Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 mei 2004, 17:46   #1
Tijl Uilenspiegel
Burger

Tijl Uilenspiegel's schermafbeelding

Standaard

In zijn 1 mei toespraak heeft Di Rupo bedenkingen bij de uitbreiding van de EU. Zou het kunnen dat dit ingeveven is uit schrik dat er teveel geld naar de nieuwe EU landen zal gaan vanuit Vlaanderen inplaats van naar zijn PS Staat ?
Tijl Uilenspiegel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2004, 17:57   #2
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
1 mei: PS-voorzitter Di Rupo nu niet wild van Europese uitbreiding (14:09)

(Belga) Op een 1 mei-toespraak in Brussel heeft PS-voorzitter Elio Di Rupo zvandaag gezegd niet te behoren tot degenen die momenteel wild zijn van de Europese uitbreiding.

Di Rupo, die later op de dag ook nog in Namen spreekt, zei in een toespraak aan de zijde van de kopstukken van de Brusselse PS-federatie dat men het risico loopt op een algemene verzwakking van het Europees uitbreidingsproject "omdat de uitbreiding slecht werd voorbereid als gevolg van de conservatieven en enkele weerspannige regeringen". Volgens de PS-voorzitter moet de Europese uitbreiding dan ook bekeken worden als een begin van heropbouw. Alles moet nog gedaan worden, zo luidde het. In die context wil de PS niet weten van de opties van de Europese liberale partijen om meer te liberaliseren en te privatiseren. Di Rupo stelde daar een solidaire samenleving tegenover. De PS-voorzitter zei dat het risico op delokalisatie moet verminderd worden door de teruggave te eisen van overheidssteun, inclusief Europese structuurfondsen, als een bedrijf dat daarvan genoten heeft delokaliseert. Di Rupo haalde ook uit naar de dienstenrichtlijn van EU-commissaris Frits Bolkestein, die volgens hem tot doel heeft alle obstakels voor een liberalisering van de dienstenactiviteiten in de Europese Unie uit de weg te ruimen. (LOR)
(Belga)
Hieruit lijkt het alsof ie gewoon vreest dat alles geprivatiseerd zal worden, ongeacht of dat de beste oplossing is voor de burgers (en ja, zodat ie er ook geen invloed meer op zal hebben als politicus, dat zal wel ook meespelen). Hij vreest volgens mij ook dat de bedrijven in de "ontwikkelingsgebieden" of hoe die ook weer heten in Wallonië gaan verplaatst worden naar het Oosten, en de bedrijven dus mee zullen migreren in die richting.

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2004, 17:59   #3
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tijl Uilenspiegel
In zijn 1 mei toespraak heeft Di Rupo bedenkingen bij de uitbreiding van de EU. Zou het kunnen dat dit ingeveven is uit schrik dat er teveel geld naar de nieuwe EU landen zal gaan vanuit Vlaanderen inplaats van naar zijn PS Staat ?
Stevaert vreest ook een "conservatieve" verkiezingsoverwinning op Europees niveau. Wat ie daar mee bedoelt???

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be