![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Eloi Glorieux (Groen!) - 3 tot 9 mei "Ook deze man is een huidig lid van het Vlaamse Parlement. Hij werkte zich vooral in de kijker binnen de vredesbeweging. Hij voerde actieve oppositie tegen de doortocht van wapentuig over ons grondgebied. Anti-militarist, pacifist, actief binnen Gree |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Beste,
Nam u in de jaren '80 deel aan de anti-rakettenbetogingen? Hielp u mee organiseren? |
![]() |
![]() |
#2 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Ik nam niet alleen deel aan de vredesbetogingen uit de jaren'80, ik hielp ze mee te organiseren. Ik ben tot op vandaag een van de drijvende krachten achter de acties tegen de opslag van illegale nucleaire massavernietigingswapens in Kleine Brogel. In 1996 oordeelde het Internationaal Gerechtshof van Den Haag dat kernwapens onverenigbaar zijn met de geldende internationale rechtsregels. Eloi Glorieux |
|
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Had u zoals heel wat andere organisatoren ook een lidkaart van de KP of contacten met de regimes in Oost-Europa? Of ontkent u dat de anti-rakettenbetogingen georchestreerd werden vanuit Moskou?
Overigens vind ik kernwapens noodzakelijk. Ook nu nog. |
![]() |
![]() |
#4 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Van een partij die pacifisme in haar vaandel draagt, kan men verwachten dat ze actief anti-raketten is. Je kan Groenen dan ook niet bekritiseren omwille van het feit dat ze meelopen in dergelijke betogingen. Het tegendeel zou verbaasd hebben...
#5 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
#6 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Kernwapens werden door het Internationaal Gerechtshof van Den Haag als zijnde strijdig met het internationaal recht beoordeeld. Voor racisme geldt hetzelfde. Ik vind uw opmerking over de etnische zuivering wansmakelijk. Eloi Glorieux |
||
![]() |
![]() |
#7 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
#8 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#9 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Als u zo zeker bent van uw stuk had ik u graag gevraagd uw naam en adres op dit forum bekend te maken. Ik zal dan zeker klacht tegen u indienen wegens het aanzetten tot volkerenmoord. Bent u zo moedig om dit te doen? Eloi Glorieux |
||
![]() |
![]() |
#10 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Maar over aanklagen gesproken : wil Groen! (of uzelf in eigen naam) tegen nog meer dingen een aanklacht indienen ? Tegen radicale imams bv ? |
||
![]() |
![]() |
#11 |
Minister-President
|
![]() Beste,
Ik vind dat uw gebruik van het begrip 'volkerenmoord' getuigt van een (potsierlijk) humanitarisme. Hoe u het ook noemen wilt - etnocide, genocide enz. - het geldt blijkbaar NOOIT voor de Europese volkerenfamilie. De Europese bevolkingssamenstelling zal de komende jaren dramatisch veranderen; misdaad, vandalisme, rellen enz. zijn voor een groot deel etnisch-religieus geïnspireerd en nemen de vorm aan van een sluimerende etnische burgeroorlog. De islamculturen uit de Derde Wereld, die nu de dienst uitmaken in vele streng-afgebakende getto's en banlieus van onze Europese grootsteden, zijn vitaler, virieler en hebben meer gemeenschapsbesef en grotere gezinnen dan wij. Volksverraad, etnomasochisme, materialisme - met de nadruk op de emancipatorische 'waarde' van arbeid; de welvaartsideologie; minder politieke soevereiniteit en meer wereldmarkt. Kortom, het neoliberale credo, met een laagje vals humanitarisme overgoten door de 68'ers, wordt daar van 'onze' kant tegenover gesteld. Intriest. Ik heb het eerder al gezegd: een linkse 'groene' is een contradictio in terminis, omdat sociale experimenten (multikul) in wezen van hetzelfde gevaarlijke contructivisme uitgaan als natuurlijke experimenten (b.v. genetische manipulatie). Met Diets-Imperiale groet, V. ![]()
#12 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Over moed gesproken... waarom slaat U die vraag over de KP gewoon over? |
||
![]() |
![]() |
#13 | ||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Kunt u me eens uitleggen waarom zeggen "leve hitler, er zijn nooit joden gestorven door nazi toedoen" verboden is en "leve mao/stalin/..., er is nooit iemand gestorven door een communistische dictatuur" wel mag? Beiden zijn even verwerpelijk lijkt me, maar toch is er een onderscheid? Is het omdat de slachtoffers van communistische regimes "maar" aziaten enzo waren? En bij de nazi's waren het blanke europeanen (voor het grootste deel). En indien ja, is dat dan geen inherent racisme in de wet?
![]() |
#14 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#15 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() Werkelijk potsierlijk, een islamitisch boek dat oproept om alle ongelovigen uit te moorden daar heeft menheer Glorieux geen mening over, maar eens twijfelen over de neutraliteit van het Joegoeslaviëtribunaal is aanzetten tot volkerenmoord. De heer Glorieux maakt hier maar al te duidelijk waar groen voor staat, groen is eveneens de kleur van de islam, niet geheel toevallig. |
||
![]() |
![]() |
#16 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wat dat betreft zijn de Serviërs nog authentieke Europeanen en geen verdorven 'westerlingen' zoals wij! De verdediging van de Europese bodem is heilige plicht: tégen vreemde bezetters en tégen volkeren wier loyauteit niet in Europa, maar ergens in Voor-Azië of (Noord-)Afrika ligt.