![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: De Q wil ernstig informatizeren in de gezondheidssektor | |||
De Q heeft gelijk. |
![]() ![]() ![]() |
1 | 100,00% |
De Q heeft ongelijk. |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
En ik weet iets beter te zeggen in mijn post. |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 1. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() (je mag twee antwoorden aanstippen in de bevraging, als dat niet leuk is ...)
Als ik iets lees over politiekers die administratieve vereenvoudiging nastreven, dan krijg ik al het maagzuur. Want ik vind dit toch zo vanzelfsprekend. Daar moet volgens mij niet over gezeverd worden, dan moet bestendig nagestreefd worden ... Nu las ik in de standaard dat Q zijn oog heeft laten vallen op de afgrijselijke papierberg in de gezondheidssektor. En één ding treft mij daarbij: de briefjes waarmee je terugtrekt van de ziekenkas. Wat kan er nu op tegen zijn, en waarom is het tien jaar geleden al niet volledig geruisloos ingevoerd, dat de arts de nodige gegevens elektronisch invult, mailt naar het ziekenfonds, zodat die laatste een overschrijving kan doen naar de rekening van de pasiënt (tenzij die laatste geen rekening wil meedelen, dan kan hij/zij nog altijd de verplaatsing maken als hij/zij daar tijd voor heeft, om de sentjes op te gaan halen). Maar neen dus. De Q wil wel; maar de ziekenkassen niet. Waai ???? Maar mijn bezorgdheid is daarnaast: waarom kan de Q dat niet gewoon doordrukken ? Hebben wij nu een overheid, een uitvoerdende macht gekontroleerd door de wetgevende macht, om zoiets administratiefs niet binnen twee weken te beslissen, en binnen twee maanden in uitvoering te brengen ? Kennen forummers nog zo van die kafka-dinges ? link: http://www.standaard.be/artikel/deta...1&subsection=3 titel: Van Quickenborne schaft doktersbriefjes af kern-alinea Citaat:
paar andere alinea's: Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 29 januari 2010 om 09:25. |
||
![]() |
![]() |