Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2004) > Eloi Glorieux (Groen!) - 3 tot 9 mei
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Eloi Glorieux (Groen!) - 3 tot 9 mei "Ook deze man is een huidig lid van het Vlaamse Parlement. Hij werkte zich vooral in de kijker binnen de vredesbeweging. Hij voerde actieve oppositie tegen de doortocht van wapentuig over ons grondgebied. Anti-militarist, pacifist, actief binnen Gree

Discussietools
Oud 2 mei 2004, 16:26   #1
§tijn
Burgemeester

§tijn's schermafbeelding

Standaard

Welke staatsstructuur steunt U persoonlijk ? (Unitarisme, federalisme, seperatisme,...) Bent U voorstander van nieuwe regionaliseringen ?
§tijn is offline  
Oud 3 mei 2004, 16:08   #2
Eloi Glorieux
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door §tijn
Welke staatsstructuur steunt U persoonlijk ? (Unitarisme, federalisme, seperatisme,...) Bent U voorstander van nieuwe regionaliseringen ?
Antwoord:
Ik ben voorstander van een federale staatsstructuur, waar het subsidiariteitsbegingsel wordt toegepast. Een verdere overheveling van bevoegdheden naar de deelstaten is voor mij geen doel op zich, maar moet bekeken worden in functie van een beter bestuurlijk beleid en of de burgers er beter van worden. ik blijf voorstander van een grote solidariteit tussen de gemeenschappen.
Eloi Glorieux
Eloi Glorieux is offline  
Oud 3 mei 2004, 16:23   #3
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Beste,

Bedankt voor je antwoord, maar ik zou graag een duidelijker antwoord krijgen. Is een stem voor Groen (ik twijfel nog voor de Europese verkiezingen) een stem op een partij die nog zaken wil splitsen, of is het een stem voor solidariteit?
Patriot! is offline  
Oud 3 mei 2004, 17:08   #4
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Beste,

Bedankt voor je antwoord, maar ik zou graag een duidelijker antwoord krijgen. Is een stem voor Groen (ik twijfel nog voor de Europese verkiezingen) een stem op een partij die nog zaken wil splitsen, of is het een stem voor solidariteit?
Tendentieuze vraag: Het ene sluit het andere niet uit.
zorroaster is offline  
Oud 3 mei 2004, 17:20   #5
Eloi Glorieux
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Beste,

Antwoord:
Bij het debat over het verder splitsen van bevoegdheden zal het solidariteitsprincipe voor Groen! zeker primeren boven de regionaliseringsdrang. Groen! is om die reden bijvoorbeeld geen voorstander van een splitsing van de sociale zekerheid.
Eloi Glorieux
Eloi Glorieux is offline  
Oud 3 mei 2004, 17:33   #6
Herman Desmedt ©HD
Minister-President

Herman Desmedt ©HD's schermafbeelding

Standaard

Vindt je dan ook niet dat het zuiden van het land wat meer inspanning mag doen om
- volgens dezelfde regels en uitgavennormen te werken ?
- inspanningen zou mogen doen voor werkgelegenheid ?
- inspanningen zou mogen doen om sociale fraude in te dijken ?
Oud 3 mei 2004, 17:39   #7
Herman Desmedt ©HD
Minister-President

Herman Desmedt ©HD's schermafbeelding

Standaard

Aanvullend daarbij :
Moet er een nationaal beleid blijven voor werkgelegenheid of zouden de regio's niet beter hun eigen banenplannen lanceren ? Ik heb al vele malen de reactie opgevangen dat de banenplannen voornamelijk op maat van Wallonië gemaakt zijn.

Zouden wij als Vlamingen ook ons steentje kunnen bijdragen door daar bedrijven op te starten (tenminste indien mogelijk. Werk dat om het even waar kan gebeuren dat kan beter opgestart worden in het buitenland) ?
Wij hebben er op federaal en Europees vlak geen enkel belang bij dat Wallonië een economisch arme regio blijft.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be