Oost-europese vrouw, die om economische problemen in haar land, naar West-europa is gevlucht, op zoek naar welvaart, zekerheid, vrede en geluk. Ook vandaag heb ik een nieuw item online gebracht op mijn webstek over de strijd van de Gewapende Partizanen, het communistisch Verzet. Toevallig ook op 1 mei. ![]() Bedankt voor Uw aandacht ![]()
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Om u te plezieren : het feest van de arbeid ! Alhoewel dat er in België niet echt reden is om te feesten. Fanfares met een paar versleten vlaggen, hotdogs en hamburgers, flets bier met plastic bekertjes...
REL TUSSEN HET VEV EN HET VLAAMS BLOK �*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�* �*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�* Het Vlaams Economisch Verbond is boos omdat het Vlaams Blok 1 mei gevierd heeft aan het standbeeld van Lieven Gevaert in Mortsel. Dat deden ze in Volvoorde ook na de sluiting van Renault en in Aalst bij het standbeeld van Daens ! ![]() ![]() ![]() Gevaert was de oprichter van het bedrijf Agfa-Gevaert en een voorloper van de Vlaamse ontvoogding. Het VEV zegt dat niemand zijn gedachtengoed politiek mag opeisen. ![]() Op de manifestatie riep Filip Dewinter op tot splitsing van de sociale zekerheid, tot een Vlaamse fiscaliteit en "werk voor eigen volk eerst". Hij viel ook scherp uit naar de veroordeling van vzw's van het Vlaams Blok wegens discriminatie.
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Schepen
|
![]() Het was een leuke dag in Mortsel
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Schepen
|
![]() @ neruda, kan je het schelden niet laten, typisch voor de links crapuul
En die vreemden in de bouw ,werken in het zwart of onder het loon |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() HET IS DUBBEL FEEST VOOR MIA DE VITS
�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�* �*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*�* Mia De Vits, Europese lijsttrekster van SP.A, wil het conservatieve Europa tegenhouden, maar vindt geen gesprekspartners. Op 1 mei heeft de Europese Unie er 10 lidstaten bij. Voor De Vits is dat een dubbel feest. 1 mei is immers ook het feest van de arbeid. De Vits vindt dat symbolisch. "We moeten ervoor ijveren dat de werkende mensen in Centraal- en Oost-Europa mee profiteren van de groeiende economie. Daarvoor zijn vrije vakbonden nodig." Ze vindt het jammer dat "Europa" niet leeft in België en is op zoek naar collega's om mee in discussie te gaan.
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 1 mei feest voor de arbeider... gezien de werkloosheid sterk is gestegen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Vreemdeling
|
![]() Er is werk genoeg
![]() ![]()
![]() |
#9 | |
Gouverneur
|