Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
|
Discussietools |
8 april 2010, 08:30 | #1 |
Vreemdeling
Geregistreerd: 17 februari 2010
Berichten: 9
|
normverbruik, droom of werkelijkheid?
De 'groene auto' is bijlange niet zo 'groen' als de constructeur ons voorspiegelt. Dat was enkele weken geleden de conclusie van een groot Nederlands onderzoek. Maar is dat ook zo? Wie wil er zijn effectieve verbruikscijfers met ons delen. Graag met auto, motorisatie en jaartal. En, mochten jullie het weten, het door de constructeur opgegeven gemiddeld normverbruik.
Bedankt voor de medewerking jos@nissan |
8 april 2010, 09:27 | #2 | |
Banneling
Geregistreerd: 1 april 2010
Berichten: 14.352
|
Citaat:
De waarden die de fabrikant opgeven zijn gemeten op een testbank dus ver van "real life situ". |
|
8 april 2010, 09:37 | #3 | |
Minister-President
Geregistreerd: 28 juni 2007
Locatie: Thuis
Berichten: 5.172
|
Citaat:
Bij een ECO-driving-rijstijl kom ik aan 5.5 (dat is nog altijd 1 liter meer dan de norm van de constructeur). M.a.w.: bullshit
__________________
It all makes perfect sense, expressed in dollars and cents, pounds, shillings and pence. |
|
8 april 2010, 09:40 | #4 |
Banneling
Geregistreerd: 1 april 2010
Berichten: 14.352
|
|
8 april 2010, 09:50 | #5 | |
Minister-President
Geregistreerd: 28 juni 2007
Locatie: Thuis
Berichten: 5.172
|
Citaat:
Allé, bon http://www.mobimix.be/thema/eco-driving http://www.eco-drivingxl.be/10-XL-tips Ik heb zo'n cursus gevolgd en de resultaten waren zeer indrukwekkend.
__________________
It all makes perfect sense, expressed in dollars and cents, pounds, shillings and pence. |
|
8 april 2010, 10:15 | #6 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.180
|
Er staat toevallig in de krant een artikel over Volvo die voor het eerst met een diesel vijf sterren haalt
http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=LI2OJKJ1 Citaat:
http://www.ecotest.eu/Pages/Home.aspx
__________________
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ https://twitter.com/ragnarbjartur https://ground.news/ https://antidisinfo.net/ https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 8 april 2010 om 10:22. |
|
8 april 2010, 10:38 | #7 |
Minister
Geregistreerd: 24 oktober 2008
Berichten: 3.181
|
2006 BMW 330ci (6 cil in lijn 2,979 cc, 6bak manueel)
Volgens boekske: 14,9l Verbruik stad 7,5l Verbruik buiten stad 10,2l Verbruik gecombineerd Gemiddeld verbruik volgens mijn boordcomputer: 11l Laatst gewijzigd door Johnny Blaze : 8 april 2010 om 10:45. |
8 april 2010, 10:45 | #8 |
Banneling
Geregistreerd: 1 april 2010
Berichten: 14.352
|
Aha, duidelijk een zéér efficiente wagen die meestal enkel de chauffeur vervoert (80-100kg) waardoor 99% van het verbruik gaat naar de voortbeweging van de voertuig zelf(+1 Ton).
|
8 april 2010, 10:51 | #9 | |
Minister
Geregistreerd: 24 oktober 2008
Berichten: 3.181
|
Citaat:
Ow, en als 99% van het verbruik naar de voortbeweging ging zou mijn motor niet warm worden he Laatst gewijzigd door Johnny Blaze : 8 april 2010 om 11:10. |
|
8 april 2010, 11:15 | #10 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.180
|
Er staat daar een leuke spreadsheet online
http://www.ecotest.eu/news/Pages/Eco...lsEcotest.aspx de zuinigste auto's zijn smart fortwo coupé 0.8 cdi pure softip (DPF offen) VW Polo 1.4 TDI BlueMotion (DPF) Fiat 500 1.3 JTD Multijet 16V Lounge (DPF) Seat Ibiza 1.4 TDI Ecomotive (DPF) Ford Fiesta 1.6 TDCi DPF ECOnetic Citroen C1 HDi 55 Style Renault Clio 1.5 dCi Initiale Skoda Fabia Combi 1.4 TDI GreenLine (DPF) VW Polo 1.4 TDI BlueMotion (DPF) Audi A2 1.4 TDI Toyota Yaris 1.4 D-4D Executive Mini Cooper D Clubman (DPF) Alfa Romeo MiTo 1.6 JTDM 16V Turismo (DPF) Lancia Ypsilon 1.3 jtd Multijet 16v Platino de meest ecologische auto's zijn (vier sterren dus) VW Passat 1.4 TSI EcoFuel Trendline (Erdgasbetrieb) VW Polo 1.4 TDI BlueMotion (DPF) Seat Ibiza 1.4 TDI Ecomotive (DPF) Ford Fiesta 1.6 TDCi DPF ECOnetic Fiat Panda 1.2 8V Natural Power Panda Panda (Erdgasbetrieb) Toyota Prius 1.5 Hybrid Executive Toyota Prius 1.5 Hybrid Sol Skoda Fabia Combi 1.4 TDI GreenLine (DPF) Fiat Grande Punto 1.4 8V Natural Power (Erdgasbetrieb) Alfa Romeo MiTo 1.6 JTDM 16V Turismo (DPF) VW Golf 2.0 TDI Comfortline (DPF) (119g) Opel Corsa 1.3 CDTI ecoFlex (DPF) Audi A3 1.9 TDI e Ambition (DPF) Audi A3 1.9 TDI e Attraction (DPF) VW Golf 1.9 TDI BlueMotion Trendline (DPF) Honda Civic 1.3 DSi IMA Honda Civic 1.3 i-DSi i-VTEC IMA Comfort VW Golf 2.0 TDI Highline (DPF) Fiat Bravo 1.6 JTD Multijet 16V Emotion (DPF) Toyota Corolla 1.4 D-4D Sol Lada Priora 2172 1.6 16V LPG (Autogasbetrieb) Toyota Yaris 1.33 Sol Citroen C4 HDi 110 FAP VTR Plus Peugeot 308 HDi FAP 110 Sport Honda Jazz 1.4 Exclusive Hyundai i20 1.2 Comfort Honda Civic 1.4 Sport Lancia Delta 1.6 jtd Multijet 16v Oro (DPF) Chevrolet (EU) Aveo 1.2 EcoLogic LS (Autogasbetrieb) Peugeot 307 Break HDi FAP 90 Tendance Mercedes B 170 NGT BlueEFFICIENCY (Erdgasbetrieb) Audi A3 1.9 TDI Ambition (DPF) Volvo C30 1.6D Momentum (DPF) Mitsubishi Colt 1.3 ClearTec Invite VW Passat Variant 1.9 TDI BlueMotion (DPF) VW Passat 1.9 TDI BlueMotion (DPF) Opel Astra 1.3 CDTI (DPF) Peugeot 307 SW HDi FAP 110 Prémium VW Passat Variant 2.0 TDI BlueMotion Comfortline (DPF) Ford Focus 1.6 TDCi DPF Ghia Citroen C4 HDi 110 FAP Confort KIA cee´d 1.6 CRDi 115 EX (DPF) BMW 123d (DPF) BMW 123d Coupé (DPF) BMW 318d (DPF) Volvo V50 1.6D Momentum (DPF) Chevrolet (EU) Nubira Wagon 1.8 LPG CDX (Autogasbetrieb) (LPG) BMW 318d touring (DPF) VW Golf 1.9 TDI Comfortline (DPF) Peugeot 308 HDi FAP 140 Sport Plus Mercedes A 180 CDI Avantgarde (DPF) Citroen C4 HDi 135 FAP Exclusive Fiat Bravo 1.9 JTD Multijet 8V Emotion (DPF) Peugeot 307 Break HDi FAP 135 Tendance Peugeot 307 HDi FAP 135 Prémium BMW 320d (DPF) Mercedes A 160 CDI BlueEFFICIENCY Classic (DPF) VW Polo 1.4 FSI Highline Lada Priora 2172 1.6 16V LPG (Benzinbetrieb) Lancia Delta 2.0 jtd Multijet 16v Oro (DPF) BMW 320d touring (DPF) Skoda Octavia Combi RS TDI (DPF) Citroen C5 HDi 110 FAP Style Opel Zafira 1.6 CNG Edition (Erdgasbetrieb) BMW 318d (DPF) Mercedes C 250 CDI BlueEFFICIENCY Prime Edition (DPF) Mazda 6 Sport Kombi 2.0 CD Top (DPF) Mazda 6 Sport Kombi 2.2 CD Dynamic (DPF) VW Touran 2.0 EcoFuel Trendline (Erdgasbetrieb) Citroen Berlingo Kombi 1.4 Bivalent Multispace Plus (Erdgasbetrieb) Opel Astra 1.4 Twinport Enjoy Honda Civic 2.2 i-CTDi Type S (DPF) Citroen C5 Tourer HDi 110 FAP Confort Subaru Legacy Kombi 2.0D Comfort (DPF offen) Mazda 6 Sport Kombi 2.2 CD Exclusive (DPF) Ford Focus 2.0 TDCi DPF Titanium Ford Focus 2.0 TDCi DPF Titanium Chevrolet (EU) Rezzo 2.0 LPG CDX (Autogasbetrieb) Audi TT Coupé 2.0 TDI quattro (DPF) BMW 325d (DPF) Citroen C5 Kombi HDi 110 FAP Tendance Toyota Avensis 1.8 Sol Mercedes C 180 Kompressor BlueEFFICIENCY Classic Opel Zafira 1.6 CNG Turbo ecoFlex Edition (Erdgasbetrieb) BMW 520d touring (DPF) Audi A4 Avant 2.0 TDI Ambition (DPF) Renault Mégane 1.6 16V 110 Dynamique Peugeot 407 SW HDi FAP 140 Sport Volvo S40 2.0D Summum (DPF) Opel Astra 1.6 Twinport Enjoy VW Passat Variant 2.0 TDI Comfortline (DPF) BMW 320d touring xDrive (DPF) Audi A3 Sportback 1.4 TFSI Ambition Honda Accord Tourer 2.2 i-DTEC Executive (DPF) BMW 320d (DPF) Opel Vectra 1.9 CDTI DPF Elegance Opel Insignia 2.0 CDTI Edition (DPF) VW Golf 1.4 TSI Comfortline Peugeot 407 HDi FAP 135 Tendance Saab 9-3 SportCombi 1.9 TiD Vector (DPF) Toyota Avensis 2.0 D-CAT Executive VW Golf 1.4 TSI Comfortline DSG (7-Gang) Ford Focus 1.4 BMW 120i BMW 320d touring (DPF) Fiat Stilo 1.2 16V Active Renault Laguna Grandtour 2.0 dCi FAP Initiale Audi A6 2.0 TDI e (DPF) Opel Vectra Caravan 1.9 CDTI DPF Edition Lexus IS 220d Luxury (DPF) Mercedes CLC 220 CDI (DPF) Mazda 6 2.0 CD DPF Active Alfa Romeo 159 Sportwagon 1.9 JTDM 16V Distinctive (DPF) Audi A4 2.0 TDI Ambition (DPF) BMW 330d BluePerformance (DPF) Ford Focus 1.6 Ti-VCT Trend VW Passat 2.0 TDI Sportline (DPF) Citroen C5 HDi 135 FAP Exclusive BMW 520d (DPF) Opel Astra Caravan 1.6 Edition VW Passat 1.4 TSI Comfortline Toyota Avensis Combi 2.2 D-CAT Executive Toyota Avensis Combi 2.2 D-CAT Executive Alfa Romeo GT 1.9 JTD 16V Multijet Progression Q2 (DPF) Audi A3 1.6 FSI Ambiente VW Passat Variant 2.0 TDI Comfortline DSG (DPF) Ford Mondeo Turnier 2.0 TDCi DPF Titanium Alfa Romeo 159 1.9 JTDM 16V Distinctive (DPF) VW Golf 1.4 TSI Comfortline Fiat Bravo 1.4 T-Jet 16V Dynamic Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI Edition (DPF) Volvo V50 2.0D Summum (DPF) Mazda 6 1.8 Exclusive Ford Mondeo 2.0 TDCi DPF Ghia X VW Golf 1.6 FSI Comfortline VW Passat CC 2.0 TDI DSG (DPF) Audi A4 2.0 TDI (DPF) Honda Accord Tourer 2.2 i-CTDi Sport Toyota Avensis Combi 2.2 D-CAT Executive KIA Magentis 2.0 CRDi EX (DPF) Skoda Superb 2.0 TDI Elegance (DPF) Toyota Verso 1.8 Executive Mercedes C 220 CDI Elegance (DPF) Saab 9-3 Cabriolet 1.9 TTiD Aero (DPF) Mercedes C 220 CDI T-Modell Elegance (DPF) Skoda Octavia 1.6 FSI Ambiente Seat León 1.4 TSI Stylance Skoda Octavia Combi 2.0 TDI Elegance DSG (DPF) Mazda 6 Sport Kombi 1.8 Exclusive Mercedes A 170 Classic Renault Laguna 2.0 dCi FAP Dynamique Peugeot 407 SW HDi FAP 135 Platinum Citroen C4 Coupé VTi 120 VTR Plus Saab 9-5 SportCombi 1.9 TiD Vector (DPF) Ford Focus 1.8 FFV Ambiente (Ethanol-Betrieb) Ford Mondeo 1.6 Ti-VCT Trend Skoda Superb 2.0 TDI L&K (DPF) Chrysler Sebring 2.0 CRD Limited Brilliance BS4 1.6 Comfort Nissan Qashqai 1.6 acenta 2WD Mercedes E 220 CDI BlueEFFICIENCY Elegance Automatik (DPF) Volvo V70 2.0D Summum (DPF) Volvo V70 2.4 Bi-Fuel CNG Momentum (Erdgasbetrieb) Audi A4 1.8 TFSI Ambition Audi A4 Avant 1.8 TFSI Ambition Audi A6 2.0 TDI (DPF) Citroen C6 HDi 170 Biturbo FAP Pallas Ford Mondeo 1.8 SCi Ambiente Mazda 6 1.8 Comfort BMW 525d (DPF) KIA Magentis 2.0 EX Hyundai Elantra 2.0 GLS Mercedes E 220 CDI Classic (DPF) Saab 9-3 SportCombi 2.0t Biopower Vector (Ethanol-Betrieb) Toyota Avensis 2.0 Executive Mitsubishi Outlander 2.0 DI-D Instyle (DPF offen) Skoda Octavia Combi 2.0 FSI Elegance VW Tiguan 1.4 TSI Sport & Style 4Motion BMW 318ti compact Edition Lifestyle Renault Laguna 2.0 16V IDE Privilège Mercedes E 220 CDI Elegance Automatik (DPF) Skoda Octavia Combi 1.8 Turbo L&K Mercedes CLK 220 CDI Coupé Elegance (DPF) Audi TT Roadster 2.0 TFSI VW Passat CC 1.8 TSI Citroen C-Crosser 2.2 HDi FAP Exclusive Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D Instyle (DPF) Peugeot 4007 HDi FAP 155 Platinum (7-Sitzer) VW Passat 1.8 TSI Comfortline BMW 318i Renault Laguna 2.0 16V Expression Opel Signum 2.2 direct Cosmo Opel Vectra Caravan 2.2 direct Elegance Ford Mondeo 1.8 Futura Mercedes C 200 Kompressor Classic Audi A6 Avant 2.7 TDI multitronic (DPF) Audi A4 2.0 TFSI Mazda 6 Sport 2.0 Exclusive Mazda 6 Sport Kombi 2.0 Exclusive BMW 530i Citroen C5 Kombi 2.0 16V Tendance BMW 330i Automatic Renault Laguna Grandtour 2.0 16V Dynamique BMW 530d touring Automatic (DPF) Peugeot 407 115 Esplanade Ford Mondeo Turnier 2.0 Trend Mercedes E 220 CDI Elegance Automatik Citroen C5 Kombi 1.8 16V Tendance Mercedes E 280 CDI Elegance (DPF) Subaru Outback 2.5 ecomatic Comfort Automatik (Autogasbetrieb) (LPG) Mercedes C 180 Kompressor Elegance Mercedes C 200 Kompressor T-Modell Avantgarde Automatik BMW 520i Automatic Mercedes E 320 CDI Elegance Automatik (DPF) Mercedes E 200 Kompressor Classic Toyota Celica 1.8 TS Seat Toledo 2.0 FSI Stylance VW Passat 2.0 FSI Sportline BMW 525i touring Edition Exclusive Peugeot 607 V6 HDi FAP 205 Bi-Turbo Platinum Automatik Volvo S40 2.4i Momentum Saab 9-5 SportCombi 2.0t Biopower Vector (Ethanol-Betrieb) Saab 9-5 SportCombi 2.0t Biopower Vector (Ethanol-Betrieb) BMW 730d Automatic (DPF) Lexus RX 400h Luxury Automatik Subaru Outback 2.5 ecomatic Comfort Automatik (Benzinbetrieb) Mercedes E 200 Kompressor T-Modell Elegance Audi A6 3.0 TDI quattro tiptronic (DPF) BMW 730d Automatic (DPF) Mercedes E 350 CGI BlueEFFICIENCY Elegance 7G-Tronic Audi A8 2.8 FSI e multitronic Mercedes E 300 BlueTEC Elegance 7G-Tronic (DPF) Mercedes E 350 CGI Elegance 7G-Tronic Volvo V70 T5 Summum Mercedes S 320 CDI Automatik (DPF) Mercedes S 320 CDI 7G-Tronic (DPF) Volvo V70 2.4 Bi-Fuel CNG Momentum (Benzinbetrieb) Audi A6 2.4 Lexus LS 600h L Ambience & Wellness AWD Automatik BMW 630Ci Coupé Automatic Mercedes SL 350 Sportmotor 7G-Tronic Mercedes S 350 7G-Tronic Jaguar XJ6 3.0 V6 Automatik Lexus SC 430 Automatik Honda Legend 3.5 V6 Automatik VW Phaeton V6 FSI 4Motion Tiptronic (5-Sitzer) Lexus LS 460 Impression Automatik Mercedes S 350 Automatik Mercedes CL 500 Automatik |
8 april 2010, 11:20 | #11 | ||||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.300
|
Citaat:
Naja, moesten ze dat niet doen geraakte een diesel nooit aan "redelijke milieupunten." Dus enkel dankzij de lage CO2-uitstoot waar hij 50/50 punten, of het MAXIMUM* haalt, bij de andere emissies ligt hij in het gemiddelde, of 41 ptn/50. Totaal 91 ptn, ttz of vanaf 90 ptn = 5 sterren. *Volgens mij zal de ADAC hun quotering binnen enkele jaren toch moeten herzien, anders halen ze allemaal 5 sterren, zeker met wat E-hulp... Vergeet ook niet dat de ADAC ecotest per voertuigklasse gaat (rekening met grootte/gewicht), de Volvo V70 is logischerwijze ingedeeld in de obere mittelklasse(6) (haalt ook daarom zoveel punten) ; dezelfde motor in de lichtere Volvo V50 middenklasse (5) haalt maar 82 ptn, de C30 ondere middenklasse (4) 83 ptn. Alle Volvo-diesels: http://www1.adac.de/Tests/Autotest/E...4633&Schritt=2 uit: http://www1.adac.de/Tests/Autotest/Ecotest/default.asp Ach, de Belgische media heeft de Ecotest van de Duitse ADAC ontdekt, zéér langzaam worden ze wakker. btw, toch raar van destandaard.be dat ze "de ontwikkelaar" ADAC helemaal niet vermelden in hun bericht, en dat FIA 7 maal vermeld wordt.... Citaat:
Citaat:
Citaat:
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 8 april 2010 om 11:25. |
||||
8 april 2010, 11:21 | #12 | |
Banneling
Geregistreerd: 1 april 2010
Berichten: 14.352
|
Citaat:
Worden al langer hoe "vetter" waardoor er in normale straat, rechts, geen plaats meer is(lees : links 2 meter, rechts 20cm laten) |
|
8 april 2010, 11:24 | #13 | |
Banneling
Geregistreerd: 1 april 2010
Berichten: 14.352
|
Citaat:
|
|
8 april 2010, 11:34 | #14 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.180
|
weet je elke analyse is een compromis van cijfers, dus op dat vlak ben ik niet verwonderd, probeer maar eens zelf een ranking te maken op basis van alle gegevens die je hebt ?
|
8 april 2010, 11:42 | #15 | ||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.300
|
Citaat:
Daarnaast betrappen ze ook constructeurs die hun auto vooral afstemmen op de praktijkvreemde NEFZ-cyclus, en in de praktijk hun cijfers in de verste verte niet kunnen waarmaken. "Eerlijkere constructeurs" worden wel beloond, want realistische emissies worden beloond. En de *strengere Euronorm 5 als Euro 4 (*op papier volgens Labocyclus -NEFZ) is daarom ook geen zekerheid op meer Eco-punten, ze verliezen soms een ster... Tja, teveel tegendruk (extra filtering) verhoogt het verbruik -vooral- in de praktijk, op een flauw labo-cyclusje natuurlijk niet... Citaat:
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 |
||
8 april 2010, 11:47 | #16 |
Minister
Geregistreerd: 24 oktober 2008
Berichten: 3.181
|
Jij haat auto's omdat mensen ermee naar hun werk gaan? Sorry vriend, maar openbaar vervoer is voor veel mensen echt geen optie hoor.
|
8 april 2010, 11:51 | #17 |
Banneling
Geregistreerd: 1 april 2010
Berichten: 14.352
|
Waar een wil is...
-Dichter bij je werk wonen -Veranderen van job -Telewerken Allemaal een kwestie van prioriteiten. Mij gelukt , dus waarom jullie niet? |
8 april 2010, 11:53 | #18 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.180
|
he ik woon op mijn werk, en rij 2000km/jaar, OK ?
|
8 april 2010, 11:55 | #19 |
Minister
Geregistreerd: 24 oktober 2008
Berichten: 3.181
|
Ik ben blij dat het voor u gelukt is, niet iedereen leeft echter in een perfect wereldje waar dat allemaal kan.
|
8 april 2010, 11:59 | #20 |
Banneling
Geregistreerd: 1 april 2010
Berichten: 14.352
|
Perfect wereldje?
Kom nog eens terug als je , net zoals ik , bijna 4 JAAR LANG elke dag naar Brussel gaat met openb vervoer en TEGELIJK een graduaat volgt in avondschool. Dit allemaal met openbaar vervoer = Vertrek 06.30 hr, thuiskomst 22:30 - 23hr. Waar een wil is is een weg. |