Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 december 2009, 21:14   #1
ArjanD
Gouverneur

ArjanD's schermafbeelding

Standaard Nederlands parlement geschokt over psychiatrische epidemieën bij kinderen

"Neem onze kinderen serieus", ouders met hun kind in protest bij de Tweede Kamer

Kinderen in Nederland krijgen veel vaker een psychiatrisch etiket opgeplakt dan kinderen in andere landen. De oppositiepartijen in de Tweede Kamer hebben forse kritiek op dit beleid.

Een recente protest actie bij de Tweede Kamer om het ADHD-medicijn Strattera vergoed te krijgen waarbij kinderen druk op een fluitje floten heeft zoals blijkt een averechts effect gehad.

Zie De Volkskrant: ADHD-ouders omgekocht door farmareus Eli Lilly

De actie was op touw gezet door Stichting Balans, welke bleek te zijn omgekocht door een farmaceutisch bedrijf (Eli Lilly) die het medicijn Strattera produceert.

Het Nederlandse parlement laat het er niet bij zitten en grijpt in.

Zie: Nederlandse Overheid: Geldkraan ADHD epidemie gaat dicht

Het aantal kleine kinderen dat op jonge leeftijd als ‘abnormaal’ wordt bestempeld en verdwijnt in de psychiatrie en het speciaal onderwijs neemt hand over hand toe, meldt Elsevier in het weekblad. Pas als een kind een diagnose als ADHD of autisme heeft, kan het in aanmerking komen voor psychiatrische zorg. Zorg die volgens de Tweede Kamer meer kwaad dan goed doet.

In vragen aan minister André Rouvoet (ChristenUnie) voor Jeugd en Gezin en staatssecretaris Sharon Dijksma (PvdA) van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap roept D66-Kamerlid Fatma Koser Kaya het kabinet op om deze problemen serieuzer te nemen. D66 wordt gesteund door een ruime meerderheid van VVD, PvdA, SP, GroenLinks, CDA en de SGP.

Koser Kaya:

Citaat:
‘Het lijkt erop dat de diagnose van een lichte psychiatrische aandoening erger is dan de kwaal. Een diagnose zou de eerste stap naar hulp moeten zijn, maar het lijkt de eerste stap naar een leven met weinig kansen en veel werkloosheid.’
Volgens de Nederlandse hoogleraar Trudy Dehue is er inmiddels sprake van een ADHD epidemie evenals er sprake is van een depressie epidemie. Steeds meer kinderen worden door de natte vinger van een psychiater ziek verklaard en moeten destructieve medicijnen gebruiken die gelijkachtige effecten hebben op de hersenen als regelmatig cocaïne gebruik. De medicijnen kunnen potentieel fatale bijwerkingen hebben waaronder kanker, het remmen van de groei en acute hartstilstand (ook bij kinderen met een gezond hart). Ook veroorzaakt ADHD medicatie na 2-3 jaar gebruik een averechts effect op het gedrag waardoor kinderen agressief worden en sneller in aanraking komen met de politie.

http://www.depers.nl/wetenschap/8656...aan-drugs.html

http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/7090011.stm

Zie ook deze video over de psychiatrische diagnosticerings fraude bij kinderen van hoogleraar Gary Null.

Nederlands parlement: ‘Indicatie circus’ moet stoppen

Een meerderheid in de Tweede Kamer wil van het kabinet weten waarom zoveel kinderen in Nederland een psychiatrisch etiket krijgen opgeplakt.

Uit onderzoek van Elsevier blijkt dat in Nederland veel meer kinderen worden gediagnostiseerd met een psychiatrische aandoening dan in andere westerse landen.

Veel van deze kinderen, met labels als ADHD, PDD-NOS of een andere gedragsstoornis, komen terecht in de psychiatrie en het speciaal onderwijs. Dit fungeert vaak als een glijbaan naar een levenslange arbeidsongeschiktheidsuitkering, de Wajong, en additionele sociale zorg zoals het PGB budget. Gevreesd wordt voor een nieuw AOW-debâcle.

Uit het Elsevieronderzoek blijkt dat het aantal kinderen dat op jonge leeftijd als ‘gedragsgestoord’ wordt bestempeld hand over hand toeneemt. Pas als een kind een diagnose als ADHD of autisme heeft, kan het in aanmerking komen voor psychiatrische zorg.

Koser Kaya noemt het ‘zorgelijk’ dat 55% van de kinderen die speciaal onderwijs hebben gevolgd arbeidsongeschikt worden.

Koser Kaya:

Citaat:
‘Hoe meer hulp, hoe minder kansen lijkt het wel. Ik wil dat we alles op alles zetten om de kansen op werk voor jongeren met een psychiatrische bevlekking vergroten. Werk maakt mensen sterk en onafhankelijk.’
http://www.elsevier.nl/web/10229043/...e-kinderen.htm

Zie ook de kamervragen:

http://www.minocw.nl/documenten/2009Z05860.pdf

~~

Wederom: wat vinden jullie ervan dat psychiaters op grote schaal fraude blijken te plegen met ADHD medicijnen? Het gebruik van ADHD medicijnen onder kinderen stijgt explosief, en in Nederland kan alleen een psychiater het medicijn voorschrijven:

http://www.nrc.nl/binnenland/article...en_stijgt_fors

Maakt je dat niet ongerust? Gaat er geen belletje rinkelen van hé, er deugt iets niet bij psychiaters?...

Een Belgische hoogleraar psychotherapie trok recent ook aan de bel in een Nederlands televisieprogramma:

http://www.youtube.com/watch?v=Wl2y0DJxdiE

Ik ben benieuwd wat jullie hier nu van vinden. En als we kijken naar het totaal plaatje, is dan het begrip "meer kwaad dan goed" niet duidelijk zichtbaar in zowaar elk facet van de psychiatrie?

Citaat:
"Wat betreft depressies en angst denk ik dat we [de psychiatrie] de bevolking geen goed doen, en de cijfers zijn er ook naar. Kijk, we hebben de afgelopen 10-20 jaar een massale toename aan geld in de psychiatrie, en tegelijkertijd een toename aan psychiatrische patiënten!" zegt psychiater dr. Jules Tielens in afl. 6, De Psychiater

http://www.nederland2.nl/uitzendingg...n-de-ziel/4577
Ik hoop op serieuze reacties!

Laatst gewijzigd door ArjanD : 22 december 2009 om 21:34.
ArjanD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2009, 21:51   #2
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

En nog wa van dattum: http://www.youtube.com/watch?v=VPYR8_a_MAg en verder ook nog: http://antipsychiatrie.web-log.nl/

Of het verhaal van de stropende boswachters...
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2009, 21:54   #3
ArjanD
Gouverneur

Standaard

ADHD medicijnverkoop in Nederland (aantal pakjes), bron: Stichting Farmaceutische Kengetallen

PvdA politica Lea Bouwmeester is een actie gestart tegen ADHD medicatie in Nederland.

Lea Bouwmeester (PvdA) komt in actie tegen ADHD medicatie

AMSTERDAM - De verboden handel van ADHD-pillen via internet moet veel harder worden aangepakt door minister Ab Klink (Volksgezondheid).

Dat zegt PvdA-Kamerlid Lea Bouwmeester tegenover NU.nl.

Citaat:
“Deze minister is kampioen verbieden, maar een echte oplossing voor het tegengaan van de vraag naar pillen biedt hij niet”, aldus Bouwmeester.
Dinsdag meldde dagblad Metro dat de handel in ADHD-middel Ritalin floreert via internet. Het middel is populair onder jongeren, omdat het een goedkoop alternatief is voor speed of coke.

Zie ook: Apotheker Jan Trooster: “ADHD medicatie is eigenlijk gewoon speed”

Straathandel

De Inspectie voor de Gezondheidszorg (IGZ) spreekt van een groot probleem. Bouwmeester wil dat de minister meer energie steekt in het bestrijden van deze handel via internet.

Citaat:
“Een verbod is er al, maar werkt duidelijk niet. Via internet worden steeds vaker en steeds meer genotsmiddelen verkocht. Niet alleen ADHD-pillen, maar ook alcohol, zonder leeftijdscontrole.”
Levensgevaarlijk

Ook wil de PvdA-politica dat Klink deze nieuwe ADHD-drugstrend tegengaat door voorlichting.

Citaat:
“Het gaat erom dat mensen inzien hoe gevaarlijk dit gebruik is. Alleen dan bestaat de kans dat men afziet van gebruik.”
ADHD medicijnen zoals Ritalin en Concerta bevatten de kankerverwekkende stof Methylfenidaat en remmen de ontwikkeling van het lichaam van het kind. Daarbij kunnen ADHD medicijnen een plotselinge hartstilstand veroorzaken bij kinderen, ook bij kinderen met een gezond hart.

Bouwmeester wil dat kwetsbaren die de gevaren niet zien beschermd worden.

Citaat:
“Zij lopen anders een groot risico op gezondheidsschade en verslaving.”
http://www.psy.nl/nieuws/meer-nieuws...italingebruik/

Illegale straathandel ADHD pillen escaleert via het internet

http://www.nu.nl/internet/2129970/mi...-internet.html

Laatst gewijzigd door ArjanD : 22 december 2009 om 22:16.
Oud 22 december 2009, 21:59   #4
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Een serieus thema. Er is inderdaad iets mis met de opvoeding van kinderen en met de mensvisie van waaruit deze opvoeding gebeurt. Een van de problemen is de vervanging van liefde door conditionering. Er is alzo een systematisch gebrek aan empathie dat kinderen meekrijgen. In plaats van dit op te vangen door wel...empathie te geven, worden de gevolgen van deze opvoeding met een 'behandeling' opgelost. Het is een vizieuze cirkel waarbij de mens meer en meer vervreemd van zichzelf, een probleem dat zich ongemerkt generatie na generatie herhaalt en verdiept. In onze kinderen zien we de ziekte van een samenleving gereflecteerd. Spijtig dat de oorzaken zo weinig erkent worden. Spijtig maar begrijpelijk, omdat het erkennen van de oorzaken een erkennen van een mislukte mensvisie inhouden, een erkenning dat de prioriteiten van onze samenleving verkeerd liggen, een erkenning van onze status als ontwikkelingsgebied.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 22 december 2009 om 22:01.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2009, 22:41   #5
ArjanD
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Een serieus thema. Er is inderdaad iets mis met de opvoeding van kinderen en met de mensvisie van waaruit deze opvoeding gebeurt. Een van de problemen is de vervanging van liefde door conditionering. Er is alzo een systematisch gebrek aan empathie dat kinderen meekrijgen. In plaats van dit op te vangen door wel...empathie te geven, worden de gevolgen van deze opvoeding met een 'behandeling' opgelost. Het is een vizieuze cirkel waarbij de mens meer en meer vervreemd van zichzelf, een probleem dat zich ongemerkt generatie na generatie herhaalt en verdiept. In onze kinderen zien we de ziekte van een samenleving gereflecteerd. Spijtig dat de oorzaken zo weinig erkent worden. Spijtig maar begrijpelijk, omdat het erkennen van de oorzaken een erkennen van een mislukte mensvisie inhouden, een erkenning dat de prioriteiten van onze samenleving verkeerd liggen, een erkenning van onze status als ontwikkelingsgebied.
Maar wat nu als het de psychiatrie is die mensen de afgrond inleidt? Ik kan dat zien, ik heb mij nu 3 jaar intensief in de psychiatrie verdiept, vanuit een zo goed als neutrale positie.

Als voorbeeld: antidepressiva maken antisociaal en remmen emoties als liefde (voor medemensen). Dit is wetenschappelijk aangetoond.

Zie bijvoorbeeld dr. Helen Fisher recent bij TED talks:

Citaat:
“Er is elke reden om aan te nemen dat SSRI’s de mogelijkheid om verliefd te worden en te blijven afstompt” zegt Dr. Helen Fisher, een antropoloog verbonden aan Rutgers University in Amerika die modern science of love heeft gepionierd.
http://www.youtube.com/watch?v=x-ewvCNguug

Meer dan 1 miljoen mensen in Nederland gebruiken het nu. Hoogleraren trekken aan de bel: antidepressiva maakt anti-sociaal en zet aan tot agressie/moord.

http://www.nrc.nl/opinie/article2277...iden_tot_moord

En dit jaar voerde SIRE een grote media campagne over het feit dat mensen in Nederland steeds minder sociaal worden naar elkaar:

http://www.onbewustasociaal.nl/

Het is zelfs zo dat antidepressiva niet eens meer uit het drinkwater te verwijderen is.

Zie mijn andere topic: Psychiatrische massamedicatie catastrofe voor milieu

Als je dit alles in beschouwing neemt dan begrijp je wat voor immens schadelijke invloed de psychiatrie heeft op de bevolking.

In feite leiden ze ons naar de afgrond en profiteren ze van de problemen die daardoor ontstaan. Ze gedragen zich in veel opzichten als een parasiet. Ze willen steeds groter groeien zonder zich te bekommeren om de gevolgen.

Het is geen foutje. Het is geen 'onmacht'. Dat zijn smoesjes. Psychiaters bepleiten daadwerkelijk om deze richting op te gaan. Zij zijn de schuldigen, en niet een farmaceutisch bedrijf die meer winst wil maken en mogelijk fraude pleegt (dat dus door psychiaters wordt toegestaan!)

De nieuwe hype waar ze op dit moment aan werken: geheugen medicijnen. Die moeten straks door kinderen worden geslikt.

Children will be using brain-boosting drugs 'in a generation'

http://www.telegraph.co.uk/health/29...eneration.html

Psychiatrie is echt een valse wetenschap. De hersenen hebben een ongekend aanpassingspotentieel. Het is niet goed om de hersenen te gaan boosten met chemische middelen.

Het gaat er om dat je resultaten WIL bereiken. Daarom zijn normen en waarden, respect voor elkaar etc. zo belangrijk. Belangrijker dan of je in een rolstoel zit of niet.

Het gaat om de WIL om te leven. De wil voor meer dan wat er reeds is. En de psychiatrie remt die wil.

Laatst gewijzigd door ArjanD : 22 december 2009 om 22:43.
Oud 23 december 2009, 02:14   #6
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik ben grotendeels akkoord met wat je hierboven schrijft. Alleen zie ik de 'psychiatrie' niet als iets dat niet kan hervormd, hergrond, worden, en slechts 'afgeschaft' dient te worden. De kritiek op de psychiatrie zou veel groter zijn moest de psychiatrie niet ook concrete 'resultaten' kunnen voorleggen ivm sommige ziektes. Soms dienen die resultaten meer een maatschappij die ziektes wil wegmoffelen dan de patiënt zelf, dat is een probleem dat dient aangepakt, net als het misbruik omwille van geldgewin en macht dat van de psychiatie en hun onaantastbare status gemaakt wordt en kan worden. Wakkere burgers, ook al zullen sommigen beweren op het ongezond argwanende af, zijn nodig want elk systeem zonder controle kan ontaarden in het tegendeel van wat de verklaarde bedoeling is.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 23 december 2009 om 02:16.
Oud 23 december 2009, 02:17   #7
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Waarom maak je geen documentaire? Dat zou ik doen indien ik me drie jaar in een probleem zou verdiepen.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 23 december 2009 om 02:18.
Oud 23 december 2009, 08:15   #8
markasiet
Burger

markasiet's schermafbeelding

Standaard

Het haar staat recht op mijn armen.
Als leraar maak ik 3 keer per jaar de problematiek tijdens de deliberaties mee en vaak bedenk ik dat er moet worden genomen voor of het comfort van de ouders of voor het pedagogisch comfort van de leraars.
Ikzelf heb na 18 jaar les te geven aan gemiddeld 300 leerlingen per jaar er een 'zintuig' voor ontwikkeld en heb al het merendeel van mijn ADHD-kids ( door één of ander instituutt zo aangegeven ) al gewoon door de strenge hand in de hand gehouden. Ik geef toe dat deze methode niet meer modern is, maar ze werkt!
Vaak is ADHD fout gediagnosteerd maar zijn de ouders 'blij' met dit, want dan kan inderdaad een 'pilleke' het leed verzachten.
http://www.adhdfraude.net

Laatst gewijzigd door markasiet : 23 december 2009 om 08:16.
markasiet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2009, 08:39   #9
Conscience
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door markasiet Bekijk bericht
Vaak is ADHD fout gediagnosteerd maar zijn de ouders 'blij' met dit, want dan kan inderdaad een 'pilleke' het leed verzachten.
En vooral de verantwoordelijkheid elders leggen.
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2009, 09:11   #10
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Conscience Bekijk bericht
En vooral de verantwoordelijkheid elders leggen.
Dit vind ik dan weer kort door de bocht.
Er is niemand verantwoordelijk voor het feit dat een kind ADHD heeft.
Ben van '58 en toendertijd een 'moeilijke leerling'.
Toen mijn dochter jaren geleden in haar puberteit kwam en serieuze psychische problemen kreeg, hebben wij toestemming gegeven om i.v.m een genetisch onderzoek bloedstalen te laten afnemen.
Wat ik reeds vermoedde, bleek waarheid.
Het kwam dus van mijn kant.
Nu de puberteit van dochterlief achter de rug is, is ze een pak rustiger maar de karaktereigenschappen zullen uiteraard altijd blijven.
Ik kan verzekeren dat omgaan met een ADHD'er niet altijd over rozen gaat.
Maar mits voorzichtig met koffie en andere opwekkende drankjes valt het op latere leeftijd perfect te controleren.
Ondanks de inspanningen van mijn leerkrachten ben ik op vroege leeftijd al moeten gaan werken. Jammer. Want nu ik wat ouder en rustiger ben, en beter mijn concentratie houd, zou het veel makkelijker zijn.
Een ADHD-kind heeft véél meer aandacht nodig dan een ander en ik kan me voorstellen dat een leerkracht niet bij machte is om dat te verwezenlijken.
Positief motiveren is de boodschap. Maar dan ga je andere leerlingen dingen ontnemen. En dat kan dan ook weer niet.
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2009, 09:31   #11
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door markasiet Bekijk bericht
Het haar staat recht op mijn armen.
Als leraar maak ik 3 keer per jaar de problematiek tijdens de deliberaties mee en vaak bedenk ik dat er moet worden genomen voor of het comfort van de ouders of voor het pedagogisch comfort van de leraars.
Ikzelf heb na 18 jaar les te geven aan gemiddeld 300 leerlingen per jaar er een 'zintuig' voor ontwikkeld en heb al het merendeel van mijn ADHD-kids ( door één of ander instituutt zo aangegeven ) al gewoon door de strenge hand in de hand gehouden. Ik geef toe dat deze methode niet meer modern is, maar ze werkt!
Inderdaad, streng maar rechtvaardig, als een kind weet wat het aan u heeft en er op een consequente manier mee omgegaan wordt, weten ze wat wel en niet kan. (om nog maar eens een cliche te gebruiken : met beesten is dat juist hetzelfde. )

Vroeger gingen ook veel van die kinderen met dat soort problemen ook vroeger van school, om dan bij een aannemer of andere vakman een job te leren, waar ze dan wel goed in waren en hun gangen in konden gaan.

Mocht ik kinderen hebben gingen ze ook naar een school waar nog leeraars werken die van den ouden stempel zijn. (voor zover die er nog zijn tenminste. )
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2009, 10:21   #12
ArjanD
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Waarom maak je geen documentaire? Dat zou ik doen indien ik me drie jaar in een probleem zou verdiepen.
Wel, ik blijf toch een leek op dit gebied. Het doet er niet echt toe wat ik er van vind, het enige waarin ik probeer te helpen is om de informatie iets harder (ongenuanceerder) te brengen zodat het bij het grote publiek duidelijker is wat er gaande is.

De hoogleraren en eerlijke wetenschappers moeten constant nuanceren en worden van alle kanten tegengewerkt. Ze lopen soms zelfs het risico om hun baan te verliezen als ze te veel zeggen (lees: 'te' eerlijk zijn).

Neem bijvoorbeeld hoogleraar psychiatrie prof. dr. Flip Treffers. Uit zijn verhaal blijkt dat zijn collega’s de berichten over levensgevaarlijke risico’s van psychiatrische medicijnen (in dit geval antidepressiva) tot in het absurde toe negeren, en dat wanneer de Nederlandse Vereniging voor Psychiatrie (NVvP) fraude blijkt te plegen, dat het gros van alle psychiaters mensen als dr. Flip Treffers verdrukken.

Treffers stelde bijvoorbeeld dat de NVvP het aanzien van de kinder- en jeugdpsychiatrie heeft geschaad ‘door het publiek zowel in 2004 als in april 2005 misleidende informatie te verschaffen over de werkzaamheid van ssri’s bij depressieve jongeren’. Hij was diep getroffen door de gevoeligheid daarvoor bij collega psychiaters.

Prof. dr. Flip Treffers: “NVvP pleegt fraude, ik voel mij door mijn collega’s belazerd”

In de afgelopen 50 jaar evolutie binnen de psychiatrie is een effectief systeem ontstaan waarin psychiaters met talent of psychiaters die op zijn minst eerlijk willen zijn, worden verdrukt.

Het klinkt 'onmogelijk' of op zijn minst te vreemd om waar te zijn, maar toch is het de realiteit.

Psychiaters worden beloond voor zwakheid, door niet beter te kunnen dan pillen. Dat heeft er denk ik mee te maken.

Ze doen wat er in hun boekje staat: de DSM-IV. Ze worden niet betaald om na te denken (over de gevolgen van hun handelen etc.), of zelfs bestraft als ze dat wel doen, zoals je ziet in het verhaal van prof. dr. Flip Treffers of bijvoorbeeld dat van prof. dr. Loren Mosher:

Citaat:
For over a decade Loren R Mosher, MD, held a central position in American psychiatric research.

He was the first Chief of the Center for Studies of Schizophrenia at the National Institute of Mental Health, 1969-1980. He founded the Schizophrenia Bulletin and for ten years he was its Editor-in-Chief. He led the Soteria Project.

The Soteria research demonstrated that there is a better way: A better way to treat schizophrenia and other psychoses that destroy the lives of so many young people. The Soteria research showed that the prevalent excessive destructive psychiatric drugging of all these young people is a huge and tragic mistake. The psychiatric establishment was offended. Prestige and Money won. Truth and Love lost.

The success of Soteria was the reason that Dr Mosher was forced to leave his key position in American psychiatry.
Maar wat betreft je stelling dat het te ver gaat om te bepleiten om de psychiatrie in het geheel 'af te schaffen'. Ik vind dat het belachelijk is om iets dat in en in rot is (vanuit de kern) te willen 'verbeteren'. Dat is toch onmogelijk?

Psychiatrie is corrupt vanuit de kern. Er is geen bewijs voor een hersenziekte als oorzaak voor psychische problemen. Natuurlijk kan een hersenziekte wel een 'invloed' hebben, maar dan heb je dus een neuroloog nodig en geen psychiater.

Psychiatrie is vanuit de kern gebaseerd op een dogma en niet op eerlijke wetenschap.

http://www.bbc.co.uk/programmes/b00kf117 (mirror)

Probeert u zich eens voor te stellen: hoe kan het meetbare nu aan de basis staan van zichzelf? Dat is toch onmogelijk?

De psyche is meer dan een product van de bouwstenen.

En daarbij: problemen onderdrukken leidt alleen maar tot steeds meer onderdrukte problemen en daarmee een escalatie van de problemen. De praktijk toont dat aan, en dat is dus ook geheel logisch.

Psychiatrie heeft een verschrikkelijk misdadig verleden, dat moet je ook niet vergeten. Wat ze met mensen hebben gedaan dat behoort echt tot het meest afschuwelijke wat mensen ooit tegen elkaar hebben gedaan. Moord is soms nog humaner, zelfs in vergelijking met wat psychiaters vandaag de dag soms nog met mensen doen.

Of dacht je dat het plezierig was om meer dan 1 jaar in een isoleercel gevangen te zitten, omdat je niets misdaan hebt en het dus niet terecht vindt dat de psychiater je op basis van de natte vinger van je vrijheid berooft? En dat je geïnjecteerd wordt met middelen die het leven verkorten en zorgen voor een afschuwelijke vroege dood, waarbij je haren uitvallen en je niet meer op je benen kan staan, als je 30-40 jaar oud bent?

Veel van die mensen zeggen ook: liever dood dan in de psychiatrie. Dat geeft iets aan.

Laatst gewijzigd door ArjanD : 23 december 2009 om 10:28.
Oud 23 december 2009, 22:14   #13
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Een delikaat thema ArjanD. Ik heb ooit nog de DSM 3 moeten studeren als deel van mijn studies. Toch acht ik me niet bekwaam een diepgaand oordeel over de psychiatrie te vellen. Er is veel over te vertellen. Moest ik in België zijn (Lanaken) ik zou je wel eens willen spreken.

Een vraagje. Ken je voorbeelden waar de psychiatrie door medicatie een acute psychose chronisch gemaakt heeft?

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 23 december 2009 om 22:18.
Oud 23 december 2009, 22:24   #14
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ivm laatste vraag. Wat raar. Ik merk dat je er net een topic over opende. Ik heb een vriend bij wie ik sterk dit vermoeden heb.
Oud 23 december 2009, 22:24   #15
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een delikaat thema ArjanD. Ik heb ooit nog de DSM 3 moeten studeren als deel van mijn studies. Toch acht ik me niet bekwaam een diepgaand oordeel over de psychiatrie te vellen. Er is veel over te vertellen. Moest ik in België zijn (Lanaken) ik zou je wel eens willen spreken.

Een vraagje. Ken je voorbeelden waar de psychiatrie door medicatie een acute psychose chronisch gemaakt heeft?
Ik denk dat er genoeg voorbeelden zijn van mensen die onterecht antidepressiva gekregen hebben voor jaren en na het stopzetten
een totaal andere werkelijkheid moeten trotseren.
Er wordt te veel met die middelen omgesprongen.
Gewoon omdat niet de moeite wordt genomen om de patiënt
te horen en eventueel bij te sturen.
Daarmee bedoel ik niet dat medicatie niet heilzaam kan zijn.
Met moet nauwgezet kunnen analyseren en dan pas overgaan tot
het toedienen van middelen die het denken veranderen, indien écht nodig.
Een depressie, bijvoorbeeld, heeft een heilzame werking. Hoe pijnlijk ook.
Medicatie gaat het genezingsproces alleen maar uitstellen, en de symptomen maskeren.
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2009, 22:29   #16
Busse87
Burgemeester

Standaard

Tja zat eraan te komen .

Als het kind niet goed luistert naar bevelen van de leraars/ouders dan geven we hem snel pilletjes...Gezond voor de ontwikkeling ja...

Laat een kind eens een kind zijn . Ikzelf was vroeger ook altijd speels en actief . Gelukkig waren mijn ouders slimmer...
Busse87 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2009, 10:29   #17
markasiet
Burger

markasiet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Dit vind ik dan weer kort door de bocht.
Er is niemand verantwoordelijk voor het feit dat een kind ADHD heeft.
Ben van '58 en toendertijd een 'moeilijke leerling'.
Toen mijn dochter jaren geleden in haar puberteit kwam en serieuze psychische problemen kreeg, hebben wij toestemming gegeven om i.v.m een genetisch onderzoek bloedstalen te laten afnemen.
Wat ik reeds vermoedde, bleek waarheid.
Het kwam dus van mijn kant.
Nu de puberteit van dochterlief achter de rug is, is ze een pak rustiger maar de karaktereigenschappen zullen uiteraard altijd blijven.
Ik kan verzekeren dat omgaan met een ADHD'er niet altijd over rozen gaat.
Maar mits voorzichtig met koffie en andere opwekkende drankjes valt het op latere leeftijd perfect te controleren.
Ondanks de inspanningen van mijn leerkrachten ben ik op vroege leeftijd al moeten gaan werken. Jammer. Want nu ik wat ouder en rustiger ben, en beter mijn concentratie houd, zou het veel makkelijker zijn.
Een ADHD-kind heeft véél meer aandacht nodig dan een ander en ik kan me voorstellen dat een leerkracht niet bij machte is om dat te verwezenlijken.
Positief motiveren is de boodschap. Maar dan ga je andere leerlingen dingen ontnemen. En dat kan dan ook weer niet.
Dank u,
't Is een hart onder mijn riem en ik ga verder op de moderne 'oude manier' van voor de klas te staan!
markasiet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2009, 10:39   #18
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard Laura Dekker wilde nooit meer terug naar Nederland

Vandaag.be

"Ja, ik wou graag mijn havo halen, maar dat lukt zo niet. En zo veel zin heeft het ook niet meer. Want hier wil ik echt niet meer leven, met al die stomme instanties en mensen. ...."

(Laura Dekker)
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2009, 13:38   #19
ArjanD
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Busse87 Bekijk bericht
Tja zat eraan te komen .

Als het kind niet goed luistert naar bevelen van de leraars/ouders dan geven we hem snel pilletjes...Gezond voor de ontwikkeling ja...

Laat een kind eens een kind zijn . Ikzelf was vroeger ook altijd speels en actief . Gelukkig waren mijn ouders slimmer...
Beste Busse,

Deze trend bij de samenleving/ouders neerleggen kan wel, maar maakt u zich niet veel meer zorgen om het feit dat dat allemaal maar kán? Dat kinderen die lastig of druk zijn een neurobiologische hersenziekte worden gediagnosticeerd en hersenmedicatie krijgen van een 'arts' (een psychiater).

Wat vindt u ervan dat psychiaters 'ADHD' kunnen diagosticeren met de natte vinger en op basis daarvan zware hersenmedicijnen kunnen voorschrijven? Is dat niet pure oplichting in de reinste zin van het woord?

Bewijs voor een ziekte is er helemaal niet.

Laatst gewijzigd door ArjanD : 27 december 2009 om 13:39.
Oud 27 december 2009, 18:30   #20
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ArjanD Bekijk bericht
Wat vindt u ervan dat psychiaters 'ADHD' kunnen diagosticeren met de natte vinger en op basis daarvan zware hersenmedicijnen kunnen voorschrijven? Is dat niet pure oplichting in de reinste zin van het woord?
yeps

zeker als zo'n ouder denkt dat zijn kind gehandicapt is en dan een aanvraag doet tot allerlei tegemoetkomingen. Pas dan wordt het kind serieus getest en vallen de meesten door de mand.

het is hierboven al aangehaald maar men verdoezelt in Vlaanderen te makkelijk een falende opvoeding door zijn kinderen pillen te geven.
het echte slachtoffer zijn kinderen. HEtzij diegenen die wel adhd, autisme, hoogbegaafd, laagbegaafd, dyslectie, dyscalculie of andere neurologische problemen hebben.
hetzij gezonde kinderen met wiens hersenfuncties men begint te knoeien terwijl die nog in volle ontwikkeling zijn ipv fatsoenlijk op te voeden.

zeg af en toe neen tegen uw kleine en laat hem regelmatig ravotten, met het risico op een vuile broek of een blauwe plek. marcheert veel beter dan rilatine
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be