Politics.be Problemen met registreren? Of een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te verzenden naar maarten@politics.be met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Internationaal
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Internationaal In dit forum kun je discussiëren over internationale politiek (niet-Europees).
Discussies over de Europese politieke en die in de Europese lidstaten horen thuis in het subforum over Europa.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 mei 2004, 16:07   #1
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een spirituele leider van de terroristengroepering al-Qaeda die een gevangenisstraf uitzit in Londen, gaf op 3 april via de telefoon opdracht aan de zeven omsingelde terroristen in Madrid om collectief zelfmoord te plegen. De terroristen belden ook naar Tunesië en Indonesië.

De terroristen bliezen zichzelf op in Leganes, een voorstad van Madrid, nadat de politie hen op het spoor was gekomen in het kader van het onderzoek naar de bloedige aanslagen van 11 maart in Madrid waarbij 191 mensen om het leven kwamen.

Het politieonderzoek wees uit dat de terroristen, vooraleer zelfmoord te plegen, driemaal getelefoneerd hebben naar een Jordaniër die gevangen zit in Londen. De Jordaniër, Abu Qatadah (foto), wordt verdacht van aanvallen tegen Westerse en Israëlische doelwitten in Jordanië. In Italië werd in 2002 ook een opname gevonden waarop Qatadah ermee dreigt Rome te vernietigen in naam van al-Qaeda.

De terroristen in Madrid telefoneerden ook naar mensen die ervan verdacht worden banden te hebben met terroristen in Indonesië en Tunesië. Volgens de onderzoekers hebben de terroristen getelefoneerd om de toelating tot zelfmoord te verkrijgen daar hun positie uitzichtloos was.

De telefoontjes zouden nu aantonen dat de terroristen wel degelijk contacten hadden met extremisten in andere landen.

Nadat ze de toelating hadden verkregen om zichzelf op te blazen hebben de terroristen zich gereinigd met heilig water uit Mekka en hebben ze zich in het wit gekleed met de gordijnen van de flat. Dertien andere verdachten van de aanslagen van 11 maart, hoofdzakelijk Marokkanen, zitten nog vast in Madrid. (KVC, belga)
En denken dat zoveel moslims die klootzakken van 'spirituele leiders' maar blindelings volgen.
Oud 11 mei 2004, 16:25   #2
Mustapha
Gouverneur

Mustapha's schermafbeelding

Standaard

Bellen naar iemand die gevangen zit?
Hebben ze daar in London een telefoon in de cel ofwat?
Mustapha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2004, 16:29   #3
dagallemaal
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mustapha
neen: "le téléphone arabe"
dagallemaal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2004, 16:30   #4
Mustapha
Gouverneur

Standaard

verklaar...
Oud 11 mei 2004, 16:38   #5
dagallemaal
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
verklaar...
http://planete.qc.ca/samyrabbat/samyrabbat-2112004-67514.html
Oud 11 mei 2004, 17:27   #6
VlaamseBelg
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dagallemaal
Citaat:
Dagallemaal, wat Mustapha schrijft was ook mijn eerste reactie. 't waren rare mannen, zonder twijfel, maar er zit hier toch een kink in de kabel.
Oud 11 mei 2004, 17:56   #7
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VlaamseBelg
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dagallemaal
Dagallemaal, wat Mustapha schrijft was ook mijn eerste reactie. 't waren rare mannen, zonder twijfel, maar er zit hier toch een kink in de kabel.
Gevangen krijgen -beperkt- recht op telefoon ontvangen en geven. Zelfs de zwaarste gevallen mbt moslimterreur, bv Massaoui die in de VS vastzit voor 9 / 11 heeft dat recht, zoals overigens bleek in uit een recente documentaire op den tv... Wel wordt gecontroleerd wat gezegd wordt, wellicht is het zo uitgekomen...
Oud 11 mei 2004, 18:06   #8
dagallemaal
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straddle
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VlaamseBelg

Gevangen krijgen -beperkt- recht op telefoon ontvangen en geven. Zelfs de zwaarste gevallen mbt moslimterreur, bv Massaoui die in de VS vastzit voor 9 / 11 heeft dat recht, zoals overigens bleek in uit een recente documentaire op den tv... Wel wordt gecontroleerd wat gezegd wordt, wellicht is het zo uitgekomen...
Oud 12 mei 2004, 15:45   #9
Mustapha
Gouverneur

Standaard

Ik lees "tot driemaal toe gebeld NAAR een jordanier die gevangen zit..."

cipier "abuuuuuuu qataaaaaaadaaaaaaaaaaaaaa er is telefoooooon voor aaaaaaaaaaaaaa"
abu qatada"jaaaaaaaaaaaaa ik ben er zooooo, zit nog ff in den douch".

Je kan me wijsmaken wat je wilt, maar naar een gevangenis bellen om een gevangene te spreken komt alleen voor in Amerikaanse actiefilms.
Oud 12 mei 2004, 15:51   #10
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Wat er ook van zij, ze hebben inderdaad met die imam gebeld, en de gesprekken zijn opgenomen.
We zijn inderdaad veel te laks en geven veel te veel rechten aan gevangen moslim-extremisten.

Afijn , vaststaat dat die moslim-leider een grote rol heeft gespeeld in de aanslagen. Spijtig dat we hier geen doodstraf kennen.
Misschien hét moment om die terug in te voeren, vooral dan voor dat soort moordenaars.
Oud 12 mei 2004, 16:05   #11
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik lees "tot driemaal toe gebeld NAAR een jordanier die gevangen zit..."

cipier "abuuuuuuu qataaaaaaadaaaaaaaaaaaaaa er is telefoooooon voor aaaaaaaaaaaaaa"
abu qatada"jaaaaaaaaaaaaa ik ben er zooooo, zit nog ff in den douch".

Je kan me wijsmaken wat je wilt, maar naar een gevangenis bellen om een gevangene te spreken komt alleen voor in Amerikaanse actiefilms.
Ik weet alleen dat gevangenen hier in Europa elementaire rechten hebben en dat die rechten eerbiedigd worden, onder nauwlettend oog van controlerende instanties. Telefoon ontvangen en geven, wordt beperkt toegestaan... Sorry, maar ik probeer je niets wijs te maken...

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2020, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2016, Politics.be