![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Persmededelingen In dit forum kun je discussiëren over persmededelingen die verschenen zijn op onze portaalsite. Persmededelingen kunnen ons steeds via dit adres worden toegestuurd. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Redactie
Geregistreerd: 27 november 2004
Berichten: 28.704
|
![]() sp.a wil dat er verder wordt ingezet op kwaliteit en dienstverlening bij De Lijn Uit de langverwachte benchmark van De Lijn die vandaag in het Vlaams Parlement is voorgesteld blijkt dat de Vlaamse openbaarvervoersmaatschappij uit een internationale vergelijking uitstekend scoort. “Daarmee krijgen de criticasters van De Lijn lik op stuk” aldus Vlaams sp.a-volksvertegenwoordiger Jan Roegiers: “sp.a wil dan ook dat er verder wordt ingezet op kwaliteit en dienstverlening bij De Lijn. Wij pleiten om versneld werk te maken van investeringen in nieuwe tramlijnen en in maatregelen die de doorstroming van het openbaar vervoer ten goede komen zoals het regeerakkoord ook voorziet.”
In de vorige legislatuur werd er door CD&V en Open VLD langdurig en nadrukkelijk op aangedrongen om De Lijn te onderwerpen aan een internationale benchmark. Beide partijen stelden vragen bij het kwaliteitsbeleid en de dienstverlening van De Lijn, die volgens hen ernstig moesten worden bijgestuurd. Voor beide partijen waren strategische keuzes vóór de bekendmaking van deze studie dan ook onbespreekbaar. Deze benchmark maakt duidelijk dat het beleid bij De Lijn de voorbije jaren voortreffelijk was. De goede scores voor o.a. kwaliteit en performantie bewijzen dat. Ook het feit dat op het vlak van de basismobiliteit Vlaanderen zijn achterstand tegenover vergelijkbare regio’s heeft ingehaald en dat het aantal ritten per inwoner is gestegen, evalueert sp.a als bijzonder positief. Dat de kostendekkingsgraad een punt van kritiek is, nemen we er graag bij. Dat is ook geen zaak van exploitatie. Het tarievenbeleid is een politieke keuze geweest. Het regeerakkoord bepaalt ook dat dit beleid niet gewijzigd zal worden. Dé uitdaging voor de volgende jaren is de kwaliteit en de dienstverlening op peil te houden en het openbaar vervoer (nog) aantrekkelijker te maken. sp.a pleit ervoor om versneld werk te maken van investeringen in nieuwe tramlijnen, zoals het regeerakkoord ook voorziet, en in maatregelen die de doorstroming van het openbaar vervoer ten goede komen. Meer info: Jan Roegiers: Bron: politics.be
__________________
Politics.be - Jouw politieke portaalsite |
![]() |
![]() |