![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Banneling
|
![]() Er blijkt onderzoek gedaan te zijn naar iets wat ik eigenlijk altijd al wel vermoedde, maar nooit kon staven: 'Groene' mensen zijn gemener:
Citaat:
Het gaat mij namelijk om: "Milieubewuste types voelen zich namelijk moreel superieur omdat zij 'de wereld redden'". Deze houding heb ik zelf ook vaak waargenomen bij macrobiotische graseters, bomenknuffelaars en aanverwanten. Vaak, maar niet altijd, bevinden zij zich ter linkerzijde van het politieke midden en niet zelden worden ze geteisterd door een hevige vorm van politieke hypercorrectheid waarbij ze dan alles en iedereen verketteren die niet aan de door hun opgelegde standaard voldoen. Terwijl ze, als puntje bij paaltje komt, op allerlei gebied zelf zo hypocriet als de neten blijken te zijn. Een Duitse term voor dit soort mensen is dan ook 'Gutmenschen', de zogenaamd moreel superieuren. Althans, dat vinden ze zelf. Een hoogst irritant slag volk, maar nu is dus aangetoond waarom dat zo is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is evident dat ze moreel superieur zijn.
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ik heel mijn leven van brocolli en bonen moest leven zou'k ook chagerijnig worden.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Kunt u dat wat nader toelichten?
Want mensen die van zichzelf vinden dat ze moreel superieur zijn, blijken dus vaker naar te doen tegen andere mensen, vaker te stelen, vaker vals te spelen enzovoorts. Ik vind dat beslist niet moreel superieur. De karakteristieken zoals beschreven in het artikel geven overigens wel een perfecte beschrijving van het gedrag van de Partij van de Arbeid en GroenLinks in Nederland. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ze 'menen' de wereld te redden, terwijl ze diezelfde wereld volledig naar de verdommenis helpen, ze 'noemen' zichzelf 'wereldverbeteraars', zelfverklaarde wereldverbeteraars die 'menen' dat zij het allemaal beter weten, zelfs beter dan de wereld zélf, van een superioriteitsgevoel gesproken kan dat wel tellen, hoogmoedswaanzin!
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb zo es boel gehad met lesbische vegetariërs.
Da's echt de laatste groep mensen waarmee je in ruzie met wil liggen. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In het parlement afgeven op alles wat nog maar enigzins met de auto en de daarmee gepaarde vervuiling te maken heeft om zelf nadien reklame voor Volvo te maken. Als er geld aan te pas komt zijn ze dan toch precies iets minder groen, de hypocrieten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
GroenLinkse NIMBY's GroenLinkse millieu-sinterklazerij GroenLinkser rijdt in ultravervuilende Trabant De lijst is schier oneindig, voor de PvdA geldt hetzelfde. Als er wat te graaien valt, zijn ze opeens helemaal niet meer zo principiëel meer. Maar wel anderen de wet willen voorschrijven vanuit hun eigen totaal misplaatste morele superioriteit. Ik walg echt van dat volk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik weet niet in welke mate zulk een gedrag typisch 'groen' is. Ik denk dat je zo een hypocriet gedrag, gekoppeld aan een meerderwaardigheidscomplex en een minachting voor andersdenkenden, bij elke ideologisch-sterk-overtuigde kliek gaat terugvinden.
Kwezelarij, in de grond.
![]() |
#10 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het feit dat je de kleine kantjes van een aantal mensen van de groene beweging eruit pikt, verraadt je persoonlijke hekel eraan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() Jos Geysels
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Europees Commissaris
|
![]() Draai het misschien om ... valsspelers en dieven worden groen om hun geweten te sussen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wij zijn geen konijnen he , ... te veel rood vlees eten maakt u misschien agressiever , maar misschien is dat uiteindelijk wel eerlijker. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je ziet dat ook veel bovenkomen in volgende situatie, ...
Groene jef en zijn marie gaan van t stad op den buiten wonen, in t groen, (ah ja als groene zijnde... ) eerst gaat alles goed, vogeltjes fluiten, koeien loeien, ... maar als de koeien wat te veel beginnen loeien s morgens, of de haan van boer Teun kraait hen om 6.30 uit bed, dan begint het al wat wrijving te geven met boer Teun, als de boer dan ook die daar al 30 jaar woont, en werkt, zijn veld gaat bemesten, dan stinkt het, en dan start operatie pest boer Teun weg, ... alle middelen zijn goed, rechtzaken, gesprekjes en dealtjes met de lokale burgemeester en een paar andere politieke vrienden . Nee groene eco communisten, laat die maar schoon in t stad blijven, het park bied voor hen fun genoeg, en daar zitten ook geen kraaiende hanen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Banneling