Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2004) > Eloi Glorieux (Groen!) - 3 tot 9 mei
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Eloi Glorieux (Groen!) - 3 tot 9 mei "Ook deze man is een huidig lid van het Vlaamse Parlement. Hij werkte zich vooral in de kijker binnen de vredesbeweging. Hij voerde actieve oppositie tegen de doortocht van wapentuig over ons grondgebied. Anti-militarist, pacifist, actief binnen Gree

Discussietools
Oud 4 mei 2004, 14:18   #1
pope
Gouverneur

pope's schermafbeelding

Standaard

Van kleinsaf aan werd mij voorgeschoteld dat de groene partijen de milieupartijen waren. U zult dit waarschijnlijk beamen.
Maar wat doe je dan hiermee?

1. LPG is de meest milieuvriendelijke brandstof.
Naast de hoge prijs voor een LPG-installatie is het aanbod aan LPG-stations in België ronduit zielig. Van bij mij thuis (Assebroek-Brugge) tot op het werk (Gent-Zeehaven) géén enkel LPG-station te vinden, waardoor ik verplicht ben in Sas van Gent (juist over de grens met Nederland) te gaan tanken.
Ondergronds parkeren in Brugge is voor LPG-rijders niet toegelaten!!!

2. Windmolens, milieuvriendelijke energiewinning.
Vorig jaar heeft een oud karkas de bouw van een ganse batterij windmolens (in Zee nota bene) op haar eentje weten tegen te houden! De groene zijn ook niet echt voorstanders van windmolens te noemen. Waarom?

3. Groene energie
What's in a name?!? Bij alle toeleveringsbedrijven is groene energie duurder dan de andere!!

Wat doen jullie eigenlijk behalve de milieutaksen opdrijven en de boeren koeioneren?

A patriot must always be ready to defend his country against his government.
---Edward Abbey---
pope is offline  
Oud 5 mei 2004, 10:04   #2
Eloi Glorieux
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pope
Van kleinsaf aan werd mij voorgeschoteld dat de groene partijen de milieupartijen waren. U zult dit waarschijnlijk beamen.
Maar wat doe je dan hiermee?

1. LPG is de meest milieuvriendelijke brandstof.
Naast de hoge prijs voor een LPG-installatie is het aanbod aan LPG-stations in België ronduit zielig. Van bij mij thuis (Assebroek-Brugge) tot op het werk (Gent-Zeehaven) géén enkel LPG-station te vinden, waardoor ik verplicht ben in Sas van Gent (juist over de grens met Nederland) te gaan tanken.
Ondergronds parkeren in Brugge is voor LPG-rijders niet toegelaten!!!

2. Windmolens, milieuvriendelijke energiewinning.
Vorig jaar heeft een oud karkas de bouw van een ganse batterij windmolens (in Zee nota bene) op haar eentje weten tegen te houden! De groene zijn ook niet echt voorstanders van windmolens te noemen. Waarom?

3. Groene energie
What's in a name?!? Bij alle toeleveringsbedrijven is groene energie duurder dan de andere!!

Wat doen jullie eigenlijk behalve de milieutaksen opdrijven en de boeren koeioneren?

Antwoord:
vooreest: Groen! "koeioneert" de boeren niet, maar ijvert voor een omschakeling naar duurzame landbouw, waar iedere boer een eerlijk inkomen krijgt. Wat de zgn. milieutaksen betreft: ofwel laten we de vervuiler betalen, ofwel schuiven we de milieukost (meer ziektekosten door longproblemen, hartklachten, onvruchtbaarheid,...) door naar de samenleving en dit zowel naar de huidige als de toekomstige generaties. Milieukosten moeten betaald worden en zijn niet gratis. Wie het omgekeerde beweert, beliegt de mensen.

Wat windenergie betreft: Groen! is hier absoluut voorstander van en als er ergens geen vergunningen worden afgeleverd zal dit zeker niet de fout van Groen! zijn.

LPG: hierin heb je gelijk. Misschien kan je bij federaal minister Freya Van Denbosch of bij Vlaams minister Gilbert Bossuyt samen met mij aandringen om deze gang van zaken dringend te veranderen.
Eloi Glorieux
Eloi Glorieux is offline  
Oud 5 mei 2004, 10:09   #3
Xnorf
Gouverneur

Xnorf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eloi Glorieux
Wat windenergie betreft: Groen! is hier absoluut voorstander van en als er ergens geen vergunningen worden afgeleverd zal dit zeker niet de fout van Groen! zijn.

Waren jullie niet tegen de bouw van het windmolenpark op de thornton bank?

Ivm met vervuiler betaalt , het resultaat :

Overal langs de weg liggen volle vuilniszakken , meer dan ooit. Aan glasbakken, in de grachten, OVERAL Ik zou het eerder stellen als :

De eerlijke vervuiler moet weer eens meer betalen.

Het enige wat ik goed vond was :
Milieukosten moeten betaald worden en zijn niet gratis. Wie het omgekeerde beweert, beliegt de mensen.

Hier doel je dus op Steve Stevaert 8)
Oud 5 mei 2004, 16:32   #4
Bollinasius
Burger

Standaard

De wetgeving voor LPG-rijders is allang aangepast, het probleem zit'em alweer bij de verzekeraars. Zij verplichten de ondergrondse parkeergarages om speciale veiligheidsvoorzieningen te treffen want LPG is zwaarder dan lucht en kan dus niet gedetecteerd worden door hun gasdetectoren die in het plafond zitten. Die privémaatschappijen weigeren dat te doen en zodoende komt het dat er nog steeds geen LPG-wagens in ondergrondse parkeergarages worden toegelaten !

Ik stel voor dat gulle u toch eens eerst informeert ! Zelfredzaamheid is ook een schoon begrip.
Oud 5 mei 2004, 21:05   #5
Eloi Glorieux
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bollinasius
De wetgeving voor LPG-rijders is allang aangepast, het probleem zit'em alweer bij de verzekeraars. Zij verplichten de ondergrondse parkeergarages om speciale veiligheidsvoorzieningen te treffen want LPG is zwaarder dan lucht en kan dus niet gedetecteerd worden door hun gasdetectoren die in het plafond zitten. Die privémaatschappijen weigeren dat te doen en zodoende komt het dat er nog steeds geen LPG-wagens in ondergrondse parkeergarages worden toegelaten !

Ik stel voor dat gulle u toch eens eerst informeert ! Zelfredzaamheid is ook een schoon begrip.
Antwoord:

Voor alle duidelijkheid: Groen! is absoluut voor het inplanten van windturbines op de Torntonbank (waar haal je het dat we daar tegen zouden zijn???). Groen! stelt wel dat dit niet de enige zaligmakende locatie op de Noordzee is. Als het van Groen! afhing hadden er nu reeds windturbines gestaan op de Wenduinebank en was men nu bezig met het bouwen van een windturbinepark op de Vlakte van Raan. Het is voor Groen! geen kwestie van of de Wenduinebank of de Vlakte van Raan of de Torntonbank (zoals bij SP.a), maar wel een kwestie om op al deze banken windturbineparken te bouwen. Anders halen we inderdaad onze Kyotodoelstelling niet.
Wat de LPG-zaak betreft, hebt je gelijk. Maar de verantwoordlijkheid hiervan ligt niet (jammer genoeg) bij grone ministers.
Eloi Glorieux
Eloi Glorieux is offline  
Oud 6 mei 2004, 12:17   #6
pope
Gouverneur

pope's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Misschien dat gij dat ook beter eens doet.
LPG-installaties jonger dan 5 jaar zijn voorzien van speciale kleppen die het parkeren ondergronds toelaten. Oudere wagens zijn ondertussen al allemaal minstens één keer de technische keuring gepasseerd en bijgevolg dus ook uitgerust met de bewuste kleppen.
Een paar maand terug is op Vlaams niveau het ondergronds parkeerverbod voor LPG-rijders opgegeven. Maar de verbodsborden staan er nog steeds!

Citaat:
LPG-auto´s mogen voortaan in ondergrondse parkeergarages

Auto´s met een LPG-tank zijn toegelaten in ondergrondse garages, dat besliste de Vlaamse regering vrijdag. De veiligheidsnormen voor de LPG-installaties zijn immers verstrengd.

Het ondergronds parkeerverbod voor wagens die op LPG rijden wordt daarom op voorstel van Vlaams minister van Leefmilieu Ludo Sannen geschrapt uit het Vlaams reglement over de milieuvergunning (Vlarem). Eigenlijk gold het verbod enkel voor bestel- en vrachtwagens, maar dat werd vaak verkeerd geinterpreteerd. LPG is een milieuvriendelijke brandstof voor auto´s. (LAN/LUM)

A patriot must always be ready to defend his country against his government.
---Edward Abbey---
pope is offline  
Oud 6 mei 2004, 14:06   #7
Bollinasius
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eloi Glorieux
Citaat:

Antwoord:

Voor alle duidelijkheid: Groen! is absoluut voor het inplanten van windturbines op de Torntonbank (waar haal je het dat we daar tegen zouden zijn???). Groen! stelt wel dat dit niet de enige zaligmakende locatie op de Noordzee is. Als het van Groen! afhing hadden er nu reeds windturbines gestaan op de Wenduinebank en was men nu bezig met het bouwen van een windturbinepark op de Vlakte van Raan. Het is voor Groen! geen kwestie van of de Wenduinebank of de Vlakte van Raan of de Torntonbank (zoals bij SP.a), maar wel een kwestie om op al deze banken windturbineparken te bouwen. Anders halen we inderdaad onze Kyotodoelstelling niet.
Wat de LPG-zaak betreft, hebt je gelijk. Maar de verantwoordlijkheid hiervan ligt niet (jammer genoeg) bij grone ministers.
Eloi Glorieux
Ik heb wel niks gezegd over windturbines hé - van mij mogen ze half België vol planten en over de LPG-zaak: enkel Fientje Moerman ZOU druk kunnen uitoefenen op de verzekeringsmaatschappijen maar of dat zal lukken ?????
Oud 6 mei 2004, 14:10   #8
Bollinasius
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pope
Citaat:

Misschien dat gij dat ook beter eens doet.
LPG-installaties jonger dan 5 jaar zijn voorzien van speciale kleppen die het parkeren ondergronds toelaten. Oudere wagens zijn ondertussen al allemaal minstens één keer de technische keuring gepasseerd en bijgevolg dus ook uitgerust met de bewuste kleppen.
Een paar maand terug is op Vlaams niveau het ondergronds parkeerverbod voor LPG-rijders opgegeven. Maar de verbodsborden staan er nog steeds!

Citaat:
LPG-auto´s mogen voortaan in ondergrondse parkeergarages

Auto´s met een LPG-tank zijn toegelaten in ondergrondse garages, dat besliste de Vlaamse regering vrijdag. De veiligheidsnormen voor de LPG-installaties zijn immers verstrengd.

Het ondergronds parkeerverbod voor wagens die op LPG rijden wordt daarom op voorstel van Vlaams minister van Leefmilieu Ludo Sannen geschrapt uit het Vlaams reglement over de milieuvergunning (Vlarem). Eigenlijk gold het verbod enkel voor bestel- en vrachtwagens, maar dat werd vaak verkeerd geinterpreteerd. LPG is een milieuvriendelijke brandstof voor auto´s. (LAN/LUM)
Leer lezen - de overheid heeft daar nog weinig in de pap te brokken, ze kunnen mij ook niet verplichten een LPG-wagen toe te laten in mijn garage. Ben ik ook voor LPG-wagens want die zijn milieuvriendelijker maar dat is een andere discussie.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be