![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Algemeen Hier kan een gesloten groep deelnemers debatteren over allerhande onderwerpen. Indien je wil deelnemen dan moet je toegang vragen bij de moderator via je control panel. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Heksernij
zaterdag 16 januari 2010 18:53 door Alb. Deze week zijn wij op initiatief van manlief bij een workshop van een echte heks geweest. Het verwarrende was dat de heks in kwestie een man is, wat meteen al een vooroordeel onderuit haalt. Daarnaast geeft deze heks in het dagelijks leven braaf les op een school, wat vooroordeel twee ook al weer doet verdwijnen. ![]() Het gegeven dat de man geen kat heeft en al helemaal geen zwarte, verpulverd vooroordeel drie. Vooroordeel vier ging ten onder met de kleding van deze heks. Spijkerbroek, sweater met opdruk en gympies van een onduidelijk merk. Tenslotte is deze heks een vrij aangename verschijning en heeft hij geen pukkel op zijn neus. Zijn haar zou overigens wel iets korter mogen, maar dit terzijde. Kortom; zeg nooit zomaar heks tegen iemand die er als heks uitziet, want waarschijnlijk klopt het niet. Er schijnen trouwens volop heksencursussen en wichel-roede-loop-trainingen gegeven te worden in Appelscha (of all places...), wat dan ook weer een totaal ander licht op Appelscha werpt. Dus voordat we goed en wel begonnen waren stond mijn hele wereldbeeld alweer op z’n kop. Maar we dwalen af. Deze heks woont op een industrieterrein in Groningen en geeft in de schuur van zijn buurvrouw workshops kruiden mengen. Manlief en ik arriveerden te laat omdat er weer eens onenigheid was over te de volgen route. We belandden na wat dwalen door het Groninger land uiteindelijk bij de Euroborg van de Groninger FC en daar wonen geen heksen kan ik je vertellen. Eindelijk gearriveerd bij de heks kregen we eerst een lesje over planten en de te gebruiken delen, wat me heel erg aan de biologieles van de middelbare school deed denken. Daarna begon het grote mengen. Op traditionele petroleumpitjes werden er geneeskrachtige oliën gebrouwen. Brouwsels brouwen vereist geduld, iets waar ik niet al te ruim mee bedeeld ben door onze lieve Heer, dus puffend en zuchtend kweet ik mij aan deze taak. Kruiden hebben namelijk tijd nodig. Dus niks het pitje op volle toeren, nee; waakvlam sterkte en rustig en vooral langzaam roeren, roeren, roeren en nog eens langzaam roeren… Geneeskrachtige oliën zijn lui en moeten regelmatig rusten. In de rusttijd van de olie kun je dan iets anders doen, in ons geval slaaptinctuur en hoestdrank brouwen. Omdat een beetje heks met zijn tijd mee gaat was de basis van de tinctuur geen eigen gestookte alcohol, maar Gin van de Mitra, dus dat leek me wel wat. Hoestdrank blijkt overigens als voornaamste ingrediënt suiker te hebben. Maar goed; uren later trokken wij moe maar voldaan beladen met potjes weer huiswaarts. De komende winter slaap ik goed, bestrijd ik hoestbuien met zelfgemaakte hoestdrank en zie ik er als gevolg van mijn huidverzorgende olie weer twintig jaar jonger uit. Ik kan niet wachten! Op de terugweg zijn we wederom verdwaald. Zuidbroek ligt niet bij Assen weten we nu! Het wordt hoog tijd voor of een cursus wichelroede lopen. Of een TomTom. ![]() ![]() ![]()
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is al jaaaaaaren in de mode.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Wij noemen dat meestal kwakzalverij
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() wicca
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Minister-President
|
![]() sommigen hebben de brandstapel overleefd
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Minister-President
|
![]() dwaasheid
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() Beter dan de andere geloven , en minder dwaas.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Het is even onnozel.
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 30 januari 2010 om 21:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Wel, dat naakt dansen rond zo'n meiboom lijkt mij in ieder geval wel leuk te zijn.