Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 december 2002, 11:35   #1
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Ik dacht eerst dat dit een verlate aprilgrap was, maar nee!

SHOCKING!!

Citaat:
De nieuwe website van de federale overheid heet www.belgium.be en mag gezien worden. Maar het kostenplaatje ervan blijkbaar niet. Op een vraag van Kamerlid Frieda Brepoels antwoordde de premier dat de website 22 miljoen euro kost. "De premier beliegt het parlement", zegt Brepoels. Uit documenten van het Rekenhof blijkt immers dat het contract 55,65 miljoen euro waard is.

Op 26 november werd de nieuwe overheidswebsite gelanceerd. Vanaf februari moet ze echt 'interactief' worden. Alles goed en wel, maar hoeveel kost dat? Op 28 november antwoordde premier Verhofstadt: "De kostprijs die tot vandaag werd betaald, is €1.655.730 inclusief BTW. De overheid heeft zich hierbij geëngageerd voor het betalen van €4.156.248 op jaarbasis (...) voor een periode van 5 jaar". Dat alles netjes opgeteld, levert een som op van €22.436.970.

Een smak geld, maar nog een stuk minder dan wat Brepoels vernam van het Rekenhof - de instelling die de rekeningen van alle overheden controleert. Het budget over 5 jaar is niet €22,43 miljoen, maar €55,65 miljoen, stelt het Rekenhof. "Waar maakt gij u druk om" , liet de premier bij zijn antwoord op mijn vraag doorschemeren. Maar nu blijkt toch dat hij mij - en het parlement - voor minstens de helft in de maling heeft genomen." Nóg straffer: "Oorspronkelijk, volgens de financiële inspectie, zou de website maar €12,4 miljoen kosten - éénmalig", stelt Brepoels.

bron www.gva.be
Hierbij vraag ik me af wat de twee door mezelf ontworpen en onderhouden eigen websites dan wel waard kunnen zijn.

Vandaar dat ik ze graag te koop of te huur stel, elk redelijk bod is bespreekbaar, 't is toch bijna solden

Website "Georgië, parel van de Kaukasus" http://users.pandora.be/amarcord

Website "amarcord vzw" http://www.amarcord.be
Oud 28 december 2002, 11:58   #2
Merlin
Vreemdeling

Standaard

Heeft uw website ook een helpdesk?
Merlin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2002, 12:14   #3
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Merlin
Heeft uw website ook een helpdesk?
Haha LOL

Ikheb ook niet gezegd dat die 55 miljoen euro moeten kosten hé!
Oud 28 december 2002, 14:00   #4
Mustapha
Gouverneur

Mustapha's schermafbeelding

Standaard

Hoe kan zoiets nu 55milj Euro kosten????
Hadden ze het aan mij gevraagd, dan deed ik het gratis ... alé laat ons redelijk blijven en het houden op 1milj Euro
Mustapha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2002, 14:40   #5
Luddo
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano

Hierbij vraag ik me af wat de twee door mezelf ontworpen en onderhouden eigen websites dan wel waard kunnen zijn.

Vandaar dat ik ze graag te koop of te huur stel, elk redelijk bod is bespreekbaar, 't is toch bijna solden
Misschien kan je daarop de discussies van dit forum voortzetten! Iedereen die geïnteresseerd is daar naartoe!
Oud 28 december 2002, 16:07   #6
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luddo
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano

Misschien kan je daarop de discussies van dit forum voortzetten! Iedereen die geïnteresseerd is daar naartoe!
NEEEEeeeeeee.... argl...
Oud 29 december 2002, 20:08   #7
DNB
Schepen

Standaard

55 miljoen, een pak geld... Het onderzoeken waard, denk ik. Maar dat laat ik liever aan experts over.

Wat ik als burger nu wel eens wil weten, is hoe het komt dat er voor de zoveelste keer een verdachtmaking komt aan het adres van Verhofstadt en Co. Los van de politieke kleur die men koestert, moet iedereen het er toch over eens zijn dat dit zo niet verder kan.

Wat is er eigenlijk aan de hand?!

Heeft de oppositie een taktiek aangenomen van "beschuldig er maar op los", of het terecht is of niet: "Alle middelen zijn goed om de geloofwaardigheid van paars-groen te ondermijnen"?
Of liegt de regering ronduit in de verschillende dossiers?

De waarheid ligt waarschijnlijk ergens in het midden, zoals bv. over de cijfers rond de criminaliteit, waarbij de enen zich baseren op bepaalde cijfers en anderen op andere cijfers + waar ook nog eens interpretatie mogelijk is.

MAAR ik kan me niet ontdoen van de indruk dat er hier en daar BEWUST gelogen wordt. Dat baart me zorgen. Mij, die gelooft in de goede bedoelingen van de meeste politici, in hun inzet volgens hun overtuiging (zonder blind te zijn voor - te veel - gevallen van eigenbelang). Ook wanneer iemands overtuiging anders is dan de mijne, geen probleem, ZOLANG HET MAAR ZUIVER IS, EN VOLGENS EEN OVERTUIGING!

Om terug te komen op het onderwerp: waarom wordt enkel "de bekendmaking van Brepoels" in het nieuws gebracht, en niet direct (of na een dag, of ondertussen al twee dagen) ook de reactie van de beschuldigde? Ook het geval met de visa (Nigeria?) waarop Nelly Maes zei dat zij de regering hier al twee jaar geleden een vraag over heeft gesteld, kreeg ook geen (of onvoldoende) uitleg...

Zucht...

DNB
DNB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2002, 23:46   #8
Kevin Devos
Lokaal Raadslid

Kevin Devos's schermafbeelding

Standaard

Komaan zeg, ik werk dagelijks aan websites, ik zie dagelijks lay-outs van websites en ik heb er al gezien die voor 100.000 BEF of 2.500 € in elkaar zitten en die stukken schoner zijn dan deze die er nu opzit!
Het zijn dwazekloten, heel die regering!
Oud 31 december 2002, 00:03   #9
John Stufflebeam
Parlementslid

John Stufflebeam's schermafbeelding

Standaard

Er zit nog wat extra hardware in het budget, en enkele databases werden geïntegreerd. Dat kost wel geld, maar ik denk dat de belangrijkste kostenpost de tijdsdruk is.

De site is kort voor de verkiezingen operationeel. Vermoedelijk moest alles zeer snel gaan, en toch veilig werken, dat jaagt de prijs pijlsnel omhoog: overuren, geen tijd om een scherpe prijs te onderhandelen, capaciteit van de leveranciers...
John Stufflebeam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2002, 09:28   #10
AdFundum
Vreemdeling

AdFundum's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DNB
55 miljoen, een pak geld... Het onderzoeken waard, denk ik. Maar dat laat ik liever aan experts over.
Wel, ik doe informatica en kan u zeggen dat da toch wel ferm dikke afzetterij is... en da met ons belastings geld

AdFundum
Oud 31 december 2002, 13:51   #11
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

55 miljoen Euro voor een webstekje?
En dan maar zeiken over de grijpstuiver die men aan de monarchie besteedt, en die dan nog grotendeels naar de gemeenschap terugvloeit.
Oud 31 december 2002, 13:54   #12
AdFundum
Vreemdeling

AdFundum's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
En dan maar zeiken over de grijpstuiver die men aan de monarchie besteedt, en die dan nog grotendeels naar de gemeenschap terugvloeit.
eens te meer heeft u 100 % gelijk
Oud 31 december 2002, 15:03   #13
Rogier
Banneling

Rogier's schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Rogier Stuur een bericht via Instant Messenger naar Rogier
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdFundum
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
eens te meer heeft u 100 % gelijk

Een paar jaar geleden was ik zelf WebMaster van een site met een hondertal paginas en een netwerk van verwijzingen. Wekelijks moest men wel alle verwijzingen nagaan en dergelijke meer. De vraag is hoe groot de webside van de overheid is en hoeveel aanpassingen er wekelijks/dagelijks dienen te gebeuren. Onze huidige bedrijfs webside is ook vrij uitgebreid maar de kost prijs lijkt me niet veel verder te komen dan een 200.000 Euro. De medewerkers hebben echter nog andere taken. O.a. het netwerk beheren en de helpdesk. Voor mijn webside kregen we ongeveer 12.000 Euro per jaar. ( Gedurende twee jaar ) Van dit bedrag moesten we nog hardware aankopen. Nu werken we per afdeling en moet elke afdeling zijn ding doen terwijl iemand anders zorgt voor het netwerk.

mvg. Rogier
Rogier is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2002, 20:02   #14
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Ik zie al waarom de N-VA zo boos is:

Go Belgium!!
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2003, 11:25   #15
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot
Ik zie al waarom de N-VA zo boos is:

Go Belgium!!
België op of neer: het is schandelijk dat er op de rug en de zoete naam van ons belgenland krapuuls, struikrovers, beurzensnijders op die wijze onze staat leegmelken en potverteren.
't Kleinste kind maakt tegenwoordig voor zijn hobby websites.
Van écht e-government is er vooralsnog geen sprake. Waarschijnlijk moet er eerst nog meer aan verdiend worden. Idem voor de vlaamse regering: beloven maar niks veranderen. Of zijn de ambtenaren nog te loemp om treffelijk met een pc om te springen?
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2003, 11:30   #16
Bon
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Wel, ik doe informatica en kan u zeggen dat da toch wel ferm dikke afzetterij is... en da met ons belastings geld

AdFundum
Afzetterij is het zeker, maar het heeft ook een bedoeling: minder ambtenaren op termijn. Niemand spreekt erover, en zij die het kunnen en moeten weten zeggen er voorlopig niets over.
De bedoeling van 'belgium.be' is om onder andere alle formulieren, gegevens en aanvragen te kunnen verkrijgen via internet bij geciteerde website. Alle ambtenaren - en dat zijn er zéér veel - die van kort of ver ook maar wat hiermee van doen hebben komen dan vanzelf zonder werk te zitten.
In aloude traditie zouden wij ze evengoed kunnen laten zitten nietsdoen, maarja, hier zal ook wel commentaar op komen zeker.
Oud 2 januari 2003, 11:37   #17
Luddo
Minister

Standaard

Ik ken geen bal van informatica en vind ook dat dat VEEL geld is!
Oud 2 januari 2003, 23:06   #18
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luddo
Luddo op 2 januari 2003 over zichzelf:
"Omdat ik nooit rechtstreeks de zonnestralen op mijn hoofd kreeg, omdat ik in een koud klimaat leef waar het weer altijd bewolkt is, is mijn temperament navenant: koud, ruw en wars. Ik heb een dikke pens, een bleek vel en lang haar. Ik heb niets scherpzinnigs en geen zin voor humor, ik ben dom en dwaas"!
"
Zelfkennis is het begin van alle wijsheid
Oud 2 januari 2003, 23:33   #19
blankenberge
Burger

Standaard

Ja er zijn er natuurlijk wel meer die hier hun zakken gevuld hebben, nietwaar!
blankenberge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2003, 23:53   #20
chr.wouters
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Citaat:

AdFundum
Ik heb het eens aan een expert gevraagd. Zonder dat ik de achtergrond verklapte maakte die een offerte:2500 €.
chr.wouters is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be