Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 januari 2010, 10:46   #1
Buyck Ruben
Parlementslid

Standaard Daerden in opspraak wegens fraude.

De Waalse regering en zijn toenmalige minister van Begroting Michel Daerden (PS) hebben de controle van de boekhouding toevertrouwd aan het revisorenkantoor DC&Co, dat toen geleid werd door zijn zoon Frédéric die toen in het Waals parlement zetelde.

Overtreding
Volgens La Libre Belgique is er sprake van een overtreding van de wetgeving over openbare aanbestedingen, onder meer bij het ministerieel besluit dat Michel Daerden op 14 juni 2000 ondertekende en waarbij de controle van de boekhouding van de Waalse dienst voor arbeidsbemiddeling Forem werd toegekend aan DC&Co.

Audot reservefonds
Volgens de krant geldt hetzelfde voor een contract voor de audit van de rekeningen van het reservefonds Fonds Ecureuil dat op 12 november werd afgesloten met DC&Co. Frédéric Daerden was toen als Waals parlementslid nog steeds afgevaardigd bestuurder van het revisorenkantoor dat opgericht was door zijn vader, die als minister van Begroting de voogdij had over het fonds.

Nog contracten
La Libre Belgique spreekt nog van andere omstreden contracten die in tegenspraak zouden zijn met de wet op openbare aanbestedingen van 24 december 1993. Artikel 10 verbiedt elke tussenkomst van een mandataris bij een openbare aanbesteding indien hij een rechtstreeks of onrechtstreeks belang heeft in een van de contractanten.

Waals parlementslid Véronique Cornet (MR) gaat voogdijminister Paul Furlan dinsdag hierover ondervragen. Indien er een inbreuk is, moeten er volgens haar sancties volgen. (belga/edp)

16/01/10 10u26

Link: http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...van-zoon.dhtml

De PS rijgt het ene schandaal na het andere aan elkaar. Hoezo... alle parvenu's moesten er toch uit?

Laatst gewijzigd door Buyck Ruben : 16 januari 2010 om 10:47.
Buyck Ruben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2010, 10:51   #2
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

neeee!

Daerden moet blijven!
....en wel zo lang mogelijk....

Laatst gewijzigd door kelt : 16 januari 2010 om 10:51.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2010, 10:59   #3
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Wie had dit nu ooit gedacht?
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2010, 14:04   #4
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Dubbel pech voor hem: net nu met die drooglegging ...

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2010, 18:06   #5
MORPHEUS
Minister-President

MORPHEUS's schermafbeelding

Standaard

De PS is rot. We zijn overstelpt geweest de laatste 3 jaar van coruPSie vanuit die partij.
Maar , vergeet het liedje niet van Koen Wouters over het “mooie België”. De difference nemen we erbij uit liefde voor België.
Hij mag corrupt zijn, hij mag dronken zijn als minister. Een echte Belg moet daar tegen kunnen. Enkel “verzuurde” Vlamingen zijn tegen dronken en corrupte PS’ers.
MORPHEUS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2010, 18:46   #6
Den Ardennees

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MORPHEUS Bekijk bericht
De PS is rot. We zijn overstelpt geweest de laatste 3 jaar van coruPSie vanuit die partij.
Maar , vergeet het liedje niet van Koen Wouters over het “mooie België”. De difference nemen we erbij uit liefde voor België.
Hij mag corrupt zijn, hij mag dronken zijn als minister. Een echte Belg moet daar tegen kunnen. Enkel “verzuurde” Vlamingen zijn tegen dronken en corrupte PS’ers.
de enige oplossing zou zijn dat de PS een paar zeer ferme electorale afstraffingen krijgt, maar blijkbaar blijven vele Walen maar stemmen voor deze maffiapartij. De PS-stemmers die ik ken zijn vaak rechtsdenkende mensen, maar om nu eens consequent naar hun mening te stemmen, dat zit er niet in. Het lijkt wel een soort vastgeroeste gewoonte om voor die bandietenbende te stemmen.

Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 16 januari 2010 om 18:47.
Oud 16 januari 2010, 18:50   #7
Steve_M

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een echte Belg moet daar tegen kunnen. Enkel “verzuurde” Vlamingen zijn tegen dronken en corrupte PS’ers.
Dit is natuurlijk dikke zever. In de draad over Daerden gaf ik al een link naar het forum van Le Soir, waar zowat iedereen (nochtans geen verzuurde Vlamingen) tegen het dronken optreden van Daerden was. Ikzelf heb mezelf al vanaf dag 1 kenbaar gemaakt als linkse belgicist en net daarom ben ik tegen narren zoals Daerden. Ik ken zo nog mensen.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2010, 20:29   #8
Den Ardennees

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Dit is natuurlijk dikke zever. In de draad over Daerden gaf ik al een link naar het forum van Le Soir, waar zowat iedereen (nochtans geen verzuurde Vlamingen) tegen het dronken optreden van Daerden was. Ikzelf heb mezelf al vanaf dag 1 kenbaar gemaakt als linkse belgicist en net daarom ben ik tegen narren zoals Daerden. Ik ken zo nog mensen.
het blijft natuurlijk bizar dat politiek correct België het Vlaams Belang compleet uitsluit en verkettert, maar geen enkel probleem heeft met een maffiapartij als de PS.
Oud 16 januari 2010, 21:19   #9
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jij bent precies een echte dan ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2010, 21:19   #10
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
de enige oplossing zou zijn dat de PS een paar zeer ferme electorale afstraffingen krijgt, maar blijkbaar blijven vele Walen maar stemmen voor deze maffiapartij. De PS-stemmers die ik ken zijn vaak rechtsdenkende mensen, maar om nu eens consequent naar hun mening te stemmen, dat zit er niet in. Het lijkt wel een soort vastgeroeste gewoonte om voor die bandietenbende te stemmen.
Misschien zijn de Walen geen "frakkendraaiers" ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2010, 21:37   #11
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Of hebben ze inderdaad de leiders die ze verdienen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2010, 22:12   #12
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

lomeanor's schermafbeelding

Standaard

Dat is toch al oud nieuws?
lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2010, 23:53   #13
Callisto
Vreemdeling

Callisto's schermafbeelding

Standaard

Fraude wordt met de papfles of in Daerden z'n specifiek geval met de wiskeyfles aangeleerd bij de PS.
Oud 16 januari 2010, 23:56   #14
Den Ardennees

Standaard

Citaat:
kijk, u weet even goed als ik dat Luik en voorsteden enorme armoede kent: kijk er eens rond, mensen leven in vuile oude huizen, zijn vaak werkloos en hebben moeite om de eindjes aan elkaar te knopen.

Daartegenover staat een Daerden, die een paar jaar geleden voor 7 miljoen euro aandelen verkocht in een intercommunale, die zich met een helikopter naar een voetbalmatch liet vliegen enz... of wijlen Guy Mathot die voor miljoenen in corruptiezaken was betrokken.

Neen, ik begrijp niet dat Jean met de pet, die quasi in armoede leeft, nog voor dat soort mensen stemt.

Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 17 januari 2010 om 00:18.
Oud 17 januari 2010, 00:02   #15
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
kijk, u weet even goed als ik dat Luik en voorsteden enorme armoede kent: kijk er eens rond, mensen leven in vuile oude huizen, hebben vaak geen werk en moeite om de eindjes aan elkaar te knopen.

Daartegenover staat een Daerden, die een paar jaar geleden voor 7 miljoen aandelen verkocht in een intercommunale, die zich met een helikopter naar een voetbalmatch liet vliegen enz... of wijlen Guy Mathot die voor miljoenen in corruptiezaken was betrokken.

Neen, ik begrijp niet dat Jean met de pet, die quasi in armoede leeft, nog voor dat soort mensen stemt.
Ik ook niet. Er moet daar iets in de lucht zitten.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2010, 00:04   #16
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Misschien, misschien ook niet.

Nu, als ik een warme en comfortabele frak krijg zonder er veel meer voor te moeten doen dan eens om de zoveel tijd zeggen 'dank je wel', zou ik die waarschijnlijk ook niet rap weggooien, en ik zou wellicht zonder veel scrupules 'dank je wel' blijven zeggen.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2010, 00:13   #17
Thomas VDB
Partijlid

Thomas VDB's schermafbeelding

Standaard

Ik vond het wel sympathiek van hem dat hij zulk een mooie Nederlandstalige tekst voorlas.
Thomas VDB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2010, 01:18   #18
Adam Smith
Europees Commissaris

Adam Smith's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Callisto Bekijk bericht
Fraude wordt met de papfles of in Daerden z'n specifiek geval met de wiskeyfles aangeleerd bij de PS.
Whisky/Wiskey in plaats van Vodka/Wodka of een andere sterke drank blijkbaar. Mocht het waar blijken dat hij fraude gepleegd heeft, dan zal hij moeten gaan, lijkt me. Hoewel hij door zijn openbaar optreden in het Nederlandstalige gebied al een, een niet al te beste naam heeft, au serieux neemt niemand hem hier meer....
Oud 17 januari 2010, 02:06   #19
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Het IBR zou zijn revisorenbedrijf beter opdoeken. Bedrijfsrevisoren zijn er net om dit soort zaken te voorkomen.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2010, 07:49   #20
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Misschien, misschien ook niet.

Nu, als ik een warme en comfortabele frak krijg zonder er veel meer voor te moeten doen dan eens om de zoveel tijd zeggen 'dank je wel', zou ik die waarschijnlijk ook niet rap weggooien, en ik zou wellicht zonder veel scrupules 'dank je wel' blijven zeggen.
Ze moeten zelfs niet dank u wel zeggen, het juiste bolleke kleuren is voldoende.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be