![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Parlementslid
|
![]() ![]() De Waalse regering en zijn toenmalige minister van Begroting Michel Daerden (PS) hebben de controle van de boekhouding toevertrouwd aan het revisorenkantoor DC&Co, dat toen geleid werd door zijn zoon Frédéric die toen in het Waals parlement zetelde. Overtreding Volgens La Libre Belgique is er sprake van een overtreding van de wetgeving over openbare aanbestedingen, onder meer bij het ministerieel besluit dat Michel Daerden op 14 juni 2000 ondertekende en waarbij de controle van de boekhouding van de Waalse dienst voor arbeidsbemiddeling Forem werd toegekend aan DC&Co. Audot reservefonds Volgens de krant geldt hetzelfde voor een contract voor de audit van de rekeningen van het reservefonds Fonds Ecureuil dat op 12 november werd afgesloten met DC&Co. Frédéric Daerden was toen als Waals parlementslid nog steeds afgevaardigd bestuurder van het revisorenkantoor dat opgericht was door zijn vader, die als minister van Begroting de voogdij had over het fonds. Nog contracten La Libre Belgique spreekt nog van andere omstreden contracten die in tegenspraak zouden zijn met de wet op openbare aanbestedingen van 24 december 1993. Artikel 10 verbiedt elke tussenkomst van een mandataris bij een openbare aanbesteding indien hij een rechtstreeks of onrechtstreeks belang heeft in een van de contractanten. Waals parlementslid Véronique Cornet (MR) gaat voogdijminister Paul Furlan dinsdag hierover ondervragen. Indien er een inbreuk is, moeten er volgens haar sancties volgen. (belga/edp) 16/01/10 10u26 Link: http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...van-zoon.dhtml De PS rijgt het ene schandaal na het andere aan elkaar. Hoezo... alle parvenu's moesten er toch uit? ![]() Laatst gewijzigd door Buyck Ruben : 16 januari 2010 om 10:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() neeee! Daerden moet blijven! ....en wel zo lang mogelijk.... Laatst gewijzigd door kelt : 16 januari 2010 om 10:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Wie had dit nu ooit gedacht?
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dubbel pech voor hem: net nu met die drooglegging ...
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Minister-President
|
![]() De PS is rot. We zijn overstelpt geweest de laatste 3 jaar van coruPSie vanuit die partij.
Maar , vergeet het liedje niet van Koen Wouters over het “mooie België”. De difference nemen we erbij uit liefde voor België. Hij mag corrupt zijn, hij mag dronken zijn als minister. Een echte Belg moet daar tegen kunnen. Enkel “verzuurde” Vlamingen zijn tegen dronken en corrupte PS’ers. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 16 januari 2010 om 18:47. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
![]() Dit is natuurlijk dikke zever. In de draad over Daerden gaf ik al een link naar het forum van Le Soir, waar zowat iedereen (nochtans geen verzuurde Vlamingen) tegen het dronken optreden van Daerden was. Ikzelf heb mezelf al vanaf dag 1 kenbaar gemaakt als linkse belgicist en net daarom ben ik tegen narren zoals Daerden. Ik ken zo nog mensen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dat is toch al oud nieuws?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Vreemdeling
|
![]() Fraude wordt met de papfles of in Daerden z'n specifiek geval met de wiskeyfles aangeleerd bij de PS.
![]() |
#14 | |
|
![]() kijk, u weet even goed als ik dat Luik en voorsteden enorme armoede kent: kijk er eens rond, mensen leven in vuile oude huizen, zijn vaak werkloos en hebben moeite om de eindjes aan elkaar te knopen.
Daartegenover staat een Daerden, die een paar jaar geleden voor 7 miljoen euro aandelen verkocht in een intercommunale, die zich met een helikopter naar een voetbalmatch liet vliegen enz... of wijlen Guy Mathot die voor miljoenen in corruptiezaken was betrokken. Neen, ik begrijp niet dat Jean met de pet, die quasi in armoede leeft, nog voor dat soort mensen stemt.
Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 17 januari 2010 om 00:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Misschien, misschien ook niet.
Nu, als ik een warme en comfortabele frak krijg zonder er veel meer voor te moeten doen dan eens om de zoveel tijd zeggen 'dank je wel', zou ik die waarschijnlijk ook niet rap weggooien, en ik zou wellicht zonder veel scrupules 'dank je wel' blijven zeggen.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Partijlid
|
![]() Ik vond het wel sympathiek van hem dat hij zulk een mooie Nederlandstalige tekst voorlas.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Europees Commissaris
|
![]() Whisky/Wiskey in plaats van Vodka/Wodka of een andere sterke drank blijkbaar. Mocht het waar blijken dat hij fraude gepleegd heeft, dan zal hij moeten gaan, lijkt me. Hoewel hij door zijn openbaar optreden in het Nederlandstalige gebied al een, een niet al te beste naam heeft, au serieux neemt niemand hem hier meer....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het IBR zou zijn revisorenbedrijf beter opdoeken. Bedrijfsrevisoren zijn er net om dit soort zaken te voorkomen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |